galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanka
Autor Wiadomość
Masłonator 

Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 59
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014   Pytanka

Czy mogę korzystać z Boosta zapewnionego z droida R7-T1
(niejaki Whistler z dodatku E-winga) jeśli nie posiadam akcji Boosta na tabeli akcji?
Chodzi mi konkretnie o to czy Wedge może korzystać z wszystkich wspaniałości droida nie posiadając boosta?

Oraz czy muszę zadeklarować Wykorzystanie umiejętności Jan Ors przed rzutem kośćmi? , czy mogę użyć zdolności dopiero po zapoznaniu się z rzutem kośćmi (przed , lub po modyfikacji)?

Z góry dziękuje za odpowiedzi
_________________
"I can hold it!"
 
     
Patsy 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 132
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014   

Co do pierwszego to możesz skorzystać z Boosta, nawet jak nie masz go na swoim pasku - sytuacja taka sama jak z talentem mistrzowski mistrzowski manewr - wolne akcje to akcje dodatkowe, niepowiązne z tymi na pasku akcji, poza zasadą ze nie można wykonać dwóch identycznych akcji na turę, ale na przykład trafienie krytyczne: Uszkodzenie tablicy sensorów, które kasuje akcje z paska nie ma wpływu na wykonywanie akcji z kart rozwinieć.

Co do drugiego, to Jan Ors daje dodatkową kostkę do rzutu, a nie dorzut, w fazie walki rzuca się raz i wtedy można zwiększyć siłę ataku, a później już tylko modyfikuje się kostki.
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 29 Lip, 2014   

Akurat odpowiedzi na oba te pytania pojawiły się w najnowszym FAQ :) Ogólnie Patsy słusznie prawi, warto tylko dodać, że zanim wykonamy boosta z R7-T1 musimy spełnić warunek pozostawania w zasięgu 1-2 od wrogiego statku i w jego polu rażenia.

No i chyba najważniejsze - R7-T1 to NIE JEST WHISTLER. Na Gwizdka przyjdzie nam poczekać jeszcze :(
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
twhistoria 

Wiek: 53
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 20 Sty, 2016   Charakterystyki nowych statków

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na niniejszym forum. Zainteresowałem się X-wingiem i zastanawiam się nad zakupem zestawu startowego Przebudzenie mocy. Mam jednak pytanie o charakterystyki statków kosmicznych i ich koszt punktowy. Jak rozumiem dość popularnym formatem jest 100 pkt. na eskadrę. Koszt punktowy poszczególnych statków jest różny. Załóżmy, że zakupię zestaw startowy i będę chciał grać rebeliantami. W zestawie startowym jest jeden X-wing i zapewne jego karta z charakterystykami, na której jest naniesiony koszt punktowy. Jeśli chciałbym dokupić kolejny statek to skąd mam wiedzieć który i jakie on ma charakterystyki. Jest to gdzieś udostępnione? Widziałem army buildery ale czy jest to np. opisane na pudełku, w które opakowany jest model; jest na stronie producenta; czy aby tę wiedzę zdobyć muszę zakupić model i z karty, która jest w pudełku dopiero dowiedzieć się o nim wszystkiego? Z góry dziękuję za odpowiedź.

OK. Już znalazłem :)
http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=6077
 
     
ext.lex 
Red Ace


Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 75
Wysłany: Sro 20 Sty, 2016   

może to trochę pomoże http://xwing-builder.co.u...#view=expansion
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 20 Sty, 2016   

Polecam też najnowszą stronę na portalu X-wing.pl:

http://www.x-wing.pl/pomoce/zestawy/

Poza kartami - linki do przydatnych artykułów omawiających konkretne statki i zestawy :)
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
twhistoria 

Wiek: 53
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Sty, 2016   

Dzięki. O coś takiego właśnie mi chodziło :)
 
     
Jolly_Roger 

Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 02 Lut, 2016   

Małe pytanie: jeśli gram scumowym IG 88 B + VI czyli mój pilot ma wartość 8, a kumpel ma rebelię pilot 8, to kto strzela pierwszy przy rozpiskach po 100 pkt?
 
     
Pawciu90PL 

Wiek: 29
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 36
Skąd: Chojna
Wysłany: Wto 02 Lut, 2016   

Jolly_Roger napisał/a:
Małe pytanie: jeśli gram scumowym IG 88 B + VI czyli mój pilot ma wartość 8, a kumpel ma rebelię pilot 8, to kto strzela pierwszy przy rozpiskach po 100 pkt?


Ten który ma inicjatywę =]
_________________
Najwyższy porządek ustanawiam 2 Defenderami =D
 
     
Jolly_Roger 

Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 02 Lut, 2016   

No dobra, wiem, że inicjatywę ma ten który ma mniej punktów eskadry albo jest Imperium. W tej sytuacji nie wiem kto ma inicjatywę.
 
     
Patsy 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 132
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: Wto 02 Lut, 2016   

trzeba wylosować na początku potyczki (rzut kośćmi, monetą) - zresztą grając imperium vs rebelia zwykle też się losuje i gracz, który wygrał losowanie wybiera kto ma inicjatywę (tak samo gracz z mniejsza ilością punktów może oddać inicjatywę przeciwnikowi)
 
     
Pawciu90PL 

Wiek: 29
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 36
Skąd: Chojna
Wysłany: Wto 02 Lut, 2016   

Patsy napisał/a:
trzeba wylosować na początku potyczki (rzut kośćmi, monetą) - zresztą grając imperium vs rebelia zwykle też się losuje i gracz, który wygrał losowanie wybiera kto ma inicjatywę (tak samo gracz z mniejsza ilością punktów może oddać inicjatywę przeciwnikowi)


Dokładnie ;)
_________________
Najwyższy porządek ustanawiam 2 Defenderami =D
 
     
Thagg

Dołączył: 18 Sty 2016
Posty: 9
Wysłany: Sro 03 Lut, 2016   

Jolly_Roger napisał/a:
No dobra, wiem, że inicjatywę ma ten który ma mniej punktów eskadry albo jest Imperium. W tej sytuacji nie wiem kto ma inicjatywę.


Aha i nie patrz na zasadę z podręcznika, że Imperium strzela jako pierwsze :) Na turniejach się rzuca. Osoba, która wyrzuci więcej "oczek" może wybrać inicjatywę. Natomiast zgodnie z zasadą z pdr i tak strzelą obaj ;)
 
     
ext.lex 
Red Ace


Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 75
Wysłany: Sro 03 Lut, 2016   

Cytat:
Natomiast zgodnie z zasadą z pdr i tak strzelą obaj

Czy dobrze rozumiem jak dwa statki mają PS2 to strzela najpierw ten z inicjatywą i nawet jak zestrzeli wroga to tamten jeżeli ma taki sam PS jeszcze oddaje?
 
     
Kuchar

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 7
Wysłany: Sro 03 Lut, 2016   

ext.lex napisał/a:
Cytat:
Natomiast zgodnie z zasadą z pdr i tak strzelą obaj

Czy dobrze rozumiem jak dwa statki mają PS2 to strzela najpierw ten z inicjatywą i nawet jak zestrzeli wroga to tamten jeżeli ma taki sam PS jeszcze oddaje?


Dokładnie tak
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 14