galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBF#128 - Kto pod kim dołki kopie...
Autor Wiadomość
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017   PBF#128 - Kto pod kim dołki kopie...

Mamy już 6 graczy więc możemy zaczynać.

Uczestnicy:
gamaliel - Baratheon
Ril - Tyrell
Szewa - Greyjoy
Germanus - Lannister
lukipeki - Martell
Nowakl1993 - Stark

Zwyciężył:

gamaliel - Baratheon

Zasady:

Podstawowa mapa, kryzysy, brak kart losowości, z licytacją o rody i tory wpływów oraz mój dodatek „Garnizony”
Każda z osób otrzymuje na starcie po 15 Żetonów Władzy. 10 jest przeznaczone na licytacje, 5 przechodzi na początek gry. Wszyscy licytują kolejno:
a) wybór Rodu (w wypadku remisów decyduje losowanie)
b) Żelazny Tron (w wypadku remisu decyduje osoba, która wygrała licytację o wybór Rodu)
Następnie następuje faza umieszczania garnizonów.
Gracz który wygrał licytację o Tron jako pierwszy umieszcza neutralny garnizon o sile 5 w dowolnym obszarze lądowym.
Gracz drugi na tronie umieszcza neutralny garnizon o sile 4 w dowolnym obszarze lądowym.
Gracz trzeci na tronie umieszcza neutralny garnizon o sile 3 w dowolnym obszarze lądowym.
Gracz czwarty na tronie umieszcza neutralny garnizon o sile 2 w dowolnym obszarze lądowym.
Gracz piąty na tronie umieszcza neutralny garnizon o sile 1 w dowolnym obszarze lądowym.
Gracz szósty na tronie nie umieszcza żadnego garnizonu.
Celem takiego garnizonu jest oczywiście utrudnienie gry innemu graczowi, garnizon działa tak jak każdy neutralny garnizon (np. ten w Orlim gnieździe). Garnizonu nie można umieścić na wodzie, ani na obszarze na którym już znajdują się jednostki jakiegokolwiek gracza lub inny garnizon. Garnizon nie musi być umieszczany w zamku.
Inspiracją tego pomysłu była karta „Miasto złotej kompanii”, a wytłumaczenie powiązania ze światem Westeros jest takie, że kto ma większe wpływy (jest wyżej na tronie) ten może zatrudnić własną kompanię, która będzie broniła wybranego obszaru.
c) Ostrze z Valyriańskiej Stali
d) Kruk Posłaniec


początkowa mapa

W miarę możliwości proszę o aktualizację mapy oraz pisanie co się robi, np. dodając mapę robiąc ruch napiszcie M+0 fm z X do Y, dzięki temu nie trzeba szukać poprzednich mapek i porównywać gdzie kto się ruszył.



Karty Westeros


Talia I:
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Tron ostrzy [Dzicy] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Tron ostrzy [Dzicy] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [Dzicy] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.



Talia II:
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [Dzicy] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [Dzicy] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [Dzicy] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.


Talia III:
Kryzys! Dzicy atakują Westeros.
Kryzys! Dzicy atakują Westeros.
Kryzys! Dzicy atakują Westeros.
Sieć kłamstw [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Wsparcia.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Nawałnica mieczy [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Obrony.
Morze sztormów [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Najazdu.
Jesienne deszcze [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Marszu +1.
Uczta dla wron [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Umocnienia Władzy.



Karty Kryzysów:

Aktualną kartę kryzysu widział: Lannister
Kartę na spodzie talii widział: nikt

Karty Kryzysów:

Wielki Turniej!
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Zamienia wszystkie swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów, lub tak dużo jak to możliwe.
Pozostali gracze: Zamieniają połowę swoich jednostek Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów (zaokrąglenie w górę), lub tak dużo jak to możliwe
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływów na najwyższą pozycję toru Lenników i bierze Ostrze Valyriańskiej Stali.

Potok Krwi
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 3 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odzyskać 1 wybraną kartę Rodu ze swojego stosu odrzuconych kart Rodu.

Przeklęci Najemnicy
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 1 swojego rycerza i 1 piechura, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 swoich piechurów, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może wybrać i usunąć jedną wrogą jednostkę z obszaru przylegającego do jego ziem. Może później umieścić taką samą, swoją jednostkę na dowolnym obszarze który kontroluje.

Spłata Długów
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Odrzuca wszystkie dostępne żetony Władzy
Pozostali gracze: Odrzucają 1/3 ze swoich dostępnych żetonów władzy (zaokrąglenie zgodna z zasadami matematyki).
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Każdy przeciwnik musi odrzucić 1 ze swoich żetonów władzy (jeśli posiada), zyskujesz 2 żetony władzy za każdy odrzucony przez przeciwników.

Miasto Złotej Kompanii
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Musi wycofać wszystkie jednostki z losowej Twierdzy lub Zamku który posiada (zachowując normalne zasady dotyczące odwrotów). Na tym obszarze zostaje umieszczony neutralny garnizon o sile 4. Jednostki nie są rozbite po przeprowadzeniu odwrotu.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza.


Władca Mórz
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Nie może umieszczać rozkazów na wszystkich swoich obszarach gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Pozostali gracze: Nie mogą umieścić rozkazu na jednym ze swoich obszarów gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może zrekrutować statek na dowolnym wodnym obszarze gdzie nie ma statków przeciwników. Zyskuje 1 żeton władzy za każdy statek stacjonujący w porcie.

Przywdzianie czerni
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Jeśli ma na ręce więcej niż 2 karty rodu odrzuca 2 losowe karty. Jeśli ma na ręce 2 lub mniej karty rodu traci 4 żetony władzy.
Pozostali gracze: Jeśli mają na ręce więcej niż 1 kartę rodu, odrzucają 1 losowa kartę. Jeśli mają na ręce jedną kartę rodu, tracą po 2 żetony władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odrzucić lub wziąć z powrotem na rękę jakiekolwiek karty rodu.

Długa Zima
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Spada o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Pozostali gracze: Spadają o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wspina się o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie wyżej niż 6).

Obrońcy Wiary
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływu na torze gdzie posiada najwyższą pozycję na ostatnie miejsce (jeśli na kilku torach zajmuję tą samą pozycję to sam wybiera tor na którym spada na ostatnie miejsce).
Pozostali gracze: Odrzucają 2 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wybiera tor Żelaznego Tronu albo Królewskiego Dworu i przesuwa swój żeton wpływu na najwyższą pozycję.

Chaos is a Ladder
Po licytacji natychmiast potasujcie tę talię. Następnie przeprowadźcie kolejną licytację i wylosujcie oraz rozpatrzcie nową kartę.
Ostatnio zmieniony przez eSzopiklon Nie 10 Mar, 2019, w całości zmieniany 9 razy  
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017   

Jeśli ktoś ma jakieś uwagi/pytania to proszę teraz, jeśli nie to możecie wysyłać już żetony na wybór rodów.

A, i jeszcze jedno, jak macie jakichś znajomych którzy grają w GOT a nie ma ich na forum to spróbujcie ich zachęcić do gry z nami. Ostatnio po tym jak aż 3 graczy zakończyło karierę zostało nas mało, przydałoby się trochę świeżej krwi...
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017   

ja mam jedną uwagę, żebyśmy wszyscy trzymali tempo :razz:
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017   

słuszna uwaga :mrgreen: na razie mam 3/6 na wybór rodu
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Kwi, 2017   

Licytacja o wybór rodu (remisy już wylosowałem, wybieramy w podanej kolejnosci):


Szewa 3
lukipeki 2
Nowakl1993 2
gamaliel 1
Ril 0
Germanus 0

Jak skończycie wybierać to przysyłajcie na Tron
 
     
Szewa
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017   

Greyjoy
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017   

coś czuję, że będziemy sąsiadami ;)
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017   

Martell
 
     
Szewa
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Kwi, 2017   

Germanus napisał/a:
coś czuję, że będziemy sąsiadami ;)


Dobry dzień :>
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Kwi, 2017   

Panie Nowak nie zaczynamy od zamulania!
 
     
Nowakl1993
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Kwi, 2017   

Sorki ale od rana zajebany robota, sprobuje Starka tym razem :)
od razu mowie ze jutro pojutrze i poniedzialekdopiero wiecozrem zerkne tu :(
 
     
gamaliel
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Kwi, 2017   

Baratheon
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Kwi, 2017   

Tyrell
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Kwi, 2017   

No to rody rozdzielone, licytujemy tron :wink:
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Kwi, 2017   

no to mam lannisterskiego hattrika
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 14