galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pbf 38 - garść pomysłów i nabór
Autor Wiadomość
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   Pbf 38 - garść pomysłów i nabór

Chciałbym zaproponować wam nową grę eksperymentalną w kierunku kooperacyjnym. Ten temat stanowi zarówno nabór do niej (jak na razie rozeznanie czy w ogóle znajdą się chętni :) ), jak i prezentację kilku moich pomysłów na rozgrywkę, które są jednak tylko pomysłami i nigdy nie zostały przetestowane. Dlatego też każdego, kto wyrazi zainteresowanie grą, proszę o wyrażenie swojej opinii na ich temat i sugestię, które z nich chciałby zastosować w grze .Nie będzie to bardzo długi post, ponieważ piszę z komórki. Moje propozycje wyjaśnię pobieżnie i jeśli spotkają się z pozytywnym odzewem to rozwinę je w najbliższym czasie (oczywiście wy też możecie je rozwijać :) ).

Generalnie chciałbym, aby była to gra w drugą edycję, z niezmienioną mapą, rodami, pozycjami startowymi i kartami. Zmiany dotyczyłyby mechaniki gry.

Pomysł 1.
Ten, przy którym najbardziej obstaję. Podział graczy na 3 drużyny dwuosobowe, które byłyby niejawne. Oczywiście chodzi o podział losowy, tzn. po wylosowaniu rodów każdy gracz dostaje prywatną wiadomość z informacją, z kim jest w sojuszu. Cała gra toczy się normalnie, nie zmieniają się żadne inne zasady poza celem - kontrolą określonej ilości zamków przez parę, a nie jednego gracza. Tą ilością byłoby 10 lub 11, ze wskazaniem na 11, żeby nie było zbyt prosto, a zarazem żeby miało to uzasadnienie - 11 to minimalnie więcej niż połowa.

Pomysł 2.
To samo, co powyżej, z dodatkową zmianą - możliwy jest transport morski cudzymi statkami. Działałoby to
tak: gracz, który chce skorzystać z cudzego transportu deklaruje swój marsz z określeniem punktu
docelowego i prosi gracza, którego statków potrzebuje o transport. Ten może go udzielić lub nie (musi to napisać publicznie, wszelkie negocjacje natomiast na priv). Działa to tak jak prośba o wsparcie. Jeśli transport nie zostanie udzielony, marsz jest zdejmowany bez efektu. W ten sposób można skorzystać z transportu gracza, z którym nie jest się w sojuszu (ale można narazić się na zdradę z jego strony ). Pozostaje kwestia transportu z udziałem większej liczby graczy. Moim zdaniem również powinna być możliwa.

Pomysł 3.
Dwa poprzednie z dodatkową możliwością przyjaznego wejścia na obszar innego gracza. Tu jeszcze nie mam pomysłów. Ale na pewno pozostałby on pod kontrolą pierwszego gracza, poza tym trzeba też rozważyć kwestie zaopatrzenia i czerpania korzyści z tego obszaru.

Pomysł 4.
żaden z powyższych - zwykła gra w 2 edycję :D [/b]
 
     
Pszyna
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

ja się piszę :)
4 gry to bylo za dużo, ale teraz została już tylko jedna więc z chęcią :)

W moim odczuciu albo zwykła 2 edycja, albo wymyślony przez ciebie punkt numer 1.
W pozostałych ciut za dużo już odbiegania od zasad
 
     
Mieciu
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

zgłaszam się
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

ja też bym pograł. lubię kooperacje :)
 
     
Rewolta
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

Też mogę zagrać jeśli tylko będziesz umiał podzielić rody tak aby były jakieś sensowne szanse ;]
Już widzę starka z Martelem Tyrela z Gj i Lanni z Barą ;)

Jak dla mnie to kooperacja powinna się zacząć od 4 rundy przykładowo, żeby nie było wszystko od początku takie jasne..
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

kooperacja tajna :D
 
     
Mieciu
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

mi się podoba 1 ale trzeba by było zrobić 2 koszyki do losowania :D
może:
1 koszyk: stark ,martell ,tyrell/greyjoy
2 koszyk: greyjoy/tyrell ,lannister ,baratheon
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

żadnych koszyków. Jak 2 rody będą prowadzić to reszta w swoim interesie i tak się na nie rzuci ;)
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

Tak myślałem, ze 1 to będzie najlepszy pomysł, bo też i od niego w ogóle wzięły się moje chęci prowadzenia gry. Poczekam jeszcze na ewentualne dalsze opinie.

Co do koszyków to wydaje mi się, że w takim przypadku byłoby zbyt łatwo domyślić się, kto jest czyim sojusznikiem, a właśnie o to mi chodzi, żeby tak nie było :) poza tym nawet jeśli trafi się bardzo można para to będzie musiała się dobrze kryć że swoim sojuszem. Atakowanie sojusznika jest jak najbardziej dozwolone :D

Powiedzcie jeszcze, co sądzicie o wymaganej do zwycięstwa liczbie zamków. 11 wydaje mi się optymalne, ale chce usłyszeć wasze zdanie. Po 10 rundzie podliczamy oczywiście tak samo jak zawsze, tylko że dla par. No i jest dwóch zwycięzców. (u mnie łatwiej wygrać! :p ;) )

Co do naboru to nie napisałem na razie jak będę wybierał. Niech więc będzie tak: Ci z Was, którzy wyrazili tu sensowna opinię i chcą zagrać w opcję 1 (pod dyskusję poddaję jeszce propozycję losowania z koszyków )biorą udział. Sa to:
Pszyna
Germanus
Mieciu
Rewolta

A te miejsca, które zostaną - kto pierwszy ten lepszy:)
 
     
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

O ja bym zagrał w coś takiego ;)
1 opcja jest chyba najsensowniejsza, a losowanie par, totalnie losowa, żeby była większa zabawa ;)
Zamków do zwycięstwa nie może być za mało, te 11 to chyba tak akurat.
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

a ostatnim graczem jest....?
 
     
alek18
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

jA.
 
     
Mieciu
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

z koszykami chodziło o to ,żeby tak jak napisał rewolta ,nie wyszły dziwne pary jak stark
i martell ale jak chcecie
 
     
Beez
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

a co wy chcecie od Starka i Martella : o

Gorzej byłoby jakby było np: greyjoy - stark (lanny ma po grze), albo Bara - Martell (Tyrell za wiele sobie nie pogra) Aczkolwiek poza takimi skrajnymi przypadkami nie powinno być źle.

Będę się z uwagą przyglądać tej rozgrywce.
 
     
rekceb
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

Jesli jest miejsce wariant 1 mi odpowiada
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13