galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBF 76 - gra testowa, nabór?
Autor Wiadomość
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   PBF 76 - gra testowa, nabór?

Zostałem lekko uziemiony w wyniku lekkiego wypadku, więc z nadmiaru wolnego czasu popełniłem coś takiego. Gra na 4 osoby, do 6 zamków, cała reszta zasad bez zmian. Luźno osadzona w fabule książek. Naturalnie, jak widzicie, nie ma jeszcze pozycji startowych ani różnych elementów dookoła mapy, jak również nazw obszarów i kart rodów. Nie jestem mistrzem grafiki komputerowej, więc wygląda to niestety jak wygląda ;p Będzie po angielsku, bo w takim języku znam ten świat.

"Rody" to Daenerys (startuje w Meereen), Yunkai (staruje w New Ghis i Yunkai, statki na Slavers' Bay), Greyjoy (Valyria i morze na południe od niej) oraz Volantis (lewy górny róg oraz Tolos, statki po obu stronach Lands of the Long Summer)

Czekam na Wasze opinie, co do rozłożenia obszarów, inne pomysły oraz ewentualne zgłoszenia do gry testowej, kiedy już wszystko będę miał gotowe (być może będzie to jutro, a jak nie to dopiero po weekendzie).

ps. nie ma dzikich, zamiast nich są Dothraki
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

fajny pomysł, kiedyś myślałem by ogarnąć na tej mapie właśnie całe Essos, ale zabrakło wiedzy merytorycznej, ale trzymam kciuki by Ci się udało

PS. smoki będą? :)

a na tej mapce to by nawet dało radę zagrać :)



chcesz na 4 to odrzucasz Westeros ;)
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Wyciąłem tylko ten fragment który był w książce. Wydaje mi się ze ta cała reszta (z wyjątkiem mapy wolnych miast Która Była w ostatniej części) to nie jest oficjalnie potwierdzona przez autora mapa. Poza tym w ogóle mój pomysł wziął się stąd, że chciałem mapy o skomplikowanej geografii, takiej żeby w przeciwieństwie do standardowej mapy to morze było na środku a ląd dookoła. A 4 graczy jest dlatego ze chce żeby to była szybka gra, jak również dlatego ze nie potrafię znaleźć więcej stron które mogłyby uczestniczyć w wojnie w tym rejonie ;)

bez smoków
 
     
lukiluk
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Bardzo fajny pomysł. Myślę że testowanie mapy całkiem nowej, a nie tylko przerobionej ma sens w małej aktywnej grupie. Tylko karty jeszcze wymyślić i można zagrać :)
 
     
Jazmatos
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

A to Yunkai i Deanearys będą ze sobą graniczyć? Dwie stolice?
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Pomysł bardzo fajny, zwłaszcza morze na środku do mnie przemawia. Piszę się na testy, uczestniczę tylko w 2 grach i jestem po sezonie urlopowo-wyjazdowym :)
 
     
Kamo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Mogę zagrać, kończę pracę w sobotę i jadę do mieszkania w Poznaniu więc powinnem mieć sporo czasu, nie tak jak dotychczas.
 
     
Dredzilla
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Elegancko, cos nowego, pokminie nad kartami
 
     
Kamo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Odseparowałbym na pewno od siebie dwie stolice, może to być jeden teren, nawet pusty, byleby stolice nie graniczyły ze sobą. Myślę że jeśli ustali się położenie startowe i tory wtedy będzie można bardziej zbalansować grę przez karty, niż już wymyślając je :D
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Yunkai nie będzie miało stolicy w Yunkai tylko w New Ghis, ale na początku gry będzie posiadać Yunkai, które będzie zwykłym obszarem, nie stolicą. Wiem, że brzmi dziwnie, ale żeby było to w miarę grywalne, to nie mogą być tak blisko siebie.

Wrzucę za jakiś czas więcej. Na pewno rozstawienie startowe
 
     
Kamo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

I przemyślałbym jakieś odseparowanie od siebie tych stolic również pod kątem morskiego transportu, przedzielenie na pół kosztem innego morza, żeby ich za dużo nie było.
 
     
figol
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Spoko pomysł z wewnętrznym morzem :smile: Podejrzewam że może to być ustawka Volantis vs Greyjoy i Yunkai vs Daenerys.
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Mapa - wersja beta.

Czekam na Wasze, nie wątpię że krytyczne opinie ;) Robiłem to na szybko, ale całość była wcześniej gruntownie przemyślana. Niemniej wiele rzeczy jak najbardziej może ulec zmianie. Biała część po lewej będzie przeznaczona na pionki i rozkazy.

ps. nie krzyczcie, że żetony wpływów są baratheona i lannistera, bo nie miałem jeszcze czasu popracować nad nimi, a chciałem tylko żeby kolor się zgadzał
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

czy zólty nie jest zbyt op ?:p
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Wrz, 2014   

Ma mieć relatywnie najsłabsze karty. Generalnie jego celem powinno być powrócić do swojej stolicy, zagrożonej ze strony Greyjoya, zachowując pewne wpływy na północy (trochę jak Baratheon w DwD). W Yunkai ma siły pozwalające mu być może zdobyć Meereen, ale Targ rusza się pierwszy i może mu te siły zniszczyć, chyba że Yunkai połozy w Yunkai obronę+2 (będzie mieć kartę która pozwoli mu to wygrać ale tylko w obronie). Chodzi o to, żeby miał dylemat czy się tam bronić, czy odpuścić, narażając się na straty. Z kolei Targ jest zamknięty i musi się jakoś wydostać, więc mógłby się umówić z Yunkai że tamten się wycofa, ale w ten sposób naraża się na atak wieżą. Tak to miało wyglądać.

Jak myślicie, że to się może rozwinąć w dłuższej perspektywie?

Przypominam, że gramy do 6 zamków.

W Astapor i Tolos będą garnizony, ale chyba mniejsze niż 5. W stolicach standardowo 2 (stolicą Yunkai jest New Ghis)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.29 sekundy. Zapytań do SQL: 12