galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania o zasady
Autor Wiadomość
Sewhoe


Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 173
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2014   Pytania o zasady

Wyszła polska wersja Diskwarsa i mam zapewne banalne pytanie dotyczące zasięgu oblężniczego (Siege). Czy mam go rozumieć że celem może być tylko dysk poza zasięgiem dalekim? Czyli mamy pewien minimalny zasięg i zbyt blisko znajdujących jednostek nie trafimy?
 
     
septirion 

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 20
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2014   

Nie, zasięg siege określa maksymalny zasięg na jaki możesz strzelać, czyli możesz strzelać do dowolnej jednostki na planszy, do której masz line of sight. Poza tym jak jednostką z siege strzelasz do kogoś w zasięgu short, medium range trafiasz na hicie i krytyku.
 
     
CietyMieczem 

Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 5
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2014   

Dokładnie opisuje to przykład z instrukcji strona 20.

Przykład: Głazocisk wybiera Efiego arcymaga jako cel ataku
dystansowego. Maksymalny zasięg Głazocisku to zasięg oblężniczy,
ale Mag znajduje się w dalekim zasięgu od niego. Każdy wynik trafienia
wyrzucony przez Głazocisk podczas ataku zada obrażenia Elfiemu
arcymagowi, ponieważ atak jest wykonywany w dalekim zasięgu.
 
     
Rhahatan

Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 3
Wysłany: Sob 25 Paź, 2014   Pytanie o zasady

Witam jestem po dwóch rozgrywkach w Diskwars i nasunęlo się trochę pytań:

1. Zasięg oblężniczy mozna wykonać również w zasięgu bliskim srednim i dalekim?
2. Podczas rzucania 3 kostkami jesli wykulam 3 obrazenia czy sumujemy ilość obrażen?? np jesli na kostce k6 wypadło 5 a my mamy 2 czaszki i krytyka to czy zabijemy od razu bohatera nie majacego zadnych ran ani obrażen o kondycji 1 ??
3. Kontratak ?? dwoma dyskami przyszpilami jeden wrogi dysk czy kontratak wykonywany jest dla jednego dysku czy na dwóch.
4. KArty dowodzenia Czy są przypisane do danej frakcji czy z całej dostepnej pui kart 24 korzystają wszyscy i wybieraja dowolne .
5, Czy mozna strzelać ponad wrogimi w jednostkami w jednostki znajdujące się za nimi
,6 Czy mozna poruszać siępo swoich odziałach?

To na razie tyle :) pewnie jeszce będzie mnóstwo pytań :)
 
     
Angrenthol

Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 1
Wysłany: Nie 26 Paź, 2014   

ad.1. Zasięg oblężniczy to maksymalny dystans na jaki możesz strzelić czyli obejmujący całą planszę. Jednak trafienie uzyskujesz tylko wtedy, gdy zadasz obrażenie krytyczne. Dyskiem o zasięgu oblężniczym możesz celować w dysk, który znajduje się w zasięgu np. dalekim (lub mniejszym) od strzelającego dysku i wtedy obrażenia zadajesz nie tylko kiedy uzyskasz trafienie krytyczne, ale także kiedy uzyskasz zwykłe trafienie.
ad. 2. Podczas ataków strzeleckich każdy wynik trafienia (do max. dystansu dalekiego) czy trafienia krytycznego zadaje określone obrażenia. Jeśli więc na 2 kościach wyrzucisz np. trafienie i trafienie krytyczne, a obrażeń zadajesz 2 (np. elficcy łucznicy) to łącznie zadajesz celowi 4 obrażenia (i dodatkowo stawiasz na nim znacznik aktywacji, bo dostał trafienie krytyczne). W podanym przykładzie zadałbyś łącznie 15 obrażeń. Nie zabiłbyś jednak bohatera o kondycji 1, gdyż takiemu w wyniku jednorazowego ataku możesz zadać maksymalnie 1 ranę. Dopiero drugim atakiem mógłbyś go dobić.
ad. 3. Każdy dysk, obojętnie czy atakujący czy broniący się może zadać obrażenia tylko jednemu przeciwnikowi (wyjątek to dyski posiadające zdolność Szał, która pozwala im zaatakować tyle celów ile aktualnie dysków przyszpila). Jeżeli jeden dysk przyszpila dwa inne, to atakujący wybiera któremu dyskowi przyszpilanemu zadaje obrażenia, a broniący się sumują swoją wartość kontrataku i zadają obrażenia atakującemu.
ad.4. Karty nie są przypisane do frakcji. Niemniej zdolności niektórych z nich (np. karty Waaghh) może wykorzystać jedynie dana frakcja.
ad.5. Można, o ile teren nie blokuje pola widzenia, albo przeciwnik nie siedzi w jaskini, a strzelający jest poza nią.
ad.6. Można, chociaż jeśli dany dysk ma zdolność Uderzenie, to przejeżdżąjąc po swoich dyskach zadaje im obrażenia równe wartości Uderzenia.
 
     
nightrunner 

Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 42
Wysłany: Sro 29 Paź, 2014   

Pytanko odnośnie pola widzenia. Zgodnie z instrukcją (str.13) pole widzenia ogranicza tylko i wyłącznie teren który blokuje pole widzenia. Czyli dyski przyjazne oraz wrogie rozumiem ze nie blokują pola widzenia i można strzelać "przez nie" ?
 
     
CietyMieczem 

Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 5
Wysłany: Sro 29 Paź, 2014   

Nie dyski nie blokują pola widzenia. Jak na razie tylo tereny.
 
     
toryn

Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 14
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

Witam serdecznie,
Jestem po pierwszej rozgrywce i wpadły nam pytania.
Zagrywamy karty dowodzenia poruszam swoje dyski potem mój kolega który mi te dyski przyszpila. Obaj wykorzystaliśmy maksymalnie swoją liczbę aktywacji.
1. Czy teraz rozgrywamy walkę wręcz czy dopiero jak poruszymy wszystkie dyski? Czyli kolejno zagrywamy karty dowodzenia i wykonujemy swoje ruchy?
2. Czy jeżeli wykorzystuję akcję łucznika bądź innej jednostki miotającej to zadaję obrażenia od razu czy dopiero po rozpatrzeniu wali wręcz?
Pozdrawiam
 
     
septirion 

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 20
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

toryn napisał/a:
Witam serdecznie,
Jestem po pierwszej rozgrywce i wpadły nam pytania.
Zagrywamy karty dowodzenia poruszam swoje dyski potem mój kolega który mi te dyski przyszpila. Obaj wykorzystaliśmy maksymalnie swoją liczbę aktywacji.
1. Czy teraz rozgrywamy walkę wręcz czy dopiero jak poruszymy wszystkie dyski? Czyli kolejno zagrywamy karty dowodzenia i wykonujemy swoje ruchy?
2. Czy jeżeli wykorzystuję akcję łucznika bądź innej jednostki miotającej to zadaję obrażenia od razu czy dopiero po rozpatrzeniu wali wręcz?
Pozdrawiam


1. Walka wręcz jest dopiero po zagraniu wszystkich kart dowodzenia lub gdy obaj gracze nie mają już jednostek, które mogą aktywować.

2. Jednostki strzelające i użytkownicy magii zadają obrażenia od razu.
 
     
nightrunner 

Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 42
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

1. Walki wręcz rozgrywa się dopiero gdy wszystkie dyski zostały aktywowane/przyszpilone.
2. Od razu.
Edit: septirion mnie uprzedził ;)
 
     
toryn

Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 14
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

Czy w takim razie mogę jednostkami miotającymi "odblokować" przyszpiloną jednostkę zapijając potwora na wierzchu stosu ?
 
     
septirion 

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 20
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014   

toryn napisał/a:
Czy w takim razie mogę jednostkami miotającymi "odblokować" przyszpiloną jednostkę zapijając potwora na wierzchu stosu ?

Jak najbardziej tak.
 
     
toryn

Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 14
Wysłany: Czw 20 Lis, 2014   

Czy wybierając karty dowodzenia dla dwóch regimentów to muszę mieć po jednej karcie z każdej z taktyk czy mogę mieć np 2 śmiałe i dwie pewne lub cokolwiek innego?
 
     
septirion 

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 20
Wysłany: Czw 20 Lis, 2014   

toryn napisał/a:
Czy wybierając karty dowodzenia dla dwóch regimentów to muszę mieć po jednej karcie z każdej z taktyk czy mogę mieć np 2 śmiałe i dwie pewne lub cokolwiek innego?

Możesz mieć nawet 4 śmiałe. Tylko wtedy przeciwnikowi będzie łatwiej sterować tempem gry.
 
     
Chronopia

Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 11
Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Witam
Dysk posiadający słowo kluczowe Szał może atakować wszystkie dyski, które przyszpila, zamiast tylko jednego. I tu mam pytanie, czy Azhag Rzeźnik przyszpilając 3 dyski, zadaje każdemu dyskowi po 7 obrażeń, czy te 7 należy rozdzielić pomiędzy 3 dyski ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.2 sekundy. Zapytań do SQL: 13