galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jony, zdolności i przerzucanie kości.
Autor Wiadomość
slavkovic
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Gru, 2014   Jony, zdolności i przerzucanie kości.

Witam mam 3 pytania.
1. Jeśli używam np jonowych rakiet to nie ważne ile razy trafię? Jest napisane że jeśli trafię to obrońca dostaje 1 uszkodzenie i 2 żetony jonów. Czyli wystarczy że wejdzie jedno obrażenie? I jesli wejdzie krytyk to się go nie rozpatruje tylko idzie według karty tak? I jeszcze do tego samego... Jaki jest sens dodawania 2 jonów skoro i tak po manewrze w następnej turze znikają wszystkie?:)
2. Co ze zdolnością backstabbera i kartą "wymanewrowanie"? Dokładnie chodzi mi o to czy mogę je rozpatrywać jak strzelam do takiego sokoła lub y-winga które mają na podstawce strzelanie 360? Co prawda mają zaznaczone kąty na podstawce jak każde inne statki ale jednak jakieś wątpliwości można co do tego mieć...
3. I trzecie sprawa czy li przerzut. Załóżmy że Backstabber strzela do Luka i na 3 (jest za nim) trafia tylko jednym. Backstabber posiada kartę "drapieżnik" i jest w odległości o 1 od Howlrunner. Czy w tym wypadku może przerzucić te 2 kości czy tylko można zastosować jedną zasadę?
4. Jeszcze jedno mi się nasuwa. Kpt. Kagi ma możliwość jeśli dobrze zrozumiałem przejęcia znacznika lock z innego sojuszniczego statku tak? A czy karta Rebel captive będzie wtedy miała zastosowanie jeśli będzie ją posiadał? Czy to tylko działa jeśli obcy statek wybierze konkretnie jego na cel?
Z góry dzięki za odpowiedzi
 
     
Patsy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

1. Dobrze rozumiesz. 2 jony maja sens w przypadku dużych statków (YT, VT, lambda, Firespray) - zajonizowane zostają dopiero po uzyskaniu 2 żetonów. Ma to tez sens w przypadku wielkich statków w epiku, kiedy to jonami ogranicza się im generowania żetonów energii.
2. Możesz, fire arc to fire arc, a to że taki sokół strzela dookoła to inna sprawa.
3. Może przerzucić 2. Jedyne ograniczeniem co do przerzutów mówi, że jedna kość nie może być przerzucona więcej niż 1 raz.
4. Kagi nie przejmuje znacznika namierzania tylko zmusza przeciwne statki by w miarę możliwości go namierzały (tak jak Biggs zmusza do strzelania w siebie). Co do rebelianckiego jeńca, to on dział nie podczas namierzania (faza akcji), a dopiero podczas strzelania (faza walki).
 
     
slavkovic
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

A teraz jeszcze co do akcji. Tak żeby się upewnić... Weźmy np kartę "celność". Jeśli będę chciał jej użyć w danym ataku to nie mogę po ruchu wykonać żadnej akcji typu beczka, unik czy focus? I czy mogę tą kartę używać co rundę czy się ją kasuje? I jeszcze jedna rzecz, jeśli karty nie mają dopisku akcja lub atak to mogę ich użyć ile fabryka dała dla danego statku? Niby instrukcję mam i umiem czytać ale jednak zawsze jest jakieś ale i niedopowiedzenie.
 
     
Patsy
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

Cóż, z tymi akcjami to jest różnie. Nominalnie można wykonać 1 na turę w fazie akcji, ale są różne karty/zdolności pilotów, które to modyfikują. A więc zwykle, jak chcesz użyć celności, t po ruchu statku to deklarujesz i nie możesz zrobić innych akcji.
Co do używania kart rozwinięć, jeżeli nie ma na niej napisane by ja odrzucić, to nie odrzucasz i możesz jej używać co turę, jak np. wspomnianej celności.

slavkovic napisał/a:
I jeszcze jedna rzecz, jeśli karty nie mają dopisku akcja lub atak to mogę ich użyć ile fabryka dała dla danego statku?


To zależy zależy od karty.
 
     
slavkovic
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Gru, 2014   

Ok dzięki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13