galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Słowa Klucze zbiorczo?
Autor Wiadomość
Tryper 

Dołączył: 19 Sie 2013
Posty: 2
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   Słowa Klucze zbiorczo?

Witam.

Być może już padało takie pytanie wcześniej, ale nie mam siły przeglądać całego forum by to znaleźć, więc z góry przepraszam ;)

Pytanko:
Czy są gdzieś zasady wszystkich słów kluczy (typu Nekromacja, Zasadzka, Dzikość, itd), które pojawiły się w wydanych już dodatkach, zebrane razem? Niestety nigdzie nie mogę takowego zbiorczego zestawienia zasad słów kluczy znaleźć, a bardzo by się przydały.

Pozdrawiam
 
     
alanbdg 

Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 74
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 20 Sie, 2013   

Nie ma. Opisy słów kluczy pojawiały się w instrukcji oraz każdym z dużych dodatków (które te słowa klucze wprowadzały). Mogę Ci tutaj w skrócie opisać.

ZWIAD - jeśli jednostka atakuje i przeżyje walkę, odrzuć JEDNĄ losową kartę z ręki przeciwnika (nie muszą zostać zadane żadne obrażenia, można zaatakować palącą się strefę). Zwiad się nie kumuluje, zawsze odrzucisz tylko 1 kartę

przykład: gracz DE atakuje strefę przy użyciu 2 jednostek http://deckbox.org/whi/Shades. Jeśli przeżyją oni walkę, odrzuci przeciwnikowi 2 karty z ręki. Jeśli przeżyje 1 z nich, odrzuci jedną

KONTRATAK X - po wyznaczeniu jednostki z kontratakiem X na obrońcę, jednostka ta zadaje DOWOLNEMU atakującemu (jednostce lub LEGENDZIE), X NIEANULOWALNYCH obrażeń (odporność nie działa). Przed kontratakiem nie chroni żadna taktyka (nie jest to akcja ani efekt wymuszony - jest to efekt trwały), nie można na niego odpowiedzieć.. Kontratak się kumuluje więc jeśli jednostka z kontratakiem X dostanie coś z kontratakiem Y to sumarycznie dysponuje kontratakiem X+Y.
Kontratak uderza w TYLKO JEDNEGO PRZECIWNIKA (jedną jednostkę lub jedną legendę)

przykład: gracz DE atakuje królestwo gracza EMP przy uzyciu legendy http://deckbox.org/whi/Crone%20Hellebron oraz jednostki http://deckbox.org/whi/Shades. Po wyznaczeniu atakujących jest okno akcji podczas którego gracz EMP rzuca http://deckbox.org/whi/Call%20for%20Reserves, cofa jedna ze swoich jednostek oraz wstawia do królestwa http://deckbox.org/whi/Emperor's%20Chosen. Jednostka ta w tym momencie dostaje kontratak 3 oraz dodatkowy młotek (więc ma siłe 2). Wyznacza ją na obrońcę, kontratakiem zabija Crone a broniąc zabija Shade'a

NEKROMANCJA - pozwala zagrywać jednostki ze stosu kart odrzuconych tak jakby były na ręce (płacąc normalnie koszt) z tą różnicą, że na koniec tury taka jednostka opuszcza grę i trafia na spód talii właściciela (zamiast na stos kart odrzuconych). Jeśli w trakcie tury jednostka ta zostanie w jakiś sposób poświęcona lub zniszczona trafia normalnie na stos kart odrzuconych (np. zagroda niewolników DE pozwala raz na turę poświęcić jedną jednostkę, więc wstawiasz jednostkę z nekromancji, atakujesz, a na koniec tury poświęcasz i w następnej turze znowu :wink: )

przykład: gracz DE ma 5 zasobów i http://deckbox.org/whi/Slave%20Pen z jednym żetonem na nim (dodatkowy młotek). Zagrywa ze stosu kart odrzuconych http://deckbox.org/whi/Wight%20Lord, odpala jego akcje (zabija wybrana jednostkę w odpowiadającej strefie) i atakuje. W odpowiedzi na przydzielenie mu w walce np. 3 obrażeń, poświęca go na Slave Pen'a (dodatkowy żeton na kartę) oraz Wight Lord ląduje znowu na stosie kart odrzuconych (zamiast na spodzie decka) przez co w następnej turze można zrobić to samo :wink:

DZIKOŚĆ X - za każdym razem, gdy jednostka z dzikością X otrzyma obrażenie (1 lub więcej), zadaje X obrażeń jednostce w dowolnie odpowiadającej strefie (czyli może zadać swojej jednostce z tej samej strefy bądź jednostce przeciwnika). Podobnie jak kontratak, jest to efekt trwały więc nie można na to odpowiedzieć, z tym że dzikość NIE JEST nieanulowalna (odporność chroni). Dzikość się kumuluje. Jednostka nie "odpala dzikości" jeśli zginie.

przykład: gracz HE walczy na polu bitwy z graczem ORC. Po stronie gracza HE jest http://deckbox.org/whi/Carnosaur%20Rider, ork broni http://deckbox.org/whi/Grimgor%20Ironhide. Karnozaur zadaje Grimgorowi 3 obrażenia, Grimgor zadaje również 3. Jako, że otrzymał on obrażenia, aktywuje swoją dzikośc i zadaje Grimgorowi dodatkowe 3 obrażenia. Tym samym Grimgor ginie

ŁUPIEŻCA X - jeśli jednostka atakuje i przeżyje walkę, otrzymujesz X zasobów. zasoby te masz do dyspozycji do końca tej tury, przez całą turę przeciwnika oraz na początku swojej następnej tury - zgodnie z podstawowymi zasadami gry. Łupieżca się kumuluje

przykład: gracz ORC atakuje przy użyciu 2 jednostek http://deckbox.org/whi/Goblin%20Raiders. Przezyły one walkę, więc gracz ORC otrzymuje 4 żetony do wykorzystania do następnej tury.

ZASADZKA X - w ostatnim cyklu dodatków wprowadzono dodatkowe okno podczas fazy pola bitwy - okno zasadzki. Występuje ono między "wyznaczaniem atakującego" a "wyznaczaniem obrońców". Zasadzka polega na tym, że za koszt X możesz odwrócić wybrane rozwinięcie (tzn. jednostkę która posiada 'zasadzkę" zagraną jako rozwinięcie w atakowanej strefie), odpalić związana z "zasadzką" zdolność oraz wyznaczyć ją jako obrońcę (jednostka musi bronić). Jeśli przeżyje, zostaje w grze.

przykład: gracz HE posiada http://deckbox.org/whi/Nagarythe%20Warrior umieszczonego w strefie królestwa jako rozwinięcie. Gracz ORC atakuję tą strefę, wyznacza np. 3 jednostki na atakujących. Gracz HE posiada 2 żetony zasobów. Po wyznaczeniu atakujących następuje okno ZASADZKI więc gracz HE płaci 2 żetony i odkrywa swoją jednostkę. Odpala jego zdolność (każda jednostka w grze, która posiada obrażenia otrzymuje obrażenie) po czym w następnym kroku wyznacza go na obrońcę. Gracz ORC mógł uniknąć zasadzki, gdyby w oknie akcji po wyznaczaniu atakujących użył np. długiej zimy, lub w jakiś inny sposób pozbył się tego rozwinięcia. Gdy zasadzka wchodzi, nic już jej nie zatrzyma.

To chyba wszystkie słowa klucze. mam nadzieje, że pomogłem
Ostatnio zmieniony przez alanbdg Czw 22 Sie, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Tryper 

Dołączył: 19 Sie 2013
Posty: 2
Wysłany: Wto 20 Sie, 2013   

Wielkie dzięki!
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Wysłany: Wto 20 Sie, 2013   

http://www.fantasyflightg...?eidm=23&esem=2
'It is important to note that the unit with the Savage keyword must survive the damage it was dealt in order for the Savage keyword to trigger.'

jednostka z dzikością musi przeżyć, aby odpalić akcję.
 
     
alanbdg 

Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 74
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro 21 Sie, 2013   

Zwracam honor. Musi przeżyć, ale mimo wszystko to nie akcja tylko efekt trwały (istotna sprawa) :wink:
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Sro 21 Sie, 2013   

alanbdg napisał/a:
Jeśli w grze jest Kościół Sigmara to żeby "skontratakować" należy dopłacić (bo kościół dotyczy wszystkich efektów, a kontratak to właśnie efekt).

Nie trzeba dopłacać, bo Kontratak nie targetuje.
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

oczywiście dzikość to nie akcja :) Za to w przeciwieństwie do kontrataku targetuje, więc trzeba za kościółek dopłacać o ile się nie mylę
 
     
alanbdg 

Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 74
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

Cytat:
Nie trzeba dopłacać, bo Kontratak nie targetuje.


Również zwracam honor. 1,5 roku intensywnego grania, godziny na forum z zasadami i cały czas braki. To jest piękne w tej grze :mrgreen:

Poprawiłem opisy i przykłady. Teraz powinno być już dobrze.
 
     
bery53

Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 8
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   Nekromancja i lupiezca

Mam pytanie odnosnie lupiezcy napisaliscie ze zetony z lupiezcy zostaja do poczatku nastepnej tury gracza nie wiem jak to mam rozumiec czy tak jak przy podstawowych zasadach gdy zasoby zostaja z tury poprzedniej i przy nowej na poczatku sie odrzuca ?

I odnosnie nekromancji jezeli jednostka ma napisane na karcie nekromancja to jak to dziala dokladnie

- jezeli chce zagrac nekromancje to musze z reki zagrac karte ktora posiada ta umiejetnosc i wybrac sobie ze stosu kart odrzuconych jednostke do wskrzeszenia ?
- czy dziala to tak ze jezeli mam na stosie kart odrzuconych jednostke z nekromancja to mowie ze uzywam nekromancji place koszty karty i wskrzeszam ja do konca tury??

I trzecie pytanie odnosnie zwiadu na niektorych kart mamy napisane slowo klucz zwiad i wytlumaczone co robi w nawiasie a w niektorych jests samo slowo zwiad bez tego tlumaczenia traktujemy to tak samo ?? Czyli ze jezeli walke przezyje przeciwnik odrzuca karte??
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   Re: Nekromancja i lupiezca

bery53 napisał/a:
Mam pytanie odnosnie lupiezcy napisaliscie ze zetony z lupiezcy zostaja do poczatku nastepnej tury gracza nie wiem jak to mam rozumiec czy tak jak przy podstawowych zasadach gdy zasoby zostaja z tury poprzedniej i przy nowej na poczatku sie odrzuca ?

Żetony z Łupieżcy są dołączane do puli zasobów gracza. Nie różnią się niczym od innych zasobów.

bery53 napisał/a:
I odnosnie nekromancji jezeli jednostka ma napisane na karcie nekromancja to jak to dziala dokladnie

Jeśli chcesz użyć Nekromancji, to wyciągasz wybraną jednostkę (ze słowem Nekromancja) ze stosu kart odrzuconych, płacisz koszt i jednostka ląduje w grze. Pod koniec tury, jeśli ta jednostka jest jeszcze w grze, to umieszczasz ją na spodzie swojej talii.

bery53 napisał/a:
I trzecie pytanie odnosnie zwiadu na niektorych kart mamy napisane slowo klucz zwiad i wytlumaczone co robi w nawiasie a w niektorych jests samo slowo zwiad bez tego tlumaczenia traktujemy to tak samo ?? Czyli ze jezeli walke przezyje przeciwnik odrzuca karte??

W obu przypadkach Zwiad działa tak samo.
 
     
bery53

Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 8
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

Ok super dziekuje za tlumaczenie sprostuj mi tylko jesCze jedna rzecz
Jest moja tura atakuje lupiezca zabieram np2 zetony zasobow konczy sie tura gra przeciwnik dalej mam te dwa zasoby ,zaczynam nowa ture odrzucam te przykladowe dwa zetony jezeli ich nie wykorzystalem i normalnie rozpoczynam swoja ture czyli krolestwo misja itd...??
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

Tak, żetony normalnie pozostają u ciebie w czasie tury przeciwnika. W tym czasie możesz nimi zapłacić za zagranie Taktyk, oraz za aktywowanie niektórych zdolności kart. Żetony zasobów odrzuca się na początku swojej fazy Królestwa:

Cytat:
0. POCZĄTEK TURY
* Początek tury (Patrz punkt D na stronie 14)
* Każdy z graczy może wykonywać akcje.

1. FAZA KRÓLESTWA
* Aktywny gracz odkłada niewydane żetony zasobów na stos żetonów na środku obszaru gry.
 
     
bery53

Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 8
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

Wszystko jasne dzieki stary za pomoc bardzo pomocny z ciebie czlowiek:)
Pzdr
 
     
bery53

Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 8
Wysłany: Sob 12 Kwi, 2014   

Ostatnie pytanie odnosnie slowa klucza jak np mam jednostke
Pluton zaopatrzeniowy (imperium) napisane jest na niej zwiadowca to jest rownoznaczne ze zwiadem czy nie??
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

bery53 napisał/a:
Ostatnie pytanie odnosnie slowa klucza jak np mam jednostke
Pluton zaopatrzeniowy (imperium) napisane jest na niej zwiadowca to jest rownoznaczne ze zwiadem czy nie??

Nie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.27 sekundy. Zapytań do SQL: 12