 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Lord of the Rings |
Autor |
Wiadomość |
llawsford [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 31 Lip, 2015 Lord of the Rings
|
|
|
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Mimo, iż jestem nowy na forum, nie znaczy to jednak, że pierwszy raz mam z nim styczność. Przeszukując kiedyś internet w poszukiwaniu różnych wariantów gry trafiłem tutaj, z czego bardzo się cieszę. Później jeszcze kilka razy przeglądałem te forum. W Grę o tron gram od niecałego roku ze znajomymi. Udało mi się uzbierać całkiem pokaźną grupkę liczącą około 20 graczy, z czego większość chętnie bierze udział w rozgrywkach. Stworzyliśmy sobie nawet małą ligę z tabelą, punktacją itp. ale akurat nie o tym chciałem porozmawiać. Podczas jednej z ostatnich gier, gdy testowaliśmy opcję gry na 7 graczy naszła nas taka myśl, żeby samodzielnie zrobić wariant gry osadzony w świecie Lotra. Niedługo po tym ruszyły pierwsze prace. Zaczęliśmy myśleć nad frakcjami, kartami itd. Problem pojawił się już przy tworzeniu mapy. Jako ekipie, która liczy sobie nawet nie 20 rozegranych meczy wymyślenie rozstawu wszystkich elementów na mapie, przetestowaniu tego, nieuniknionym zmianom, zajęłoby to kupę czasu. A na czasie nam zależy. Dlatego właśnie postanowiłem się zwrócić z tym pomysłem do was. Wiem, że macie spore doświadczenie z tego typu pracami, ale i na pewno też będziecie zainteresowani grą w całkowicie nowy tryb. Wiem też, że tematów o różnorakich wariantach rozgrywki powstało już wiele, jednak myślę, że na ten pomysł powinno się przeznaczyć osobny, żeby nie robić niepotrzebnego bałaganu.
Pokażę teraz co udało nam się już zrobić.
Frakcje: Podstawowe frakcje to Gondor, Rohan, Lorien, Rhovanion, Mordor i Angmar. Mamy więc 6 "rodów" tak jak i w oryginalnej grze. Planowaliśmy też później dodać siódmego gracza (Isengard) jako dodatek, lecz na początku trzeba się skupić nad tym co najważniejsze. Lorien jest to wspólnota wszystkich elfów pod jedną nazwą, a Rhovanion zawiera w sobie krasnoludy z Ereboru, oraz ludzi z Dale. Do podstawowej szóstki daliśmy Angmar zamiast Isengardu, dlatego że brak Isengardu zwalnia trochę miejsca przy Rohanie i automatycznie ożywia północ wprowadzając tam frakcję Angmar.
Karty bohaterów: Wzorowaliśmy się tworami tolkienowskimi, filmami oraz grą komputerową Bita o Śródziemie II. Bez tego ciężko by było nam wymyślić nie tylko postacie, ale i całą resztę. To co stworzyliśmy w miarę trzyma się tego co dzieje się w 3018 i 3019 roku TE. Za wszystkie nieprawidłowości przepraszamy. Nie jesteśmy wielkimi znawcami Lotra, więc gdzieniegdzie jakieś babole oczywiście mogą się trafić. Wszystkie frakcje mają już ustalonych bohaterów i odpowiadające im siły na kartach. Nie mają jednak opisów, co trzeba i tak zostawić na koniec, gdy mapa będzie już skończona.
Gondor: Aragorn [4], Boromir [3], Faramir [2], Gandalf Szary [2], Beregond [1], Mablung [1], Denethor II [0].
Rohan: Eomer [4], Theoden [3], Erkenbrand [2], Grimbold [2], Gamling [1], Hama [1], Eowina [0].
Lorien: Glorfindel [4], Legolas [3], Elrond [2], Thranduil [2], Haldir [1], Galadriela [1], Arwena [0].
Rhovanion: Dain II Żelazna Stopa [4], Gimli [3], Thorin III Kamienny Hełm [2], Bard II [2], Gloin [1], Dwalin [1], Bombur [0].
Mordor: Gothmog [4], Khamul [3], Guritz [2], Murgash [2], Gorbag [1], Rzecznik Saurona [1], Oko Saurona [0].
Angmar: Czarnoksiężnik z Angmaru [4], Rogash [3], Morgomir [2], Gorkil [2], Karsh [1], Hwaldar [1], Władca niewolników [0].
+ Isengard: Saruman [4], Lurtz [3], Ugluk [2], Sharku [2], Mauhur [1], Uruk Berserker [1], Grima Gadzi Język [0].
Do każdej z postaci mamy już wybraną grafikę (głównie pochodzi ona z Lotra LCG). Gdyby ktoś chciał to chętnie udostępnię ten zbiór.
Zmiany w zasadach gry: Nie ma żadnych. No może oprócz nieprzekraczalnych czarnych linii, które zostały już wprowadzone w fanowskim dodatku na 9 graczy.
Mapa: I oto punkt programu. Udało nam się stworzyć prototyp mapy podzielonej na tereny, z rozmieszczonymi zamkami i portami. Nie ma tam jednak ani koronek, ani beczek.
Tutaj macie tą prototypową mapę. Mój znajomy pracuje już w photoshopie nad nową, kolorową mapą. Tak wyglądała ta mapa na początku, gdy ją znaleźliśmy, a teraz wygląda już tak (mamy tą mapę w ogromnej rozdzielczości, więc dodałem z mniejszą, bo akurat tamta nie mogła się zuploadować). Została dodana północna i południowa część mapy (po to, by można było ją podzielić na tereny identycznie jak mapę prototypową), oraz wszystkie napisy zostały usunięte. Następnie na tą mapę zostaną dodane różne filtry, po których wyglądem będzie przypominać oryginalną mapę gota, a także pod mapą dołączone zostaną tory wpływów, zaopatrzenie, tor zwycięstwa.
Stolice każdej z nacji to kolejno: Minas Tirith, Edoras, Caras Galadon, Erebor, Barad-dur i Carn Dum. Żetony wojsk neutralnych, każdy w wysokości 5/6 będą umieszczone na 4 terytoriach z zamkami (Osgilliath, Dol Guldur, Grey Havens i Lond Daer). W przypadku Osgilliath zapobiegnie to natychmiastowej walki między Gondorem, a Mordorem. Każda z nacji musi móc zdobyć 2 zamki (nie licząc stolicy) już w I turze (tak jak w gocie), więc przy ustalaniu rozstawienia początkowego trzeba będzie wziąć to pod uwagę. Ja proponowałbym takie ustawienie:
Gondor: Koń i piechur w Minas Tirith, piechur w Erech.
Rohan: Koń i piechur w Edoras, piechur w The Wold.
Lorien: Koń i piechur w Caras Galadon, piechur w Bree/Rivendell (wtedy Lorien zaczyna z dwoma zamkami).
Rhovanion: Koń i piechur w Erebor, piechur w Iron Hills.
Mordor: Koń i piechur w Barad-dur, piechur w Near Harad.
Angmar: Koń i piechur w Carn Dum, piechur w Northern Waste/Amun Sul (w tym przypadku możliwa bitwa z elfami o Rivendell w I turze)
Jak zapewne zauważyliście na mapie nie ma za dużo wód. Taki urok Śródziemia. Niektóre frakcje w ogóle nie mają dostępu do morza z ich 3 bazowych zamków. Rozwiązałem to w ten sposób: Mordorowi przydzieliłem Umbar, jako jego 3 zamek, po to by wyrównać szanse w walce z Gondorem, który ma u siebie port. Angmar, który musiałby mieć port w stolicy, a dawałoby mu to możliwość zmobilizowania dwóch statków, nie ma ma tego portu. To spowoduje, że Angmar, Lorien i Rohan będą biły się między sobą o te 2 zamki z portami, które mają garnizony. Rhovanion prawdopodobnie nie będzie miał żadnej styczności z morzem, więc port jest mu niepotrzebny. Na wschodzie mapy, gdzie nie ma mórz zrobiłem 3 duże tereny, które chociaż w pewnym stopniu ułatwią podróż po tej stronie mapy.
Jedyną frakcją, która ma dwie twierdze "na start" jest Mordor. Zrekompensowałem mu tym fakt, iż jeden jego zamek bazowy znajduje się 2,3 pola od pozostałych. Co o tym myślicie?
Dzicy: W kartach "dzikich" będą stwory ze Środzemia takie jak pająki, olbrzymy, wargi, skrzydlate bestie, orły, ale też np. nieumarli. Nie mamy jednak pojęcia jak to nazwać i jaką ikonkę im dać.
Tory wpływów: Są zmiany w symbolach torów wpływów. Zamiast Żelaznego Tronu jest Jedyny Pierścień, zamiast Miecza z Valyriańskiej Stali jest Płomień Zachodu, a zamiast Kruka Posłańca - Palantir. Co do ustawienia poszczególnych frakcji na torach jeszcze nic nie ustaliliśmy.
Szukałem też w internecie podobnych pomysłów jak ten. Znalazłem jeden na boardgamesgeek.com, ale uważam, że nie jest on zbytnio ciekawy. Jeśli kiedyś znaleźliście coś podobnego to możecie to tu wrzucić. |
|
|
|
 |
Germanus [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 31 Lip, 2015
|
|
|
lotr jeśli ma być zgodnie z fabułą to widzę tylko drużynowo |
|
|
|
 |
Germanus [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 31 Lip, 2015
|
|
|
ps. w Gondorze dorzucić trzeba księcia Imrahila |
|
|
|
 |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 31 Lip, 2015
|
|
|
zrezygnował bym w ogóle z mórz po prostu zrobił jako puste niegrywalne miejsce zamiast uruk berserker może być np wulf(wódz dunlandczyków) |
|
|
|
 |
Martin [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015
|
|
|
Pomysł ciekawy, mapę można właściwie zrobić w oparciu o dowolny temat, wiec czemu nie lotr. Ale podobnie jak gogowi niezbyt podoba mi się taki podział mórz i chyba faktycznie lepiej by było w ogóle bez nich. |
|
|
|
 |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015
|
|
|
prędzej mapa powinna wyglądać jak w middle earth quescie |
|
|
|
 |
Germanus [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015
|
|
|
mapka z METW'a jest dobra |
|
|
|
 |
|
|