galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Poprawna Interpretacja kart, akcji i itp.
Autor Wiadomość
FidoDiDo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 31 Gru, 2014   Poprawna Interpretacja kart, akcji i itp.

Witam wszystkich graczy,

udało mi się zainteresować swoją żonę tą grą i zaczynamy grać w nią namiętnie. Niestety natrafiliśmy na kilka kwestii które chciałbym wyjaśnić aby grać zgodnie z zasadami. Całość chciałbym podzielić na dwie częsci pytań:

I - Pytania ogólne
1) Czy w przypadku kiedy jednostka zostaje spaczona to czy oprócz tego, że nie może atakować ani się bronić to czy jego paramtry młotka mogą być wykorzystane do innych celów jeszcze przed "odspaczeniem" (np.: dodatkowe zasoby - jeśli ta jednostka jest w Królestwie)?
2) Czy w przypadku kiedy posiadam dwie karty wsparcia (Forteca Niczyja) w Królestwie to czy anulowane będą dwa obrażenia ze stolicy czy tylko jedno?
3) Czy w przypadku budowania talii kart (na podstawie zestawów bitewnych) zawsze trzeba mieć 40 kart do gry oraz 10 neutralnych? Jeśli tak to za każdym razem muszę wybrać te karty sposród całej talii które będę uważał za odpowiednie dla mnie?
4) Co to są obrażenia "niebezpośrednie" i jak mamy je egzekwować?
5) Czy w przypadku wypełnienia misji przez daną jednostkę tylko karta tej jednostki jest poświęcona czy także karta misji (nie można zagrać nowej jednostki na tą kartę misji)?
6) Czy podczas fazy ataku przeciwnik może a nie musi wskazywać jednostki do obrony? Czy jednak jest to wymóg ponieważ owe jednostki stacjonują w tej atakowanej strefie?

II - Pytania "Szczegółowe" dotyczące konkretnych ras

Pytania "Szczegółowe" dotyczące kart - RASA CHAOS:

1) Karta nr 90 (Dziekie Gory) - Czy ta jednostka za każdym razem kiedy chce atakować zadawnie dodatkowe dwa obrażenia (ze względu na dwa rozwinięcia w Polu Bitwy)? Czy tylko jest efekt jednorazowy?
2) Karta nr 92 ( Krwiopijec) - Jakie powinne być zastosowane reguły w przypadku kiedy przeciwnik lub ja nie posiada już żadnej jednostki którą trzeba poświęcić (zgodnie z warunkami "WYMUSZONY")?

Pytania "Szczegółowe" dotyczące kart - RASA WYSOKIE ELFY:
1) Karta nr 13 (Lśniąca Wieża) - Czy karta zadaje tylko 1 obrażenie nie zależnie od ilości uleczonych jednostek?
2) Karta nr 14 (Kaplica Asuryana) - Na czym ma polegać przeywrócenie wybranej spaczonej jednostki (przecież nie zależnie od takiej karty zawsze można "odspaczyć" jednostkę/ki podczas fazy Królestwa)?
3) Karta nr 12 (Przebudzenie Smoczego Czarodzieja) - Czy dodatkowe 3 punkty wytrzymałości są przypisane na stałe do jednostki (do czasu kiedy nie zostanie zniszczona)? Czy tylko przez jedną turę?
4) Karta nr 3 (Mistrzowie Miecza Hoetha) - Jak mam interpretować treść tej karty? Czy anulowanie wszystkich obrażeń w walce przydzielone tej jednostce oznacza, że nie zależnie od tego ile obrażeń przyjmie to i tak będą anulowane? Bez sensu, jak w takim razie można tą jednostkę wyeliminować?

Pytania "Szczegółowe" dotyczące kart - RASA MROCZNE ELFY:
1) Karta nr 25 (Cienie) - Czy odrzucenie jednej losowej karty ma odbywać się za każdym razem raz na turę (dopuki nie zostanie zniszczona)? W jakiej fazie powinna być wykonana akcja?
2) Karta nr 34 i 33 (Słowo Bólu i Zabójca Umysłu) - Czy ten Urok działa cały czas na wskazanej jednostce? Czy tylko przez jedną turę?

Pytania "Szczegółowe" dotyczące kart - RASA ORKI:
1) Karta nr 50 (Hałda Złomu) - Czy słowo Klucz "Oblężenie" determinuje w której konkretnej strefie trzeba zamieścić tą kartę?

Pytania "Szczegółowe" dotyczące kart - RASA KRASNOLUDY:
1) Karta nr 14 (Kuźnia Węgielna) - Czy w przypadku kiedy posiadam dwie takie jednostki w Królestwie to czy mogę wyleczyć dwa obrażenia w swojej stolicy? Czy tylko jedną?
2) Karta nr 25 (Mistrzowska Runa Valayi) - Czy to zaklęcie dotyczy wszystkich jednostek w polu bitwy (Moich i Przeciwnika)?

Wiem, że to bardzo dużo pytań ale nie chciałem rozkładać ich na kilka wątków tylko umieścić wszystko w jednym. Będę bardzo wdzięczny za pomoc w rozwikłaniu możliwie wszystkich wątpliwości.

Pozdrawiam i w Nowym Roku 2015 życzę niezapomnianych pojedynków i doznań płynących z tej świetnej gry.
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Sty, 2015   Re: Poprawna Interpretacja kart, akcji i itp.

I - Pytania ogólne
1) nie może atakować i bronić. Reszta bez zmian
2) odpalasz zdolność z każdego wsparcia, czyli anulujesz 2 obrażenia
3) Jak nasz Zestawy bitewne to budujesz sam talie. Najlepiej dogadać się z drugim graczem jak dzielicie talie neutralne. W grach turniejowych zasady budowania talii są tylko takie że musi być co najmniej 50 kart i nie wolno łączyć Zniszczenia z Porządkiem. Możecie sobie tak ustalić, że jak tworzycie talie to bierzecie ile chcecie kart rasowych a potem dobieracie po kolei karty neutralne.
4) Niebezpośrednie -> gracz który je otrzymuje sam je rozdziela na swoje jednostki/strefy stolicy. Można je wrzucić też na jednostki z odpornością, co niweluje te obrażenia.
5) tylko jednostka wypłeniająca misję
6) jak nie chcesz to nie blokujesz ataku. Twoja wola

II - Pytania "Szczegółowe" dotyczące konkretnych ras

Pytania "Szczegółowe" dotyczące kart - RASA CHAOS:

1) za każdym razem jak atakuje
2) Ty zawsze masz jednostkę do poświecenia - w ostateczności jest to sam Krwiopijca. Jak przeciwnik nie ma w odpowiadającej strefie jednostki to nie poświęca nic

Pytania "Szczegółowe" dotyczące kart - RASA WYSOKIE ELFY:
1) jeśli leczysz z jakiejś akcji jednostkę to w odpowiedzi na tą akcję odpalasz wieżę. Nie chodzi tu o ilość leczonych jednostek lecz o ilość akcji leczenia.
2) dzięki tej karcie możesz odpaczyć drugą jednostkę - > generalnie karta niegrywalna
3) do czasu jak ta karta jest na jednostce. Jak ją usuniesz a jednostka ma więcej obrażeń niż ma aktualną wytrzymałość to ginie
4) Anulują wszystkie. Aby się pozbyć to: Trolle Rzygi, Załoga Głazocisku, Osąd Vereny itp. Obniżenie Wytrzymałości do 0. Mniej skuteczne spaczanie, ewentualnie przesunięcie jednostki do już spalonej strefy (tak może robić imperium)

Pytania "Szczegółowe" dotyczące kart - RASA MROCZNE ELFY:
1) po ataku Cienia, jeśli przeżył walkę. Normalne zasady Zwiadu
2) działają dopółki ta kart jest na jednostce

Pytania "Szczegółowe" dotyczące kart - RASA ORKI:
nie

Pytania "Szczegółowe" dotyczące kart - RASA KRASNOLUDY:
1) za każda kuźnie leczysz
2) wszystkich
 
     
FidoDiDo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Sty, 2015   Temat postu: Re: Poprawna Interpretacja kart, akcji i itp.

Dziękuję bardzo za odpowiedzi Germanus.

Zanim jednak zamknę temat chciałbym jeszcze dopytać Ciebie Germanus o dwie sprawy natury ogólnej.

1) Czy jakieś ograniczenie co ilości zagranych kart wsparcia, broni na jedną jednostkę?
2) Czy Mistrzowie Miecza Hoetha mogą się obronić przed zagraniem Trolle Rzygi poprzez zagranie wsparcia zaklęcia Pogardy Wysokich Elfów?

Pozdrawiam.
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Sty, 2015   

1. Nie, zagrywasz ile chcesz
2. Tak, pogarda anuluje Rzygi
 
     
FidoDiDo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Sty, 2015   

Świetnie,

Wielkie dzięki Germanus.

Temat zamykam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 14