galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBF#121
Autor Wiadomość
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   PBF#121

Witam wszystkich w nowej grze, na nieco zmodyfikowanej przeze mnie( z poprawkami Leśnika) wersji z dodatku Taniec ze Smokami. Mapa, której będziemy używać, znajduje się tutaj: mapa

W porównaniu do standardowej wersji:
Lannister zyskał piechura w Lannisporcie i statek w porcie
Greyjoy zyskał piechura w Pyke
Bolton zyskał statek w porcie w Winterfell
Baratheon zyskał piechura w MotM( z żetonem władzy )
Martell zyskał piechura w Prince's Pass
Tyrell, po konsultacjach, zostaje bez zmian

Jeśli chodzi o przebieg gry, to tutaj nie robię żadnych zmian, jedynie zagramy na Kryzysy zamiast Dzikich. Taniec ze Smokami gra się 6 rund, i jest to jedyna obok zupełnie innych kart rodów różnica w porównaniu do podstawki.

Gracze:
Leśnik
Aras
eSzopiklon
loonger87
Szewa
gamaliel

Mały ukłon w stronę nowych graczy, którzy ostatnio debiutowali na forum: Aras, eSzopiklon i Szewa mogą wybrać ród, którym zagrają, w kolejności odwrotnej do stażu na forum. Wśród pozostałej trójki wyjadaczy rozlosuję resztę rodów,żeby "najstarszego" nie skazywać na Lannistera :razz: Jeśli rzecz jasna nie wyrażą sprzeciwu :wink: Na reklamacje czekam do wieczora

Liczę na Wasze szybkie tempo. Wszyscy zgodziliście się często zaglądać na forum, więc mam nadzieję na sprawną i ciekawą grę
Powodzenia :wink: Niech wygra najlepszy intrygant i knuciciel :razz:
Ostatnio zmieniony przez lukipeki Czw 18 Sie, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

UŻYWANIE MAPY
Rzut oka na mapę
• Na samej górze mapki jest czarna belka/pasek. Po najechaniu na niego pojawia się menu służące do obsługi mapy.
• Na górze mapki są guziki które pozwalają pokazywać/ukrywać Żetony Władzy, jednostki i Rozkazy znajdujące się na planszy
• Najechanie kursorem na Rozkaz sprawi, że Rozkaz stanie się na chwilę przezroczysty, dzięki temu można dokładnie podejrzeć jakie jednostki stoją na danym obszarze.
• W lewej górnej części mapy wyświetlane są Żetony Władzy, którymi dysponują wszyscy gracze. Format to X/Y gdzie X to liczba Żetonów w posiadaniu gracza (czyli Żetony które gracz ma na ręku), a Y to liczba Żetonów pozostała w puli.

Ogólne uwagi dotyczące używania mapy
• Przy wpisywaniu Rozkazów czy jednostek na mapę ważne jest aby każda lokacja "znajdowała" się w oddzielnej linijce
• Aby umieścić na mapie Rozkaz lub jednostkę należy podać nazwę obszaru, następnie dwukropek i spację, a potem nazwę jednostki lub Rozkazu. Zwracam uwagę, że do umieszczania jednostek, Rozkazów i Żetonów Władzy na mapie są różne text boxy (czyli białe prostokąty, do których wpisuje się tekst).
• Jeśli chcecie usunąć z danego obszaru Rozkaz lub jednostkę wystarczy usunąć wszystko co znajduje się po dwukropku i zostawić nazwę lokacji, a po niej dwukropek i puste pole. Można też usunąć całą linijkę, ale prędzej czy później pewnie będzie trzeba jeszcze raz dopisać lokację w text boxie.
• Dodawanie Żetonów Władzy jest trochę prostsze - w text boxie "Powertokens in areas" wystarczy dopisać nazwę obszaru na którym zostawia się Żeton, tutaj nie trzeba dodawać żadnych dwukropków. Trzeba pamiętać aby po zostawieniu Żetonu Władzy na jakimś obszarze ręcznie zmniejszyć liczbę posiadanych przez siebie Żetonów (literka X omówiona nieco wyżej)
• Jeśli chcecie przydzielić jednostki lub Rozkazy do portu to nazwę obszaru zapisuje się jako NazwaObszaru i " - Port" czyli spacja, myślnik, spacja, Port.
• Mapka sama nie podkreśla błędów, jeśli coś wyświetla się nie tak jak powinno to trzeba sprawdzić czy nie ma literówek, podwójnych spacji albo pustych linii w "kodzie". Mapka nie rozróżnia wielkich i małych liter więc zapis "Winterfell" jest rozumiany przez mapę tak samo jak "winterfell".

Jednostki
• Piechur (siła bojowa 1): FM, Footman
• Rycerz (siła bojowa 2): KN, Knight
• Maszyna Oblężnicza (przy atakowaniu lub wspieraniu ataku na zamek ma siłę bojową 4, wpp 0): SE, Siege
• Statek: SH, Ship
• Jednostki po przegranej bitwie czyli jednostki w odwrocie: przed nazwą jednostki wystarczy dodać "routed-" (np. routed-KN)
• Wiele jednostek na jednym obszarze: Wystarczy oddzielić je przecinkiem (również w sytuacji gdy mam kilka takich samych jednostek) (np. FM, FM, KN)

Rozkazy
Dla przypomnienia, do dyspozycji macie 15 Rozkazów:
March(Marsz i ataki): z modyfikatorami -1, 0 , +1*
Raid(Najazdy, pochodnia): zwykły, zwykły, specjalny* (pozwala niszczyć Rozkaz Obrony)
Defense(Obrona): z modyfikatorami +1, +1, +2*
Support(Wsparcie): zwykły, zwykły, specjalny* +1
Consolidate Power(Umocnienie Władzy, koronka): zwykły, zwykły, specjalny* (pozwala rekrutować nowe jednostki)

Rozkazy dodajemy na mapie według prostej rozpiski, którą znajdziecie niżej. W przypadku Rozkazów Specjalnych ważne jest dodanie na końcu gwiazdki. Będę się starał sprawdzać wszystkie Rozkazy, które do mnie wyślecie, ale to wam powinno zależeć żeby wszystko się w nich zgadzało. Przy podejmowaniu decyzji o rozłożeniu Rozkazów sugeruję pobawić się samemu z mapą, wpisać wszystkie Rozkazy i podejrzeć jak wyglądają one na mapie.
• March-1: M-1
• March+0: M+0
• March+1*: M+1*
• Defend+1: D+1 (D is also ok)
• Defend+2*: D+2*
• Support: S
• Support+1*: S+1*
• Raid: R
• Raid*: R*
• Consolidate Power: CP
• Consolidate Power*: CP*

Przykład korzystania z mapy

Units:
Dragonstone: Footman, Knight
King's Landing: KN, SE
Crackclaw Point: FM
Shipbreaker Bay: SH, routed-SH
Blackwater Bay: Ship

Orders:
Dragonstone: M+0
King's Landing: CP*
Crackclaw Point: D+1
Shipbreaker Bay: R
Blackwater Bay: S+1*

Powertokens in areas:
Kingswood
Blackwater
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

Karty rodów:

Greyjoy

Euron Wronie Oko [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycję na torze Lenników, ta karta otrzymuje +1 do siły.
Victarion Greyjoy [3] [miecz][miecz]
Asha Greyjoy [2] [wieża]
Rodrik Czytacz [2] Jeśli wygrasz tę bitwę, przejrzyj dowolną talię Westeros i wybierz z niej jedną kartę. Pozostałe karty potasuj, a wybraną zakrytą kartę umieść na wierzchu odpowiedniej talii.
Qarl Panienka [1] Jeśli to ty atakujesz i przegrasz tę bitwę, otrzymujesz 3 żetony Władzy.
Ser Harras Harlaw [1] [miecz]
Aeron Mokra Czupryna [0] Możesz odrzucić dowolną liczbę ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby zwiększyć siłę tej karty o liczbę odrzuconych żetonów Władzy.

Lannister


Ser Jaime Lannister [4] [miecz][wieża]
Ser Kevan Lannister [3] [wieża]
Ser Ilyn Payne [2] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz zniszczyć jedną jednostkę Piechurów przeciwnika z dowolnego obszaru na planszy (oprócz zadania normalnych strat). Jeśli ta jednostka jest ostatnią jednostką na swoim obszarze, usuń również spoczywający na tym obszarze żeton Rozkazu.
Daven Lannister [2] [miecz]
Cersei Lannister [1] [wieża]
Ser Addam Marbrand [1] Jeśli to ty atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Rycerzy (w tym wspierające jednostki Rycerzy Lannisterów) zapewniają premiędo siły +3, zamiast +2.
Qyburn [0] Możesz odrzucić dwa ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby wybrać kartę Rodu ze stosu kart odrzuconych dowolnego gracza. Qyburn otrzymuje wydrukowaną siłę tej karty oraz wydrukowane na niej symbole bitwy (ale ignoruje treść jej zdolności).

Tyrell

Mace Tyrell [4] [miecz][wieża]
Randyll Tarly [3] [miecz][miecz]
Willas Tyrell [2] [wieża]
Ser Jon Fossoway [2] [miecz]
Paxter Redwyne [1] Jeśli obszar ogarnięty bitwą to obszar morski, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Statków (w tym wspierające jednostki Statków Tyrellów) zapewniają premię do siły +2, zamiast +1.
Królowa Cierni [1] Zignoruj tekst zdolności wydrukowanej na karcie Rodu twojego przeciwnika.
Margaery Tyrell [0] Jeśli bronisz swojego obszaru rodzinnego lub obszaru, na którym znajduje się jeden z twoich żetonów Władzy, ostateczna siła twojego przeciwnika wynosi 2.

Bolton


Roose Bolton [4]
[miecz]
Ramsey Bolton [3] Jeśli twoja karta Rodu "Fetor" znajduje się na twojej ręce, ta karta otrzymuje +1 do siły i 3 symbole miecza.
Walton Nagolennik [2] [wieża]
Czarny Walder [2] [miecz]
Walder Frey [1] Każdy gracz (oprócz twojego przeciwnika), który wspiera twojego przeciwnika, musi zamiast tego udzielić wsparcia tobie.
Damon Zatańcz ze Mną [1] [miecz]
Fetor [0] Jeśli twoja karta Rodu "Ramsey Bolton" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, natychmiast cofnij ją na rękę. Jeśli przegrasz tę bitwę, możesz cofnąć na rękę Fetora.

Baratheon


Stannis Baratheon [4] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, usuń z planszy wszystkie rozkazy Wsparcia (w tym własne rozkazy) sąsiadujące z obszarem ogarniętym bitwą. Anulujesz w ten sposób całą siłę zapewnianą przez wspierające jednostki.
Jon Snow [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć żeton Dzikich o jedno pole w dowolną stronę (do minimum 0 lub maksimum 10).
Melisandre [2] Po bitwie możesz cofnąć na rękę dowolną kartę Rodu ze swojego stosu kart odrzuconych (w tym tę kartę), odrzucając tyle ze swoich dostępnych żetonów Władzy, ile wynosi wydrukowana siła cofanej karty.
Bękart z Nocnej Pieśni [2] [wieża]
Ser Davos Seaworth [1] [miecz][wieża]
Ser Axell Florent [1] [miecz]
Mance Rayder [0] Twoja ostateczna siła jest równa pozycji zajmowanej obecnie przez żeton Dzikich.

Martell


Doran Martell [4] Za każdą kartę Rodu na twojej ręce, ta karta otrzymuje po 1 symbolu fortyfikacji i miecza i -1 do siły (do minimalnie 0).
Areo Hotah [3] [wieża][wieża]
Bękart z Bożejłaski [2] [wieża]
Kolos [2] [miecz]
Ser Gerris Drinkwater [1] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć się o jedną pozycję wyżej na wybranym przez siebie torze Wpływów.
Quentyn Martell [1] Za każdą kartę Rodu na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły.
Nymeria Sand [0] [miecz][wieża]


Karty Westeros

Talia I:
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Tron ostrzy [Dzicy] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Tron ostrzy [Dzicy] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [Dzicy] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.



Talia II:
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [Dzicy] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [Dzicy] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [Dzicy] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.


Talia III:
Atak Dzikich Dzicy atakują Westeros.
Atak Dzikich Dzicy atakują Westeros.
Atak Dzikich Dzicy atakują Westeros.
Sieć kłamstw [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Wsparcia.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Nawałnica mieczy [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Obrony.
Morze sztormów [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Najazdu.
Jesienne deszcze [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Marszu +1.
Uczta dla wron [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Umocnienia Władzy.


Karty Kryzysu

Wielki Turniej!
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Zamienia wszystkie swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów, lub tak dużo jak to możliwe.
Pozostali gracze: Zamieniają po 2 swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów, lub tak dużo jak to możliwe
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływów na najwyższą pozycję toru Lenników i bierze Ostrze Valyriańskiej Stali.

Potok Krwi
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 3 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odzyskać 1 wybraną kartę Rodu ze swojego stosu odrzuconych kart Rodu.

Przeklęci Najemnicy
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 1 swojego rycerza i 1 piechura, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 swoich piechurów, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może wybrać i usunąć jedną wrogą jednostkę z obszaru przylegającego do jego ziem. Może później umieścić taką samą, swoją jednostkę na dowolnym obszarze który kontroluje.

Spłata Długów
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Odrzuca 9 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Pozostali gracze: Odrzucają 3 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Każdy przeciwnik musi odrzucić 1 ze swoich żetonów władzy (jeśli posiada), zyskujesz 2 żetony władzy za każdy odrzucony przez przeciwników.

Miasto Złotej Kompanii
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Musi wycofać wszystkie jednostki z losowej Twierdzy lub Zamku który posiada (zachowując normalne zasady dotyczące odwrotów). Na tym obszarze zostaje umieszczony neutralny garnizon o sile 4. Jednostki nie są rozbite po przeprowadzeniu odwrotu.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza.


Władca Mórz
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Nie może umieszczać rozkazów na wszystkich swoich obszarach gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Pozostali gracze: Nie mogą umieścić rozkazu na jednym ze swoich obszarów gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może zrekrutować statek na dowolnym wodnym obszarze gdzie nie ma statków przeciwników. Zyskuje 1 żeton władzy za każdy statek stacjonujący w porcie.

Przywdzianie czerni
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Jeśli ma na ręce więcej niż 2 karty rodu odrzuca 2 losowe karty.
Pozostali gracze: Jeśli mają na ręce więcej niż 1 kartę rodu, odrzucają 1 losowa kartę.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odrzucić lub wziąć spowrotem na rękę jakiekolwiek karty rodu.


Długa Zima
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Spada o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Pozostali gracze: Spadają o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wspina się o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie wyżej niż 6).

Obrońcy Wiary
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływu na torze gdzie posiada najwyższą pozycję na ostatnie miejsce.
Pozostali gracze: Odrzucają 2 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wybiera tor Żelaznego Tronu albo Królewskiego Dworu i przesuwa swój żeton wpływu na najwyższą pozycję.

Chaos is a Ladder
Po licytacji natychmiast potasujcie tę talię. Następnie przeprowadźcie kolejną licytację i wylosujcie oraz rozpatrzcie nową kartę.

Jeśli ktoś ma jakieś pytania co do kart, coś jest niejasne - teraz jest na to czas. W trakcie gry, już nie będzie dyskusji " a ja myślałem,że to inaczej działa " :razz:
Ostatnio zmieniony przez lukipeki Sro 28 Wrz, 2016, w całości zmieniany 11 razy  
 
     
Szewa
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

Wybieram ród Boltonów (aka Stark)!
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

1. nie ma kart losowości?
2. Co z chaosem? jest w końcu druga licytacja czy nie? Bo proponuję sprecyzować,
jeśli nie ma drugiej licytacji to:
Chaos
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Natychmiast wylosuj nową kartę i zastosuj zasadę "Gracz z najniższą stawką".
Pozostali gracze: Natychmiast wylosuj nową kartę i zastosuj zasadę "pozostali Gracze".
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Natychmiast wylosuj nową kartę i zastosuj zasadę "Gracz z najwyższą stawką".

A jeśli jest druga licytacja to:
Chaos is a Ladder
Po licytacji natychmiast potasujcie tę talię. Następnie przeprowadźcie kolejną licytację i wylosujcie oraz rozpatrzcie nową kartę.

3. interakcje (wiem że mogą się nie wydarzyć, ale żeby potem nie było nieporozumień, wybrałem nasze wątpliwości z #97):
Margaery-Mance
Cytat:
Margaery Tyrell vs Mance Rayder- jeśli Tyrell jest wyżej na tronie, to siła Bary jest równa pozycji na dzikich, jeśli Bara jest wyżej to jego siła wynosi 2. Także tutaj niekoniecznie ten co jest wyżej na tronie ma lepiej.

czy
Cytat:
chyba jest właśnie odwrotnie, jak tyrel jest wyżej to on najpierw korzysta ze zdolności i siła Bary wynosi 2 (wtedy bara jeśli bara chciały skorzystać z Manca to jego siła i tak pozostanie na 2). Jeśli Bara byłby wyżej na tronie to najpierw on ustala swoją siłę np. na 10 i Margery nie ma już nic do powiedzenia bo "ostateczna siła" Bary jest już ustalona


moim zdaniem druga opcja


Królowa cierni-Quyburn
Cytat:
Królowa Cierni mówi jasno - Zignoruj zdolność karty przeciwnika, więc Lannister nawet nie może zamienić innej karty. Gdyby było tak jak mówicie, to królowa cierni działałaby w ogóle tylko jeśli przeciwnik byłby niżej na tronie, co jest dla mnie z deka bez sensu


Aeron-Quyburn
Cytat:
tak jak np gdyby Lannister zagrał Qyburna w bitwie gdzie ja zagrałem Aerona. Wtedy decyduje tron: najpierw Lanni czy zamienia karte i płaci, potem ja czy płacę (gdy Lanni jest wyżej na tronie)
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

1. Nie ma
2. Nie ma żadnej drugiej licytacji, gramy na ten opis który wpisałeś pierwszy-wg mnie jest jednoznaczny z tym oryginalnym
3.
Margaery-Mance - Ostateczna siła, to siła końcowa, ustalona dopiero po uwzględnieniu wszystkich czynników- siły armii, bonusów na żetonach, wydrukowanej siły karty, użycia ostrza. Do tej grupy zaliczają się również zdolności specjalne kart. Ostatnim czynnikiem, branym pod uwagę, jest treść tej z kart, która jest rozpatrywana jako druga(chyba,że zdolność pierwszej ją kasuje)- a rozpatrywana jako druga jest ta, której właściciel jest niżej na tronie. Obie te karty robią dokładnie to samo - ustalają ostateczną siłę ataku Baratheona, więc jedna zdolność nie neguje drugiej, tylko "nadpisuje" jej efekt .Takie jest, wg mnie, logiczne wytłumaczenie, i tak będę je interpretował. Ale uważam,że jest tutaj akurat przydałoby się FAQ z wyjaśnieniem.

Królowa Cierni sprawia, że z karty zostaje tylko jej siła i wydrukowane na niej symbole bitwy. Żadna zdolność specjalna przy niej nie działa.

Aeron-Qyburn - decyzje o wykorzystaniu zdolności podejmują gracze zgodnie z kolejnością na tronie

Jak jeszcze jakieś interakcje Wam przychodzą do głowy, to śmiało. Od siebie mogę dodać, że w przypadku kombinacji Margaery-Aeron, Margaery-Qyburn czy Margaery-Quentyn - ogólnie wszystkich kart, które zmieniają siłę armii(z wyjątkiem tego nieszczęsnego Mance'a) - Margaery i tak ustala na końcu siłę armii na 2.
 
     
Aras
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

chyba nie zostaje mi nic innego jak wybrać GJ. Poprosze tylko żeby Leśnik był gdzieś z drugiej strony mapy, mam złe wspomnienia ze #118 :lol:
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

Potraktuj to jako okazję do rewanżu :razz:
 
     
Aras
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

Rozumiem, że skoro część z nas wybiera rody a część dostanie z rozdzielnika to już nie licytujemy pozycji na torach?
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

nie,żadnych licytacji, tutaj wypaczyłoby to zupełnie grę
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

Aras napisał/a:
chyba nie zostaje mi nic innego jak wybrać GJ. Poprosze tylko żeby Leśnik był gdzieś z drugiej strony mapy, mam złe wspomnienia ze #118 :lol:


Sorry jeśli masz uraz. :wink:

Co do zasad to zgadzam się z wszystkim co zostało napisane oprócz "Chaos to drabina". Oryginalny angielski zapis wskazuje dokładnie, że prowadzi się nową licytację. We wszystkich grach, jakie było mi dane grać jeśli były gdzieś wątpliwości w polskim wydaniu to obowiązujące były zasady angielskie jako oryginalne. :smile:

Nie będę się czepiał o to, ale praworządność ponad wszystko :smile:
 
     
loonger87
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

osobiscie uwazam tak samo jak Lesnik, aczkolwiek jesli przed gra zostanie ustalone cos innego to mi pasuje:)
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

To mnie zaskoczyliście :lol: w 115, w którym obaj graliście, nie zrobiłem licytacji, i żaden z Was nic nie powiedział, a w 118, Leśnik, chyba nawet wtedy twierdziłeś,że nie ma :wink:

ale eSzopiklon też chyba uważa,że ma być, więc niech tutaj będzie :wink:
Zmieniam treść
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

To ja poproszę Zielone Ludziki :wink: -wybieram Tyrella
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

W sumie, z tym Chaosem, jeszcze jedną rzecz wyjaśnijmy - ta karta zostanie ponownie wtasowana w resztę, razem z wcześniej zużytymi

Wylosowałem pozostałe rody, ostatecznie wygląda to tak:
Szewa-Bolton
Aras-Greyjoy
eSzopiklon-Tyrell
Leśnik - Baratheon
loonger87 - Martell
gamaliel - Lannister




Miłego knucia, bo bez wątpienia teraz tego będzie sporo :razz: I czekam z ciekawością na rozkazyMapa początkowa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 13