galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Eldritch Horror dla 1-2 graczy
Autor Wiadomość
myceK
[Usunięty]

Wysłany: Sro 11 Mar, 2015   

Czyli dobrze wiedzieć ze to nie tylko moje wymysły wynikające ze słabego grania, a gra oferuje dużo więcej ;)
Cytat:
Gdyby FFG przyłożyło się bardziej do testów, to by wyłapało problem i dodało jakieś ułatwienie w grze dla dwóch graczy (chociażby możliwość dodatkowego ruchu po mapie, żeby badacze nadążali przemieszczać się po świecie).

Powiem że chyba się przyłożył, bo w tym całym wariactwie i zamęcie oraz nie możliwości zrobienia niczego dodatkowego, na koniec akurat wychodzi tak że nagle jesteśmy o krok od wygrania bądź przegrania w tym wielkim bajzlu i gonitwie.
Po prostu przy 2 graczach "spora część frajdy z gry nas po prostu omija" jak to dobrze ujął JareQ

Spróbujemy następnym razem zagrać z dodatkowym badaczem może wtedy będę wstanie więcej powiedzieć, choć nie podoba mi się to bo lubię skupiać się i wcielać w jedna postać :)

Mam pytanie w MoM zmieniły się karty odnośnie rozstrzygania kart mitów przy 4 bądź więcej graczach (inna ilość, bram potwór wskazówek) czy warto korzystać z nowych kart dla lepszego balansu przy 4 graczach czy to ma tylko sens istnienia z dodatkiem i nową planszą ?
 
     
goki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Mar, 2015   

myceK napisał/a:
Mam pytanie w MoM zmieniły się karty odnośnie rozstrzygania kart mitów przy 4 bądź więcej graczach (inna ilość, bram potwór wskazówek) czy warto korzystać z nowych kart dla lepszego balansu przy 4 graczach czy to ma tylko sens istnienia z dodatkiem i nową planszą ?


what? jak to zmienily sie? w angielskiej wersji, w ktora gramy, zadnych zmian nie ma...
chyba, ze cos przeoczylismy, ale w instrukcji tez nic nie pisze o nowych kartach tego typu.
 
     
Morsereg
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Mar, 2015   

to o czym pisze mycek to funowskie karty ze zmienionym poziomem trudnosci ktore ukazaly sie, mniej wiecej rownoczesnie z MoM.
 
     
myceK
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Mar, 2015   

W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd byłem swięcie przekonany że pochodzą z MoM. Ale ponawiam pytanie czy ktoś grał z tymi zmianami i czy faktycznie lepiej jest zbalansowana gra ?
 
     
Morsereg
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Mar, 2015   

z tego co sie orientuje to Sirafin gral.
z wypowiedzi mozna bylo wywnioskowac, ze lepiej jest zbalansowane dla nieparzystej liczby graczy.
ale to jest czesc jego wypowiedzi... pewnie sam sie wypowie na ten temat ;)
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Mar, 2015   

Ogólnie na pewno są ciekawiej zrobione niż te oryginalne, przy których parzystą liczbą badaczy gra się ewidentnie łatwiej. Nieparzyści zawsze mają pod górkę, bo muszą grać na identycznych warunkach jak drużyna, która ma o jednego badacza więcej. Ja raczej wolę korzystać ze zmodyfikowanych kart schematu.

Jeśli ktoś gra na 2, 3 lub 6 badaczy, to nie ma absolutnie żadnej różnicy względem oryginału.

Dla 1 badacza jest ułatwienie. Przy każdym rozmnożeniu Wskazówek pojawiają się dwie zamiast jednej. Chyba nie muszę tłumaczyć, dlaczego uważam to za sensowniejsze niż wersję, gdzie pojedynczy badacz ma grać na takich samych warunkach, jak dwóch badaczy.

Dla 4 badaczy pojawiają się dwie bramy, zamiast jednej, ale za to zmniejszony jest napływ potworów. Podnosi to nieco stopień trudności, bo trzeba lepiej rozplanować zamykanie bram. Tak więc utrudnienie dla parzystych.

Dla 5 badaczy zmniejszono napływ potworów. Tak więc ułatwienie dla nieparzystych.

Dla 7 badaczy pojawiają się trzy bramy zamiast dwóch, ale za to napływ potworów zmniejszono z trzech do jednego. Więcej bram do pilnowania, ale z drugiej strony to 7 badaczy, więc praktycznie nie ma problemu by mieć kogoś w każdym zakątku świata. Niewielki napływ potworów, nie "zaklinuje" dostępu do portali, co mogło mieć miejsce przy napływie równym trzy. Zmienia to też warunki starcia z Shub-Niggurath, gdzie oryginalny napływ potworów potrafił w nieprzewidywalny sposób błyskawicznie rozłożyć grę.

Dla 8 badaczy mamy o jedną bramę więcej i napływ potworów zmniejszony do dwóch.


Każdy musi sobie zdecydować sam, które schematy podobają mu się bardziej. Jednak nie oszukujmy się, nie ma uniwersalnej recepty, która zadowoli wszystkich. To gra z olbrzymią swobodą wprowadzania modyfikacji we własnym zakresie, co widać chociażby po różnych rodzajach kart Mitów i wariantach modyfikujących trudność opisanych w Almanachu. W Górach Szaleństwa w instrukcji są kolejne propozycje pozwalające dostosować stopień trudności. OK, mamy tutaj nieco taktyki, optymalizacji i planowania, ale z drugiej strony sporo elementu losowego. To przygodowa gra kooperacyjna i powinna nas bawić właśnie jako przygoda, więc nie ma co się obawiać wprowadzania zmian, jeśli sprawią one, że ekipa będzie mieć więcej frajdy nad planszą. Te alternatywne karty schematów przecież też ktoś wymyślił i nie mamy ich w pudełku. Ważne żeby trzymało w napięciu, żeby zbudować wokół tego kilmatyczną opowieść, mieć dreszczyk związany z ryzykiem, poczuć emocje w tych zmaganiach, usłyszeć grupowy jęk rozpaczy, gdy los sobie zadrwi nie dając żadnego sukcesu na sześciu kostkach, to kwintesencja planszówek z tego konkretnego gatunku. Właściwie można powiedzieć, że tu jest zabawa z samego grania a nie wygrywania, rzucie okiem choćby tutaj: http://www.gry-planszowe....hp?f=51&t=34572 :)
 
     
YoYo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

myceK napisał/a:
Po coraz większej liczbie rozgrywek wydaje mi się że przy 2 osobach ciężko skorzystać z pełnej gamy tej gry, chyba że złą strategie przykujemy.
Gracją w 2 osoby jest ciągła gonitwa za rozwiązywaniem pogłosek lub próba rozwiązania zagadki, oraz w międzyczasie na co zwykle nie ma czasu na zamkniecie bramy. Nie ma zupełnie czasu na expedycje, równie dobrze mogę ich nie rozkładać, a o spotkaniach w miastach by skorzystać z ulepszeń... mogę zapomnieć.
Wydaje mi się że za długo czasami zamyka się bramę, walka z potworami coś pójdzie nie tak można powiedzieć strata tury i kolejny mit, kolejna walka miejmy nadziej ze wygrana (albo i nie bo po ostatnim micie mamy już 2 potwory), próba zamknięcia bramy to tez nie za pierwszym razem się udaje kolejny mit, kolejna tura zamykamy bramę udało i tu już znowu wchodzi kolejny mit :) ... możemy mieć ponad 3 nowe bramy próbując zamknąć jedna. A drugi gracz w tym czasie próbuje zrobić pogłoskę zagadkę czy zdobyć wskazówkę którą tez nieodrazu się bierze.
Nie wiem czy mamy takiego pecha w rzucaniu kośćmi ciągnięciu mitów ale przy 2 badaczach wszystko za szybko idzie (ledwie co zdarzymy zrobić, mit czekamy by się wyleczyć, mit) jest jedno wielkie wariactwo bez możliwości skorzystania ze wszystkiego co oferuje gra. A tu wychodzi dodatek z nową planszą i nowym elementem przygody... super ale jakoś tego nie widzę przy 2 osobach


Dokładnie. Mam identyczne odczucia (też ja + druga osoba = 2 bohaterów). Trochę pod tym względem EH nie jest wyważony (np. w Descent gra sie super we 2 osoby, pomimo, że też można grać w wiele osób). Jak do tej pory mam mało rozgrywek za sobą (3) ale widzę, że czas tu leci w pytę szybko, w sensie kart mitów i postępu żetonu zagłady. Brak nieco rąk do pracy, a szczerze nie bardzo chcę dzielić większą ilość bohaterów na graczy. Wczoraj co prawda po usunięciu kart z mackami było faktycznie prościej (zagrałem testowo sam z 1-nym bohaterem), ale też idealnie w wyważeniu jeszcze nie było. Co ciekawe udało się rozwiązać 3 zagadki, ale żeton zagłady był na polu "2". Rozwiązało się wtedy ostatnią zagadkę, no ale wchodzi to w życie dopiero na koniec fazy mitów (jako rozwiązana). Oczywiście wylosowało się kartę Mitów na której też był postęp Omenu i niebieski symbol bram. 3 takie bramy na planszy i pozamiatane, żeton zagłady trafił na "0". Wygrał przedwieczny (Azetoth), a było tak blisko :grin: . Nie wiem, czy w procedurach nie powinno być tak, że jak zamyka się bramę (1-2 bohaterów) to cofa się automatycznie żeton zagłady o "-1". W końcu coś przeszkodziło przedwiecznemu w jego niecnych planach .... (albo np. ma się więcej czasu, np. nie z pola 15 , a maksymalnego). Ogólnie to miałem całą planszę usłaną bramami i zdążyłem zamknąć chyba tylko 1-2 na całą rozgrywkę. Nie było czasu na więcej.
 
     
Morsereg
[Usunięty]

Wysłany: Sro 22 Cze, 2016   

no coz, to i tak mieliscie szczescie, ze udalo wam sie dojsc do tej 4 zagadki, przy obecnosci wszystkich bram. to musial byc powod dlaczego tor zaglady gnal jak szalony.

generalnie, zarowno pomysl z cofaniem zaglady przy zamknieciu bramy, jak i zaczynanie z maxymalnego punktu, wydaja sie bez sensu :) ale, tak na dobra sprawe, nikt nie zabroni ci wprowadzic takich zasad i w domowym zaciszu grac wedlug nich.
 
     
YoYo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Cze, 2016   

Po grze dziś (2 osoby = 2 bohaterów) nie było tragedii. Co prawda gra była bez kart z mackami (czyli z drugiej strony ułatwienie tylko z manuala) ale wszystko poszło nad wyraz sprawnie, na tyle, że żeton zagłady był.... na 11 polu :D jak się rozwiązało 3-cią zagadkę. Przedwieczny dał chyba niezłe fory co by zachęcić do dalszej gry, już z kartami z mackami....

 
     
Lovecrusader
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Cze, 2016   

Z Azathotem też nie raz tak miałem, niekiedy nawet ze zmackowanymi kartami zagłada aż tak daleko się nie posunęła, to zdecydowanie najłatwiejszy przedwieczny, taka bardziej misja treningowa do zapoznania się z mechaniką gry :)
 
     
YoYo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Cze, 2016   

Lovecrusader napisał/a:
Z Azathotem też nie raz tak miałem, niekiedy nawet ze zmackowanymi kartami zagłada aż tak daleko się nie posunęła, to zdecydowanie najłatwiejszy przedwieczny, taka bardziej misja treningowa do zapoznania się z mechaniką gry :)


Nie strasz ;) !
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13