galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015   

1. Tak
2. Zostaje zniszczony (strona 5. kompletnych zasad, akapit "Obszar Gry").
3. Tak, niszczyciel klasy Victory I.
 
     
efendi
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015   

Barbus napisał/a:
1. Tak
2. Zostaje zniszczony (strona 5. kompletnych zasad, akapit "Obszar Gry").
3. Tak, niszczyciel klasy Victory I.


1. Tak czyli dotyczy to ataku na wszystkie eskadry w danej strefie?
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015   

Nie, bo każdy atak przeciwko eskadrom jest rozpatrywany osobno, a żeton i wskaźnik działają na jeden atak po czym je wydajesz.
 
     
Mitril
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015   

Barbus,

dziękuję za wyjaśnienie moich zapytań.

Pozdrawiam,
Kalins
 
     
Mitril
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

Witam,

mam pytanie odnoście grania na pełnych zasadach z kartami celów i tak:

1/ ten kto ma pierwszeństwo wybiera jeden z trzech celów, które są w posiadaniu drugiego gracza;
2/ w zależności od wybranego celu, albo dodaje się określoną wartość punktową podaną w dolnym prawym rogu karty za realizację celów, bądź też stosuję się zasadę określoną w tekście karty.
3/ bez względu na rodzaj karty celem jest zniszczenie wrogiej floty, a realizacja celów może w tym pomóc.
4/ mając zestaw startowy na ile punktów proponowalibyście rozgrywkę, grając z użyciem zasad Floty i bazując na podstawowym zestawie - 180 pkt. na stronę?

Z góry dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam,
Kalins
 
     
Sauzi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015   

Co się dzieje z trafieniami krytycznymi? Biore na cel statek przeciwnika. Dokładnie celuje w przód gdzie są jeszcze osłony i co się dzieje wtedy z krytycznymi tafieniami. Tarcze je pochłaniają? Czy ignoruje osłony i normalnie wbijam te trafienia krytyczne? Proszę o odpowiedz bo mam wątpliwości.
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015   

Tarcze pochłaniają, chyba że masz jakąś specjalną zdolność. Np. Luke Skywalker traktuje statki tak, jakby nie miały tarcz, więc bija od razu karty.
 
     
Patsy
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015   

Tak sprecyzuje, tarcze pochłaniają hity, ale jeśli już jakiś wejdzie i ciągniesz karty uszkodzeń, a wśród hitów jest choć jeden krytyk, to pierwsza dociągana przez Ciebie karta jest obrażeniem krytycznym. Oczywiście krytyki możesz wykorzystać w inny sposób poprzez odpowiednie karty ulepszeń (np. Impulsu przeciążającego). Wtedy tarcze mogą na nie w ogóle nie wpływać, zgodnie z zasadami odpowiedniego ulepszenia.
 
     
Mitril
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

Witam,

mam prośbę o wyjaśnienie zasady "Escort", która jest na kartach X-Wingów o Luka.
Z góry dziękuję.

Pozdrawiam,
Kalins
 
     
Czubaka
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

Mitril napisał/a:
Witam,

mam prośbę o wyjaśnienie zasady "Escort", która jest na kartach X-Wingów o Luka.
Z góry dziękuję.

Pozdrawiam,
Kalins


Witam. To dość proste. Jeśli jesteś zaangażowany w starcie z myśliwcami wroga i posiadasz cechę "Escort", obce myśliwce nie mogą atakować szwadronów bez tej cechy, chyba że wykonują "counter attack".

Przykład: Na stole ty i przeciwnik macie po dwa szwadrony myśliwców. Każdy ustawiony jest w zasięgu 1 od wszystkich pozostałych. Są więc związane walką. Z twojej strony są to: szwadron X-wing'ów (escort) oraz szwadron myśliwców XYZ (bez specjalnych umiejętności). Przeciwnik posiada: szwadron Tie Fighterów i szwadron Tie Interceptor'ów.

Podczas swej aktywacji twój przeciwnik chciałby zaatakować jednym ze szwadronów Tie'ów twój szwadron XYZ, jednak prócz niego w zasięgu strzału szwadron X-wingów. Mimo chęci zaatakowania szwadronu XYZ twój oponent, jeśli chce atakować, musi wybrać na cel szwadron posiadający cechę "escort".

Ten sam scenariusz powtórzy się w przypadku zaatakowania szwadronu XYZ przez szwadron Interceptorów. Chyba, że atak tych ostatnich nastąpi w wyniku wykorzystania cechy "Counter" (tzn. zostanie sprowokowany przez szwadron XYZ atakiem na szwadron Interceptorów).

Jeśli w zasięgu 1 zabraknie szwadronu z cechą "Escort" wybór celu ataku (w zasiegu 1 oczywiście) będzie przebiegał bez ograniczeń.



Mówiąc prosto. Cecha "escort" oznacza, że opisany nią szwadron może zapewniać osłonę myśliwską innym jednostką tego samego gracza. Głównie bombowcom. Jeśli chcesz wyrządzić im krzywdę, musisz przebić sie przez obstawę :wink: .

Mam nadzieję, że wszystko jasne ;].
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 22 Kwi, 2015   

Mówiąc krócej i prościej: jeśli po pojawieniu się dodatków z myśliwcami jakaś eskadra będzie związana walką z eskadrą X-Wingów i eskadrą np. Y-Wingow, to nie będzie mogła zaatakować tych drugich dopóki nie zniszczy pierwszych. Na razie ta umiejętność nie ma znaczenia.
 
     
Mitril
[Usunięty]

Wysłany: Sro 22 Kwi, 2015   

Czubaka, Barbus,

bardzo dziękuję za wyjaśnienie zasady.

Pozdrawiam,
Kalins
 
     
Grichalk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Kwi, 2015   

Barbus napisał/a:
Nie, bo każdy atak przeciwko eskadrom jest rozpatrywany osobno, a żeton i wskaźnik działają na jeden atak po czym je wydajesz.


Najpierw tworzysz pulę kości ataku.
Np. Statki przeciwko eskadrom mają tylko 1 niebieską kość (zazwyczaj). Z koncentracji ognia do puli możemy dołożyć kolejną niebieską.
A wiec wszystkie eskadry w arku obrywają z obu kości, zasada atakowania statkami eskadr.

W innym przypadku statek mający tylko jedną kość w puli, musiałby wybierać, w którą eskadrę w arku strzelać z jednej kości.
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Kwi, 2015   

Chyba niedokładnie przeczytałeś zasady. Każdy atak przeciwko eskadrom rozpatrywany jest osobno i tak, jak każdy inny polega na wykonaniu następujących kroków:
1. Wybór celu - wybierasz jedną z eskadr, w którą może strzelać atakująca sekcja
2. Rzut kośćmi - teraz formujesz pulę, czyli bierzesz tę zwyczajową jedną kość przeciwko eskadrom i nią rzucasz, ewentualna dodatkowa kostka NIE NALEŻY do puli ataku, bo rozkaz nie jest jeszcze wykorzystywany
3. Rozpatrzenie efektów ataku - dopiero teraz decydujesz, czy wykorzystujesz rozkaz koncentracji żeby dorzucić kość.
4. Wykorzystanie żetonów obrony.
5. Rozpatrzenie uszkodzeń.
6. WYBÓR DODATKOWEJ ESKADRY JAKO CELU, cytując "jeśli atakujący to statek, a broniącym się była eskadra, atakujący może wybrać kolejną eskadrę jako cel ataku, a następnie powtórzyć kroki od 2 do 6". Jeśli w poprzednim ataku wykorzystałeś(czyli odrzuciłeś i umieściłeś na karcie statku) rozkaz koncentracji, to w 3. kroku kolejnego ataku już go nie masz.

Wszystko z 2. strony kompletnych zasad.
 
     
Mitril
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

Witam,

mam pytanie o zasadę opisaną na karcie celu "Rywalizacja o Placówkę". Otóż na końcu rundy zapisane jest, że: "każdy z graczy sumuje wartości rozkazów statków w dystansie 1 od stacji. Gracz z wyższą sumą otrzymuje 1 żeton zwycięstwa".

Moje pytanie brzmi - co mam rozumieć przez sformułowanie zapisu o sumowaniu wartości rozkazów? Czy tu chodzi o ilość żetonów rozkazów, czy coś innego? Będę wdzięczny za rozjaśnienie w temacie.

Pozdrawiam,
Michał
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13