galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Scenariusz 1 cel 1b
Autor Wiadomość
grucha
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   Scenariusz 1 cel 1b

W scenariuszu Zagłada domu Lynchów , cel 1b:
"Jeśli na ołtarzu znajdują się2 żetony próbek, ujawnij tę kartę Celu i umieść Shoggotha w Pokoju rytualnym"

pytanie co jeśli karta celu zostanie odsłonięta w wyniku przedostatniej karty wydarzęń a ja nie mam 2 próbek na ołtarzu ?

Celem wygranej strażnika jest ucieczka shogota przez foyer i teraz :

A) nie mam shoggotha więc przegrywam
B) umieszczam go mimo wszystko w pokoju rytualnym ale i tak przegrywam bo mam 3 tury na ucieczkę i nie dam rady tego zrobić (mogę przejść 6 z potrzebnych 7 pół).


gdzie robię błąd ?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Od początku gry wiesz, że potrzebujesz dwóch próbek do sprowadzenia Shogghotha, jeśli przez 13 tur tego nie dokonałeś, to tak, nie zrealizowałeś swojego zadania i prawdopodobnie już przegrałeś. W ciągu trzech ostatnich tur możesz co najwyżej próbować zabić wszystkich badaczy.
 
     
grucha
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Dzięki, tak też przypuszczałem.
Aczkolwiek nadal nie wiem czy shogoth się pojawia mimo braku próbek czy nie ?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Shoggot pojawia się, jeśli na ołtarzu są 2 żetony próbek. Jeśli próbek nie ma, to Shoggota też. Nie ugotujesz kisielu bez składników ;)
 
     
grucha
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Może to kwestia doświadczenia, ale jestem po 2 rozgrywkach, obie przeciwko 2 badaczom i ani razu nie doniosłem 2 próbek (raz jedną raz wcale) za mało stworów i za mała liczba punktów zagrożenia :( .
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Może się mylę, ale mam dziwne podejrzenia, że podeszliście do Posiadłości, jak do gry z gatunku dungeon-crawler.

Do doniesienia próbki wystarczy 1 Maniak, który bez problemu pojawia się gdziekolwiek, a następnie bez problemu pomyka co turę o 2 pola w kierunku piwnicy. Jak doniesie próbkę, od razu dostaje zastrzyk zagrożenia i może się "teleportować", aby zdobyć kolejną. W międzyczasie badacze natrafiają na komplikacje w postaci Mitów, może pojawić się Zombie, wydarzenia coś tam mieszają, a więc coś im tam cały czas spowalnia szukanie wskazówek. Jednak mimo, że badaczy jest tylko dwóch, twierdzisz, że 1 Maniak to za mało, aby donieść próbki. Czyżby badacze zamiast szukać wskazówek, wolą bawić się w "trzaskanie potworów"? Jeśli tak, to nic dziwnego że przegrywasz, bo badacze swoim bojowym nastawieniem od początku zmierzają ku wygranej. W ciemno, przypadkowo, nieświadomie, ale ku wygranej.

Jeśli tak jest, to przestań uparcie wybierać Cel B i w następnej grze wybierz Cel A. Mogą się wtedy pogromcy potworów zdziwić, kiedy zamiast szukać wskazówek będą gonić za wrogami i nagle się okaże, że przegrali, bo zabrakło im czasu, aby zrealizować właściwy cel.

Posiadłość Szaleństwa to nie Descent, gracze muszą mieć świadomość, że celem gry nie jest walka. Badacze muszą jak najszybciej odszukać wskazówki, to ma być cel gry. Jeśli badacze tego nie robią, to wybieraj cele, w których badacze przegrywają, gdy upłynie czas, wtedy powinni szybko zauważyć, że ganianiem za potworami nie wygrają.
 
     
grucha
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Może masz troszkę racji ale to tylko się wydaje takie proste. W moich grach badacze trzymali się razem co utrudnia pojawienie się maniaka ( trzeba kombinować z użyciem karty niepohamowane żądze a to już sporo punktów zagrożenia kosztuje), dodatkowo zanim pomyśleli o wskazówkach mieli już dubeltówkę więc maniak nie miał lekko :) . Jego śmierć to praktycznie koniec gry dla mnie a doniesie próbki dajmy na to z laboratorium to już też praktycznie po grze.

Następnym razem faktycznie wybiorę inny cel / scenariusz jednakże nie można przewidzieć czy gracze dziś mają ochotę żeby sobie postrzelać czy jednak podążą za tropem.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Cały problem w tym, że jeśli nie mają zamiaru podążać za tropem, tylko zdać się na ślepy traf ("A może akurat Strażnik wybrał sobie taki cel, w którym przegra, jak skupimy się na potworach."), to cała zabawa traci sens. To tak, jakby siadać do krzyżówki i zamiast ją rozwiązywać, strzelać jakie jest hasło. W tej grze chodzi o horrorową zabawę w detektywów. Jeśli chcecie zabawę w zabijanie potworów, to lepiej sięgnąć po Descent, albo od biedy nawet Horror w Arkham, w którym też zawsze jest solidny wygrzew z hordą tałatajstwa wszelkiej maści ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 14