 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Domowe zasady - ulepszenie "słabszych" Poszukiwacz |
Autor |
Wiadomość |
Boskurek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Wrz, 2014 Domowe zasady - ulepszenie "słabszych" Poszukiwacz
|
|
|
Cześć,
Dyskusja o tym, że Poszukiwaczy można podzielić na słabszych i gorszych toczy się od dawna.
Z doświadczeń w mojej ekipie wyraźnie wynika, że wylosowanie Poszukiwaczy już na początku rozgrywki wskazuje kto najprawdopodobniej wygra. Jest też kilku Poszukiwaczy, którymi nikt nie chce grać, bo ich specjalne zdolności są do bani (w naszej opinii).
Ten temat ma na celu wymienienie się propozycjami "ulepszenia" niektórych Poszukiwaczy tak, aby gra nimi była przyjemniejsza i nie oznaczała od samego początku porażki.
Chciałbym uniknąć dyskusji pokroju "Jak grasz Elfem to teleportujesz się pomiędzy Puszczami i pakujesz postać. Każdym da się wygrać."
Gram już na tyle długo, żeby mieć wyrobione przekonanie, że w grze przeciwko Czarodziejowi Ognia i Leśnemu Duszkowi, Kleryk ma przerąbane... |
|
|
|
 |
Boskurek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Wrz, 2014
|
|
|
Poszukiwacz: KLERYK
Propozycja usprawnień:
Początkowa wartość życia +1
Kleryk jest chyba jedynym Poszukiwaczem, który ma życie mniejsze niż 4. Zbyt szybko można nim zginąć.
Specjalna zdolność: W trakcie swojej tury może zamienić punkt losu na zaklęcie
Kleryk może jedynie zapobiegać utracie życia i odzyskiwać punkty losu przy modlitwie. To jest po prostu słabe. Zaklęcie za punkt losu to coś analogicznego do zdolności Alchemika (zaklęcie za złoto).
OPCJONALNIE:
Specjalna zdolność: W trakcie modlitwy Kleryk może otrzymać (oryg. odzyskać) punkt losu
To pozwalałoby łatwiej nabijać punkty losu (więcej niż do 3). Nie jest to chyba przegięcie, bo trzeba trafić na obszar/kartę pozwalające się modlić. Mamy Kapliczkę/Cmentarz i Świątynię.
Tak poprawiony Kleryk nie jest przegięty, nie zginie już tak łatwo, może gromadzić punkty losu i zdobywać za nie zaklęcia. |
|
|
|
 |
|
|