galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
GoT 2ED+ Lądowanie Aegona
Autor Wiadomość
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

Zmieniłem mapę i karty rodu według proponowanych zmian.
https://docs.google.com/drawings/d/1jE1VxxkjSq-Rtie04VTMZ7qrIIKY23CxnKtY3N1vNCw/edit

Zastanawiam się jeszcze, czy Durrandon i Hoare nie powinni mieć większych garnizonów, np. 3 w Harrenhal i 4 w Końcu Burzy. Co byście na to powiedzieli?
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

Ril napisał/a:
Zmieniłem mapę i karty rodu według proponowanych zmian.
https://docs.google.com/drawings/d/1jE1VxxkjSq-Rtie04VTMZ7qrIIKY23CxnKtY3N1vNCw/edit


Potrzebne pozwolenie na zapoznanie się z dokumentem.



Ril napisał/a:
Zastanawiam się jeszcze, czy Durrandon i Hoare nie powinni mieć większych garnizonów, np. 3 w Harrenhal i 4 w Końcu Burzy. Co byście na to powiedzieli?


Można to rozważyć...
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

Baldur napisał/a:
Potrzebne pozwolenie na zapoznanie się z dokumentem.

A teraz?
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

Ril napisał/a:
Baldur napisał/a:
Potrzebne pozwolenie na zapoznanie się z dokumentem.

A teraz?


Teraz wszystko śmiga, jest ok.
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

O, nie widziałem że piszemy podsumowania tutaj, to ja taż coś napiszę w skrócie, bo większosc już powiedzieliście :wink:

Z mojego punktu widzenia jako Hoare mapa jest ciekawa, ale ciasna. Moim zdaniem ktoś prędzej czy później na tej mapie zostanie wyzerowany (jak lanni w tej rozgrywce), przy czym właśnie lanni i hoare mają na to największe szanse.
Wcale też nie uwazam że hoare ma jakąś super pozycję, myślę wręcz że jest ona dość trudna, jeśli lanni zagrałby dobrze pierwszą turę to byłby na lepszej pozycji niż ja. Mi akurat się udało go zniszczyć bo zagrałem agresywny początek i go zdradziłem od razu, ale gdyby lepiej rozłożył rozkazy to nie miałbym mu jak wjechać na zatokę, już prędzej on by to zrobił mi. Do tego zastosowałem taktykę której jeszcze osobiście nie widziałem, czyli zostawienie swojej stolicy i nastawienie się na całkowitą zmianę okolicy, szczególnie lubię w tej grze statki wiec chciałem jednak być blisko morza, albo może dlatego że czarne pionki pasują trochę do greyjoyów :wink: w każdym razie akurat taka taktyka się tu sprawdziła, ale nie sądzę ze będzie powtarzalna.
Jeśli chodzi o dowódców to faktycznie są fajni, może oprócz zera- jak widać hoare ma tak mało kasy że nawet nie myślałem o tym żeby tą karte wykorzystać. Co do okolicy to uważam ze powinna być dodana jeszcze jakaś korona, albo i dwie w rejonie lannistersko-hoarskim. Zobaczcie ze cały czas byliśmy biedakami. Zawsze rody centralne mają większy problem z rozkazami koron bo graniczą z każdej strony z kimś, i praktycznie nie ma gdzie położyć żetonu żeby nie został spalony, przez to zagęszczenie nadrukowanych koron powinno być większe. W nasze grze akurat nie było dużo licytacji, ale z każdą następną moja (i innych biednych) pozycja byłaby gorsza.

Jeśli chodzi o balans Arryn-Stark to się zgadzam, statek w porcie jest niezły

Ale ogólnie to oczywiście cieżko oceniać mapę po 1,5 rozgrywki, każda następna da większy materiał do analizy. Podobna mapa na której grałem swoją pierwszą grę tutaj (#117) była grana kilka razy i po każdej partii zmieniana, a i tak zawsze były jeszcze uwagi/propozycje
 
     
Horn-Varelius
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

Z wielką chęcią zagrałbym w tą wersję. Żałowałem niezmiernie że nie załapałem się 8 miesięcy temu.
Mam pewne wątpliwości co do budowy Kings Landing. Zamek za darmo to chyba największa możliwa ingerencja w balans gry. Jeśli już zdecydujemy się na to, to dobrze by było żeby wymagania były nieco cięższe do spełnienia. Np: tura 6+ i Targeryan zajmujący pierwszą pozycję na wszystkich torach wpływów lub dołożenie jakiegoś kosztu do tego coś między 5 a 10 złotek jakie trzeba zapłacić za budowę.
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

Horn-Varelius napisał/a:
Z wielką chęcią zagrałbym w tą wersję. Żałowałem niezmiernie że nie załapałem się 8 miesięcy temu.
Mam pewne wątpliwości co do budowy Kings Landing. Zamek za darmo to chyba największa możliwa ingerencja w balans gry. Jeśli już zdecydujemy się na to, to dobrze by było żeby wymagania były nieco cięższe do spełnienia. Np: tura 6+ i Targeryan zajmujący pierwszą pozycję na wszystkich torach wpływów lub dołożenie jakiegoś kosztu do tego coś między 5 a 10 złotek jakie trzeba zapłacić za budowę.

Hmm. To może:
Jeśli Targaryenowie kontrolują Duskendale, mogą w dowolnym momencie gry odrzucić określoną liczbę żetonów władzy i dodać zamek do tego obszaru, zmieniając jego nazwę na Królewska Przystań. Koszt w pierwszej rundzie wynosi 20 żetonów i zmniejsza się o 2 z każdą kolejną rundą. (?)

Czyli brak ograniczenia co do etapu gry, ale wiadomo, że w pierwszych rundach to raczej niemożliwe. Metoda kija i marchewki. :mrgreen:
 
     
Horn-Varelius
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

Ril napisał/a:
Horn-Varelius napisał/a:
Z wielką chęcią zagrałbym w tą wersję. Żałowałem niezmiernie że nie załapałem się 8 miesięcy temu.
Mam pewne wątpliwości co do budowy Kings Landing. Zamek za darmo to chyba największa możliwa ingerencja w balans gry. Jeśli już zdecydujemy się na to, to dobrze by było żeby wymagania były nieco cięższe do spełnienia. Np: tura 6+ i Targeryan zajmujący pierwszą pozycję na wszystkich torach wpływów lub dołożenie jakiegoś kosztu do tego coś między 5 a 10 złotek jakie trzeba zapłacić za budowę.

Hmm. To może:
Jeśli Targaryenowie kontrolują Duskendale, mogą w dowolnym momencie gry odrzucić określoną liczbę żetonów władzy i dodać zamek do tego obszaru, zmieniając jego nazwę na Królewska Przystań. Koszt w pierwszej rundzie wynosi 20 żetonów i zmniejsza się o 2 z każdą kolejną rundą. (?)

Czyli brak ograniczenia co do etapu gry, ale wiadomo, że w pierwszych rundach to raczej niemożliwe. Metoda kija i marchewki. :mrgreen:

Bardzo dobra opcja.
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

W #132 była zwiększona liczba statków do 7 i rycerzy do 6. Jak to się sprawdziło według Was? Może chcecie cofnąć?

Dawno temu był też pomysł na dodanie nowego progu zaopatrzenia (7 albo 8 beczek). Ja akurat nie jestem zwolennikiem. Duże armie komplikują grę, a Szepty czy Mglisty Las nie są przygotowane na przyjęcie takiej liczby uchodźców. :wink:
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

mi jako lannister brakowało czegoś do buffowania jednostek (koni albo piechurów), ale podobno innym graczom Lannim grało się dużo lepiej więc to tylko moje narzekania ;)
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

Cytat:
W #132 była zwiększona liczba statków do 7 i rycerzy do 6. Jak to się sprawdziło według Was? Może chcecie cofnąć?

moim zdanie była akurat, nie ma potrzeby zmniejszania, mapa jest duża, dużo rodów, jest ok
Cytat:

Dawno temu był też pomysł na dodanie nowego progu zaopatrzenia (7 albo 8 beczek). Ja akurat nie jestem zwolennikiem

Nie ma takiej potrzeby, i tak rzadko kiedy się zdarza mieć więcej niż 6 i tak dużo jednostek, nie sądzę żeby zmiana była potrzebna
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

Tez uważam ze beczki ilość rycerzy i statków jest optymalna.
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   

Germanus napisał/a:
mi jako lannister brakowało czegoś do buffowania jednostek (koni albo piechurów)

W sumie racja, Kevan w podstawce to często była jedyna karta, której dało się użyć np. przeciwko Balonowi. To rozszerzało możliwości taktyczne Lanniego. W Tańcu jest Addam Marbrand, więc może i tu coś podobnego by się przydało. Zmiana raczej nie jest konieczna i nie wiem czy spodoba się Wam ten pomysł, ale wymyśliłem coś takiego:

Lord Reyne z Castamere [0]: "Możesz wybrać jedno: a) Przesuń jeden z żetonów przeciwnika na najniższą pozycję wybranego toru wpływów, b) W tej bitwie jednostki rycerzy przeciwnika (w tym neutralne jednostki rycerzy udzielające mu wsparcia) zapewniają premię do siły +1, a nie +2."

To by (teoretycznie) zmniejszało częstotliwość zrzucania na torach wpływów, co jest dość wkurzające i mocno uprzykrza życie przeciwnikowi, nawet jak Hoare ma trochę więcej żetonów. A po drugie odwzorowuje realia GoT, że Żelaźni Ludzie niekoniecznie mają mocną kawalerię.
Ostatnio zmieniony przez Ril Pon 27 Sie, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   

A może by, zamiast osłabiać Lannisterowego Dorana, zrobić tą zdolność na jedynce?
Myślę że nawet można by zastąpić tą z mieczem; w podstawce Lannister ma specjalne zdolności na 4,1,1, i 0

A teraz jak się przyjrzałem, to Lannister jako jedyny ma tutaj tylko 3 karty ze zdolności,a wszyscy pozostali mają 4. Sorry, Hoare i Arryn nawet 5. Trochę niesprawiedliwe.
Zwłaszcza że te bez zdolności, łagodnie mówiąc, dupy nie urywają.
Miecz na 2 i 1, i to pojedynczy? trochę słabo.
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   

lukipeki napisał/a:
A może by, zamiast osłabiać Lannisterowego Dorana, zrobić tą zdolność na jedynce?
Myślę że nawet można by zastąpić tą z mieczem; w podstawce Lannister ma specjalne zdolności na 4,1,1, i 0

A teraz jak się przyjrzałem, to Lannister jako jedyny ma tutaj tylko 3 karty ze zdolności,a wszyscy pozostali mają 4. Sorry, Hoare i Arryn nawet 5. Trochę niesprawiedliwe.
Zwłaszcza że te bez zdolności, łagodnie mówiąc, dupy nie urywają.
Miecz na 2 i 1, i to pojedynczy? trochę słabo.

Doszedł jeszcze Lord Brax z tekstową zdolnością, więc są 4, chociaż ta karta akurat niewiele zmienia. Hmm. To może zamiast wprowadzać piąta zdolność tekstową (w podstawce nie ma tak dużego ich zagęszczenia), to jednak "osłabić Dorana", a dodać lordowi Leffordowi [2] drugi mieczyk? Jest pewna przeciwwaga, bo zarówno Haore i Gardener mają dwie tarcze.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13