galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternatywne zasady
Autor Wiadomość
Nero
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2015   Alternatywne zasady

Witam
Czy znacie alternatywne, sprawdzone zasady do GOT? Nie mam na myśli zasad do gry przy mniejszej liczbie graczy (mapa i rozstawienie), ale zasady własne graczy, które wprowadzają zmiany typu "karty losów bitwy stosowane tylko podczas bitw z wojskami neutralnymi".
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2015   

sprawdzało się zmienienie na lennikach miejscami tyrella z greyjem
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

Lub GJ z dwoma FM na Pyke startowo.

W uczcie dla wron wiele kart celów dla Lanniego było ograniczone (te które wykonywał bez wysiłku).

Wersje na żywo jeśli chcecie sprawdzać kto ma lepszą pamięć to gra bez podglądania dowódców lub ujawniania ŻW.

itp. itd. :smile:
 
     
Nero
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

O takie modyfikacje właśnie mi chodziło.

Od siebie dorzucam taką uwagę (wiem, że męczę...), że twierdze/zamki trudniej bronić niż inne puste tereny, gdyż w sytuacji bez machin obrońca nie odczuwa różnicy pomiędzy nimi, a w sytuacji z machinami ma gorzej (zrozumiałe). Pomijam garnizony, gdyż jest ich znacznie mniej niż twierdz/zamków, na które działają machiny.

Siła machin ładnie się wyrównuje (jeżeli zastępuje ona jednostkę rycerzy w ataku na twierdzę jest w rzeczywistości +2, przy obronie na zwykłym polu -2), więc rozwiązaniem jest +1 do siły twierdz/zamków, jeżeli broni ich jakaś jednostka/garnizon. Taki luźny pomysł.

Dostałem odpowiedź, że twórcy być może chcieli, żeby walka była jak najintensywniejsza i wierzę na słowo, bo inaczej walka rzeczywiście byłaby bardziej defensywna.
 
     
Dredzilla
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

My jak graliśmy po dwa lub trzy rody to graliśmy na smoki, jeden ród który miał wszystkie żetony dominacji mógł zmobilizować smoka w twierdzy :-D często się to nie zdazalo ale smoki na planszy to niezły fun ;-)
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

Jak działał Smok? :smile:

Trochę to mi nie pasuje do mechanik GoTa, gdzie silną stroną jest anty efekt kuli śnieżnej. W momencie jak najmocniejszy zyskuje bonusy, a słabszym rodom jeszcze trudniej ograniczyć jego dominację mechaniki traci IMO.
 
     
Dredzilla
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

Graliśmy we 2 to takie urozmaicenie nam pasowało :) Przyspieszało i przede wszystkim rozweselało grę, choć zdarzało się to rzadko bo trudno zgarnąć jednym rodem wszystko. Smok mógł pokonywać jezioro tak jakby go nie było, mógł tez przelecieć nad jednym morzem tak jakby używał transportu morskiego np. mógł z crp dolecieć do storm's end albo WH. Miał 3 ataku i obrony :D Nie mógł być rozbity więc działał na zasadach jak machina oblężnicza, mógł wspierać morze, taki OP :)
 
     
Nero
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Gru, 2015   

Leśnik napisał/a:

Wersje na żywo jeśli chcecie sprawdzać kto ma lepszą pamięć to gra bez podglądania dowódców lub ujawniania ŻW. itp. itd. :smile:


To na pewno duże urozmaicenie będzie, gdy już gracze dobrze poznają karty każdego rodu.

Dredzilla napisał/a:
My jak graliśmy po dwa lub trzy rody to graliśmy na smoki, jeden ród który miał wszystkie żetony dominacji mógł zmobilizować smoka w twierdzy :-D często się to nie zdazalo ale smoki na planszy to niezły fun ;-)


Jaka figurka symbolizowła tego smoka? :grin:

_______
Przyszło mi do głowy, że zamiast modyfikować +1 na twierdze/zamki, to lepiej np. dać zasadę używania rozkazu specjalnego obrony (lub ew. skrajnie - dowolnego rozkazu obrony) tylko na terenie twierdz/zamków, wyłączając obszary morskie. To chyba znacznie mniej zaburzyłoby mechanikę gry i nadal zaznacza różnicę taktyczną pomiędzy terenem z twierdzą/zamkiem a teren ich pozbawionym.

Wtedy (jeżeli przeciwnik nie ma machin), bardziej opłaca się bronić w twierdzy niż na otwartym obszarze (tu mielibyśmy zmniejszoną obronę), a jeżeli je ma, nadal warto wychodzić z twierdzy.
 
     
Dredzilla
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Gru, 2015   

Wieża do góry nogami ;)
 
     
Nero
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Możecie mi podpowiedzieć, czy można stosować (bez obawy o zaburzenie równowagi) karty rodów z dodatku "Taniec ze Smokami", grając w podstawową wersję (po prostu dobrać/wymieszać wszystkie karty)? To samo pytanie odnośnie kart Westeros z "Uczty dla Wron" i wprowadzenia Domu Arryn (nie ma dla nich jednostek, tak?) dla 7. gracza do podstawowej wersji?

I jeszcze, czy jest potrzeba wzmocnić jakoś Lannistera przed grą (ze względu na położenie)?
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Nero napisał/a:
Możecie mi podpowiedzieć, czy można stosować (bez obawy o zaburzenie równowagi) karty rodów z dodatku "Taniec ze Smokami", grając w podstawową wersję (po prostu dobrać/wymieszać wszystkie karty)?

Były takie próby i raczej można

Cytat:
To samo pytanie odnośnie kart Westeros z "Uczty dla Wron" i wprowadzenia Domu Arryn (nie ma dla nich jednostek, tak?) dla 7. gracza do podstawowej wersji?

Chodzi Ci o tę nakładkę na mapę? To chyba nie działa zbyt dobrze. W ogóle karty Arryna są zrobione wybitnie pod ucztę i realizowanie przez niego celu rodowego.

Cytat:
I jeszcze, czy jest potrzeba wzmocnić jakoś Lannistera przed grą (ze względu na położenie)?

Raczej osłabić trochę Greyjoya ale o tym była już mowa. Lannister sam w sobie nie jest wcale taki słaby
 
     
Nero
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Martin napisał/a:

Chodzi Ci o tę nakładkę na mapę? To chyba nie działa zbyt dobrze. W ogóle karty Arryna są zrobione wybitnie pod ucztę i realizowanie przez niego celu rodowego.


Po prostu wstawić Baelisha na Orle Gniazdo (nakładki nie widziałem, zastanawiam się, czy warto kupić dodatek w tym celu). Muszę sobie przejrzeć te karty.

A karty Westeros?

Martin napisał/a:
Raczej osłabić trochę Greyjoya ale o tym była już mowa. Lannister sam w sobie nie jest wcale taki słaby

No to ok. :)
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Nero napisał/a:
Martin napisał/a:

Chodzi Ci o tę nakładkę na mapę? To chyba nie działa zbyt dobrze. W ogóle karty Arryna są zrobione wybitnie pod ucztę i realizowanie przez niego celu rodowego.


Po prostu wstawić Baelisha na Orle Gniazdo (nakładki nie widziałem, zastanawiam się, czy warto kupić dodatek w tym celu). Muszę sobie przejrzeć te karty.


Nie, to nie ma sensu. Tam nie ma miejsca na 7 ród

Nero napisał/a:
A karty Westeros?


Co z nimi?
 
     
Nero
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Rozumiem, że Karty Westeros z "Uczty dla Wron" nadają się też do gry w podstawową wersję?
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

A czytałeś je? Nie, nie nadają się
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 14