galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
maskowanie
Autor Wiadomość
tencogoniema
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Lis, 2014   maskowanie

szukalem ale nie znalazem odpowiedzi
gralem kilka razy i ostatnio ktorys statek mial maskowanie, rozumiem ze uzywa jej sie po ruchu ale jak inni dokoncza swoje ruchu a ja uzylem maskowania zeby utrudnic przeciwnikowi zestrzelenie mnie a po ruchach okazuje sie ze jestem na super strzeleckiej pozycji bo wrog jest pare cali przed moim statkiem to nie moge strzeli? Troche bez sensu.
Dobrze to rozumiem?
pozdro :idea:
 
     
Patsy
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Lis, 2014   

Wszystko jest dobrze, statek zamaskowany nie może strzelać. Ale wraz z Phantomem jest ulepszenie za 4 punktu (Zaawansowane systemy maskowania), które pozwalają wykonać akcje maskowania natychmiast po ataku i dzięki nim możemy, przy dobrym manewrowaniu strzelać i być zamaskowani co turę. Tu oczywiście dochodzi problem incjatywy, który jest przyczyną obecnego wyścigu zbrojeń/inicjatywy w rozpiskach turniejowych.
 
     
Bananas
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Lis, 2014   

Podłącze się pod pytanie. Jeśli Phantom ma "zaawansowane systemy maskowania" i spotyka się z pilotem Rebelii tak że obydwaj mogą strzelać, i mają taką samą wartość umiejętności pilota, to jeśli Phantom strzela jako pierwszy i po ataku się maskuje, to czy pilot Rebelii strzela do Phantoma zamaskowanego (4 kości obrony), czy do nie zamaskowanego (2 kości obrony) ???
 
     
Mareczq
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Lis, 2014   

No według mnie będzie miał 4 kości, ale niech ktoś się wypowie kto zna lepiej zasady ;)
 
     
Bananas
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Lis, 2014   

No według mnie też... Ale mój syn twierdzi że powinien strzelać do nie zamaskowanego :roll:
Ale on gra Rebelią hahahaha :lol:
 
     
ytsunkai
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Lis, 2014   

Dlatego właśnie inicjatywa jest taka ważna dla Phantoma - zwłaszcza w starciu z Hanem :) .

Jeśli ma inicjatywę, to po strzale maskuje się, dostaje dwie dodatkowe zielone kostki. I przeciwnik ma trudniej.

Jeśli przeciwnik ma inicjatywę ... to phantom ma słabo.

W skrócie - to samo wyszkolenie - strzelanie w jednym momencie.
Statek drugi , nawet zestrzelony może oddać, ale uwzględniane są wszelkie efekty strzału i ewentualnych krytyków.
 
     
Teokrata
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

veteran instincts albo Roark Garnet i Han albo Wedge strzela przed Whisper bez żadnej dyskusji... przeważnie śmiertelnie
 
     
ytsunkai
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Teokrata napisał/a:
veteran instincts albo Roark Garnet i Han albo Wedge strzela przed Whisper bez żadnej dyskusji... przeważnie śmiertelnie


no to jest oczywista oczywistość :)
jedak musisz wyrzucić punkty na HWK :) a jak trafisz swarma to gorzej ...

papier, nożyce, kamień ...

szkoda tylko, ze Imperium nie ma takiej możliwości jaką daje Roark, czy też Carlist Rieekan w dużym statku (jak by mógł być w małym to dopiero byłaby masakra :)
 
     
Patsy
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Teokrata napisał/a:
veteran instincts albo Roark Garnet i Han albo Wedge strzela przed Whisper bez żadnej dyskusji... przeważnie śmiertelnie


W wyścigu o inicjatywę to się zgadza, że na Roarka nie ma mocnych.

Co do Instynktu Weterana na Hanie czy Wedgu, to teoretycznie istnieje sposób ale jest wymagający i niepewny.
Otóż na imiennym Phantomie można wziąć talent zmyłki. Do tego trzeba wrzucić Vadera lub Soontira z Instynktem Weterana, którzy muszą utrzymywać się w zasięgu 2 od Phantoma. Doprowadza to wtedy do tego że Phantom może mieć podczas strzelania PS 11 i o kolejności atakowani decyduje inicjatywa.
 
     
ytsunkai
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Gru, 2014   

Cytat:
Otóż na imiennym Phantomie można wziąć talent zmyłki. Do tego trzeba wrzucić Vadera lub Soontira z Instynktem Weterana, którzy muszą utrzymywać się w zasięgu 2 od Phantoma. Doprowadza to wtedy do tego że Phantom może mieć podczas strzelania PS 11 i o kolejności atakowani decyduje inicjatywa.


No oczywiście, ale (i) Soontir jest ewidentnie lepszy z PTL, a Vader obecnie to bardziej jako załogant :) bo jako pilot to chwilowo się nie kwalifikuje (choć jest i tak najlepszym pilotem Tie/Adv) - może kiedyś FFG wymyśli cos dla niego.

No i dodatkowo pilnowanie się zasięgu ...
to chuba wolę przyjąć hita na zasięgu 3 i potem kombinować.
 
     
Taperonix
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Gru, 2014   

Ten talent zmyłki to co on robi i w jakim rozszerzeniu był bo nie kojarzę?
 
     
ytsunkai
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Gru, 2014   

decoy (2)pkt, by w Z-95 Headhunter.

na zasięgu 1-2 możesz zamienić się PS z wybranym innym pilotem do końca fazy.
 
     
Teokrata
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Gru, 2014   

Patsy napisał/a:
Teokrata napisał/a:
veteran instincts albo Roark Garnet i Han albo Wedge strzela przed Whisper bez żadnej dyskusji... przeważnie śmiertelnie


W wyścigu o inicjatywę to się zgadza, że na Roarka nie ma mocnych.

Co do Instynktu Weterana na Hanie czy Wedgu, to teoretycznie istnieje sposób ale jest wymagający i niepewny.
Otóż na imiennym Phantomie można wziąć talent zmyłki. Do tego trzeba wrzucić Vadera lub Soontira z Instynktem Weterana, którzy muszą utrzymywać się w zasięgu 2 od Phantoma. Doprowadza to wtedy do tego że Phantom może mieć podczas strzelania PS 11 i o kolejności atakowani decyduje inicjatywa.


publikowalem to 15 wrzesnia, na forum FFG tez...
http://starwars.sztab.com....php?f=23&t=711
http://community.fantasyf...us-for-defense/
 
     
Patsy
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Gru, 2014   

Teokrata, to dlaczego teraz piszesz, że nie ma "dyskusji"?

Przyznaje Ci pomysł ciekawy, dzięki za linki.
 
     
Teokrata
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

Patsy napisał/a:
Teokrata, to dlaczego teraz piszesz, że nie ma "dyskusji"?
Przyznaje Ci pomysł ciekawy, dzięki za linki.


bo ten build jest tylko teoretyczny, raczej nie da sie tak grać, a dokładniej grać się da ale z wygrywaniem gorzej no i jeśli rebelia majaca PS11 bedzie miala np 97 punktow to i tak zawsze bedzie pierwsza, a jesli ma Roarka to na pewno bedzie pierwsza, wiec... :roll:

phantomy sa super, ale jesli przeciwnik bedzie chcial go zestrzelic to to zrobi, wiec reszta eskadry musi byc tak samo grozna jak ten statek, wtedy uganianie sie za Whisper moze oznaczac utrate wlasnych statkow, zas ignorowanie jej to samo ;-) :mrgreen:

dlatego jedne z popularniejszych rozpisek to phantom + decimator czy mini swarm
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 14