galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Talie "chronologiczne"
Autor Wiadomość
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 17 Cze, 2014   Talie "chronologiczne"

W planach mam przejście wszystkich przygód taliami, które pojawiły się tylko do momentu wydania scenariusza. 2 talie dokładnie 50-kartowe.

Talie do Przeprawy przez Mroczną Puszczę i Ucieczki w Dół Anduiny załączę w najbliższym czasie. Mój ogólny pomysł na talie do tych dwóch przygód się sprawdza, tymczasem pragnę podzielić się pomysłem na Ucieczkę z Dol Guldur, która (oczywiście) sprawia większe problemy.
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 17 Cze, 2014   

Przeprawa przez Mroczną Puszczę

TALIA A
Bohaterowie (29):
Theodred (Core)
Aragorn (Core)
Eowina (Core)
Sprzymierzeńcy:
2x Faramir (Core)
3x Strażnik Cytadeli (Core)
3x Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku (Core)
3x Tuk Włóczykij (Core)
3x Zwiadowca z Północy (Core)
3x Gandalf (Core)
Dodatki:
3x Kamień Celebriany (Core)
3x Namiestnik Gondoru (Core)
3x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
Wydarzenia:
3x Atak z Zaskoczenia (Core)
3x Szlachetne Poświęcenie (Core)
3x Za Gondor (Core)
3x Zawsze Czujny (Core)
3x Krasnoludzki Grobowiec (Core)
3x Pospieszny Cios (Core)
3x Pozdrowienie Galadrimów (Core)
3x Sprawdzian Woli (Core)

TALIA B
Bohaterowie (27):
Beravora (Core)
Denethor (Core)
Legolas (Core)
Sprzymierzeńcy:
3x Córka Nimrodel (Core)
3x Ereborski Kowal (Core)
3x Gleowin (Core)
3x Górnik z Żelaznych Wzgórz (Core)
3x Henamarth Rzeczna Pieśń (Core)
3x Włócznik Gondoru (Core)
Dodatki:
3x Instynkt Samozachowawczy (Core)
3x Leśna Pułapka (Core)
2x Mroczna Wiedza (Core)
3x Opiekun Lorien (Core)
3x Ostrze Gondolinu (Core)
3x Róg Gondoru (Core)
Wydarzenia:
3x Sekretna Ścieżka (Core)
3x Spryt Radagasta (Core)
3x Finta (Core)
3x Mistrzostwo w Fechtunku (Core)
3x Szybkie Uderzenie (Core)

Scenariusz prosty, to i dyskutować nie ma o czym. Talie prawie identyczne jak przy Podróży w Dół Anduiny i radzą sobie świetnie.
Ostatnio zmieniony przez uday Sro 25 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 17 Cze, 2014   

Podróż w Dół Anduiny

TALIA A
Bohaterowie (29):
Theodred (Core)
Aragorn (Core)
Eowina (Core)
Sprzymierzeńcy:
2x Faramir (Core)
3x Strażnik Cytadeli (Core)
3x Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku (Core)
3x Tuk Włóczykij (Core)
3x Zwiadowca z Północy (Core)
3x Gandalf (Core)
Dodatki:
3x Kamień Celebriany (Core)
3x Namiestnik Gondoru (Core)
3x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
Wydarzenia:
3x Atak z Zaskoczenia (Core)
3x Szlachetne Poświęcenie (Core)
3x Za Gondor (Core)
3x Zawsze Czujny (Core)
3x Krasnoludzki Grobowiec (Core)
3x Pospieszny Cios (Core)
3x Pozdrowienie Galadrimów (Core)
3x Sprawdzian Woli (Core)

TALIA B
Bohaterowie (28):
Beravora (Core)
Legolas (Core)
Thalin (Core)
Sprzymierzeńcy:
3x Córka Nimrodel (Core)
3x Gleowin (Core)
3x Henamarth Rzeczna Pieśń (Core)
3x Topornik Weteran (Core)
3x Włócznik Gondoru (Core)
Dodatki:
3x Instynkt Samozachowawczy (Core)
3x Mroczna Wiedza (Core)
3x Opiekun Lorien (Core)
3x Ostrze Gondolinu (Core)
3x Róg Gondoru (Core)
Wydarzenia:
3x Sekretna Ścieżka (Core)
3x Spryt Radagasta (Core)
2x Cios z Rozmachem (Core)
3x Finta (Core)
3x Mistrzostwo w Fechtunku (Core)
3x Szybkie Uderzenie (Core)
3x Zjednoczeni (Core)

Przy takim rozłożeniu ilości kart zdecydowałem ostatecznie wymienić Denethora na Thalina. W takim układzie Beravora powinna otrzymać Róg Gondoru jak najszybciej (albo nawet i Namiestnika Gondoru, wtedy Róg Gondoru dla Aragorna). Ważne jest też utrzymywanie małej armii sprzymierzeńców. Szczególnie przydatny jest Tuk Włóczykij, który może skakać tam gdzie jest akurat potrzebny (zbierać hity, atakować, questować). Warto czekać z wprowadzaniem do gry Gandalfa do momentu, gdy pojawi się Róg Gondoru. Przy ograniczonych zasobach Leśna Pułapka nie jest już tak przydatna, więc wymieniłem ją na dwie kopie Ciosu z Rozmachem i trzecią kopię Szybkiego Uderzenia (zmienione w rozpisce). Myślę, że warto dać pierwszą Nieoczekiwaną odwagę Legolasowi, drugą Aragornowi, a dopiero trzecią (jeśli się znajdzie) Beravorze.

Po trzech lekkich i zwycięskich grach postanowiłem utrudnić sytuację. Jako pierwsze dwie karty wyłożyłem Goblińskich Łuczników, następnie standardowy Troll, a na szczycie talii zagrożenia położyłem kolejnego trolla i Pola Gladden. Reszta talii była normalnie potasowana. Z talii graczy wyciągnąłem Gleowina, Róg Gondoru, Namiestnika Gondoru i Kamień Celebriany, po czym z pozostałych (potasowanych) kart pociągnąłem startowe ręce. Na koniec wtasowałem Gleowina, itd. do odpowiednich talii. Sytuacja początkowa nie była w ogóle różowa, przez dugi czas nie byłem w stanie znaleźć żadnej karty leczącej (ani kamienia Celebriany), więc musiałem poświęcać sojuszników. Po 12 rundach udało mi się zwyciężyć ostatniego wroga (Bagienną Żmiję). Wszyscy bohaterowie oprócz Aragorna byli na ostatnim punkcie żywotności, ale poziom zagrożenia miałem dość niski (34 i 34) dzięki regularnym wizytom Gandalfa i Pozdrowieniom Galadrimów.

Podsumowując - jestem bardzo zadowolony z tych talii.
Ostatnio zmieniony przez uday Sro 25 Cze, 2014, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 17 Cze, 2014   

Ucieczka z Dol Guldur

TALIA A
Bohaterowie (29):
Theodred (Core)
Aragorn (Core)
Eowina (Core)
Sprzymierzeńcy:
3x Faramir (Core)
3x Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku (Core)
3x Tuk Włóczykij (Core)
3x Zwiadowca z Północy (Core)
3x Gandalf (Core)
Dodatki:
3x Kamień Celebriany (Core)
3x Namiestnik Gondoru (Core)
3x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
Wydarzenia:
3x Atak z Zaskoczenia (Core)
2x Ponura Determinacja (Core)
3x Szlachetne Poświęcenie (Core)
3x Za Gondor (Core)
3x Zawsze Czujny (Core)
3x Krasnoludzki Grobowiec (Core)
3x Pospieszny Cios (Core)
3x Pozdrowienie Galadrimów (Core)
3x Sprawdzian Woli (Core)

TALIA B
Bohaterowie (27):
Beravora (Core)
Denethor (Core)
Legolas (Core)
Sprzymierzeńcy:
3x Córka Nimrodel (Core)
3x Gleowin (Core)
3x Górnik z Żelaznych Wzgórz (Core)
2x Henamarth Rzeczna Pieśń (Core)
Dodatki:
3x Instynkt Samozachowawczy (Core)
3x Leśna Pułapka (Core)
3x Mroczna Wiedza (Core)
3x Opiekun Lorien (Core)
3x Ostrze Gondolinu (Core)
3x Róg Gondoru (Core)
Wydarzenia:
3x Sekretna Ścieżka (Core)
3x Spryt Radagasta (Core)
3x Wiedza Imladrisa (Core)
3x Cios z Rozmachu (Core)
3x Finta (Core)
3x Mistrzostwo w Fechtunku (Core)
3x Szybkie Uderzenie (Core)

Główne zadanie A to pchanie wyprawy. Najważniejsze, żeby jak najszybciej zdobyć Kamień Celebriany i Namiestnika Gondoru dla Aragorna, dlatego umieściłem aż po 3 kopie. Atak z Zaskoczenia + Gandalf + Zawsze Czujny (+ Szlachetne Poświęcenie + Róg Gondoru) potrafią zdziałać prawdziwe cuda. Jeśli uda się wcześnie wprowadzić do gry Zwiadowcę z Północy i/lub Faramira to nie powinno być problemów ze strefą przeciwności. Nieoczekiwana Odwaga przydaje się zarówno Aragornowi, jak i Legolasowi. Tuk Włóczykij jest tani, mocny i może być tam, gdzie akurat będzie potrzebny. Łaska Pani to najsłabsza karta w tym decku, być może wymienię ją na Ponurą Determinację.

Legolas w B ma zdejmować co słabszych wrogów. Zazwyczaj 1 zabity wróg = zbadanie aktywnego obszaru. Czego Legolas nie jest w stanie zabić niech siedzi w strefie przeciwności, albo gnije w pułapkach. Beravora dostarcza głównie kart. Denethor jest takim trochę zapychaczem z niskim poziomem zagrożenia, a jednocześnie przydaje się czasem do podejrzenia karty, czy obrony. Chyba najpotrzebniejszymi tutaj kartami są Gleowin i Róg Gondoru (dla bohatera Wiedzy). Górnik z Żelaznych Wzgórz odblokowuje bohaterów schwytanych w sieć. Bardzo przydatny jest też Opiekun Lorien na Aragornie. Przydaje się mu też Instynkt Samozachowawczy. Cios z Rozmachu jest dość sytuacyjny, ale nie mam pomysłu na co go wymienić.

Jak do tej pory większość razy przegrywam. Zauważyłem, że największe szanse mam, jeśli porwany zostanie Denethor. Strata Legolasa uniemożliwia zagrywanie kart Taktyki, co bardzo ogranicza B. Bez dodatkowego zasobu co rundę od Theodreda również nie jest wesoło. Strata Beravory, Aragorna, czy Eowiny wydaje się katastrofą.

Na początku testowania tej talii odgórnie ustalałem, że Denethor został porwany, a także wybierałem 3 z 6 kart początkowych na każdej ręce (Kamień Celebriany, Namiestnik Gondoru i Zwiadowcę z Północy w A, Róg Gondoru, Gleowin, Henamarth Rzeczna Pieśń w B). Z takim mocnym początkiem dawałem radę przejść scenariusz w około 6-7 rund, w dodatku w większości przypadków. Teraz próbuję według standardowych reguł i jest duuuużo ciężej. Nie liczę wyników końcowych, ale chciałbym móc wygrać ten scenariusz 3x pod rząd. Na razie na wygraną przypadają 1-3 porażki.

EDIT (19.06.2014): Lekko zmienione talie (zaktualizowana główna część postu):
A
+2x Ponura Determinacja
+1x Faramir
-3x Łaska Pani
B
+3x Wiedza Imladrisa
-3x Ereborski Kowal

i więcej szczęścia niż rozumu zaowocowały zwycięstwem w 5 rundzie z wynikiem ostatecznym 120 pkt (poziomy zagrożenia 34 i 24. Następna próba okazała się za to porażką - wystarczyła Przełęcz Nekromanty, Królewski Pająk i Strażnik Lochów strzegący celów... (no i po muliganach nie dysponowałem żadną kartą, którą mógłbym zagrać w 1 rundzie...)

Podsumowując - w stosunku do scenariusza talia słaba, ale z ograniczonym zasobem kart chyba nie wymyślę nic więcej. Przechodzę więc dalej.
Ostatnio zmieniony przez uday Sro 18 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014   

Polowanie na Golluma

TALIA A
Bohaterowie (29):
Theodred (Core)
Aragorn (Core)
Eowina (Core)
Sprzymierzeńcy:
2x Faramir (Core)
3x Strażnik Cytadeli (Core)
3x Tuk Włóczykij (Core)
3x Zaklinacz Koni z Zachodniej Bruzdy (THfG)
3x Zwiadowca z Północy (Core)
3x Gandalf (Core)
Dodatki:
3x Kamień Celebriany (Core)
3x Namiestnik Gondoru (Core)
3x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
Wydarzenia:
3x Atak z Zaskoczenia (Core)
3x Opowieści przy Ognisku (THfG)
3x Szlachetne Poświęcenie (Core)
3x Zawsze Czujny (Core)
3x Krasnoludzki Grobowiec (Core)
3x Pospieszny Cios (Core)
3x Pozdrowienie Galadrimów (Core)
3x Sprawdzian Woli (Core)

TALIA B
Bohaterowie (29):
Beravora (Core)
Denethor (Core)
Gimli (Core)
Sprzymierzeńcy:
3x Córka Nimrodel (Core)
3x Ereborski Kowal (Core)
3x Gleowin (Core)
3x Henamarth Rzeczna Pieśń (Core)
3x Topornik Weteran (Core)
3x Włócznik Gondoru (Core)
Dodatki:
3x Instynkt Samozachowawczy (Core)
3x Leśna Pułapka (Core)
2x Mroczna Wiedza (Core)
3x Opiekun Lorien (Core)
3x Róg Gondoru (Core)
Wydarzenia:
3x Sekretna Ścieżka (Core)
3x Spryt Radagasta (Core)
3x Ścieżka Obieżyświata (THfG)
3x Finta (Core)
3x Mistrzostwo w Fechtunku (Core)
3x Zjednoczeni (Core)


Do momentu zdobycia przez talię A Śladów Golluma starałem się nie dokładać za dużo żetonów na talię wyprawy. Kiedy tylko Eowina jednak dostawała swoją wskazówkę - parłem do przodu ile Eru dał. Tak naprawdę jedynym problemem tutaj są Łowcy z Mordoru i kilka podstępów związanych ze Śladami Golluma. Scenariusz jest bardzo losowy w tym względzie, że Łowcy z Mordoru potrafią być przeciętniakami (gdy nie ma żadnych wskazówek), lub maszynami do zabijania i niszczenia postępów. Z początku próbowałem Thalina zamiast Gimlego, ale potem stwierdziłem, że Wrony ze Wschodu pozwalają mi odkryć kolejną kartę z talii, więc nie muszę ich natychmiast ubijać. Nieoczekiwana odwaga na krasnoludzie zdziałała absolutne cuda.

5/5 zwycięskich rozgrywek, przy czym ostatnia zaczęła się z dwoma wskazówkami, dwoma Łowcami z Mordoru, Wronami ze Wschodu i Brunatnymi Polami (Nocne Zgromadzenie + Wrony...). Bywało leciutko, ostatnia próba prawie skończyła się porażką, ale na szczęście pojawił się Gandalf i Pozdrowienie Galadrimów, dzięki czemu zdążyłem skończyć 3 etap wyprawy.

EDIT (16.09): Rzeczywiście brakowało jednej karty. Już nie pamiętam dokładnie której, ale zakładam, że Strażnika Cytadeli, więc poprawiam.
Ostatnio zmieniony przez uday Wto 16 Wrz, 2014, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2014   

Spotkanie u stóp Samotnej Skały

TALIA A
Bohaterowie (27):
Theodred (Core)
Aragorn (Core)
Eleanora (Core)
Sprzymierzeńcy:
3x Tuk Włóczykij (Core)
3x Zaklinacz Koni z Zachodniej Bruzdy (THfG)
2x Zwiadowca z Północy (Core)
3x Gandalf (Core)
Dodatki:
3x Kamień Celebriany (Core)
3x Namiestnik Gondoru (Core)
3x Ostrzeżenie Dunedainów ()
3x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
Wydarzenia:
3x Atak z Zaskoczenia (Core)
3x Opowieści przy Ognisku (THfG)
3x Szlachetne Poświęcenie (Core)
3x Zawsze Czujny (Core)
3x Za Gondor! (Core)
3x Krasnoludzki Grobowiec (Core)
3x Pospieszny Cios (Core)
3x Pozdrowienie Galadrimów (Core)
3x Sprawdzian Woli (Core)

TALIA B
Bohaterowie (29):
Beravora (Core)
Denethor (Core)
Gimli (Core)
Sprzymierzeńcy:
3x Córka Nimrodel (Core)
3x Gleowin (Core)
3x Górnik z Żelaznych Wzgórz (Core)
2x Henamarth Rzeczna Pieśń (Core)
3x Topornik Weteran (Core)
3x Włócznik Gondoru (Core)
Dodatki:
2x Leśna Pułapka (Core)
3x Opiekun Lorien (Core)
2x Płonąca Gałąź (CatC)
3x Krasnoludzki Topór (Core)
3x Pancerz Cytadeli (Core)
3x Róg Gondoru (Core)
2x Pieśń Mądrości (CatC)
Wydarzenia:
3x Sekretna Ścieżka (Core)
3x Spryt Radagasta (Core)
3x Ścieżka Obieżyświata (THfG)
3x Finta (Core)
3x Szybkie Uderzenie (Core)


Najpierw próbowałem utrzymać w składzie Eowine, ale szybko zorientowałem się, że nie opłaca mi się przechodzić do drugiego etapu scenariusza z nieprzygotowanymi bohaterami i bez Beorninga. Wymieniłem więc pewne cztery słoneczka siły woli na ograniczoną możliwość wymiany kart podstępu. I ta kontrola okazała się strzałem w 10. Oczywiście Gimli robił za głównego zabijakę. Dostawał przynajmniej jedną Nieoczekiwaną Odwagę, a Zaklinacze Koni i Szybkie Uderzenia czekały aż pojawią się trolle. Ostrzeżenie Dunedainów dostawał zwykle Aragorn, czasem Eleanora, jeszcze rzadziej Denethor.

Zazwyczaj Namiestnikiem Gondoru zostawał Gimli, Róg Gondoru i dodatkowe zasoby od Theodreda oddawałem za to Aragornowi. Czasem grałem też w drugą stronę. Oba warianty uważam za dość udane. Beravora i Gleowin przekopywali głównie talię B, chociaż w żadkich sytuacjach krytycznych wykorzystwałem ich też do grzebania za Gandalfem i/lub Atakiem z Zaskoczenia.

Właściwie rzadko kiedy korzystałem z Córki Nimrodel, chyba nawet częściej szła na szlachetne poświęcenie niż leczyła rany. Niemniej, boję się, że przy jej braku Gimli mógłby nieoczekiwanie paść w wyniku jakiegoś niemiłego efektu cienia.

Jedna Pieśń Mądrości wędrowała zawsze do Gimlego, a jeśli pojawiała się druga, to dostawał ją Aragorn (aby mógł potem dostać Płonącą Gałąź).

W scenariusz zagrałem dobre kilkanaście razy notując dwie przegrane (jedną jeszcze z Eowiną, drugą już na tej talii, ale wciąż spiesząc się do drugiego etapu scenariusza). Generalnie uznaję, że prowadząc ostrożną grę i mając te 5 rund na przygotowanie się do walki, można sobie z trollami spokojnie poradzić takimi taliami.

Tymczasem znów minie trochę czasu zanim przygotuję talię (i ją przetestuję) do następnego scenariusza.
Ostatnio zmieniony przez uday Sob 13 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
AndO3131 

Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 192
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2014   

Podoba mi się pomysł talii chronologicznych, też chciałbym kiedyś przejść podobną megakampanię. Zauważyłem, że w swoich taliach używasz 3 zestawów podstawowych (na przykład karta Nieoczekiwana Odwaga czy Kamień Celebriany występuje w nim tylko raz) - może stworzyć również talie dla pojedynczego zestawu startowego?
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2014   

Dałoby radę zrobić coś takiego, chociaż muszę przyznać, że po to kupiłem 3 podstawki, żeby nie musieć się ograniczać ;)

Postaram się dorzucić jakieś info jak przerobić talie, żeby dało się grać z jedną podstawką. Z tym, że będą to raczej teoretyczne dywagacje.
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 15 Wrz, 2014   

Podróż do Rhosgobel

TALIA A
Bohaterowie (29):
Theodred (Core)
Aragorn (Core)
Eowina (Core)
Sprzymierzeńcy:
3x Faramir (Core)
3x Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku (Core)
2x Zaklinacz Koni z Zachodniej Bruzdy (THfG)
3x Zwiadowca z Północy (Core)
3x Gandalf (Core)
Dodatki:
3x Kamień Celebriany (Core)
3x Namiestnik Gondoru (Core)
3x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
3x Starożytny Mathom (Core)
Wydarzenia:
3x Atak z Zaskoczenia (Core)
3x Opowieści przy Ognisku (THfG)
3x Szlachetne Poświęcenie (Core)
3x Zawsze Czujny (Core)
3x Krasnoludzki Grobowiec (Core)
3x Pospieszny Cios (Core)
3x Pozdrowienie Galadrimów (Core)
3x Sprawdzian Woli (Core)

TALIA B
Bohaterowie (27):
Beravora (Core)
Denethor (Core)
Legoas (Core)
Sprzymierzeńcy:
3x Córka Nimrodel (Core)
3x Gleowin (Core)
3x Górnik z Żelaznych Wzgórz (Core)
3x Haldir z Lorien (AJtR)
3x Henamarth Rzeczna Pieśń (Core)
3x Radagast (AJtR)
Dodatki:
3x Opiekun Lorien (Core)
3x Róg Gondoru (Core)
2x Ostrze Gondolinu (Core)
3x Pieśń Mądrości (CatC)
Wydarzenia:
3x Bogactwo Lorien (Core)
3x Wiedza Imladrisa (Core)
3x Poszukiwania Gandalfa (Core)
3x Sekretna Ścieżka (Core)
3x Spryt Radagasta (Core)
3x Finta (Core)
3x Szybkie Uderzenie (Core)

Talia A ma za zadanie jak najszybciej przejść etap 1 (a w mniejszym stopniu również etap 2), trzymać w ryzach bardzo niemiłe Podstępy i oddać Namiestnika Gondoru jakiemuś bohaterowi wiedzy. Oprócz tego raczej wspiera talię B. Walczy z pająkami i orkami, czasem pozwoli na dodatkowy dociąg kart.

Talia B ma jak najszybciej wyciągnąć z talii tyle kopii Wiedzy Imladrisa, żeby razem z Radagastem i znalezionymi Athelasami wystarczyło do wyleczenia Orła.

Kilka prób pokazało, że sprawdza się to dobrze. Przy odpowiednich rękach startowych (Wiedza Imladrisa, Gleowin, Sprawdzian Woli, Namiestnik Gondoru i Kamień Celebriany to najbardziej pożądane karty) można wygrać bez problemu w 3-4 rundy. Podejrzewam (czysto teoretycznie, bo nie chciało mi się sprawdzać), że z Gandalfem i Atakiem z Zaskoczenia można by skończyć scenariusz w trzeciej rundzie. Netoperki i ptaszki wymagają, żeby walczyły z nimi Orły/postacie z cechą Dystans, ale odniosłem wrażenie, że Legolas, Haldir i Orzeł (ten raczej do ataku niż obrony) wystarczają do tego spokojnie.

Ten scenariusz jest pierwszym w którym świadomie dorzuciłem do talii Poszukiwania Gandalfa i rzeczywiście spełniały swoją rolę (przynajmniej wtedy, kiedy były potrzebne). Przekonałem się też do Haldira - to porządny sojusznik.
Ostatnio zmieniony przez uday Czw 23 Kwi, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
AndO3131 

Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 192
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

W moich próbach jestem wciąż przy podstawce. Ucieczka z Dol Guldur to nie lada orzech do zgryzienia, ale po wielu, wielu próbach udało mi się pokonać ten scenariusz talią złożoną z kart z jednego zestawu podstawowego (talia z 30 kart, bohaterowie Aragorn, Eowina, Dunhern - Dunhern uwięziony). Twoje wskazówki są bardzo pomocne - Namiestnik Gondoru i Kamień Celebriany na Aragornie muszą się trafić względnie szybko, następnie przydaje się Zwiadowca z Północy, trochę sprzymierzeńców + obniżanie zagrożenia. Jeśli talia spotkań nie da się mocno we znaki, to wygrana jest w zasięgu ręki.

PS. Zdaje się, że w Talii A z Polowania na Golluma brakuje jednej karty (taki szczegół :wink: )
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 18 Mar, 2015   

Głupi ja usunąłem całe talie do Ucieczki z Dol Guldur z których byłem tak dumny :( Udało mi się znaleźć tylko jakieś wersje robocze na cardgamedb.com no więc wrzucam. Będę musiał znowu popróbować...

Hero: (3)
1x Beravor (Core Set)
1x Denethor (Core Set)
1x Legolas (Core Set)

Ally: (19)
3x Daughter of the Nimrodel (Core Set)
3x Gleowine (Core Set)
3x Gondorian Spearman (Core Set)
2x Henamarth Riversong (Core Set)
3x Miner of the Iron Hills (Core Set)
3x Gandalf (Core Set)
2x Beorn (Core Set)

Attachment: (19)
3x Blade of Gondolin (Core Set)
3x Citadel Plate (Core Set)
2x Dark Knowledge (Core Set)
2x Dwarven Axe (Core Set)
3x Horn of Gondor (Core Set)
3x Protector of Lorien (Core Set)
3x Self Preservation (Core Set)

Event: (12)
3x Feint (Core Set)
3x Quick Strike (Core Set)
3x Secret Paths (Core Set)
3x Radagast's Cunning (Core Set)



Hero: (3)
1x Eowyn (Core Set)
1x Gloin (Core Set)
1x Theodred (Core Set)

Ally: (15)
3x Faramir (Core Set)
3x Gandalf (Core Set)
3x Northern Tracker (Core Set)
3x Snowbourn Scout (Core Set)
3x Wandering Took (Core Set)

Attachment: (8)
2x Celebrian's Stone (Core Set)
3x Steward of Gondor (Core Set)
3x Unexpected Courage (Core Set)

Event: (27)
3x A Test of Will (Core Set)
3x Dwarven Tomb (Core Set)
3x Ever Vigilant (Core Set)
3x Grim Resolve (Core Set)
3x Hasty Stroke (Core Set)
3x Sneak Attack (Core Set)
3x Stand and Fight (Core Set)
3x The Galadhrim's Greeting (Core Set)
3x Valiant Sacrifice (Core Set)
Ostatnio zmieniony przez uday Czw 23 Kwi, 2015, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 22 Mar, 2015   

Wzgórza Emyn Muil

TALIA A
Bohaterowie (28):
Beravora (Core)
Eowina (Core)
Frodo Baggins (CatC)
Sprzymierzeńcy:
2x Córka Nimrodel (Core)
3x Ereborski Kowal (Core)
2x Gleowin (Core)
1x Henamarth Rzeczna Pieśń (Core)
3x Eskorta z Edoras (AJtR)
3x Tuk Włóczykij (Core)
3x Zwiadowca z Północy (Core)
Dodatki:
2x Obrońca Lorien (Core)
2x Płonąca Gałąź (CatC)
3x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
3x Starożytny Mathom (AJtR)
2x Pieśń Mądrości (CatC)
Wydarzenia:
3x Ścieżka Obieżyświata (Core)
3x Spryt Radagasta (Core)
3x Sekretna Ścieżka (Core)
3x Krasnoludzki Grobowiec (Core)
3x Pospieszny Cios (Core)
3x Pozdrowienie Galadrimów (Core)
3x Sprawdzian Woli (Core)

TALIA B
Bohaterowie (26):
Theodred (Core)
Thalin (Core)
Legolas (Core)
Sprzymierzeńcy:
2x Faramir (Core)
3x Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku (Core)
3x Konny Łucznik (Core)
2x Landroval (AJtR)
3x Skrzydlaty Stróż (THfG)
3x Gandalf (Core)
2x Radagast (AJtR)
Dodatki:
2x Kamień Celebriany (Core)
2x Namiestnik Gondoru (Core)
3x Znak Dunedainów (THfG)
3x Ostrze Gondolinu (Core)
2x Róg Gondoru (Core)
2x Pieśń Królów (THfG)
Wydarzenia:
3x Atak z Zaskoczenia (Core)
3x Opowieści przy Ognisku (THfG)
3x Szlachetne Poświęcenie (Core)
3x Zawsze Czujny (Core)
3x Finta (Core)
3x Szybkie Uderzenie (Core)

Cóż tu można powiedzieć, cztery gry, cztery wygrane. W scenariuszu mogą być tylko dwa problemy - Orki Koniokrady lub zapchana strefa przeciwności. Oczywiście jeśli te dwa problemy pojawia się razem to mamy problem do kwadratu. Remedium na wrogów jest Legolas z kilkoma dodatkami lub sprzymierzeńcami. Orły z kolei bardzo dobrze sprawdzają się jako obrońcy. Generalnie postawiłem na Dystans i Wartowników aby nie musieć martwić się z kim wrogowie wejdą w zwarcie. Płonąca gałąź też jest przydatna (np. u Froda, Beravory lub Thalina). Do radzenia sobie z obszarami uwzględniłem Zwiadowców z Północy (jeśli tylko trafi na rękę trzeba go jak najszybciej wystawić) i Faramira. Legolas też potrafi pomóc pozbyć się wrednych obszarów.
Generalnie trzeba się liczyć z tym, że wyprawa w pierwszej rundzie jest przegrana. Warto zminimalizować jednak wzrost zagrożenia, aby nie dobić zbyt szybko do 35. Od drugiej rundy pojawia się dylemat, czy grać z wrednym efektem wymuszonym przez aktywny obszar (nie korzystanie z dodatków, lub niekorzystanie z wydarzeń), czy pogodzić się z dalszym wzrostem zagrożenia. Oczywiście Eskorta z Edoras, czy Gandalf (z zaskoczenia) potrafią tu pomóc, ale Ci sojusznicy wystarczą tylko na 1 rundę.
Aby jak najszybciej wystawić armię sojuszników, Frodo zostawał Namiestnikiem Gondoru. Róg Gondoru z kolei lądował u Thalina Jeśli była taka możliwość i potrzeba to dostawał też Pieśń Mądrości. Theodred, Thalin (eliminując Wrony) i Eowyna co rundę questowali, więc dodatkowy zasób szedł tam gdzie był akurat potrzebny. Z tego też powodu Thalin był pierwszym celem dla Pieśni Królów. Polecam trzymać Sprawdzian woli na Lawinę, Zawsze Czujny + Faramir potrafi odwrócić rundę na naszą korzyść. Ani razu nie skorzystałem z akcji Obrońcy Lorien, a często nawet go nie grałem.
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2015   

Martwe Bagna

TALIA A
Bohaterowie (24):
Theodred (Core)
Eowina (Core)
Frodo Baggins (CatC)
Sprzymierzeńcy:
2x Faramir (Core)
3x Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku (Core)
1x Elfhelm (TDM)
3x Eskorta z Edoras (AJtR)
3x Tuk Włóczykij (Core)
3x Zwiadowca z Północy (Core)
3x Gandalf (Core)
Dodatki:
1x Kamień Celebriany (Core)
2x Namiestnik Gondoru (Core)
3x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
3x Starożytny Mathom (AJtR)
2x Pieśń Królów (THfG)
Wydarzenia:
3x Atak z Zaskoczenia (Core)
3x Opowieści przy Ognisku (THfG)
3x Szlachetne Poświęcenie (Core)
2x Zawsze Czujny (Core)
2x Krasnoludzki Grobowiec (Core)
2x Pospieszny Cios (Core)
3x Pozdrowienie Galadrimów (Core)
3x Sprawdzian Woli (Core)

TALIA B
Bohaterowie (27):
Beravora (Core)
Denethor (Core)
Thalin (Core)
Sprzymierzeńcy:
3x Córka Nimrodel (Core)
3x Gleowin (Core)
2x Henamarth Rzeczna Pieśń (Core)
1x Landroval (AJtR)
3x Skrzydlaty Stróż (THfG)
3x Topornik Weteran (Core)
3x Wasal Pana Wiatrów (TDM)
3x Włócznik Gondoru (Core)
2x Radagast (AJtR)
Dodatki:
3x Leśna Pułapka (Core)
2x Opiekun Lorien (Core)
2x Płonąca Gałąź (CatC)
2x Szybki Węzeł (TDM)
2x Krasnoludzki Topór (Core)
2x Róg Gondoru (Core)
2x Pieśń Bitwy (TDM)
Wydarzenia:
3x Ścieżka Obieżyświata (Core)
3x Finta (Core)
3x Orły Nadlatują (THfG)
3x Szybkie Uderzenie (Core)


Podchodząc do tego scenariusza stwierdziłem, że można go wygrać na 3 sposoby. Można próbować jak najszybciej, ale to może się też źle skończyć, więc odpuściłem sobie takie podejście. Można olać Golluma i rozwijać się w swoim tempie, a potem wyciągnąć go (prędzej, czy później) z talii przeciwności. Można też rozwijać się tak, aby wygrywać testy ucieczki a przy dobrej sposobności albo przyspieszyć, albo pozwolić Gollumowi wpaść do (cieniutkiej) talii przeciwności, żeby zaraz go stamtąd wyciągnąć i zaraz po tym ukończyć scenariusz. Taką strategię właśnie obrałem.
Eowina i Frodo to oczywiste wybory dla Nieoczekiwanej odwagi i Szybkich Węzłów w tym scenariuszu. Zwykle też tylko jedno (bądź nawet żadne) z tych dwojga uczęszczało w wyprawie. Za to Thalin i Theodred questowali zawsze. Denethor kiedy tylko mógł podglądał talię przeciwności i wyrzucał na koniec co mniej fajne karty. Może się też przydać w wyszukiwaniu Golluma. Faramir również lądował na stole przy pierwszej sposobności (wspomaga zarówno wyprawę jak i testy ucieczki). Świetną kartą jest Eskorta z Edoras - za 2 zasoby dostajemy 2 siły woli do wykorzystania w testach ucieczki co rundę.
W trakcie wszystkich gier dołączałem Namiestnika Gondoru do Denethora/Thalina, aby łatwiej i szybciej się uzbroić. W końcu w talii siedzi i Troll i Żmija i nawet jakiś Czerw się znajdzie. Na szczęście Wasal Pana Wiatrów jest fantastyczną kartą do szybkiego ubijania mocnych wrogów, a kogo nie da się zabić można złapać w Leśną Pułapkę. W talii A wystarczały zasoby standardowe + bonus od Theodreda, ale być może z większą ich ilością można było by przyspieszyć grę.

Teraz odrobinę matematyki. Średnio karty w talii przeciwności mają cechę Ucieczka na poziomie 1,35. Przy dwóch graczach wychodzi poniżej 3. I to jest pierwszy drugi próg od którego według mnie warto podchodzić do testu ucieczki (pierwszy to oczywiście minimalne 1, licząc, że wypadnie 2x0). Maksymalną wartością jest 10, za to jest mało prawdopodobne (około 1%?). Nie chciało mi się robić rozkładu statystycznego, ale po kilku grach (wszystkich wygranych zresztą) doszedłem do wniosku, że najczęściej zdażają się wyniki 2+coś, czyli max którym się przejmowałem to 2+5=7. Żeby to zdać potrzeba 8 siły woli (oczywiście jeśli brak akurat siły woli każda wartość między 3 a 8 jest ok). Do tego trzeba mieć oczywiście siłę woli na wyprawę (średnio 5-8, żeby zrobić jakiś progres) i ewentualne testy ucieczki wynikające z odkrywanych kart przeciwności (każdy gracz znowu po 8?, czasem nawet 2x na rundę). Jak łatwo obliczyć trzeba by około 40-50 siły woli, żeby z dużym prawdopodobieństwem poradzić sobie z tym, co faza wyprawy może zaserwować. Eowina + Frodo to 6. Theodred + Thalin to 2. Niezastąpiony Zwiadowca z Północy +1 każdy. Taniutka Eskorta z Edoras +2 każda. Szybki Węzeł i Nieoczekiwana odwaga podwajają Eowinę i/lub Froda. Do tego ewentualny Gandalf, czy Radagast. A jako wisienka na torcie (Zawsze Czujny!) Faramir, który z kart zupełnie bez siły woli (tanie orły!) robi małą armię. No i zawsze uwielbiany przeze mnie Tuk Włóczykij - tani, wszechstronny i zawsze tam, gdzie potrzeba. Zaczynając z siłą woli na poziomie 8, można ją szybko podwoić albo i potroić, w efekcie czego nawet jeśli Gollum będzie miał 7 żetonów zasobów, to z końcowym testem ucieczki można sobie poradzić. Na początku lepiej skupić się na wyprawie, aby nie zwiększać niepotrzebnie poziomu zagrożenia, z zastrzeżeniem, że zawsze mając jakąkolwiek wolną siłę woli nie zaszkodzi spróbować zdać testu ucieczki. Zazwyczaj moje gry trwały jakieś 5-9 rund.

Generalnie przed 1 rozgrywką obawiałem się tego scenariusza. Trochę silnych wrogów, dużo wnerwiających podstępów, wymagana duża ilość siły woli. Okazało się jednak, że talia radzi sobie bardzo dobrze a jej założenia się spełniają. Jestem prawie pewien, że talią podobną do A można by przejść ten scenariusz w trybie solo (potrzeba by trochę zwiększyć siłę bojową, być może wymienić Theodreda na Gloina).
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 01 Maj, 2015   

Powrót do Mrocznej Puszczy

TALIA A
Bohaterowie (30):
Dain Żelazna Stopa (RtM)
Gloin (Core)
Beravora (Core)
Sprzymierzeńcy:
2x Faramir (Core)
3x Córka Nimrodel (Core)
3x Ereborski Kowal (Core)
2x Gleowin (Core)
3x Górnik z Żelaznych Wzgórz (Core)
1x Henamarth Rzeczna Pieśń (Core)
3x Gandalf (Core)
Dodatki:
1x Kamień Celebriany (Core)
3x Namiestnik Gondoru (Core)
3x Instynkt Samozachowawczy (Core)
3x Leśna Pułapka (Core)
2x Płonąca Gałąź (CatC)
2x Szybki Węzeł (TDM)
2x Opiekun Lorien (Core)
2x Pieśń Mądrości (CatC)
Wydarzenia:
3x Atak z Zaskoczenia (Core)
3x Opowieści przy Ognisku (THfG)
3x Ponura Determinacja (Core)
3x Szlachetne Poświęcenie (Core)
3x Zawsze Czujny (Core)

TALIA B
Bohaterowie (25):
Legolas (Core)
Thalin (Core)
Frodo Baggins (CatC)
Sprzymierzeńcy:
1x Landroval (AJtR)
3x Skrzydlaty Stróż (THfG)
3x Wasal Pana Wiatrów (TDM)
1x Elfhelm (TDM)
3x Zwiadowca z Północy (Core)
Dodatki:
2x Ostrze Gondolinu (Core)
2x Pancerz z Cytadeli (Core)
1x Pieśń Szyderstwa (TDM)
2x Róg Gondoru (Core)
3x Wsparcie Orłów (RtM)
3x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
3x Starożytny Mathom (AJtR)
2x Pieśń Podróży (THoEM)
Wydarzenia:
3x Finta (Core)
3x Orły Nadlatują (THfG)
3x Szybkie Uderzenie (Core)
3x Krasnoludzki Grobowiec (Core)
3x Sprawdzian Woli (Core)
3x Pospieszny Cios (Core)
3x Pozdrowienie Galadrimów (Core)

Za pierwszym razem w Mrocznej Puszczy było lekko i przyjemnie. Tym razem jest znacznie ciężej. Znajduję tu 3 najważniejsze problemy: bardzo dużo lokacji, relatywnie dużo silnych przeciwników (Trolle, Obrzydluchy, Ungolianta, Żmija) i szybko wzrastający poziom zagrożenia. Są też podstępy/efekty cienia (i Brzęczyrogi), które potrafią ubić bohatera, albo natychmiast wykluczyć gracza z gry.

Na lokacje są dwa rozwiązania - wysoka siła woli i/lub podróżowanie. Faramir, Zwiadowcy z Północy (ci to robią różnicę!), a do tego mniejsza lub większa armia krasnoludów (zawsze z Thalinem wycinającym nietoperze) zazwyczaj sobie z tym radzi. Czasem się dorzucało Gandalfa, albo jakieś karty dla Opiekuna Lorien (Frodo i/lub Gloin).

Około połowę wrogów Legolas jest w stanie ubić jednym strzałem, zwłaszcza jeśli osłabi ich Thalin. Do tych twardszych potrzebuje pomocy Wasali i/lub krasnali. A jeśli dołączyć do niego3x Wsparcie Orłów to trolle zaczną padać jak muchy.
No tak, tylko zanim się zaatakuje, trzeba się obronić. Dain potrafi przyjąć na klatę nawet atak Trolla, Gloin (zwłaszcza z Pancerzem Cytadeli) zbierając baty dostaje mnóstwo zasobów gratis, Skrzydlate Stróże są świetnymi blokerami (i nawet nie żal ich poświęcać na żer pająkom) a w ostateczności jest jeszcze Frodo (którego można dopakować Opiekunem Lorien).

Na wzrastający poziom zagrożenia są tylko dwie rady: Gandalf (najchętniej w połączeniu z Atakiem z Zaskoczenia) i Pozdrowienie Galadrimów (które można cofnąć na rękę Krasnoludzkim Grobowcem). Łącznie można obniżyć poziom zagrożenia maksymalnie o 66 punktów i jest to krytycznie ważne. Niestety Elfhelm w żadnej grze nie przyczynił się do obniżenia poziomu zagrożenia korzystając ze swojej zdolności. Jest to drogi sprzymierzeniec, jego efekt jest niezależny od nas a w dodatku minimalny. Niby może się przydać do ataku, czy obrony, ale inne postaci robią i to i to lepiej.
Polecam też nie zwlekać z przechodzeniem kolejnych etapów. Etap 2 i 3 niby nakładają ograniczenia, ale nie są one jakoś bardzo bolące (gracz kontrolujący Golluma może się przecież zmieniać co rundę). Dodatkowo etap drugi można przy odrobinie szczęścia ukończyć jednym, czy dwoma atakami Legolasa. Podobnie szybko można ukończyć końcowy etap.

Wszelkie efekty zadające obrażenia Gloin przekuwa w bonus dla gracza, więc zazwyczaj można im pozwolić działać, natomiast warto trzymać Sprawdzian Woli (zawsze co najmniej jeden na ręce w miarę możliwości) na Oczy puszczy, Zmarnowany Prowiant, Pomiot Ungolianty, a zwłaszcza Boleści Golluma. Daina zazwyczaj się nie wyczerpuje, więc można pozwolić Schwytać go w Sieć.

Rzadko kiedy zdarzało mi się anulować efekty cienia. Raz, że nie ma ich bardzo dużo, dwa, że tylko kilka robi rzeczywiście dużą szkodę. Zazwyczaj Finta, Szybkie Uderzenie i Płonąca Gałąź wystarczają, zastanawiam się więc czy Pospieszny Cios rzeczywiście jest taki potrzebny. Z pewnością kilku Krasnoludów Toporników dołączyło by z chęcią do kompanii.

W taliach występują dwa źródła dodatkowych zasobów - Gloin i Namiestnik Gondoru (dołączony Thalina). Na osłodę Beravora dostawała z kolei Róg Gondoru (dużo drogich kart ze sfery Wiedzy). Aby zapewnić dobre rozłożenie zasobów, Gloin otrzymywał Pieśń Mądrości, a Thalin Pieśń Podróży. Muszę przyznać, że najtrudniejsze były rozgrywki, w których brakowało którejś (lub obu) Pieśni i/lub Namiestnika Gondoru, a w dodatku na ręce wchodziły tylko karty ducha i wiedzy, chociaż i z takich zazwyczaj wychodziłem zwycięską ręką.

Muszę przyznać, że bardzo polubiłem talie oparte o Gloina. Zazwyczaj kończył moje rozgrywki z 8-10 dodatkami. Pancerze Cytadeli, Pieśń Szyderstwa, Pieśń Mądrości, Instynkty Samozachowawcze, Płonąca Gałąź, Opiekun Lorien. Czasem nawet Nieoczekiwana Odwaga i/lub Wsparcie Orłów. Potrafił w jednej rundzie zebrać po 10 i więcej zasobów. Mając dopakowanego Gloina i Ponurą Determinację na ręce nie bałem się nawet jednoczesnego ataku Trola, Ungolianty i Obrzydluchów. Mógł dostać wciry, przygotować wszystkich, poleczyć się u elfek z Nimrodel, znowu dostać wciry i jeszcze wystacić Gandalfa w następnej rundzie. Oczywiście ktoś tych wszystkich wrogów musiał ubijać, i tutaj swoją klasę pokazywał Legolas. Dystans, bazowe 3 ataku + Wsparcie Orłów + ewentualni sprzymierzeńcy. Jako wisienka na torcie co najmniej 2 żetony progresu (no bo nie oszukujmy się - Ostrza Gondolinu wędrowały prosto w ręce elfa przy pierwszej sposobności). Dobór bohaterów uważam, za bardzo dobry. Jedynie Froda można by wymienić na Eowinę (nie próbowałem takiego składu).

Rozegrałem co najmniej 20 rozgrywek, z czego prawie 10 przedstawioną wyżej talią. Z tych ostatnich przegrałem tylko jeden raz, gdy podczas przygotowania w strefie przeciwności wylądował Jeździec Wilków, Nietoperze, Królewski Pając i Obrzydluchy. W dodatku w pierwszej fazie wyprawy pojawił się Pomiot Ungolianty. Olbrzymie zwiększenie poziomu zagrożenia i strata na starcie bohatera mnie pogrążyły i na początku 3 rundy odpuściłem. Na ręce miałem tylko karty wiedzy i ducha i żadna nie była w stanie mi pomóc (plus, Beravora już nie żyła). Za to zaczynając z Namiestnikiem Gondoru i z sensownymi kartami na rękach potrafiłem przebrnąć nawet zaczynając z Trollem i Obrzydluchami. Bywało, że kończyłem z zagrożeniem na poziomie 25 i 35 a bywało, że 44 i 49. Punktowo wahało się to od ok. 80 do ok. 210. Niemniej zdecydowaną większość rozgrywek wygrałem, więc z czystym sercem przechodzę do Khazad-Dum.
 
     
uday 

Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 126
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 02 Maj, 2015   

Uuuh, coraz dłuższe te opisy piszę...

Na Khazad-Dum będzie pewnie trzeba trochę poczekać, bo bohaterów zamierzam wziąć tylko krasnoludzkich. Będę musiał głębiej się zapoznać z nowymi kartami (zabawne, że przy ałym moim uwielbieniu do krasnoludów lepiej znam Spadkobierców Numenoru niż Khazad-Dum...) i wycisnąć z nich jak najwięcej.

Na razie odpuszczam wszystkie scenariusze dodatkowe z DnŻ. Myślę też, że oba Hobbity (a później też właściwą Sagę) potraktuję inaczej i nie będę korzystał z kart gracza tam zawartych. Za to zrobię osobne cykle dla tych dodatków korzystając tylko z kart podstawki i kart z odpowiednich sag.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.26 sekundy. Zapytań do SQL: 13