galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
nowy pbf
Autor Wiadomość
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Mar, 2015   

Wielkopolska
Przemysł II [4] [miecz][miecz]
Mszczuj [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz ulepszyć jedna z biorących w niej udział jednostek Piechurów (lub jedną wspierającą jednostkę Piechurów Wielkopolski) w jednostkę Rycerzy.
Tomisław z Szamotuł [2] [wieża]
Beniamin Zaremba [2] [miecz]
Arkembold Zaremba [1] Każdy gracz (oprócz twojego przeciwnika), który wspiera twojego przeciwnika, musi zamiast tego udzielić wsparcia tobie.
Jakub Świnka [1] Zignoruj tekst zdolności wydrukowanej na karcie Rodu twojego przeciwnika.
Mikołaj Łodzia [0] Jeśli bronisz swojego obszaru rodzinnego lub obszaru, na którym znajduje się jeden z twoich żetonów Władzy, ostateczna siła twojego przeciwnika wynosi 2.

Śląsk
Henryk IV Prawy [4] Jeśli wygrasz tę bitwę, otrzymujesz 2 żetony Władzy
Henryk III Głogowczyk [3] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
Bolesław I opolski [2] [wieża][wieża]
Przemek Żagański [2] Jeśli twoja karta Rodu "Henryk IV Prawy" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
Szymon Gall [1] [miecz]
Nanker [1] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.
Imbram Ilkowic [0] [wieża]

Kujawy
Władysław I Łokietek [4] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, usuń z planszy wszystkie rozkazy Wsparcia (w tym własne rozkazy) sąsiadujące z obszarem ogarniętym bitwą. Anulujesz w ten sposób całą siłę zapewnianą przez wspierające jednostki.
Kazimierz II Łęczycki [3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz wybrać obszar, na który twój przeciwnik przeprowadzi odwrót. Musisz wybrać zgodnie z zasadami obszar, na którym przeciwnik straci najmniej jednostek.
Siemowit dobrzyński [2] [wieża]
Leszek inowrocławski [2] [miecz]
Chebda ze Służewa [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Kujaw) zapewniają premię +2, a nie +1.
Borzywoj [1] [wieża]
Wisław biskup [0] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz usunąć z planszy jeden dowolny żeton Rozkazu pokonanego przeciwnika.

Mazowsze
Bolesław II [4] Natychmiast zniszcz jedną z atakujących lub broniących się jednostek Piechurów przeciwnika.
Konrad II Czerski [3] [miecz][miecz][miecz]
Gedko [2] Jeśli bronisz obszaru, na którym znajduje się Twierdza lub Zamek, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
Chwalisław [2] [miecz]
Tomasz biskup [1] [wieża]
Sułek z Niedźwiedzia [1] Jeśli to ty atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Rycerzy (w tym wspierające jednostki Rycerzy Mazowsza) zapewniają premię do siły +3, zamiast +2.
Paweł z Przemankowa [0] Natychmiast przesuń jeden z żetonów swojego przeciwnika na najniższą pozycję wybranego przez ciebie toru Wpływów.

Czechy
Wacław II [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycję na torze Lenników, ta karta otrzymuje +1 do siły.
Mikołaj opawski [3] Jeśli twoja karta Rodu "Wacław II" nie znajduje się na twojej ręce, ta karta otrzymuje +1 do siły i 3 symbole miecza.
Kazimierz bytomski [2] Po bitwie możesz mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza
Henryk z Lipy [2] [miecz]
Henryk z Lichtenburga[1] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, ta karta otrzymuje dwa symbole miecza i jeden symbol fortyfikacji.
Henryk z Rosenberga [1] [wieża]
Aleksy z Lekinsteinu [0] Natychmiast usuń jeden żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru sąsiadującego z obszarem ogarniętym bitwą. Nie możesz usunąć żetonu Marszu, który zapoczątkował bitwę.
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Mar, 2015   

Karty gięte, ale u wszystkich. Mama też wygląda ciekawie, choć Czechy zaczynają słabiutko.

Wielkopolska zaczyna z Gdańskiem? To mają 5 punktów mobili na starcie, jeśli zajmą Głogów to 6 podczas, gdy Czesi muszą walczyć o 3 punkty mob. z Śląskiem lub wszystkie siły wysłać by zając Kraków co daje 4 punkty mob.
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Mar, 2015   

jest po Kępie to trudno aby nie miała Gdańska :D
jest też opcja aby przesunąć chłopka na Gdańsk z Kalisza. Kalisz bez żetonu. To by rozwiązało ten problem.
Jak podpakować Czechy? Mają Kazimierza aby robić mobilki bez względu na wynik walki i wydarzenia. Wacław aby szybko Śląsk ich nie zajął. Mikołaj też aby się przebijać. Aleksy aby kontrolować Śląsk przed rozpędzeniem (Czechy mają ruch przed Śląskiem, a ten nie ma nic co blokuje umiejętności przeciwnika).
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Mar, 2015   

To ja tylko zadam pytanka o "skrzyżowania":
1) Płock, Sochaczew, Czersk, Ciechanów
2) Płock, Sochaczew, Brześć, Dobrzyń
3) Kalisz, Konin, Przemęt, Głogów
4) Wrocław, Głogów, Kalisz, Ruda
5) Poznań, Konin, Przemęt, Międzyrzecz
6) Opawa, Opole, Nysa
7) Czersk, Sochaczew, Kielce, Łęczyca
8) Kalisz, Konin, Łęczyca Sieradz
Gdzieś tam da się przejść z przeciwległych obszarów do siebie? (jak np. Płock i Czersk)

Ogólnie widzę chaos, co oznacza że będzie grało się mocno inaczej niż w standardowego GoT'a. :D Ciężko stwierdzić, czy jest odpowiedni balans, ale wierzę że jest i czekam na losowanie rodów. :D
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Mar, 2015   

Nowe gry najlepiej testować grając w nie :cool:

@ Czarny, może byś odpalił siostrę bliźniaczkę i zaprosił Germanusa? Tak jak zrobiliśmy z Twoją 'Rebelią Roberta' :)
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Mar, 2015   

Ledwo mam czas by #73 kończyć, a ty chcesz bym nowego PBF'a prowadził? Może jak skończę, zobaczymy jak będzie dalej w tym semestrze. ;)
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

czarnylord23 napisał/a:
To ja tylko zadam pytanka o "skrzyżowania":
1) Płock, Sochaczew, Czersk, Ciechanów
2) Płock, Sochaczew, Brześć, Dobrzyń
3) Kalisz, Konin, Przemęt, Głogów
4) Wrocław, Głogów, Kalisz, Ruda
5) Poznań, Konin, Przemęt, Międzyrzecz
6) Opawa, Opole, Nysa
7) Czersk, Sochaczew, Kielce, Łęczyca
8) Kalisz, Konin, Łęczyca Sieradz
Gdzieś tam da się przejść z przeciwległych obszarów do siebie? (jak np. Płock i Czersk)

Ogólnie widzę chaos, co oznacza że będzie grało się mocno inaczej niż w standardowego GoT'a. :D Ciężko stwierdzić, czy jest odpowiedni balans, ale wierzę że jest i czekam na losowanie rodów. :D


Na skrzyżowaniach nie graniczą z sobą terytoria na przeciwko, czyli:
1) Czersk z Płockiem i Ciechanów z Sochaczewem
2) Płock z Brześciem i Sochaczew z Dobrzyniem
3) Kalisz z Przemętem i Konin z Głogowem
4) Wrocław z Kaliszem i Głogów z Rudą
5) Poznań z Przemętem i Międzyrzecz z Koninem
6) Opawa z Nysą
7) Czersk z Łęczycą i Sochaczew z Kielcami
8) Sieradz z Koninem i Łęczyca z Kaliszem.
Te tereny nie granicą z sobą. Jeśli nie ma więcej uwag to zrobię drobne korekty na mapie i zaczynamy test ;)
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Po zmianach

Piechur Wielkopolski z Kalisza do Gdańska, brak tam garnizonu -> mniej punktów mobilizacji na starcie niż wcześniej, brak możliwości zajęcia nowego zamku w 1 turze
Dodatkowy piechur dla Czech -> małe dopakowanie plus trzeba założyć że Wacek miał trochę więcej wojska niż by to wynikało z mapki ;)
Likwidacja innych żetonów na mapie
Jak nie będzie więcej uwag to byśmy jutro ruszyli z wybieraniem rodów ;)
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Skoro Wlkp. została osłabiona, a Czesi podpakowiani i mówisz o wybieraniu to ja zgłoszę się jako chętny do poprowadzenia Wielkopolski lub Śląska. Pochodzenie dokąd da się ustalić mam Wielkopolskie i jestem pyrą, a we Wrocławiu obecnie mieszkam, dlatego jeśli można zgłosić jakieś sympatie i oczekiwania to takie są moje. :smile:
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

zgłoszenie na priv. Podajecie trzy "rody" którymi chcecie grać. Od 1 do 3. Jeśli żaden inny gracz nie zdecyduje się na Twój wybór z nr 1 to go dostajesz. Jak jest więcej chętnych np. na Wielkopolskę to jest losowanie. Potem patrzę na nr 2 itd. Mam nadzieję że jest to zrozumiałe ;)
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

ps. pyra czy kartofel to i tak jesteś ziemniak ;)
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Mar, 2015   

Dla osób grających. Jeśli są jakieś uwagi podczas gry, co do balansu, mapy, kart rodów to pisac w tym wątku aby nie zaśmiecać pbf'a
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   

hmm można tu podać grubą rozkminę ?:D
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   

jasne, wrzucajcie tu konstruktywne uwagi w trakcie gry
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   

więcej obszarów i prawie każdy powinien mieć garnizon :)ale garnizony siłowe/beczkowe/wykupowane za żetony/posiadanie odpowiedniej pozycji na jakimś torze :) byłoby bardzo klimatycznie :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 12