galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z interpretacją kart.
Autor Wiadomość
Łopata 

Wiek: 34
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 9
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014   Problem z interpretacją kart.

Witam. Posiadam pewną wątpliwość względem dwóch spraw i chciałbym się upewnić że dobrze rozgrywamy partie mając podstawę doświadczonych graczy.

Kolejność wykonywania akcji:

Na początku mojej tury mam do dyspozycji akcje wymuszone, akcje z jednostek oraz taktyki. Czy mogę w dowolnej kolejności wykonać efekty czy musi być pierwszeństwo wymuszonych kart. Przykład: Zębaczątko gryzie moją jednostkę z efektu wymuszonego, zagrywam taktykę z ręki opłacając jej koszt,wykonuje akcje z jednostki, wykonuje wymuszony efekt z wielkiego zębacza jaskiniowego, wykonuje akcje z jednostki itd.

Tułające się gobliny mają w opisie: Ta jednostka może wypełniać m isję razem z innymi jednostkami. Czy te inne jednostki muszą być dostawione do tej samej misji aby wykonywać ją czy są tam "wirtualnie i mogą być w zupełnie innych strefach i traktuje się je jakby tam były?
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014   

@Łopata

Najpierw rozpatrywanie efektów trwałych „na początku tury/fazy”.
Potem rozpatrzenie wymuszonych „na początku tury/fazy”.
Następnie okno akcji (akcje z jednostek, albo taktyki) - jako pierwsze aktywujesz te warunkowe.

Cytat:
Tułające się gobliny mają w opisie: Ta jednostka może wypełniać m isję razem z innymi jednostkami. Czy te inne jednostki muszą być dostawione do tej samej misji aby wykonywać ją czy są tam "wirtualnie i mogą być w zupełnie innych strefach i traktuje się je jakby tam były?

Tekst goblinów jest trochę inny. Chodzi o to, że jeśli te gobliny wypełniają misję, to każdą twoją misję może wypełniać więcej niż jedna jednostka. Te kolejne jednostki zagrywasz standardowo - z ręki na konkretną misję. Po prostu, dzięki goblinom masz prawo zagrać na jedną misję więcej niż jedną jednostkę.
 
     
Dziebaj 
Nowy :)

Wiek: 30
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 1
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014   

czyli teoretycznie do pola misja mogę przypisać tylko jedną jednostkę do jednej misji?? nie mogę mieć tam jednostki bez misji??
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Dziebaj napisał/a:
czyli teoretycznie do pola misja mogę przypisać tylko jedną jednostkę do jednej misji?? nie mogę mieć tam jednostki bez misji??

Są dwie "misje" w grze:
1. Strefa Misji
2. Karty Misji.

Karty Misji zagrywasz do Strefy Misji (chyba, że tekst na karcie pozwala na inne umieszczenie).
Na karty Misji zagrywasz jednostki (przeważnie maksymalnie jedną jednostkę na każdą kartę Misji).
Jednostkę możesz też zagrać do Strefy Misji bezpośrednio (nie musisz jej umieszczać na żadnej karcie Misji).
 
     
lormak

Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 1
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2014   

Witam,
Czy może ktoś pomóc z interpretacją karty Akolita Czarodziejów Złota - akcja: kiedy wybierasz tę jednostkę na atakującego, wybrana jednostka nie może się bronić przed tym atakiem. Wiem że wyszło FAQ do tej karty ale i tak nie wiem jak ją rozegrać.

Pytanie czy jeśli ta karta wyłącza mi kartę obrońcy to w tym momencie wszystkie ataki lecą w stolicę ?

Przykład: 5 jednostek atakujących i jeden obrońca, rozumiem, że w tym momencie obrońca nie może się bronić ale tylko przed atakiem z Akolity czy przed wszystkimi ?
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2014   

lormak napisał/a:

Czy może ktoś pomóc z interpretacją karty Akolita Czarodziejów Złota
(...)
Pytanie czy jeśli ta karta wyłącza mi kartę obrońcy to w tym momencie wszystkie ataki lecą w stolicę ?

Przykład: 5 jednostek atakujących i jeden obrońca, rozumiem, że w tym momencie obrońca nie może się bronić ale tylko przed atakiem z Akolity czy przed wszystkimi ?

Wybrana jednostka nie może w ogóle zostać wyznaczona na obrońcę. Pamiętaj, że atak jest jeden, niezależnie ile jednostek w nim uczestniczy.
 
     
kalinek

Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 5
Wysłany: Pią 14 Lis, 2014   

a jeśli bronić ma się król kazador to przeciwnik musi wydać 3 zasoby żeby użyć tej akcji?
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7896
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon 24 Lis, 2014   

tak, za każdym razem kiedy przeciwnik używa akcji gdzie jest słowo "wybrana jednostka" a tą jednostką ma być Kazador to przeciwnik musi zapłacić. Jeśli tego nie zrobi nie może wskazywać Kazadora jako celu akcji, a więc w tym wypadku wyłączyć go z obrony
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135

142- Lannister
143- Greyjoy
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12