galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternatywne zasady
Autor Wiadomość
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

O ile karty rodów z DoD nadają się na zmianę II ed decka (traci na tym balans ale od święta dla funu można) to już zmiana wydarzeń na te z UdW to jest absurd.
 
     
Nero
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

Leśnik napisał/a:
O ile karty rodów z DoD nadają się na zmianę II ed decka (traci na tym balans ale od święta dla funu można)(...)


Wymieszałem karty i uzyskałem talię, której prawie wszystkie karty mają zdolności opisowe. Zakładam, że w trakcie testów nie będzie problemu w zbalansowaniu rozgrywki poprzez drobne zmiany.
 
     
Nero
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Co sądzicie o poniższych modyfikacjach do GOT (zresztą podobne były już wspominane gdzieś):

1. Wprowadzenie dodatkowego warunku zwycięstwa, np. bycie w pierwszej "3" na 2 torach wpływów (coś jeszcze? żeby nie komplikować zbytnio, zmusić do wysiłku ale też jednocześnie zachować możliwość zakończenia gry przed ostatnią turą).
2. Wprowadzenie możliwości handlu żetonami, przynależnością wojska, wymianą na torach wpływów (może bez zamków) w zamian za wsparcie, atak na kogoś, pokój itp. - na jedną turę, przy czym nie można złamać słowa (zostaje możliwość nie płacenia i zdrad jak dotychczas).
3. Wprowadzenie możliwości zaciągnięcia pożyczki (żetony władzy), którą należy spłacić, w przeciwnym razie ściąganie żetonów, jednostek, wpływów, zamków itd.. To rozwiązanie z fanowskiej wersji GOT wrzucanej tutaj gdzieś.

Czy któreś z rozwiązań nie popsuje gry (nie zależy mi specjalnie na balansie, bardziej na uatrakcyjnieniu rozgrywki)?
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Cytat:
Co sądzicie o poniższych modyfikacjach do GOT


1. mi osobiście się nie podoba, jak ktoś ma 7 zamków z niskimi miejscami na torach to tylko świadczy dobrze o nim, że jest dobrym graczem, więc dlaczego zmuszać go do licytacji na siłę? Często komuś wystarczy np. tylko miecz i pozycje na innych torach ma niskie. Z resztą czasem wypada tak, że np. przez ostatnie 5 rund nie ma licytacji i co, część graczy nie może wygrać?
2. Nie do końca rozumiem, czy to:
Cytat:
nie można złamać słowa (zostaje możliwość nie płacenia i zdrad jak dotychczas)
się nie wyklucza? Musisz dotrzymać słowa ale możesz zdradzić?
Ogólnie wydaje mi się że to mogłoby mieć sens, ale w tej grze ZAWSZE można kogoś zdradzić. Mogłoby to funkcjonować na takiej zasadzie, że chcę żebyś mnie wsparł to daję Ci żeton, ale zanim się określisz. Jak już się wzięło za coś pieniądze to trudniej tak po prostu zdradzić (chyba że drugi da więcej :wink: ) Tylko trzeba by się zastanowić czy oddaje się komuś swój żeton, czy najpierw wymieniam swój żeton na inny w puli i wtedy daję go przeciwnikowi. No i trzeba by określić co dokładnie można kupować, np. wsparcie myślę że tak, pokój, za atak na kogoś też, zamiana na torze wpływów byłaby ciekawa, ale szczerze to wydaje mi się że mało kto by się na to zgodził.
3. W sensie pożyczka w banku? Średnio to widzę. Po pierwsze trzeba by naliczać jakiś procent, można by ustalić np. 1 żeton na turę. Bo tak przed każdą turą wszyscy by brali max i jak tylko nie ma licytacji to oddawali. Ale przede wszystkim czas oddania, bo co jak np. biorę pożyczkę i w kolejnej turze wygrywam, albo biorę w 8 turze z zamiarem nieoddania bo skonczy się gra.

Jak już chcesz jakieś urozmaicenia to jest np. 4 talie wydarzeń, możesz zrobić draft kart dowódców, początkową licytację na torach, dokupienie jednostek za żetony. Zobacz sobie np. partie #123 i #126, tam było sporo modyfikacji.
 
     
Nero
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

1. Tak się zastanawiam jedynie. Teraz mi wpadło, że może zamiast tego warto wprowadzić realizację jakiegoś celu (obok 7 zamków) dla każdego rodu (jak w dodatku), który by w jakiś sposób (ale nie bardzo znaczący) modyfikował rozgrywkę.
2. W grze "Here I Stand" jest możliwość handlu kartami, więc wydaje mi się, że coś podobnego tutaj (ale nie handel kartami) mogłoby być ciekawe. Na zasadzie: dogadujemy się normalnie i można nie dotrzymać słowa, ale jeżeli zapłacimy za to, to zawsze mamy gwarancję dotrzymania słowa (w HIS z kolei brakuje możliwości zdrad :smile: ).
3. Np. 1 możliwa pożyczka dla rodu na grę, doliczanie 1 żetonu na turę do spłaty + karta IV talii (tak gramy, w sumie niezła talia wyszła) wymuszająca spłatę i uniemożliwiająca zaciąganie kolejnych pożyczek.

4. Licytacja na torach mogłaby być ciekawa - jaka ilość żetonów na start? Nie wykorzystane zostają?
Dokupienie jednostek za żetony na pewno trzeba by wyważyć, nie wiem jak.
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Mar, 2017   

Cytat:
Licytacja na torach mogłaby być ciekawa - jaka ilość żetonów na start? Nie wykorzystane zostają?
Dokupienie jednostek za żetony na pewno trzeba by wyważyć, nie wiem jak.

To już zależy od Waszej inwencji, można dać np. wszystkim po 15żet i licytacja 3 torów i ile komu zostanie to z taką liczbą zaczyna grę. Albo wszystkim po 20 żetów, licytacje 3 torów i dokupienie jednostek w zamkach tak żeby się zmieścić w beczkach (2żw-koń, 2żw-statek, 2żw-wieża, 1żw-piechur) i ile komu zostanie to z taką liczbą zaczyna grę. Mi osobiście się podoba ta wersja z dokupieniem jednostek, bo daje dużo nowych możliwości rozpoczęcia i od początku coś się dzieje. Bo tak jak nie padnie mobilka ze 2 pierwsze tury to nie ma czym grać.

Cytat:
Teraz mi wpadło, że może zamiast tego warto wprowadzić realizację jakiegoś celu (obok 7 zamków) dla każdego rodu (jak w dodatku), który by w jakiś sposób (ale nie bardzo znaczący) modyfikował rozgrywkę.

ciekawe, ale...masz jakiś pomysł? żeby to było sensowne, dość łatwe do spełnienia ale nie oczywiste?
 
     
Aras
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Mar, 2017   

Cytat:

Cytat:
Teraz mi wpadło, że może zamiast tego warto wprowadzić realizację jakiegoś celu (obok 7 zamków) dla każdego rodu (jak w dodatku), który by w jakiś sposób (ale nie bardzo znaczący) modyfikował rozgrywkę.

ciekawe, ale...masz jakiś pomysł? żeby to było sensowne, dość łatwe do spełnienia ale nie oczywiste?


Lannister: Kontroluj więcej obszarów z nadrukowaną koronką niż reszta graczy

Tyrell: Posiadaj najwięcej beczek na kontrolowanych przez siebie ziemiach

Baratheon: Kontroluj KL / posiadaj żeton Żelaznego Tronu?

GJ: Kontroluj więcej obszarów morskich niż reszta graczy

Stark: Kontroluj całą północną część planszy (od MC w górę)

Martell: ?


W przypadku wygranej rodu cele w zasadzie wpadają przy okazji, choć przyznam że są raczej oczywiste :)
 
     
Nero
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Mar, 2017   

Te, które wymienił kolega wyżej / któreś z dodatku, nie zastanawiałem się głębiej. Może jedynie, żeby nie były konfliktogenne pomiędzy zawsze tymi samymi rodami, żeby uniknąć powtarzalności układu sojuszy.

W sumie mam chyba pomysł na wprowadzenie tego, co mi się podoba w HIS - handel kartami/częścią wydarzeń: IV talia Westeros rozdana na ręce graczy, można wyłożyć tylko 1 kartę co turę (decyduje np. tor tronu), możliwość wymiany jedynie karta za kartę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13