galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBF FFC #108
Autor Wiadomość
Pietruch
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   PBF FFC #108

Zwycięstwo lorda Lannistera (Germanus)!
Gratulacje! :)


TURA VII

Faza Akcji Tury VII
Czy lord Arryn chce użyć Żetonu Kruka Posłańca?

Początek Tury VII

Westeros I:

Czyli lord Lannister traci 1VP.

Westeros II:


Westeros III:


Zwycięstwo lordów Westeros, nagrodę zdobywa lord Stark:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



TURA VI

Faza Akcji Tury VI
Czy lord Arryn chce użyć Żetonu Kruka Posłańca?
Lord Arryn poznał kartę Dzikich i postanowił zostawić ją na wierzchu stosu.

Początek Tury VI

NASTĘPUJE ATAK DZIKICH Z SIŁĄ 12!
Zwycięstwo dzielnych wojów z Westeros.

Westeros I:


Westeros II:


Westeros III:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TURA V

Faza Akcji Tury V
Czy lord Arryn chce użyć Żetonu Kruka Posłańca?
Podmiana Rozkazu w Harrenhal: CP -> S.

Początek Tury V

Westeros I:


Westeros II:


Westeros III:



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


TURA IV

Faza Akcji Tury IV
Czy lord Arryn chce użyć Żetonu Kruka Posłańca?

NASTĘPUJE ATAK DZIKICH Z SIŁĄ 12!
PORAŻKA

Początek Tury IV

Potem Mobilka w Zamkach (nie pamiętam czy Zamki to te małe budynki czy te z nadbudówką, któryś z was pamięta?).

Westeros I:


Westeros II:


Westeros III:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TURA III

Faza Akcji Tury III
Czy lord Arryn chce użyć Żetonu Kruka Posłańca?
Podmiana Rozkazu w Moat Cailin.

Początek Tury III
Przesunąłem już znacznik Dzikich i dodałem ŻW za kartę Westeros II.

Westeros I:

Za chwilę porozsyłam wam na PW po jednej Karcie Celów. Odpiszcie, którą z 4 kart (3 macie na ręku, jedną otrzymacie zaraz) odrzucacie.

Westeros II:


Westeros III:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TURA II

Faza Akcji Tury II
Czy lord Arryn chce użyć Żetonu Kruka Posłańca?
Lord Arryn poznał kartę Dzikich i postanowił zostawić ją na wierzchu stosu.


Trochę słabe losowanie :P
Westeros I:

Lord Baratheon musi usunąć jedną jednostkę z KL. Wydaje mi się, że nikt więcej nie odczuwa skutków karty Westeros I.

Westeros II:



Czekamy na decyzję lorda Arryna.

Westeros III:


Początek Tury II
Czekam na Rozkazy, przypominam że gramy bez Rozkazów Wsparcia.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TURA I
Początek Tury I

Faza Akcji Tury I
Czy lord Arryn chce użyć Żetonu Kruka Posłańca?



WPROWADZENIE

ZASOBY
Zasady, instrukcja i FAQ
Zasady w formacie PDF ze strony wydawcy.
FAQ w formacie PDF ze strony wydawcy.
Oficjalne odpowiedzi wydawcy na pytania, które nie zostały zawarte w FAQ.
Filmik instruktażowy do gry.
Ściągawka z zasadami 1
Ściągawka z zasadami 2
Ściągawka z zasadami 3

Mapa
• Będziemy używać przeglądarkowej wersji mapy wykorzystywanej na BGG
"How to use the map BGG thread"
• Więcej informacji na temat używania mapki znajdziecie poniżej w sekcji UŻYWANIE MAPY.

I. Ogólne zasady
1. Korzystamy z oficjalnych zasad i planszy do Gry o Tron 2ed z dodatkiem Uczta dla Wron, wyjątki od zasad przedstawione są w sekcji IV: Sprostowania zasad oraz House Rules. Jeśli jakiś temat nie został poruszony lub wyczerpany w zasadach to będziemy posiłkować się oficjalnym FAQ oraz oficjalnymi odpowiedziami wydawcy na pytania które nie zawarły się w FAQ. Jeśli to nie rozwieje wątpliwości to spory rozstrzygać będzie moderator.
2. Nie będziemy korzystać z kart Tides of Battle.
To już zależy od was - Tides of Battle to opcjonalne karty, które dodają dużo losowości w bitwach, dzięki czemu gra jest dużo mniej chłodna i kalkulacyjna, czasami można wygrać pozornie beznadziejnie trudną walkę, a czasem stracić jednostki lub nawet ponieść klęskę w bitwie, w której miało się istotną przewagę. W skrócie - Tides of Battle to karty, które ciągnie się na początku bitwy - mają one modyfikatory od +0 do +3, dodają symbole mieczy (jeśli przeciwnik przegra bitwę to ginie część jego jednostek), fortyfikacji (jeśli przeciwnik wygra bitwę to fortyfikacje chronią przed mieczami na kartach przeciwnika) i czaszek (niezależnie od końcowego rezultatu bitwy ginie część jednostek przeciwnika). Będzie trzeba zagłosować, ankieta wisi parę postów niżej, wybór należy do was :)
3. Ravens to other players (private messages / Geekmails / etc.) are not allowed, thus forcing all communication to be posted publicly in the thread. Lying is allowed so lie as much as you want!
To też zależy od was - albo umawiamy się, że gracze mogą porozumiewać się ze sobą tylko poprzez posty na forum, albo dopuszczamy możliwość knucia, spiskowania i rozmów poza forum (facebook, smsy, IRL czy cokolwiek). Tutaj będziecie głosować i sami sobie wybierzecie jak chcecie grać, ankieta wisi parę postów niżej :)
4. Karty Westeros, karty Dzikich i Karty Celów ułożę losowo w stosiki przed rozpoczęciem gry, oczywiście kolejność kart pozostanie dla was tajemnicą.
5. Ród, którym będzie grał każdy z graczy zostanie wylosowany przeze mnie. Po wylosowaniu możecie się nimi wymieniać jeśli obie strony wyrażą chęć zamiany.

II. Playing by Forum: Podstawy
0. Korzystajmy ze zdrowego rozsądku. Moderator nadzoruje i prowadzi grę dla graczy, ale wiele kwestii można rozwiązać bez jego ingerencji czy akceptacji. Moderator jest potrzebny jedynie w sytuacjach, które dotyczą niejawnych elementów gry (przyjmowanie Rozkazów, licytacje, bitwy, losowanie kart Westeros, Dzikich i Celów). Jeśli wiesz, że teraz jest twoja kolej to wykonaj swój ruch, wprowadź w życie Rozkaz czy przypuść atak na innego gracza. Jeśli chcesz pomóc moderatorowi i przyspieszyć grę, możesz po swoim ruchu sam zaktualizować mapę i zamieścić ją w poście.
1. Oczywiście PBF to nie wyścigi ale szanujmy nawzajem siebie i swój czas, unikajmy niepotrzebnych przestojów w grze i postarajmy się grać w miarę sprawnie. Oczekuję, że każdy z graczy zajrzy na forum przynajmniej raz dziennie, oczywiście im częściej będziecie zaglądać tym szybciej będzie toczyć się gra. Z racji tego, że korzystamy z przeglądarkowej mapki, każdy z was może ją edytować i do niej zaglądać. Zachęcam aby po każdym swoim ruchu aktualizować mapkę, dzięki temu gra będzie toczyć się szybciej i nie będziecie musieli czekać aż zrobi to moderator. Oczywiście aktualizowanie mapy i listy kart znajdujących się w grze to zadanie moderatora, ale jeśli każdy z was trochę pomoże to gra powinna przebiegać sprawniej.
2. Od razu ustalmy, że nikt nie wymaga od was aktywności na forum w weekendy - jeśli ktoś zaloguje się w sobotę lub niedzielę, wykona akcje w swojej kolejce i popchnie grę do przodu to świetnie, ale obowiązku nie ma. Jeśli wiecie, że będziecie odcięci od komputera (jakiś wyjazd) lub nie będziecie mieć czasu żeby zajrzeć na forum przez parę dni to dajcie o tym znać mi i innym graczom.
3. Gramy w gronie znajomych więc nie biorę pod uwagę możliwości, że będziemy szukać wśród obcych zastępstwa dla któregoś z graczy. Jeśli ktoś wyjeżdża na powiedzmy 2 tygodnie to po prostu wstrzymujemy grę lub gracz sam wybiera zastępstwo dla siebie.
4. Używamy normalnego, domyślnego tekstu do zwykłych rozmów, dyskusji i pytań.
5. Używamy kursywy do politykowania, dyplomacji, roleplayingu (zachęcam i polecam!).
6. Używamy pogrubionej czcionki aby zaznaczać w tekście swoje ruchy i rozkazy.
7. Jeśli to możliwe proszę o niekorzystanie z opcji edytowania swoich postów, zwłaszcza jeśli dotyczą one ruchów i rozkazów. Powody są dwa: jeśli gracz edytuje swój post to inni gracze nie otrzymują na maila żadnego powiadomienia, że w wątku coś się zmieniło i nie wiedzą, że na przykład teraz przyszła ich kolej na ruch. Drugi powód jest taki, że w przypadku edytowanych postów nie widać co zostało zedytowane, a co nie i nie wiadomo co autor posta zmienił. Jeśli już chcecie edytować post, który jest ważny dla przebiegu gry to zachęcam wyróżnić zedytowaną część jakimś kolorem, tak żeby na pierwszy rzut oka było wiadomo, która część posta została zmieniona. Oczywiście edytowanie literówek czy poprawianie formatowania to drobnostki, proszę tego nie kolorować i nie podkreślać.
8. Żeby grało się łatwiej, przyjemniej i bardziej klimatycznie sugeruję zwracać się do graczy poprzez używanie nazw Rodów, które reprezentują (zwłaszcza w przypadku dyplomacji).
9. BARDZO WAŻNE: Proszę aby każdy z graczy używał Rodowego banneru na początku każdego swojego posta.

Stark:


Lannister:


Baratheon:


Arryn:


Moderator:


III. Playing by Forum: Rozkazy, Bitwy, Licytacje itd
1. BARDZO WAŻNE: Wszystkie niejawne informacje (Rozkazy, Licytacje, karty wykorzystywane w bitwach) proszę wysyłać do mnie jako PW. Żebym mógł szybciej i wygodniej przyjmować od was informacje, proszę żebyście wysyłali je zgodnie ze schematem przedstawionym poniżej. W przypadku Licytacji i Kart Rodowych w bitwach możecie przesyłać informacje jako Subject wiadomości, w przypadku Rozkazów wysyłajcie je jako normalne wiadomości, a Subject wpisujcie zgodnie z poniższym schematem.

Rozkazy:
AGoT PBF [Game #] - Round [Round #] - [House Name] - Rozkazy

Licytacje:
AGoT PBF [Game #] - Round [Round #] - [House Name] - [ŻT/L/KD/D] Licytacja: [Bid Amount]

Karty Rodowe wykorzystywane w bitwach:
AGoT PBF [Game #] - Round [Round #] - [House Name] - [Area Name] - [Card Name]

[q]Przykłady:
AGoT PBF 289 - Runda 1 - Stark - Rozkazy (a w treści wiadomości właściwe Rozkazy)
AGoT PBF 289 - Runda 2 - Stark - ŻT Licytacja: 5
AGoT PBF 289 - Runda 2 - Stark - Moat Cailin - Roose Bolton[/q]

1b. BARDZO WAŻNE W przeglądarkowej mapie rozkazy wprowadza się jako ciągi znaków. Dla mojej wygody i płynności gry proszę, żebyście wysyłali Rozkazy w takim formacie żebym mógł od razu nanosić je na mapę i nie tracił czasu na poprawianie formatowania albo nazw terenów. Z tego co wiem, to możecie sami metodą prób i błędów nanieść swoje rozkazy na mapę, a jak będziecie mieć pewność że wszystko jest w porządku to skopiować z mapy "kod" Rozkazów i mi to przesłać - minimalizujemy wtedy ryzyko pomyłki w formatowaniu czy literówek. Pamiętajcie: to wy jesteście odpowiedzialni za to jakie rozkazy mi wyślecie, ja tylko bezmyślnie przeklejam je na mapę. Jeśli coś będzie nie tak (formatowanie na początku możemy przeboleć, ale jeśli wyślecie mi więcej Rozkazów Specjalnych niż możecie użyć to już wasz problem) to wy poniesiecie konsekwencje. Więcej na temat formatów Rozkazów w sekcji UŻYWANIE MAPY.
1c. Po wysłaniu do mnie Rozkazów, licytacji lub kart wykorzystywanych w bitwach zalecałbym zamieszczenie krótkiego posta w stylu "Baratheon wysłał swoje Rozkazy". Dzięki temu zawsze będziemy wiedzieli na czym stanęła gra, na czyje Rozkazy czekamy itd.

2. Ustalania rezultatu bitwy: Wyobrażam sobie, że przebiegać to będzie według następującego schematu:
(a) Gracz atakujący oblicza siłę/moc bojową jednostek swoich oraz jednostek przeciwnika i zamieszcza te informacje (zgodnie ze schematem, który możecie znaleźć niżej) w poście inicjującym bitwę. Obliczenia powinny obejmować wartość bojową jednostek na obszarze ogarniętym bitwą, modyfikatory wynikające z Rozkazów Marszu i Obrony (+2, +1, +0, -1), a także wartość Wsparcia udzielanego przez jednostki (oczywiście z pól sąsiadujących z obszarem ogarniętym bitwą) gracza atakującego i gracza, który jest atakowany.
(b) Po zainicjowaniu bitwy gracz atakujący i gracz atakowany mogą szukać Wsparcia u innych graczy, o ile inni gracze posiadają jednostki z Rozkazem Wsparcia na polach sąsiadujących z obszarem ogarniętym bitwą. Jeśli inni gracze zdecydują się udzielić swojego Wsparcia to gracz udzielający Wsparcia ogłasza w poście komu udziela Wsparcia (oczywiście komunikuje to innym graczom stosując pogrubienie). Na tego gracza spada obowiązek przeliczenia jeszcze raz siły bojowej obu graczy biorących udział w bitwie i zamieszczenia jej w poście. Jeśli pozostali gracze nie udzielają Wsparcia to powinni to zakomunikować.
(c) W tym momencie wiadomo już jaka jest ostateczna siła bojowa gracza atakującego oraz gracza atakowanego. Gracz atakujący wysyła do moderatora Kartę Rodu, którą chce użyć w bitwie, a następnie zamieszcza w wątku post w stylu "Gracz atakujący wysłał swoją Kartę Rodu do moderatora".
(d) Następnie gracz atakowany wysyła do moderatora wybraną przez siebie Kartę Rodu i zamieszcza ją w poście, którym podsumowuje rozgrywającą się bitwę - schemat takiego podsumowania znajdziecie niżej.

Drobna uwaga: Aby przyspieszyć grę, gracz atakujący może w momencie zainicjowania bitwy wysłać do moderatora Kartę Rodu, którą zamierza wykorzystać w nadchodzącej bitwie. Oczywiście do moderatora można wysyłać instrukcje warunkowe na zasadzie - "Jeśli gracz, którego atakuję otrzyma wsparcie od innego gracza to rzucam Kartę_Rodu_1, jeśli nie otrzyma żadnego wsparcia to rzucam Kartę_Rodu_2".

(e) Gracz atakujący ujawnia swoją Kartę Rodu i wkleja ją do schematu z podsumowaniem bitwy, a następnie zamieszcza w poście.
(f) Gracz atakujący lub gracz atakowany mogą teraz wykorzystać Ostrze z Valyriańskiej Stali (dla przypomnienia, raz na turę właściciel Ostrza może dodać sobie w walce +1).
(g) Dowolny z graczy (nie musi to być gracz biorący udział w tej bitwie) zamieszcza post z wypełnionym schematem podsumowania bitwy. Ogłaszamy kto jest zwycięzcą tej bitwy i rozpatrujemy konsekwencje - odwroty, śmierć jednostek itd.

Notes:
• Kroki 2b (Żebranie o Wsparcie) oraz 2f (Wykorzystanie Ostrza z Valyriańskiej Stali) są opcjonalne i mogą zostać pominięte.
• Krok 2g (Ostateczne podsumowanie bitwy) może zostać wykonany przez dowolnego gracza, nie trzeba czekać na moderatora.
• Poniżej schemat podsumowania bitwy i przykład jak go wypełniać. Sugerowałbym na początku każdej bitwy zrobić stąd Kopiuj, Wklej i edytować ten szablon, dzięki temu wszystkie informacje dotyczące bitwy są czytelne.

Cytat:
Bitwa na terenie Moat Cailin
[Gracz Atakujący]
Jednostki: 3 (KN, FM)
Rozkaz: -1 (M-1)
Otrzymane Wsparcie: 0
Karta Rodu: Sent to moderator
Total: 2 + ?

[Gracz Atakowany]
Jednostki: 1 (FM)
Rozkaz: 1 (D+1)
Otrzymane Wsparcie: 2 (SH, S+1* order)
Karta Rodu: ?
Total: 4 + ?


3. Wykonywanie ruchów/akcji poza swoją turą: Wolałbym tego uniknąć. Pozornie może wydawać się, że przedwczesne ujawnienie informacji o zamiarach nie ma wpływu na decyzje innych graczy. Jednak w przypadku tak skomplikowanej gry jaką jest Gra o Tron (skomplikowana to może nienajlepsze słowo, na myśli mam raczej że w tej grze kolejność ruchów i wykonywania akcji jest bardzo ważna) nigdy nie ma się pewności, że ujawnienie swoich zamiarów nie wpłynie na decyzje innych graczy i nie doprowadzi do ich zwycięstwa. Jeśli któryś z graczy wie, że nie będzie mógł zajrzeć na forum przez dłuższy czas, ale ma już opracowaną strategię na najbliższą turę (czyli wie jak rozegra swoje Rozkazy) to może wysłać je poprzez PW do moderatora. Jeśli jednak któryś z graczy zdecyduje się w poście poinformować wszystkich o swoich zamiarach zanim przyszła jego kolej na ruch to uznajemy, że takie deklaracje są wiążące, ostateczne i nie można ich zmienić.

4. Wszelkie zmiany w Rozkazach, licytacjach i Kartach Rodu wybranych do bitwy: Jeśli ktoś zmieni zdanie i chce wydać inne Rozkazy, zmienić ilość Żetonów Władzy przeznaczanych na licytację lub wykorzystać w bitwę inną Kartę Rodu to nie ma problemu. ALE: takie zmiany są możliwe tylko do momentu, do którego nie otrzymałem Rozkazów/licytacji od wszystkich innych graczy. W momencie, w którym otrzymuję Rozkazy od czwartego, ostatniego gracza, to wszystkie Rozkazy są już ostateczne. Dlatego radzę dobrze zastanowić się przed wysłaniem Rozkazów, licytacji lub Kart Rody wybranych do bitwy. Jeśli jakiś Rozkaz, licytacja lub Karta Rodu została zawarta w poście to jest to wiążące i tej decyzji nie można już zmienić. Oczywiście w ramach dyplomacji pisanej kursywą możecie do woli okłamywać się nawzajem w kwestii udzielania Wsparcia, sojuszy itd.

4b. Oczywiście to jest tylko gra i gramy w nią żeby miło spędzić czas. Jeśli więc komuś zdarzy się błąd/pomyłka i będzie chciał go cofnąć to możemy to zrobić o ile zgodzi się reszta graczy. Oczywiście wolałbym uniknąć takiego "odkręcania" bo spowalnia to grę.
5. Błędy i pomyłki: Nikt nie jest nieomylny! Jeśli moderator lub któryś z graczy się pomyli, zgłoś to od razu, im szybciej znajdziemy błąd tym mniej wysiłku będzie nas kosztować "odkręcenie" go. Jeśli masz wątpliwości czy jakiś ruch/akcja zostały wykonane zgodnie z zasadami - pytaj!

IV. Sprostowania zasad oraz House Rules
1a. Karta Westeros II Gra o Tron: Każdy gracz otrzymuje jeden Żeton Władzy za każdy port, w którym posiadają oni przynajmniej jeden Statek. Na przylegającym terenie morskim nie mogą znajdować się wrogie jednostki Statków.
1b. Karta Westeros II Dark Wings, Dark Words: Jeśli zostanie wybrana opcja "Collect Power Tokens" to rozgrywamy ją w zgodzie z kartą opisaną powyżej (czyli porty mogą generować Żetony Władzy).
2. Błędne wydanie Rozkazów: Jeśli gracz popełnił błąd przy wydawaniu rozkazów to stosujemy następujące zasady:
(a) jeśli gracz wydał więcej Rozkazów Specjalnych (z gwiazdką) niż może, to osoba o najwyższej pozycji na Żelaznym Tronie decyduje, który z Rozkazów Specjalnych należy zamienić na wersję "normalną" (czyli bez gwiazdki).
(b) jeśli jakieś tereny nie otrzymały Rozkazów to trudno, na tych terenach nic się nie wydarzy i tyle. Proszę jednak pamiętać, że zgodnie z zasadami każdy teren na którym gracz posiada przynajmniej jedną jednostkę musi otrzymać Rozkaz.
(c) jeśli gracz położył na planszy Rozkaz, który w tej turze jest niedozwolony (karty Westeros III mają czasem takie działanie) to wszystkie niedozwolone Rozkazy zdejmujemy natychmiast z planszy bez możliwości zastąpienia ich innymi Rozkazami
3. Odwroty i Statki w Portach: Jeśli w wyniku przegranej bitwy gracz traci teren z Portem to wszystkie jego Statki znajdujące się w Porcie zostają przekonwertowane na Statki należące do zwycięzcy bitwy.
4. Pozostawianie Żetonów Władzy na terenie, który się opuszcza:
Umawiamy się, że jednostki opuszczające jakiś teren nie pozostawiają za soba Żetonu Władzy. Jeśli jednak gracz chce utrzymywać kontrolę nad obszarem, który właśnie opuszcza musi to zgłosić.

Cytat:
Przykład:
March-1 z Riverrun: FM do Seagard. Zostawiam Żeton Władzy.


Oczywiście czasem zdarzy się, że ktoś zapomniał napisać, że chce zostawić za sobą Żeton Władzy. Jeśli wszyscy gracze zgodzą się aby ten gracz zostawił za sobą Żeton Władzy to nie ma problemu.

V. Końcowe uwagi
To jest tylko gra, a gry powinny być miłą formą spędzania czasu. Proszę abyście o tym pamiętali zwłaszcza wtedy gdy coś pójdzie nie po waszej myśli lub ktoś was zdradzi i wbije wam nóż w plecy. Gra o Tron to gra z bardzo dużą dozą negatywnej interakcji i taki jej urok. Trzymajcie nerwy na wodzy, ale oczywiście odrobina gróźb i wyzwisk w dyplomacji i roleplayingu nikomu nie zaszkodzi. Bawcie się dobrze :)

UŻYWANIE MAPY
Rzut oka na mapę
• Na samej górze mapki jest czarna belka/pasek. Po najechaniu na niego pojawia się menu służące do obsługi mapy.
• Na górze mapki są guziki które pozwalają pokazywać/ukrywać Żetony Władzy, jednostki i Rozkazy znajdujące się na planszy
• Najechanie kursorem na Rozkaz sprawi, że Rozkaz stanie się na chwilę przezroczysty, dzięki temu można dokładnie podejrzeć jakie jednostki stoją na danym obszarze.
• W lewej górnej części mapy wyświetlane są Żetony Władzy, którymi dysponują wszyscy gracze. Format to X/Y gdzie X to liczba Żetonów w posiadaniu gracza (czyli Żetony które gracz ma na ręku), a Y to liczba Żetonów pozostała w puli.

Ogólne uwagi dotyczące używania mapy
• Przy wpisywaniu Rozkazów czy jednostek na mapę ważne jest aby każda lokacja "znajdowała" się w oddzielnej linijce
• Aby umieścić na mapie Rozkaz lub jednostkę należy podać nazwę obszaru, następnie dwukropek i spację, a potem nazwę jednostki lub Rozkazu. Zwracam uwagę, że do umieszczania jednostek, Rozkazów i Żetonów Władzy na mapie są różne text boxy (czyli białe prostokąty, do których wpisuje się tekst).
• Jeśli chcecie usunąć z danego obszaru Rozkaz lub jednostkę wystarczy usunąć wszystko co znajduje się po dwukropku i zostawić nazwę lokacji, a po niej dwukropek i puste pole. Można też usunąć całą linijkę, ale prędzej czy później pewnie będzie trzeba jeszcze raz dopisać lokację w text boxie.
• Dodawanie Żetonów Władzy jest trochę prostsze - w text boxie "Powertokens in areas" wystarczy dopisać nazwę obszaru na którym zostawia się Żeton, tutaj nie trzeba dodawać żadnych dwukropków. Trzeba pamiętać aby po zostawieniu Żetonu Władzy na jakimś obszarze ręcznie zmniejszyć liczbę posiadanych przez siebie Żetonów (literka X omówiona nieco wyżej)
• Jeśli chcecie przydzielić jednostki lub Rozkazy do portu to nazwę obszaru zapisuje się jako NazwaObszaru i " - Port" czyli spacja, myślnik, spacja, Port.
• Mapka sama nie podkreśla błędów, jeśli coś wyświetla się nie tak jak powinno to trzeba sprawdzić czy nie ma literówek, podwójnych spacji albo pustych linii w "kodzie". Mapka nie rozróżnia wielkich i małych liter więc zapis "Winterfell" jest rozumiany przez mapę tak samo jak "winterfell".

Jednostki
• Piechur (siła bojowa 1): FM, Footman
• Rycerz (siła bojowa 2): KN, Knight
• Maszyna Oblężnicza (przy atakowaniu lub wspieraniu ataku na zamek ma siłę bojową 4, wpp 0): SE, Siege
• Statek: SH, Ship
• Jednostki po przegranej bitwie czyli jednostki w odwrocie: przed nazwą jednostki wystarczy dodać "routed-" (np. routed-KN)
• Wiele jednostek na jednym obszarze: Wystarczy oddzielić je przecinkiem (również w sytuacji gdy mam kilka takich samych jednostek) (np. FM, FM, KN)

Rozkazy
Dla przypomnienia, do dyspozycji macie 15 Rozkazów:
March(Marsz i ataki): z modyfikatorami -1, 0 , +1*
Raid(Najazdy, pochodnia): zwykły, zwykły, specjalny* (pozwala niszczyć Rozkaz Obrony)
Defense(Obrona): z modyfikatorami +1, +1, +2*
Support(Wsparcie): zwykły, zwykły, specjalny* +1
Consolidate Power(Umocnienie Władzy, koronka): zwykły, zwykły, specjalny* (pozwala rekrutować nowe jednostki)

Rozkazy dodajemy na mapie według prostej rozpiski, którą znajdziecie niżej. W przypadku Rozkazów Specjalnych ważne jest dodanie na końcu gwiazdki. Będę się starał sprawdzać wszystkie Rozkazy, które do mnie wyślecie, ale to wam powinno zależeć żeby wszystko się w nich zgadzało. Przy podejmowaniu decyzji o rozłożeniu Rozkazów sugeruję pobawić się samemu z mapą, wpisać wszystkie Rozkazy i podejrzeć jak wyglądają one na mapie.
• March-1: M-1
• March+0: M+0
• March+1*: M+1*
• Defend+1: D+1 (D is also ok)
• Defend+2*: D+2*
• Support: S
• Support+1*: S+1*
• Raid: R
• Raid*: R*
• Consolidate Power: CP
• Consolidate Power*: CP*

Przykład korzystania z mapy

Cytat:
Units:
Dragonstone: Footman, Knight
King's Landing: KN, SE
Crackclaw Point: FM
Shipbreaker Bay: SH, routed-SH
Blackwater Bay: Ship

Orders:
Dragonstone: M+0
King's Landing: CP*
Crackclaw Point: D+1
Shipbreaker Bay: R
Blackwater Bay: S+1*

Powertokens in areas:
Kingswood
Blackwater
Ostatnio zmieniony przez Pietruch Pon 18 Sty, 2016, w całości zmieniany 28 razy  
 
     
Pietruch
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

ZAŁĄCZNIK I: KARTY RODÓW


[4] Eddard Stark: 2 Miecze
[3] Robb Stark: Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz wybrać obszar, na który twój przeciwnik przeprowadzi odwrót. Musisz wybrać zgodny z zasadami obszar, na którym przeciwnik straci najmniej jednostek.
[2] Roose Bolton: Jeśli przegrasz tę bitwę, weż cały swój stos odrzuconych kart Rodu na rękę (razem z tą kartą).
[2] Greatjon Umber: 1 Miecz
[1] Ser Rodrik Cassel: 2 Fortyfikacje
[1] The Blackfish: Podczas tej bitwy nie otrzymujesz strat wynikających ze zdolności kart Rodów, symboli bitwy ani kart Losów Bitwy.
[0] Catelyn Stark: Jeśli na obszarze ogarniętym bitwą posiadasz żeton Obrony, jego wartość ulega podwojeniu.


[4] Tywin Lannister: Jeśli wygrasz tę bitwę, otrzymujesz 2 Żetony Władzy.
[3] Ser Gregor Clegane: 3 Miecze
[2] The Hound: 2 Fortyfikacje
[2] Ser Jaime Lannister: 1 Miecz
[1] Tyrion Lannister: Możesz natychmiast anulować wybraną przez przeciwnika kartę Rodu i cofnąć ją na jego rękę. Musi on wybrać i ujawnić inną kartę Rodu. Jeśli nie posiada innej karty Rodu na ręce, podczas tej bitwy nie może wykorzystać karty Rodu.
[1] Ser Kevan Lannister: Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające) zapewniają +2 do siłu, a nie +1.
[0] Cersei Lannister: Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz usunąć z planszy jeden dowolny żeton Rozkazu pokonanego przeciwnika.


[4] Stannis Baratheon: Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycję na torze Żelaznego Tronu, ta karta otrzymuje +1 do siły.
[3] Renly Baratheon: Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz ulepszyć jedną z biorących w niej udział jednostek Piechurów (lub jedną wspierającą jednostkę Piechurów Baratheonów) w jednostkę Rycerzy.
[2] Ser Davos Seaworth: Jeśli twoja karta Rodu "Stannis Baratheon" znajduje się na stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
[2] Brienne of Tarth: 1 Miecz, 1 Fortyfikacja
[1] Melisandre: 1 Miecz
[1] Salladhor Saan: Jeśli w tej bitwie otrzymujesz wsparcie, siła wszystkich nie należących do Barathenów jednostek Statków spada do 0.
[0] Patchface: Po bitwie możesz przejrzeć karty na ręce przeciwnika i odrzucić z nich jedną wybraną kartę.


[4] Bronze Yohn Royce: Jeśli posiadasz więcej Żetonów Władzy niż twój przeciwnik, ta karta otrzymuje +1 do siły.
[3] Littlefinger: Jeśli po tej bitwie kontrolujesz Orle Gniazdo, otrzymujesz tyle Żetonów Władzy, ile wynosi dwukrotność siły karty Rodu zagranej przez przeciwnika.
[2] Nestor Royce: 2 Fortyfikacje
[2] Lyn Corbray: 1 Miecz
[1] Lothor Brune: 1 Miecz, 1 Fortyfikacja
[1] Alayne Stone: Jeśli wygrasz bitwę i kontrolujesz Orle Gniazdo, możesz odrzucić 2 Żetony Władzy, aby zmusić przeciwnika do odrzucenia wszystkich Żetonów Władzy.
[0] Lysa Arryn: Jeśli po tej bitwie przeciwnik ma więcej Żetonów Władzy od ciebie, otrzymasz 3 Żetony Władzy.
 
     
Pietruch
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

ZAŁĄCZNIK II: KARTY WESTEROS

W tym poście oznaczać będę ile kart każdego rodzaju wciąż znajduje się na stosie kart Westeros. Jeśli dana karta pojawi się w trakcie gry i zląduje na stosie kart odrzuconych to będę zmniejszał ilość kart tego typu, które wciąż mogą pojawić się w grze. Dzięki temu mniej więcej wiecie czego możecie spodziewać się w ciągu kilku najbliższych tur.

WESTEROS I
1 x The Burden of Power: The holder of the Iron Throne token chooses whether the Wildling track is reduced to the "0" position, everyone musters units in Strongholds and Castles.
2 x Shifting Ambitions [W]: Each player chooses 1 objective card from his hand and places it facedown in a common area. Shuffle the facedown cards and flip them faceup. Then, in turn order, each player chooses 1 of these cards and places it into his hand.
1 x Rally the Men [W]: In turn order, players muster new units in every one of their areas containing a Castle.
1 x Ironborn Raid [W]: Each player with at least 2 scored Objective cards in his play area is reduced one position on the Victory track.
1 x Mustering [W]: Recruit new units in Strongholds and Castles.
1 x Famine [W]: Each player is reduced one position on the Supply track and then, in turn order, reconciles armies.
1 x Rally the Men [W]: In turn order, players muster new units in every one of their areas containing a Castle.
1 x New Information [W]: In turn order, each player draws one Objective card. Then each player chooses one Objective card in his hand and shuffles it back into the objective deck.
1 x The Burden of Power: The holder of the Iron Throne token chooses whether the Wildling track is reduced to the "0" position, everyone musters units in Strongholds and Castles.
[W] = Dzicy rosną w siłę

WESTEROS II
3 × Clash of Kings: Bid power tokens on influence tracks.
1 × Dark Wings, Dark Words [W]: Holder of the Messenger Raven chooses Clash of Kings, Game of Thrones, or no effect.
1 x Dark Wings, Dark Words [W]: Holder of the Messenger Raven chooses Clash of Kings, Game of Thrones, or no effect.
3 × Game of Thrones: Gain power tokens.
1 × Winter is Coming: Reshuffle Westeros II deck.
1 × Last Days of Summer [W]: Nothing happens.
[W] = Dzicy rosną w siłę

WESTEROS III
3 × Wilding Attack: Bid power tokens to fend off Wildling Attack.
1 × Put to the Sword: Holder of the Valyrian Steel Blade chooses Rains of Autumn, Sea of Storms, or no effect.
1 × Put to the Sword: Holder of the Valyrian Steel Blade chooses Rains of Autumn, Sea of Storms, or no effect.
1 × Rains of Autumn [W]: No March+1* orders.
1 × Feast for Crows [W]: No Consolidate Power orders.
1 × Web of Lies [W]: No Support orders.
1 × Storm of Swords [W]: No Defense orders.
1 × Sea of Storms [W]: No Raid orders.
[W] = Dzicy rosną w siłę
Ostatnio zmieniony przez Pietruch Sob 26 Gru, 2015, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
Pietruch
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

ZAŁĄCZNIK III: KARTY DZIKICH

W tym poście oznaczać będę które karty Dzikich wciąż pozostają w grze. Jeśli dana karta pojawi się w trakcie gry i zląduje na stosie kart odrzuconych to będę ją formatował w zauważalny sposób. Dzięki temu mniej więcej wiecie czego możecie spodziewać się w przypadku ataku Dzikich.

Wildlings Cards
• Crow Killers
• The Horde Descends
• A King Beyond the Wall
• Massing on the Milkwater
• Preemptive Raid
• Silence at the Wall
• Skinchanger Scout
• Rattleshirt's Raiders
• Mammoth Riders

Crow Killers
Wildling Victory
- Lowest Bidder: Replaces all of their available Knights with available Footmen. Any Knight unable to be replaced is destroyed.
- Everyone Else: Replaces 2 of their Knights with available Footmen. Any Knight unable to be replaced is destroyed.
Night's Watch Victory
- Highest Bidder: May immediately replace up to 2 Footmen, anywhere, with available Knights.

The Horde Descends
Wildling Victory
- Lowest Bidder: Destroys 2 of his units at one of his Castles or Strongholds. If unable, destroys 2 of his units anywhere.
- Everyone Else: Destroys 1 of their units anywhere.
Night's Watch Victory
- Highest Bidder: May muster forces (following normal mustering rules) in any one Castle or Stronghold area you control.

A King Beyond the Wall
Wildling Victory
- Lowest Bidder: Moves his token to the lowest position on every Influence track.
- Everyone Else: In Iron Throne turn order, each player chooses either the Fiefdoms or the King's Court Influence track, and moves their token to the lowest position on that track.
Night's Watch Victory
- Highest Bidder: Moves their token to the top of the Influence track of their choice, then takes the appropriate Dominance token.

Massing on the Milkwater
Wildling Victory
- Lowest Bidder: If you have more than one House card in your hand, discard all cards with the highest combat strength.
- Everyone Else: If they have more than one House card in their hand, they must choose and discard one of those cards.
Night's Watch Victory
- Highest Bidder: Returns their entire House card discard pile to their hand.

Preemptive Raid
Wildling Victory
- Lowest Bidder: Chooses one of the following: (A) Destroys 2 of their units anywhere; or, (B) Is reduced 2 positions on their highest Influence track.
- Everyone Else: Nothing happens.
Night's Watch Victory
- Highest Bidder: The wildlings immediately attack again with a strength of 6. You do not participate in this attack (no reward nor penalties).

Silence at the Wall
Wildling Victory
- Lowest Bidder: Nothing happens.
- Everyone Else: Nothing happens.
Night's Watch Victory
- Highest Bidder: Nothing happens.

Skinchanger Scout
Wildling Victory
- Lowest Bidder: Discards all available Power tokens.
- Everyone Else: Discards 2 available Power tokens, or as many as they are able.
Night's Watch Victory
- Highest Bidder: All Power tokens bid on this attack are immediately returned to his available Power.

Rattleshirt's Raiders
Wildling Victory
- Lowest Bidder: Is reduced 2 positions on the Supply track (to no lower than 0)
- Everyone Else: Is reduced 1 position on the Supply track (to no lower than 0)
Night's Watch Victory
- Highest Bidder: Is increased 1 position on the Supply track (to no higher than 6)

Mammoth Riders
Wildling Victory
- Lowest Bidder: Destroys 3 of their units anywhere.
- Everyone Else: Destroys 2 of their units anywhere.
Night's Watch Victory
- Highest Bidder: May retrieve 1 House card of their choice from their discard pile.

Ostatnio zmieniony przez Pietruch Sob 26 Gru, 2015, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Pietruch
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

ZAŁĄCZNIK IV: MISJE/KARTY CELÓW

W tym poście oznaczać będę, które Karty Celów wciąż pozostają w grze. Jeśli dana karta pojawi się w trakcie gry i zląduje na stosie kart odrzuconych to będę ją formatował w zauważalny sposób. Dzięki temu mniej więcej wiecie czego możecie spodziewać się w przypadku dociągania nowych kart celów. Jeśli ktoś wypełni swoją misję z Karty Celu to będę dopisywał tę kartę do listy zadań wypełnionych z podziałem na Rody.


Zadania Główne (jawne), spełnienie warunków owocuje 1 Punktem Zwycięstwa na koniec tury:
4 x Lannister: Control Lannisport and King's Landing.
2 x Baratheon: Control Dragonstone and King's Landing.
5 x Arryn: Control The Eyrie and have more available Power tokens than each other House.
1 x Stark: Control Winterfell and 5 or more areas with Castles or Strongholds.

Wypełnione Zadania Poboczne - Lannister
(1/0/1/3) Stop the Storm: Control Storm's End.
(2/1/1/3) A Firm Grip: Control Crackclaw Point and Kingswood.

Wypełnione Zadania Poboczne - Baratheon

Wypełnione Zadania Poboczne - Arryn
(1/1/1/1) Nothing But Ghosts: Have 1 unit in Harrenhal and no units in any areas adjacent to Harrenhal.

Wypełnione Zadania Poboczne - Stark
(2/1/1/1) Ample Harvest: Obtain position 5 or 6 on the Supply track.

Zadania Poboczne, które wciąż są w grze:
(A/B/L/S) Title: Condition
(1/1/1/1) Naval Superiority: Have more Ship units on the board than each other House.
(1/2/1/1) Land Grab: Control more land areas than any other House.
(4/2/1/2) Arbor Gold: Control the Arbor.
(1/4/1/1) Protect the Neck: Control Seagard, Greywater Watch and Flint's Finger.
(1/1/1/1) The Final Hour: Have only 1 House card in your hand.
(0/3/4/3) A Mountainous Task: Control The Eyrie.
(1/1/1/1) Crossing Guard: Control two areas that are joined by the same bridge.
(1/1/1/1) The People's Chosen: Control 4 or more areas with Power icons.
(1/1/2/1) Take the Black: Control Castle Black.
(1/0/1/1) The Throne: Hold the Iron Throne token.
(1/1/1/0) The Blade: Hold the Valyrian Steel Blade token.
(1/1/1/1) Home Invasion: Control the home area of another House.
(1/1/1/1) Cavalry Charge: Have all 5 of your Knight units on the board.
(0/1/1/1) The Raven: Hold the Messenger Raven token.
(1/2/2/0) A Riper Fruit: Control Winterfell.
(2/2/2/2) Backdoor Politics: Each other House has a higher position on the Victory track than you.
(1/1/1/1) Friendly Confines: Control more Castles than each other House.
(2/1/1/4) Hold Court: Control King's Landing.
(3/2/1/1) A Stalwart Position: Control more Strongholds than each other House.
(2/1/1/1) Mercantile Ventures: Control more Ports than each other House.
(1/1/1/2) Support the Crown: Have 3 units in Crackclaw Point and no units in King's Landing.
(2/1/1/1) Extend Your Reach: Control more sea areas than each other House.
(1/1/1/1) Spreading the Wealth: Have more Power tokens on the board than each other House.
(2/1/1/2) Pull the Weeds: Control Searoad Marches, Blackwater and The Reach.
Ostatnio zmieniony przez Pietruch Wto 05 Sty, 2016, w całości zmieniany 7 razy  
 
     
Pietruch
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   



Zrobiłem losowanie:

Arryn - loonger87


Baratheon - guzu


Lannister - Germanus


Stark - CzarnyJaszczur



Proponuję:
* Grę bez kart Tides of Battle
* Legalną dyplomację/komunikację przez wiadomości prywatne

Jak wszyscy zaakceptują powyższe dwa punkty i wylosowane Rody (możecie wymieniać się do woli) to roześlę Karty Celów na priv :)
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

Składam wniosek formalny o zmianę nazwy rozgrywki na PBF#108. 107 prowadzone przeze mnie zakończyła się w minionym tygodniu i taki sam numer może stwarzać zamieszanie. :wink:
 
     
Pietruch
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

Leśnik napisał/a:
Składam wniosek formalny o zmianę nazwy rozgrywki na PBF#108. 107 prowadzone przeze mnie zakończyła się w minionym tygodniu i taki sam numer może stwarzać zamieszanie. :wink:


Rzeczywiście, poprawione :)
 
     
loonger87
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

Ja akceptuje wszystko jak by Coś:-D
 
     
Pietruch
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   


Daję wam czas do jutra do 12 - wtedy roześlę Karty Celów i będzie już za późno na odkręcanie czegokolwiek :P
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

Mi pasuje
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

Baratheon pasuje
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lis, 2015   

Szkoda, że nie ma leśnika. Podczas ostatniej Uczty bardzo dobrze mi się grało z nim jako sąsiadem :)
 
     
Pietruch
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Lis, 2015   



Powoli otrzymujecie na pw Karty Celów - przypominam, że z tych pięciu które otrzymaliście musicie zostawić sobie na ręce tylko 3, pozostałe 2 wracają do wspólnego stosu.

Jak już wybierzecie Karty Celów to ślijcie Rozkazy :)

@loonger87 - Grałeś już w FFC? Wiesz na czym polegają Karty Celów? Wiesz, że Zaopatrzenie jest przeliczane na koniec każdej Tury?

Edit:
Potwierdzone Karty Celów: Stark, Lannister, Baratheon. Czekamy tylko na lorda Arryna.
Ostatnio zmieniony przez Pietruch Sro 25 Lis, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Lis, 2015   

Germanus napisał/a:
Szkoda, że nie ma leśnika. Podczas ostatniej Uczty bardzo dobrze mi się grało z nim jako sąsiadem :)


Też żałuję, bo mi się dobrze sąsiaduje z Tobą w 99, 103 i 105 :wink: :razz:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.2 sekundy. Zapytań do SQL: 13