galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysł na 9-osobówkę
Autor Wiadomość
Mieciu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   Pomysł na 9-osobówkę

Mam zamiar poprowadzić 9-osobówkę ,do której , wprowadziłbym kilka rzeczy. Jestem ciekawy ,co o tym myślicie. Mapką startową będzie mapka z pbf46 ,reszta zasad będzie bez zmian. Jeśli macie jakieś uwagi ,to piszcie.
Będzie ulepszona o kilka elementów:
1)W kontaktach pomiędzy graczami będą 4 rodzaje relacji:
-wojna (jeśli gracze walczą na swoich granicach)
-neutral (na początku każdej gry będą takie relacje między graczami)
-unia (pełna współpraca ,która wiązałaby się jednak ,z tym ,że dwie osoby liczą swoje zamki razem)
-małżeństwo
Za zerwanie unii zdrajca wyrzuca po 2 żetony za każdego członka ,który pozostał w sojuszu w chwilii zdrady. Unię zawiera się po Fazie Akcji. Atakowanie sojusznika i jakiekolwiek działania przeciwko niemu są zabronione. Na przyjęcie kogoś do unii musi się zgodzić większość jej członków. W przypadku remisu chętny ród się nie załapuje.

Sojusznik nie może wejść na Twoje ziemie ,chyba ,że zapłaci najpierw lub jego sojusznik się na to zgodzi. W chwili złamania sojuszu musi zapłacić. Zdrada może się przejawiać np:
-atakiem na ziemie
-spaleniem rozkazu
-wsparciem wroga ,które może ,ale nie musi Tobie udzielić

Można wykonać teoretycznie niekorzystne czynności ,ale musi być zgoda
sojusznika.


Przykład:
Arryn chciał dołączyć do unii ze Starkiem ,Lannisterem ,Tyrellem i Baratheonem ,ale nie zgodzili się Tyrell i Baratheon. Arryn nie został przyjęty ,ponieważ większość jej członków nie wyraziła na to zgody.

Każdy Ród jest tylko w jednym sojuszu. Zawsze może jednak knuć z kimś ,a w konsekwencji wystąpić ze starego sojuszu. Maksymalna liczba członków to 4 rody.

Przykład:
Jeśli przypuśćmy Tyrell jest ze Starkiem ,to Martell nie może być ze Starkiem ,ale przeciw Tyrellowi

Przykład:
Jeśli przed zawarciem unii Tyrell miał w niewoli Ellarię Sand ,po jej zawarciu jest zobowiązany ,aby ją wypuścić bez okupu.

Jeśli chodzi o warunki zwycięstwa:
-najpierw będę liczył ilość zamków posiadanych przez każdą koalicję lub samodzielnego gracza
-z najsilniejszej koalicji wygrywa gracz kontrolujący najwięcej zamków
-przed czasem zwycięży gracz lub koalicja ,która w dowolnej fazie gry przejmie 15 zamków
-reszta warunków zwycięstwa jest bez zmian


2)Możliwość ślubów

Wyglądałoby to tak ,że przedstawicielka jednego Rodu żeni się z przedstawicielem innego Rodu i w ten sposób oba Rody będą musiały do do końca gry być w sojuszu. Przedstawicielami byłyby oczywiście postacie z kart Rodów. Przed zawarciem małżeństwa trzeba będzie zawrzeć najpierw unię ,a za małżeństwo obaj gracze pod koniec Fazy Akcji płaciliby jednym wartym 2 żw umocnieniem władzy. Jeśli zamierzony małżonek dostanie się do niewoli ,nie można zawrzeć małżeństwa.

Ciekawie się będzie miała sprawa z braniem weselnych zakładników ,których będzie można nawet zabić i w ten sposób skończyć czyjeś małżeństwo. :D

Sojusze małżeńskie mają zawsze pierwszeństwo nad zwykłymi!

Przykład:
jeśli przykładowo Tyrell zawrze małżeństwo z Targaryenem i są jeszcze w sojuszu z Greyjoyem ,to jeśli Tyrell opuści sojusz ,to wtedy dalej jest z Targiem.
Tak samo wtedy Targ jest z Tyrellem ,ale już nie z Greyem.

Trójka nowożeńców dla każdego rodu:

Stark

2.Robb Stark (4) – Jeśli wygrasz bitwę jako atakujący możesz natychmiast wykonać MARSZ +1 z regiony, w którym właśnie skończyła się bitwa. (tylko rycerze mogą brać udział w tym marszu).
5.Roose Bolton (2) – 2 x Miecz
6.Arya Stark (1) – 1x Miecz

Greyjoy

2.Theon Greyjoy (4) – Dodaj dodatkowe +2 do Siły Bojowej oraz ikonę MIECZA, jeśli bronisz obszar na którym znajduję się Twierdza lub Miasto.
3.Asha Greyjoy (4) – 2 x Miecz
5.Aeron Damphair (2) – Jeśli wygrasz bitwę możesz natychmiast zwerbować jednostki na tym obszarze (zgodnie z zasadami werbunku i zaopatrzenia).

Lannister
1.Ser Jaime Lannister (5) – Twój przeciwnik nie może użyć znacznika miecza z valyrianskiej stali podczas tej bitwy.
4.Joffrey Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
5.Cersei Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża

Tyrell
1.Ser Loras Tyrell (5) – 1 x Miecz
4.Ser Garlan Tyrell (3) – 2 x Miecz
6.Alerie Tyrell (0) – 2 x Wieża

Baratheon
2.Melisandre of Asshai (4) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
4.Allester Florent (3) – 1 x Miecz
6.Selyse Baratheon (1) – 1 x Wieża

Martell
1.The Red Viper (5) – 2 x Miecz, 1 x Wieża
4.Nymeria Sand (2) – 1 x Miecz
6.Arianne Martell (0) – 1 x Wieża

Arryn

2.Bronze Yohn Royce (4) - 2 x Miecz, 1 x Wieża
4.Lysa Arryn (2) - 2 x Wieża
5.Littlefinger (2) - Jeśli przegrasz tę bitwę otrzymujesz 3 żetony władzy

Targeryan
1.Khal Drogo (4) - 2 x Miecz
5-Daenrys Targeryan (2) - Jeśli walczysz z przeciwnikiem, który jest wyżej na Torze Żelaznego Tronu to dodajesz dodatkowe +2 do siły oraz ikonę miecza
7-Daario Naharis (2) - 1 x Miecz, 1 x Wieża

Tully
1.Edmure Tully (5) - 1 x Miecz, 1 x Wieża
6.Marq Piper (2) - 1 x Miecz
7.Roslin Frey (1) - Jeśli wygrasz tę bitwę możesz zamienić swój znacznik ze znacznikiem swojego przeciwnika na torze królewskiego dworu

3)Zakładnicy

W wyniku bitwy można wziąć pokonanego dowódcę do niewoli za pomocą Mieczy z kart zamiast niszczenia jednostek. Wzięcie do niewoli będzie warte jeden Miecz. Jeśli dowódca nie będzie się miał ,gdzie wycofać albo będzie musiał złamać limity Zaopatrzenia ,automatycznie idzie do niewoli. Zwycięzca będzie musiał wypuścić dowódcę za okup warty 1,5 krotność jego wydrukowanej siły zaokrąglaną w górę ,za 0 płaci się 1żw ,ale w wypadku braku okupu może doprowadzić do egzekucji za zapłacenie potrojonej wartości wydrukowanej na karcie ,za 0 płaci się 2 żw. Wzięty do niewoli dowódca będzie podobnie jak ścięty niezdatny do użycia.

4)Faza Innowacji (wszystkie działania w tej fazie w kolejności Żelaznego Tronu):

1.Zawieranie unii

Przykład:
Tyrell napisze oficjalnie ,że chce wejść w sojusz z Arrynem. Arryn musi potwierdzić. Potem Lannister chce do nich dołączyć. Muszą potwierdzić i Tyrell i Arryn. Jeśli będzie chciał jeszcze np.Greyjoy ,to wtedy dwie osoby z tych trzech muszą potwierdzić.

2.Dawanie okupu za zakładników
3.Ścinanie zakładników

Chętni:
1.Beez-Tully
2.Gog-Baratheon
3.Jazmatos-Stark
4.Shutt-Martell
5.Martin-Arryn
6.Germanus-Greyjoy
7.Figol-Tyrell
8.Kamo-Lannister
9.Guzu-Targaryen
Ostatnio zmieniony przez Mieciu Wto 22 Kwi, 2014, w całości zmieniany 23 razy  
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

łoo pomysł niezwykle fajny, niektóre rozwiązania widziałem już gdzieś w jakimś dodatku,
jestem bardzo ciekawy jak by to wyglądało na forum,

nie wiem też czy nie wypływasz od razu na zbyt głęboką wodę z tymi propozycjami na 9-osób, warto sprawdzić by to pierw na 6 osób
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Podobnie jak Guzu uważam że tak rozbudowany pomysł lepiej za pierwszym razem rozegrać w 6 osób - łatwiej wszystko ogarnąć. Chociaż na plus 9-os przemawia fakt że im więcej rodów tym więcej krwawych godów i innych :twisted:


Rozumiem że wszelkie relacje będą jawne? Interesujące byłoby gdyby np o sojuszu między Bara-Stark wiedzieli tylko oni, jest wtedy więcej spekulacji [w PLiO Frey czy Bolton walczyli przeciwko Lannisterom jako chorąży Starków i Tully'ch co wcale nie przeszkadzało im potajemnie zawiązać sojuszu i przypieczętować je małżeństwem Rose i Waldy :P ] Wcale nie jest w 100% wiadome kto jest z kim a kto kogo zwalcza.

"Zawsze należy dbać o to, by wrogowie byli zbici z tropu. Jeśli nie są pewni, kim jesteś czy czego chcesz, nie będą wiedzieli, co zrobisz za chwilę. Czasem najlepiej jest ich wprawić w zakłopotanie poprzez posunięcia pozbawione celu albo nawet takie, które wydają się sprzeczne z twoimi interesami." - Baelish


Z zakładnikami zastanowiłbym się nad ilością mieczy a braniem w niewolę. Jeden miecz jest moim zdaniem odpowiednio silny żeby pojmać te z siła 2max ale 3 i 4 powinny być droższe ze względu na siłę i rangę postaci. Nie chcemy przecież żeby w kilka tur wszystkie karty postaci leżały ścięte na oddzielnym stosie :P

Jeden symbol fortyfikacji wciąż niwelowałby jeden symbol miecza w przypadku próby brania w niewolę, tak?
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Ciekawy pomysł, choć dosyć skomplikowany ;) Branie zakładników, wykupowanie ich i ścinanie było w dodatku Storm of Swords do 1 edycji.

Bardzo ciężko powiedzieć mi coś o stronie technicznej tego pomysłu i balansie, ze względu na dużą liczbę innowacji, to trzebaby po prostu wypróbować.

Zastanawiają mnie tylko te małżeństwa. Jeśli użyłbyś kart z 46, to możliwe byłoby np. ożenienie Old Nan z Khalem Drogo? :D
 
     
Beez
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

ciekawy pomysł. z chęcia wezmę udział w jego rozwinięciu.
Jakbyś mieciu mapy potrzebował to wołaj
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Martin napisał/a:

Zastanawiają mnie tylko te małżeństwa. Jeśli użyłbyś kart z 46, to możliwe byłoby np. ożenienie Old Nan z Khalem Drogo? :D


Zwykłą, starą i pomarszczoną wieśniaczkę z wielkim wojownikiem? :P

Ograniczyłbym możliwość małżeństw do postaci z rodu głównego i większych poddanych w kwiecie wieku i odrzucił takie pozbawione celu małżeństwa. Gdybyś wysunął do mnie taką propozycję małżeństwa to uznałbym to za potwarz i jechał na stolicę w celach łupieżczych [Z pewnością nie po to żeby zdobyć dość mocno zasuszoną i wątpliwą cnotę Niani która nie da potomstwa = nie ma owocu = nie ma przypieczętowania sojuszu]
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

zagram
 
     
Mieciu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

guzu napisał/a:
nie wiem też czy nie wypływasz od razu na zbyt głęboką wodę z tymi propozycjami na 9-osób, warto sprawdzić by to pierw na 6 osób


Chodzi mi głównie o jak największą liczbę sojuszy i zdrad :)
W 9 osób jest dużo łatwiej o intrygi.

Czarny Jaszczur napisał/a:
Rozumiem że wszelkie relacje będą jawne? Interesujące byłoby gdyby np o sojuszu między Bara-Stark wiedzieli tylko oni, jest wtedy więcej spekulacji [w PLiO Frey czy Bolton walczyli przeciwko Lannisterom jako chorąży Starków i Tully'ch co wcale nie przeszkadzało im potajemnie zawiązać sojuszu i przypieczętować je małżeństwem Rose i Waldy :P ] Wcale nie jest w 100% wiadome kto jest z kim a kto kogo zwalcza.


Będzie można sojusznikowi w każdej chwili wbić nóż w plecy ,tylko trzeba będzie odrzucić 3 żetony władzy za każdego sojusznika. Atak na sojusznika oznacza wystąpienie z sojuszu. Oficjalne sojusze będą rozpisane :)

Martin napisał/a:
Zastanawiają mnie tylko te małżeństwa. Jeśli użyłbyś kart z 46, to możliwe byłoby np. ożenienie Old Nan z Khalem Drogo? :D


Wypiszę po 3 przedstawicieli Rodów ,którzy będą mogli zawierać małżeństwa. ;)

Czarny Jaszczur napisał/a:
Jeden symbol fortyfikacji wciąż niwelowałby jeden symbol miecza w przypadku próby brania w niewolę, tak?


Oczywiście :)
 
     
Jazmatos
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Jako zwolennik rozbudowanej dyplomacji (spisków też) jestem bardzo chętny do przetestowania takiej wersji gry :) I proszę o Tyrellów, w końcu za Margaery dostanę wszystko :D
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Z miłą chęcią zobaczę kogo mi się uda wżenić w kogo ;)
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Ja też chętnie spróbuję :) Może być śmiesznie ;p
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

ale pytanie czemu opłaca się byc w sojuszu?:D
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Wtedy niby sojusznik nie moze cie zaatakowac bez wydania tokenow.
Korzystna sytuacja np po licytacji
 
     
Jazmatos
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

A po drugie przecież istnieją osoby na tym forum, które dotrzymują słowa :P
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Ku zgubie tej gry.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 13