  | 
               
                  galakta.pl
                   
                  Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		HOBBITY | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 cahir7 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sob 01 Mar, 2014   HOBBITY
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Może ten deck to żadne odkrycie, ale rzadko zdarza mi się przejść scenariusz za pierwszym podejściem, a " Cień Przeszłości" czyli kampania " Czarni Jeźdźcy" część 1, się jak najbardziej udało,zatem jest powód do dumy, a może ktoś będzie rozpoczynał przygodę kampanijną, to mu się kilka wskazówek przyda. Wzorowałem się na podpowiedziach decku ze scenariuszy " Czarnych Jeźdźców" ale musiałem dokonać kilka zmian, jak zobaczyłem, że polecają dodać " namiestnika Gondoru", a to przecież nieklimatyczne;) Nie ma się też co obawiać aż trzech różnych stref, w końcu i tak nie będzie co robić z nadmiarem zasobów. Uwagi mile widziane. Do rzeczy:
 
 
BOHATEROWIE:
 
Frodo Baggins + jedyny perścień + pan underhill - prawdę mówiąc tylko raz rozważałem użycie pierścienia, a potem o nim zapomniałem. Pan underhill przydatny, ale jednorazowy.
 
Sam Gamgee - świetna zdolność, z hobbickim płaszczem blokował ataki Nazguli.
 
Merry - zabójca Nazguli, ze sztyletem i niespodziewanym uderzeniem, trafia za 9 siły. Zdolność dodatkowa,raczej nieprzydatna. 
 
Pippin -niby najsłabszy z ekipy,ale ma najcenniejszą zdolność do dobierania kart. 
 
 
SPRZYMIERZEŃCY - 12:
 
Gildor Inglorion -dorzucony w ostatniej chwili jako " drugi Beorn", ale w końcu on zagrał mi w decku i jego zdolność bardzo się przydaje,przy małym doborze kart. Oczywiście haczykiem jest to, ze w tali spotkań jest inna kopia Gildora, o czym zapomniałem, ale wszystko skończyło się dobrze, bo tamten spadł na testach. W dalszej części kampanii przy wybraniu Gildora jako " łaski" trzeba będzie poszukać zamiennika.
 
Kucyk Bill x2- niezbędny, do tego darmowy
 
Henmarth Rzeczna Pieśń -chyba w każdym decku z odmianą zielonego, aczkolwiek przy szybkich węzłach i pierścieniu, nie jest niezbędny.
 
Gandalf X3 (CS) - wiadomo, można się tylko zastanowić, czy nie włożyć jednego Gandalfa podążającego z drużyną.
 
FarmerMaggot x2 -przydatny dodatek dla Merry`ego
 
Beorn - wiadomo, pod atak z zaskoczenia i kamień elfów. Ale nie jest niezbędny, skoro Merry sam niemal radzi sobie z Nazgulami.
 
Bariman Butterbur x2 -raczej nieprzydatny, jeden chyba wystarczy.
 
 
DODATKI -18:
 
Płaszcz hobbita x2 - wspaniały
 
Ereborskie buty x2 - raczej chyba do wymiany, jeśli znajdzie się coś bardziej przydatnego,choć na początku mogą pomóc Samowi.
 
Sztylet z westernesse x3 - niezbędny, ale można zmniejszyć x2 powinno wystarczyć.
 
Zaradny x2 - najlepiej na pierwszą rękę koszt 1, choć wystawiłem w dalszej części gry za pełen koszt, bo można finansować z Froda. wspomaga tego, komu brakuje żetonów, w moim przypadku Pippina( może przeważają w decku zielone karty?)
 
Kram x2 - przydatne, ale jak znajdzie się coś bardziej wartościowego, do wymiany, bo w końcu są szybkie węzły. 
 
Kamień elfów - moje odkrycie, nie wiedziałem, że działają tak dobrze    skoro elficki, to pomógł mi wystawić Gildora. Można dorzucić co najmniej jeden. 
 
Szybki wezeł x3 - niezbędne w takij ilość, szczególnie przy tak licznych testach "ukrywania się"
 
Płonaca gałaź - nie użyłem ani razu i chyba nie jest bardzo potzrebna, bo karty cienia, nie były jakieś straszliwe, choć to się może zmienić im dalej od Bag End     
 
Kolczuga x2 - może jedna starczy, dla Sama. 
 
 
WYDARZENIA 20:
 
Intuicja froda x3 - karta świetna, szkoda, że ani razu mi nie podeszła    
 
Deszcz kamieni x2 - raz ubiłem nazgula, przy szybkich węzłach, bardzo przydatne. 
 
Niespodziewane uderzenie x3 - dla Merry`ego do zabijania Nazguli jednym cięciem. 
 
Atak z zaskoczenia x3 - ratuje szczególnie w pierwszych turach gry. 
 
Niezłomnośc Niziołka x3 - chyba must have. 
 
Ruiny daeorna  x3 - przydatne. 
 
Skrót - nieprzydatne, nie podeszło, do wymiany. Obszary w tej grze były chwilą wytchnienia, zatem trzeba szukać czegoś na zastępstwo. 
 
Finta x2 - wiadomo. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 cahir7 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               WERSJA 2.0. po pozytywnym przejściu, znowu za pierwszym razem " sztyletu w ciemnościach". Dobry początek gdy dzięki odczytaniu " run daerona", z pomocą "górnika z żelaznych wzgórz", " atakiem z zaskoczenia" ekipa spuściła na Billa Fenry`ego w 1 turze " deszcz kamieni" skutecznie eliminując jego knowania w grze. I to przy ograniczeniu dociągu pierwszej ręki przez " spóźnienie Gandalfa". Dzięki temu na wichrowym czubie pojawiły się tylko trzy Nazgule. 
 
Opisuje tylko nowości i zmiany podejścia co do niektórych kart. Reszta w pierwszym poście. 
 
 
BOHATEROWIE:
 
Frodo Baggins + jedyny perścień  
 
Sam Gamgee 
 
Merry 
 
Pippin - po drugiej przygodzie, wartość Pippina rośnie, bo okazuje się, że jego zdolność do podwyższania kosztów zwarcia o cztery, uratowała życie co najmniej jednego hobbita,jeśli nie kilku i powodzenia całej wyprawy.
 
 
SPRZYMIERZEŃCY - 15:
 
górnik z  żelaznych wzgórz x2 -wszedł jako odpowiedź na złowrogie dodatki z tali spotkań, ale w drugiej przygodzie jego zdolność się nie przydała. zastanawiam się czy pojawi się w trzeciej przygodzie.
 
Kucyk Bill x2- niezbędny, do tego darmowy
 
Henmarth Rzeczna Pieśń 
 
Gandalf X3 (CS) 
 
FarmerMaggot x2
 
bystrooki Tuk - dla klimatu, nie wyszedł,ale może jeszcze odegra swoją rolę.
 
Landrowal - wszedł zamiast Gildora, ale nie pojawił się, na szczęście nie było potrzeby skorzystać z jego zdolności,ale myślę, że dla tej talii jest ciekawą propozycją, szkoda, że nie ma lepszych statystyk. 
 
Beorn
 
Barliman Butterbur x2 -tu zmieniam zdanie, Barliman jak najbardziej przydatny,nawet wyczerpany potrafi przyjąć rany z niebronionego ataku, zginął walcząc z Czarnoksiężnikiem:wink: 
 
 
DODATKI -14:
 
Płaszcz hobbita x2 
 
Sztylet z westernesse x2 - jednak trzeba komplet, bo Merry musi mieć broń jak najszybciej. 
 
Zaradny x2 
 
Kram x2 
 
Kamień elfów - jeden chyba wystarczy w zupełności. 
 
Szybki wezeł x3
 
Kolczuga x2
 
 
WYDARZENIA 21:
 
Intuicja froda x3 
 
Deszcz kamieni x2 .
 
Niespodziewane uderzenie x3
 
Atak z zaskoczenia x3 
 
Niezłomnośc Niziołka x3
 
Ruiny daeorna  x3   
 
Finta x2 
 
Spokój w rozmyślaniach - świetna karta, przy szybkich węzłach i zdolności Sama, można stosować, podeszła w kluczowym momencie,dociąg 5 kart nieoceniony.
 
szlachetne poświęcenie - podobne zastosowanie jak powyżej, ale raczej do wymiany na drugą kopię " spokoju w rozmyślaniach"
 
 
 
WERSJA 3.0. po pozytywnym przejściu, za pierwszym razem " biegu do brodu", który okazał się najłatwiejszym ze scenariuszy dotychczasowej kampanii, jeśli dasz radę zgromadzić i spłukać większość Nazguli przy brodzie Bruien. Minusem, że zamiast łask, na koniec dokładasz tylko kolejne brzemię do kolejnej przygody. Przeklinam również wzięcie " spóźnienia Gandalfa" zamiast tego drugiego brzemienia w pierwszym scenariuszu...
 
Opisuje tylko nowości i zmiany podejścia co do niektórych kart. Reszta w pierwszym poście. Nie dysponuję na tą chwilę 4 ostatnimi dodatkami z cyklu " przeciwko cieniowi", a na pewno coś tam dla hobbitów się znajdzie. Choćby nowy Pippin czy " hobbicki zmysł"...
 
 
BOHATEROWIE:
 
Frodo Baggins + jedyny perścień  
 
Sam Gamgee 
 
Merry + "mężny wojownik"
 
Pippin 
 
 
SPRZYMIERZEŃCY - 14:
 
Erestor - doszedł w ostatniej chwili wraz z kolejnym "kamieniem elfów" ale nie odegrał żadnej roli. Może druga kopia "Landrowala" na jego miejsce    
 
Kucyk Bill x2- niezbędny, do tego darmowy
 
Henmarth Rzeczna Pieśń 
 
Gandalf X3 (CS) 
 
FarmerMaggot x2
 
bystrooki Tuk 
 
Landrowal 
 
Beorn
 
Barliman Butterbur x2 
 
 
DODATKI -15:
 
Płaszcz hobbita x3  -doszła 3 kopia
 
Sztylet z westernesse x3 -wróciła 3 kopia
 
Kram x2 - ciagle mam to wymieniać,ale nie znajduje nic lepszego, może w kolejnych dodatkach.
 
Kamień elfów x2 
 
Szybki węzeł x3
 
Kolczuga x2
 
 
WYDARZENIA 21:
 
Intuicja froda x3 
 
Deszcz kamieni x2 .
 
Niespodziewane uderzenie x3
 
Atak z zaskoczenia x3 
 
Niezłomnośc Niziołka x3
 
Ruiny daeorna  x3   
 
Finta x2 
 
Spokój w rozmyślaniach x2 | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |