galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gra o Tron PBF#40 - Nabór
Autor Wiadomość
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Sty, 2014   

Hm, coś mnie dzisiaj wzięło (pewnie powodem tego jest brak chęci na c++ :D ) i trochę sobie porysowałem na mapce, praktycznie zupełnie zmieniając pole dzikiego i wyszło mi coś takiego: http://imageshack.com/a/img829/5750/8giy.jpg Jakby co inne kolory pokazują inne wersje mojego pomysłu. ;) Teraz omówię zmiany i powody tychże:
1) Zupełna zmiana pół dzikich - na aktualnej mapce bardzo trudno jest Dzikim zdobyć 6 zamków, a 7 czy 8 jest praktycznie niemożliwe. Teraz mają łatwy dostęp do 6 zamków i morza z obu stron... Po prostu jak Stark w podstawce. ;) No i dodałem 3 garnizony o sile 3 na murze, by za różowo nie było. ;) Teraz tak się jeszcze zastanawiam, czy morze Garnizon na Skagos by się nie przydał (jak w Orlim Gnieździe), ale mapkę już wrzuciłem do neta to nie chcę zmieniać. ;)
2) Pole z niczym na Frozen Shore - sam nie wiem czy to dobry pomysł, taki raczej żeby Dziki nie popadł w samozachwyt i mógł zostać ładnie zaskoczony bez straty morza.
3) Mniej pół wokół Glovera - może wydawać się, że Glover ma dużo ciężej, jednak jeśli Greyjoy nie pójdzie na północ całą siłą ma spokojny dostęp do 5 zamków. Jeśli Greyjoy pójdzie i zmówi się z Dzikim - jest gorzej, Glover w sumie może mieć po grze. Dlatego zarzuciłem drugą opcję w której Glover może o wiele szybciej zrobić dużą flotę (DM graniczy z dwoma morzami), ale też jeśli straci zewnętrzne morze - jest w gorszej sytuacji.
4)Zamek w Hornwood (stare "nad białym ostrzem") - sam nie wiem czy to dobry pomysł, najpierw dałem go bo Tamten-Bolton narzekał że ma za mało zamków blisko siebie, potem oddaliłem Dzikiego i dałem Boltonowi łatwiejszy dostęp do Ostatniego Domostwa, Bolton miałby chyba jednak zbyt dobrze, wiec zmniejszyłem twierdze do zamku na Karholdzie... W sumie dzięki temu zamkowi lepiej ma Glover, ale jeszcze z trzeciej strony o wiele łatwiej miałby Frey. Ogólnie żeby ten zamek miał szanse istnieć powinny być jeszcze jakieś zmiany na południu (tzn na południu mapy), ale ja południa nie chciałem ruszać bo oprócz Zatoki Żelaznych Ludzi, Palca Flinta i Przylądku Krakena praktycznie w ogóle nie byłem zainteresowany tamtymi terenami.

Czekam na konstruktywną krytykę, bo na pewno taka się znajdzie. Sam pomysłu zbytnio nie przemyślałem, ot chciałem pokazać coś jak najbardziej nowego by nasza burza mózgów weszła na wyższy poziom. :D
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Sty, 2014   

pare pomyslow fajnych ;d zwlaszcza morza u gory przepraszam, że nie odnosze sie do tego jakos strasznie ;d ale po prostu dodaje te mapke do kajeciku ;d te 3 pola + garnizony wg mnie strzal w kolano ;x oddaliles ludzi od siebie to blad :) trzeba nam cos takiego ze zdobyc jedno morze i miec opcje 6 zamkow ;p
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Sty, 2014   

Ale Dziki jest Starkiem, a Stark zawsze był oddalony od wszystkich. :D Chociaż racja za dużo pól o o 1 jest między Deepwood Motte a Pięścia Pierwszych Ludzi. Może Wilczy Las połączyć z Górami i zostawić tam beczkę? A granica mórz Dzikich niech sięga do Wieży Cieni?

Ale jak mówiłem pomysł żeby rozruszać burzę mózgów, bardzo bym się zdziwił gdyby przeszedł w całości. ;)

E: Po krótkim namyśle (i długim programowaniu) stwierdzam, że zamek w Czarnym Zamku jednak by się przydał. Żeby bardziej zachęcić Boltona i Glovera do ataku lądem. Wtedy koronka na Skagos i chyba jest dobrze.

Morze Sztormów wygląda też trochę kiepsko, bo graniczy tylko z Karholdem, może niech graniczy ono również ze Skagos (i Morzem Dreszczy)? (to 'nowe' morze miałoby nazwę Zatoka Fok. ;) )

Hm, a może wszystkie pola Nocnej Straży połączyć w jedno? Z zamkiem i beczką. :D
Chociaż Dzicy mieliby wtedy trochę mało beczek w swoim otoczeniu.

Btw prowadzenie burzy mózgów sam ze sobą sprawia że czuję się trochę jak Gollum...
Glum! Glum!.
 
     
Mieciu
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Sty, 2014   

1)wątpię aby pomysł garnizonów był trafiony
2)usunąłbym zamek na skagos i zostawił tam koronkę ,ale skagos na morzu dzikiego powinno zostać w całości
3)za to bardzo mi się podoba możliwość wylądowania w terenach Wiecznej Zimy
4)co do zamków to dla glovera jeśli będzie zamek na wyspie niedźwiedziej ,barrowtown i hornwood jest całkiem dobre ,dodałbym jeszcze zamek w wieży cieni lub czarnym zamku
5)fajny jest pomysł tego morza fok czyli takiego wąskiego morza ,to daje większe szanse dzikiemu
6)moim zdaniem deepwood motte nie może być odsłonięte
7)z deepwood jest za daleko na północ ,można zostawić w tym rejonie tak jak jest w pbf40
8)na morzu na zachodzie jest taka niebieska kreska ,to jest granica mórz czy nie?

ogólnie rzecz biorąc to dużo dobrej roboty wykonałeś czarnylordzie ;)
komentuję wygląd mapy a nie uwagi w twoim kolejnym poście
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Sty, 2014   

E tam pół godzinki i takie parę kresek można machnąć. :D Chociaż pomogło mi że wcześniej już się trochę bawiłem w gimpie z mapkami i miałem gotowe zamki, porty, koronki i beczki.
Ale do poziomu Sarda mi jeszcze wiele brakuje. ;)

Pewnie garnizony są nietrafione, ale ja jako wieczny niepoprawny klimaciarz nie mogłem nie dać takiego pomysłu. :D
Granica na morzu jest zależna od granicy Deepwood. Moim zdaniem jeśli Deepwood miałoby zostać jak teraz to powinniśmy połączyc Zatokę Błyszczącej Wody i Lodową Zatokę. Jeśli nie, to można Deepwood dać dostęp do Lodowej Zatoki - zależnie od sojuszy Glover mógłby mieć i łatwiej i trudniej. Tylko w 1 turze nie zdobywałby wtedy Winterfell, tylko dawał UW*. ;)

W sumie ta moja zmiana nie jest aż tak duża. Można zrobić tą zmianę na morzach, połączyć nowy dar z czarnym zamkiem, podzielić góry północne, dać beczkę na wschodnią strażnicę i koronkę gdzieś na górze (i ew. jakieś pole nad wieżą cieni). Tylko klimacik inny jak Dzicy nie zaczynają mając mur w posiadaniu. :D
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

Ktoś chętny na przejęcie Arryna na ostatnią turę i jedno UW* z przedostatniej tury?
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

Podbijam pytanie, ktoś chętny?
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

Na prosbe Goga moge skonczyc.
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

mobilizujesz shutt;d
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 13