galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBF 115 wojna 9 królów

Która wersja mapki? Dzicy czy kryzys? Karty z której mapki?
pierwsza
19%
 19%  [ 4 ]
druga
14%
 14%  [ 3 ]
Dzicy
14%
 14%  [ 3 ]
Kryzys
23%
 23%  [ 5 ]
pierwszej
14%
 14%  [ 3 ]
drugiej
14%
 14%  [ 3 ]
Głosowań: 8
Wszystkich Głosów: 21

Autor Wiadomość
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lut, 2016   PBF 115 wojna 9 królów

Witam wszystkich w nowej grze,tym razem w nieco innym,powiększonym wydaniu.
Wylosowane rody:
-gamaliel - Tully
-guzu - Tyrell
-kajekpl - Stark
Nowakl1993- Greyjoy
-loonger87 - Lannister
-Leśnik - Arryn
-Richtus - Targaryen
-Gog - Baratheon ( zastępstwo: Sznycelek)
-andmac92 - Martell

Karty Westeros


Talia I:
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Tron ostrzy [Dzicy] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Tron ostrzy [Dzicy] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [Dzicy] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.



Talia II:
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [Dzicy] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [Dzicy] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [Dzicy] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.


Talia III:
Atak Dzikich Dzicy atakują Westeros.
Atak Dzikich Dzicy atakują Westeros.
Atak Dzikich Dzicy atakują Westeros.
Sieć kłamstw [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Wsparcia.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Nawałnica mieczy [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Obrony.
Morze sztormów [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Najazdu.
Jesienne deszcze [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Marszu +1.
Uczta dla wron [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Umocnienia Władzy.


Karty Kryzysu
Aktualną kartę Kryzysu widział: Lannister
Kartę na spodzie talii widział: nikt
Aktualna Moc Kryzysu: 6



Wielki Turniej!
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Zamienia wszystkie swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów, lub tak dużo jak to możliwe.
Pozostali gracze: Zamieniają po 2 swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów, lub tak dużo jak to możliwe
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływów na najwyższą pozycję toru Lenników i bierze Ostrze Valyriańskiej Stali.

Potok Krwi
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 3 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odzyskać 1 wybraną kartę Rodu ze swojego stosu odrzuconych kart Rodu.

Przeklęci Najemnicy
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 1 swojego rycerza i 1 piechura, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 swoich piechurów, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może wybrać i usunąć jedną wrogą jednostkę z obszaru przylegającego do jego ziem. Może później umieścić taką samą, swoją jednostkę na dowolnym obszarze który kontroluje.

Spłata Długów
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Odrzuca 9 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Pozostali gracze: Odrzucają 3 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Każdy przeciwnik musi odrzucić 1 ze swoich żetonów władzy (jeśli posiada), zyskujesz 2 żetony władzy za każdy odrzucony przez przeciwników.


Miasto Złotej Kompanii
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Musi wycofać wszystkie jednostki z losowej Twierdzy lub Zamku który posiada (zachowując normalne zasady dotyczące odwrotów). Na tym obszarze zostaje umieszczony neutralny garnizon o sile 4. Jednostki nie są rozbite po przeprowadzeniu odwrotu.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza.

Władca Mórz
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Nie może umieszczać rozkazów na wszystkich swoich obszarach gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Pozostali gracze: Nie mogą umieścić rozkazu na jednym ze swoich obszarów gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może zrekrutować statek na dowolnym wodnym obszarze gdzie nie ma statków przeciwników. Zyskuje 1 żeton władzy za każdy statek stacjonujący w porcie.

Przywdzianie czerni
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Jeśli ma na ręce więcej niż 2 karty rodu odrzuca 2 losowe karty.
Pozostali gracze: Jeśli mają na ręce więcej niż 1 kartę rodu, odrzucają 1 losowa kartę.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odrzucić lub wziąć spowrotem na rękę jakiekolwiek karty rodu.

Długa Zima
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Spada o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Pozostali gracze: Spadają o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wspina się o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie wyżej niż 6).

Obrońcy Wiary
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływu na torze gdzie posiada najwyższą pozycję na ostatnie miejsce.
Pozostali gracze: Odrzucają 2 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wybiera tor Żelaznego Tronu albo Królewskiego Dworu i przesuwa swój żeton wpływu na najwyższą pozycję.

Chaos is a Ladder
Po licytacji natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.


Mamy do dyspozycji 2 interaktywne mapki-obydwie nieco się różnią. Wybór mapki, a także kart rodów w nich dostępnych(są zupełnie inne talie),zależy od Was. Niezależnie od wybranej mapki,gramy 10 rund.



pierwsza
edit: w King's Landing też jest garnizon 5
druga


UŻYWANIE MAPY
Rzut oka na mapę
• Na samej górze mapki jest czarna belka/pasek. Po najechaniu na niego pojawia się menu służące do obsługi mapy.
• Na górze mapki są guziki które pozwalają pokazywać/ukrywać Żetony Władzy, jednostki i Rozkazy znajdujące się na planszy
• Najechanie kursorem na Rozkaz sprawi, że Rozkaz stanie się na chwilę przezroczysty, dzięki temu można dokładnie podejrzeć jakie jednostki stoją na danym obszarze.
• W lewej górnej części mapy wyświetlane są Żetony Władzy, którymi dysponują wszyscy gracze. Format to X/Y gdzie X to liczba Żetonów w posiadaniu gracza (czyli Żetony które gracz ma na ręku), a Y to liczba Żetonów pozostała w puli.

Ogólne uwagi dotyczące używania mapy
• Przy wpisywaniu Rozkazów czy jednostek na mapę ważne jest aby każda lokacja "znajdowała" się w oddzielnej linijce
• Aby umieścić na mapie Rozkaz lub jednostkę należy podać nazwę obszaru, następnie dwukropek i spację, a potem nazwę jednostki lub Rozkazu. Zwracam uwagę, że do umieszczania jednostek, Rozkazów i Żetonów Władzy na mapie są różne text boxy (czyli białe prostokąty, do których wpisuje się tekst).
• Jeśli chcecie usunąć z danego obszaru Rozkaz lub jednostkę wystarczy usunąć wszystko co znajduje się po dwukropku i zostawić nazwę lokacji, a po niej dwukropek i puste pole. Można też usunąć całą linijkę, ale prędzej czy później pewnie będzie trzeba jeszcze raz dopisać lokację w text boxie.
• Dodawanie Żetonów Władzy jest trochę prostsze - w text boxie "Powertokens in areas" wystarczy dopisać nazwę obszaru na którym zostawia się Żeton, tutaj nie trzeba dodawać żadnych dwukropków. Trzeba pamiętać aby po zostawieniu Żetonu Władzy na jakimś obszarze ręcznie zmniejszyć liczbę posiadanych przez siebie Żetonów (literka X omówiona nieco wyżej)
• Jeśli chcecie przydzielić jednostki lub Rozkazy do portu to nazwę obszaru zapisuje się jako NazwaObszaru i " - Port" czyli spacja, myślnik, spacja, Port.
• Mapka sama nie podkreśla błędów, jeśli coś wyświetla się nie tak jak powinno to trzeba sprawdzić czy nie ma literówek, podwójnych spacji albo pustych linii w "kodzie". Mapka nie rozróżnia wielkich i małych liter więc zapis "Winterfell" jest rozumiany przez mapę tak samo jak "winterfell".

Jednostki
• Piechur (siła bojowa 1): FM, Footman
• Rycerz (siła bojowa 2): KN, Knight
• Maszyna Oblężnicza (przy atakowaniu lub wspieraniu ataku na zamek ma siłę bojową 4, wpp 0): SE, Siege
• Statek: SH, Ship
• Jednostki po przegranej bitwie czyli jednostki w odwrocie: przed nazwą jednostki wystarczy dodać "routed-" (np. routed-KN)
• Wiele jednostek na jednym obszarze: Wystarczy oddzielić je przecinkiem (również w sytuacji gdy mam kilka takich samych jednostek) (np. FM, FM, KN)

Rozkazy
Dla przypomnienia, do dyspozycji macie 15 Rozkazów:
March(Marsz i ataki): z modyfikatorami -1, 0 , +1*
Raid(Najazdy, pochodnia): zwykły, zwykły, specjalny* (pozwala niszczyć Rozkaz Obrony)
Defense(Obrona): z modyfikatorami +1, +1, +2*
Support(Wsparcie): zwykły, zwykły, specjalny* +1
Consolidate Power(Umocnienie Władzy, koronka): zwykły, zwykły, specjalny* (pozwala rekrutować nowe jednostki)

Rozkazy dodajemy na mapie według prostej rozpiski, którą znajdziecie niżej. W przypadku Rozkazów Specjalnych ważne jest dodanie na końcu gwiazdki. Będę się starał sprawdzać wszystkie Rozkazy, które do mnie wyślecie, ale to wam powinno zależeć żeby wszystko się w nich zgadzało. Przy podejmowaniu decyzji o rozłożeniu Rozkazów sugeruję pobawić się samemu z mapą, wpisać wszystkie Rozkazy i podejrzeć jak wyglądają one na mapie.
• March-1: M-1
• March+0: M+0
• March+1*: M+1*
• Defend+1: D+1 (D is also ok)
• Defend+2*: D+2*
• Support: S
• Support+1*: S+1*
• Raid: R
• Raid*: R*
• Consolidate Power: CP
• Consolidate Power*: CP*

Przykład korzystania z mapy

Units:
Dragonstone: Footman, Knight
King's Landing: KN, SE
Crackclaw Point: FM
Shipbreaker Bay: SH, routed-SH
Blackwater Bay: Ship

Orders:
Dragonstone: M+0
King's Landing: CP*
Crackclaw Point: D+1
Shipbreaker Bay: R
Blackwater Bay: S+1*

Powertokens in areas:
Kingswood
Blackwater

Wzór rozpiski bitwy:
Bitwa o The Reach

Atakujący: Martell
Jednostki: 3 (KN + FM)
Rozkaz: +1
Wsparcie: -
Karta rodu: Ser Gerris Drinkwater [1] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć się o jedną pozycję wyżej na wybranym przez siebie torze Wpływów.
Ostrze z Valyriańskiej Stali: niedostępne (przewaga na torze Lenników)
Siła łączna: 5

Obrońca: Tyrell
Jednostki: 1 (FM)
Rozkaz: -
Wsparcie: -
Karta rodu: Mace Tyrell [4] [miecz][wieża]
Ostrze z Valyriańskiej Stali: niedostępne
Siła łączna: 5

Wygrywa Martell

Tyrell przeprowadza odwrót.
Parę moich uwag co do samej gry:
-Rody będą losowane,jak uzupełnimy skład
-Nie daję żadnych ograniczeń do dyplomacji-zachęcam do knucia do woli i na priv,i tutaj :grin:
-Żadnych kart losów bitwy
-Rozkazy, licytacje, dowódców proszę przesyłać na PW, w temacie wpisując: Nr PBF, ród,którym gracie i sprawę,której wiadomość dotyczy,np.
#115, Tully, Rozkazy
-W kwestii poprawiania rozkazów- zgadzam się,dopóki nie dostanę ich od wszystkich,wtedy juz nie ma odwrotu. Tak samo z licytacjami
-Jeśli Wasz marsz czy CP* w żaden sposób nie koliduje z ruchami,które są do wykonania przed Waszym,to śmiało możecie go wykonać, zwłaszcza na początku. Na bardziej zaawansowanym etapie, gdzie od takiej decyzji może się zadecydować kwestia wygranej,lepiej poczekajcie.
Z mobilizacją tak samo
-Aby zostawić żeton władzy na opuszczanym obszarze,trzeba o tym napisać w poście
-Mapka jest całkiem spora,także proszę o wysyłanie rozkazów w formie gotowej do wprowadzenia. Jeśli będę musiał po Was ręcznie przepisywać,to będę baaardzo zły :razz:
-Jeśli macie możliwość,siedzicie przy kompie,sami aktualizujcie mapkę. Najgrzeczniejsi zapracują na przyszłe zaproszenia :grin:
-Bitwy, zgodnie z powyższą rozpiską, rozpisuje atakujący. Pamiętajcie też o odznaczaniu kart na mapce
-W przypadku nieporozumień, ostatecznie sytuację wyjaśniam ja
- Proszę,abyście w miarę możliwości codziennie tu wchodzili i sprawdzali,co się dzieje. W przypadku planowanej dłuższej nieobecności, dajcie znać w temacie. Po tygodniu nieuprzedzanej nieobecności,szukam zastępstwa
-W pierwszym poście, zaznaczane będą zużyte karty Dzikich/Kryzysu oraz Westeros
-Jako,że prowadzę grę po raz pierwszy,proszę o wyrozumiałość :wink: I pomoc,jak będzie potrzebna :wink:
-Najważniejsze na koniec: Przy aktualizowaniu mapki, proszę o wysyłanie długich linków z przeglądarki. Nie tych tiny URL. Tiny URL nie otwierają się na moim komputerze

Miłej zabawy! Niech wygra najlepszy :wink: Satysfakcja z wygrania takiego kolosa musi być dużo większa,już zazdroszczę :cool:
Ostatnio zmieniony przez lukipeki Czw 23 Cze, 2016, w całości zmieniany 13 razy  
 
     
andmac92
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

nie wiem jak reszta ale karty chyba lepsze z 1 planszy bo każdy ród ma nowe więc będzie odmiana :)
 
     
kajekpl
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Nie wiem czy dobrze widzę, ale pierwsza mapka od drugiej różni się tylko portem i zamkiem w Seagard (poprawcie mnie jak coś przeoczyłem). Wydaje mi się że jeżeli nie będzie tego portu to Tully ma krótko mówiąc przejebane :D

EDIT: Dobra dużo jest zmian :D Morze przy smoczej skale, koniec burzy, północ, przy Tyrellu i jeszcze pewnie by się coś znalazło :)
Ostatnio zmieniony przez kajekpl Sob 06 Lut, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Nowakl1993
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

nie tylko seagerdem, polnoc tez inna :) ja zaglosowalem juz :)
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

tutaj są różne gry na tej mapie: https://boardgamegeek.com/forum/1083101/game-thrones-board-game-second-edition/play-forum

gm musi wybrać jedną najbardziej popularną

mapy są na bieżąco modyfikowane przez użytkowników, gdy jakaś wersja okazuje się totalnym niewypałem
 
     
kajekpl
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Może trzeba by było wybrać mapę, która jest teraz przez nich grana? (w sensie najnowszą)
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Zachęcam wszystkich do udziału w ankiecie.
Co do mapy,to też głosujcie- chyba że mam przeglądać to forum i wybrać najlepszą.Ale na to będę miał czas najwcześniej wieczorem
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Demokracja ssie, niech MG lub ktoś ogarnięty w tych mapach (Guzu?) wybierze jak będzie najlepiej i jedziemy. :smile:
 
     
Nowakl1993
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Leśnik- Szanuje Cie za to co napisałeś w dwóch pierwszych słowach :D
 
     
loonger87
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Leśnik napisał/a:
Demokracja ssie, niech MG lub ktoś ogarnięty w tych mapach (Guzu?) wybierze jak będzie najlepiej i jedziemy. :smile:

polac mu!
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Ok. Pierwsza mapka jest ponoć nowsza,bardziej zoptymalizowana,więc gramy tą wersją :razz: Kryzysy przeglosowane,karty też z pierwszej mapki.

Mozecie przesyłać rozkazy :wink:
Przypominam Baratheonowi,że w King's Landing jest garnizon 5.
Poprawię to do wieczora,jak się dorwe do kompa
 
     
loonger87
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

a na jakie karty gramy? rozumiem ze tez te z "pierwszej" mapy.... kryzys czy dzicy?
 
     
Richtus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Wszak napisał, że karty z pierwszej i kryzysy ;)
 
     
loonger87
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

kurde, nie zauwazylem:D dzieki i sorki.... rozkazy wyslalem:D
 
     
Richtus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Też wysłałem. Rozumiem, że dzicy zaczynają na 3, zaopatrzenie jest na starcie takie jak nasze zajęte beczki w startowych pozycjach ale generalnie ustawienie na torach wpływów jest prawidłowe, tak?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 16