|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
PBF #110 - What Is Dead May Never Die |
Autor |
Wiadomość |
Martin [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015 PBF #110 - What Is Dead May Never Die
|
|
|
PBF #110 - What Is Dead May Never Die
KARTY RODÓW
KARTY WESTEROS
Talia I:
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Tron ostrzy [kryzys] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Tron ostrzy [kryzys] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [kryzys] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.
Talia II:
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [kryzys] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [kryzys] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [kryzys] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.
Talia III:
Kryzys! Licytujcie wsparcie we wspólnym przezwyciężeniu nadciągającego kryzysu.
Kryzys! Licytujcie wsparcie we wspólnym przezwyciężeniu nadciągającego kryzysu.
Kryzys! Licytujcie wsparcie we wspólnym przezwyciężeniu nadciągającego kryzysu.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Sieć kłamstw [kryzys] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Wsparcia.
Uczta dla wron kryzys] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Umocnienia Władzy.
Morze sztormów [kryzys] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Najazdu.
Ostatnie dni lata [kryzys] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.
KARTY KRYZYSU
Kartę kryzysu widzieli: nikt
Wielki Turniej!
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Zamienia wszystkie swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów, lub tak dużo jak to możliwe.
Pozostali gracze: Zamieniają po 2 swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów, lub tak dużo jak to możliwe
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływów na najwyższą pozycję toru Lenników i bierze Ostrze Valyriańskiej Stali.
Potok Krwi
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 3 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odzyskać 1 wybraną kartę Rodu ze swojego stosu odrzuconych kart Rodu.
Przeklęci Najemnicy
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 1 swojego rycerza i 1 piechura, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 swoich piechurów, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może wybrać i usunąć jedną wrogą jednostkę z obszaru przylegającego do jego ziem. Może później umieścić taką samą, swoją jednostkę na dowolnym obszarze który kontroluje.
Spłata Długów
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Odrzuca 9 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Pozostali gracze: Odrzucają 3 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Każdy przeciwnik musi odrzucić 1 ze swoich żetonów władzy (jeśli posiada), zyskujesz 2 żetony władzy za każdy odrzucony przez przeciwników.
Miasto Złotej Kompanii
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Musi wycofać wszystkie jednostki z losowej Twierdzy lub Zamku który posiada (zachowując normalne zasady dotyczące odwrotów). Na tym obszarze zostaje umieszczony neutralny garnizon o sile 4. Jednostki nie są rozbite po przeprowadzeniu odwrotu.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza.
Władca Mórz
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Nie może umieszczać rozkazów na wszystkich swoich obszarach gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Pozostali gracze: Nie mogą umieścić rozkazu na jednym ze swoich obszarów gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może zrekrutować statek na dowolnym wodnym obszarze gdzie nie ma statków przeciwników. Zyskuje 1 żeton władzy za każdy statek stacjonujący w porcie.
Przywdzianie czerni
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Jeśli ma na ręce więcej niż 2 karty rodu odrzuca 2 losowe karty.
Pozostali gracze: Jeśli mają na ręce więcej niż 1 kartę rodu, odrzucają 1 losowa kartę.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odrzucić lub wziąć spowrotem na rękę jakiekolwiek karty rodu.
Długa Zima
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Spada o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Pozostali gracze: Spadają o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wspina się o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie wyżej niż 6).
Obrońcy Wiary
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływu na torze gdzie posiada najwyższą pozycję na ostatnie miejsce.
Pozostali gracze: Odrzucają 2 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wybiera tor Żelaznego Tronu albo Królewskiego Dworu i przesuwa swój żeton wpływu na najwyższą pozycję.
Chaos is a Ladder
Po licytacji natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę. |
Ostatnio zmieniony przez Martin Sro 30 Mar, 2016, w całości zmieniany 38 razy |
|
|
|
|
Martin [Usunięty]
|
|
|
|
|
Martin [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Zarezerwowane na wszelki wypadek |
|
|
|
|
Martin [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2015
|
|
|
Zwróćcie proszę szczególną uwagę na następujące zasady, które różnią się od wersji standardowej gry:
Cytat: | Failing to avert a Crisis moves the Crisis token back 1 position, instead of 2 |
Cytat: | The tiebreakers have been changed: The number of strongholds a player controls, plays no role in the tiebreakers any more. Instead, the tiebreakers now work in the following order:
1. Available Power tokens
2. Position on Supply track
3. Position on Iron Throne Influence track |
Cytat: | Some house cards allow a player to place a specific type of order token on the board during combat. If a Westeros III card prohibits a particular type of order from being played in a round, then it also prohibits house card abilities from playing that particular type of order |
Cytat: | During the planning phase, a player may only place as many special orders on the board as is allowed by their position on the King's Court track. During the action phase, players may only use Andrik the Unsmiling, Littlefinger, and Robb Stark's abilities to place an available special order on the board if both of the following conditions are met:
a) The player's position on the King's Court track has at least one star.
b) Placing a special order on the board with a house card ability may not make the number of special orders that the player has on the board, exceed the maximum number of special orders allowed by their King's Court track position at the time that the ability is used. |
Cytat: | The top Crisis card is revealed to all players (i.e. posted in the thread) before bidding on a Crisis begins. |
|
|
|
|
|
Sznycelek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
To jak to robimy z dyplomacją? Ja nie mam nic przeciw jawnej i fabularyzowaniu gry Baratheon mi pasuje ale jak ktoś chce się zamienić to jestem otwarty na propozycje |
|
|
|
|
loonger87 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
mam pytanie zwizane z Gulltown. Mianowicie czy z tego pola jest dostep do Duskendale lub/i do Hareenhall? i rozumiem ze ta gora obok pelni tylko kwestei dekoracyjne i to nie jest pole ktore bierze udzial w grze?
P.S. Moje rozkazy juz poszly |
|
|
|
|
Sznycelek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
Gulltown nie sąsiaduje ani z Harrenhal, ani z Duskendale, inaczej kontury byłyby trochę inne.
Ta Góra otoczona konturem nie jest obszarem (pewnie żeby uniknąć problemów z granicami obszarów, które oddziela)
PS: No i moje rozkazy pójdą jak już ustalimy jak wygląda dyplomacja |
Ostatnio zmieniony przez Sznycelek Pon 30 Lis, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
loonger87 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
dziekuje:) |
|
|
|
|
guzu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
Sznycelek napisał/a: | Gulltown nie sąsiaduje ani z Górami |
Z Mountains of The Moon sąsiaduje |
|
|
|
|
Sznycelek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
guzu napisał/a: | Sznycelek napisał/a: | Gulltown nie sąsiaduje ani z Górami |
Z Mountains of The Moon sąsiaduje |
Tak, chodziło mi o Harrenhal, ale myślałem o drugim pytaniu i tak mi się napisało |
|
|
|
|
Czarny Jaszczur [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
"To co jest martwe nie może umrzeć, lecz odradza się twardsze i silniejsze!"
Ja, Balon Greyjoy, znany od dziś jako Balon Greyjoy IX, Król Żelaznych Wysp i Północy, ogłaszam, że sięgniemy po to co nasze. Smoki przybyły, smoki odebrały, smoki zginęły. Żelazem zapłacimy za wszystko co zostało nam odebrane przez ród zza morza i przed nikim nie ugniemy kolan.
Zaznaczę także, że nie interesuje nas Czerwona Twierdza ani tym bardziej pałętający się tam żelazny mebel dźwięcznie znany Żelaznym Tronem. Robert Baratheon nie żyje, gotów jestem puścić w niepamięć wydarzenia z naszej minionej rebelii i wejść w sojusz z braćmi Baratheon. Wszak to Lannisterowie dopuścili się mordu na Robercie i nikt z nas nie pała do nich miłością..
Rozkazy wysłane. |
|
|
|
|
andmac92 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
rozkazy wysłane - mam nadzieje, że nikt mnie nie chce bić bo jestem słaby a chce trochę pograć |
|
|
|
|
Martin [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015
|
|
|
Nie widzę sprzeciwu co do fabularyzowania gry, widzę za to entuzjazm (co prawda na razie umiarkowany ale popracujemy nad tym ), tak więc proszę Was bardzo o pójście w ramach możliwości śladami Czarnego Jaszczura i opisanie w chociaż 2-3 zdaniach swojego obecnego stanowiska/poglądów politycznych (byle tylko dotyczyły Westeros!).
Nie musimy się śpieszyć - jak na razie mam rozkazy od czterech graczy: guzu, loonger87, Czarny Jaszczur oraz andmac92. Jeśli np ktoś pisze komórki w autobusie do roboty, to może warto poczekać do wieczora na chwilę przy kompie, kiedy można naskrobać coś więcej?
Będę w siódmym niebie jeśli będziecie dodawać na początku postów bannery albo jeszcze lepiej zdjęcia - w końcu to nie tyle wojna sześciu rodów co pięciu króli i księcia i każdy z was odgrywa tu konkretną postać. Jeśli chcecie skorzystać ze zdjęć, które wstawiłem w pierwszym poście, to wystarczy, że wstawicie jeden z następujących linków:
Robb Stark:
Kod: | [img]http://i66.tinypic.com/ml6wbc.jpg[/img] |
Joffrey Baratheon/Lannister:
Kod: | [img]http://i66.tinypic.com/23i8h04.jpg[/img] |
Stannis Baratheon:
Kod: | [img]http://i66.tinypic.com/2n8sq3k.jpg[/img] |
Balon Greyjoy:
Kod: | [img]http://i66.tinypic.com/35bt3r8.jpg[/img] |
Renly Baratheon/Tyrell:
Kod: | [img]http://i63.tinypic.com/2prvdk6.jpg[/img] |
Doran Martell:
Kod: | [img]http://i63.tinypic.com/314xg85.jpg[/img] |
Jak również wszelkie inne, bo niekoniecznie koronowana głowa musi odgrywać pierwsze skrzypce w danym rodzie |
|
|
|
|
Sznycelek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Gru, 2015
|
|
|
Wrócę z zajęć to ogarnę posta i rozkazy |
|
|
|
|
Sznycelek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Gru, 2015
|
|
|
Śmiałe słowa Lordzie Greyjoy, zupełnie jak śmiała jest dewiza waszego rodu. Przyjmuję propozycję współpracy przeciwko królowi, którego jedynym bękarcim prawem jest Casterly Rock, a nie Żelazny Tron.
Pragnę również poinformować Księcia Dorne, że Koniec Burzy należy do rodu Baratheonów i użyję wszelkich środków, aby panowanie nad tymi ziemiami należało do ich prawowitych właścicieli. Reszta ziemi na południu nie jest w moim interesie i mam nadzieję, że utrzymamy ze sobą na granicy dobre stosunki.
Z wyrazami szacunku,
Król Stannis Baratheon |
|
|
|
|
|
|