galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBF 91 - Tron seniora
Autor Wiadomość
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   PBF 91 - Tron seniora

Znękany rozlicznemi klęski trzechletnich a nieszczęśliwie prowadzonych wojen i wielu innemi tak domowemi jak i zewnętrznemi przygodami Leszek Czarny książę Krakowski Sandomierski i Sieradzki począł się wielce w duszy trapić co stopniami wycieńczało jego siły Zapadłszy potóm w większe cierpienia i niemoc dnia ostatniego Września w zamku Krakowskim opatrzony śś Sakramentami umarł iw kościele Dominikańskim Ś Trójcy po lewej stronie chóru które miejsce za życia sobie był obrał ze czcią i książęcą wspaniałością pochowany został Po jego śmierci gdy nie zostawił po sobie żadnego dziedzica potomka i następcy z powodu waśni które od dawna różniły go z starszyzną krajową i szlachtą wybuchnęła zaraz sroga i gwałtowna między panami Polskimi wojna o pozostałe bowiem księstwa Krakowskie Sandomierskie Lubelskie i Sieradzkie jako celniejsze w Polsce a po zejściu Leszka Czarnego osierocone i bezdziedziczne poszli między sobą w zapasy rozmaici współzawodnicy jeden zaufany w potęgę drugi w bogactwo inny w związki braterstwa i pokrewieństwa ten żądający wyboru ów powołania siebie do rządów. Zaczóm Paweł biskup Krakowski z przedniejszymi panami i rycerstwem ziemi Krakowskiej Sandomierskiej i Lubelskiej już bowiem księstwo Sieradzkie odłączone od tamtych trzech poszło stanowczo w posiadanie Władysława Łokietka książęcia Kujawskiego celem obmyślenia następcy na państwo złożyli zjazd w Sandomierzu i obrali książęciem Bolesława książęcia Mazowieckiego wzgardziwszy bratem jego Konradem dla którego na tyle wystawili się niebezpieczeństw walcząc przeciw własnemu książęciu Leszkowi Czarnemu i któremu tyle kroć przysięgali wierność gardzili nim dla jego obyczajów i obawiali się razem aby po owładnieniu rządów nie mścił się na nich za spustoszenie ziemi Mazowieckiej. Jan Długosz, Dziejów polskich ksiąg dwanaście, Księga VII.



Kruk:
W Sieradzu poproszę o zmianę rozkazu z najazdu na Marsz +0

Najazdy:
Świdnica pali Obronę+2 na Głogowie

Marsze:
Wielkopolska koń na Sandomierz, Piechur na Wiślicę
Śląsk Wszystko z Głogowa na Wrocław
Mazowsze atak z czerska
Kujawy atak na czersk. Spadek na tronie
Wielkopolska Wieża do konia, piechur na Kielce , piechur zostaje
Mazowsze 2x piechur na kielce
Czechy



Wielkopolska Leśnik
Przemysł II [4] [miecz][miecz]
Mszczuj [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz ulepszyć jedna z biorących w niej udział jednostek Piechurów (lub jedną wspierającą jednostkę Piechurów Wielkopolski) w jednostkę Rycerzy.
Tomisław z Szamotuł [2] [wieża]
Beniamin Zaremba [2] [miecz]
Arkembold Zaremba [1] Każdy gracz (oprócz twojego przeciwnika), który wspiera twojego przeciwnika, musi zamiast tego udzielić wsparcia tobie.

Jakub Świnka [1] Zignoruj tekst zdolności wydrukowanej na karcie Rodu twojego przeciwnika.
Mikołaj Łodzia [0] Jeśli bronisz swojego obszaru rodzinnego lub obszaru, na którym znajduje się jeden z twoich żetonów Władzy, ostateczna siła twojego przeciwnika wynosi 2.

Śląsk Czarnylord23
Henryk IV Prawy [4] Jeśli wygrasz tę bitwę, otrzymujesz 2 żetony Władzy
Henryk III Głogowczyk [3] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
Bolesław I opolski [2] [wieża][wieża]
Przemek Żagański [2] Jeśli twoja karta Rodu "Henryk IV Prawy" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
Szymon Gall [1] [miecz]

Nanker [1] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.
Imbram Ilkowic [0] [wieża]

Kujawy Sardo
Władysław I Łokietek [4] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, usuń z planszy wszystkie rozkazy Wsparcia (w tym własne rozkazy) sąsiadujące z obszarem ogarniętym bitwą. Anulujesz w ten sposób całą siłę zapewnianą przez wspierające jednostki
Kazimierz II Łęczycki [3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz wybrać obszar, na który twój przeciwnik przeprowadzi odwrót. Musisz wybrać zgodnie z zasadami obszar, na którym przeciwnik straci najmniej jednostek.
Siemowit dobrzyński [2] [wieża]
Leszek inowrocławski [2] [miecz]
Chebda ze Służewa [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Kujaw) zapewniają premię +2, a nie +1.

Borzywoj [1] [wieża]
Wisław biskup [0] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz usunąć z planszy jeden dowolny żeton Rozkazu pokonanego przeciwnika.

Mazowsze Gog
Bolesław II [4] Natychmiast zniszcz jedną z atakujących lub broniących się jednostek Piechurów przeciwnika.
Konrad II Czerski [3] [miecz][miecz][miecz]
Gedko [2] Jeśli bronisz obszaru, na którym znajduje się Twierdza lub Zamek, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
Chwalisław [2] [miecz]
Tomasz biskup [1] [wieża]
Sułek z Niedźwiedzia [1] Jeśli to ty atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Rycerzy (w tym wspierające jednostki Rycerzy Mazowsza) zapewniają premię do siły +3, zamiast +2.
Paweł z Przemankowa [0] Natychmiast przesuń jeden z żetonów swojego przeciwnika na najniższą pozycję wybranego przez ciebie toru Wpływów.

Czechy Czarny Jaszczur
Wacław II [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycję na torze Lenników, ta karta otrzymuje +1 do siły.
Mikołaj opawski [3] Jeśli twoja karta Rodu "Wacław II" nie znajduje się na twojej ręce, ta karta otrzymuje +1 do siły i 3 symbole miecza.
Kazimierz bytomski [2] Po bitwie możesz mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza
Henryk z Lipy [2] [miecz]
Henryk z Lichtenburga[1] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, ta karta otrzymuje dwa symbole miecza i jeden symbol fortyfikacji.
Henryk z Rosenberga [1] [wieża]

Aleksy z Lekinsteinu [0] Natychmiast usuń jeden żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru sąsiadującego z obszarem ogarniętym bitwą. Nie możesz usunąć żetonu Marszu, który zapoczątkował bitwę.

Karty Wydarzeń:

Talia I:
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Tron ostrzy [Sąsiedzi] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.

Tron ostrzy [Sąsiedzi] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [Sąsiedzi] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.

Talia II:
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [Sąsiedzi]Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [Sąsiedzi]Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [Sąsiedzi]Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.

Talia III:
Uczta dla wron [Sąsiedzi] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Umocnienia Władzy.
Sieć kłamstw [Sąsiedzi] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Wsparcia.
Nawałnica mieczy [Sąsiedzi] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Obrony.
Jesienne deszcze [Sąsiedzi]Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Marszu +1.
Morze sztormów [Sąsiedzi] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Najazdu.

Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Atak sąsiadów Sąsiedzi atakują Polskę.
Atak sąsiadów Sąsiedzi atakują Polskę.
Atak sąsiadów Sąsiedzi atakują Polskę.


Talia Sąsiadów:

Leśnik zrzucił kartę na dół
Czarny Jaszczur widział dzikich

NAJAZD LITEWSKI
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 3 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Pozostali gracze: Niszczą po 2 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Może odzyskać 1 wybraną kartę Rodu ze swojego stosu odrzuconych kart Rodu.

INTRYGI KRZYŻAKÓW
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Wybiera jedno:
a) Niszczy 2 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy;
b) Spada o 2 pozycje na torze Wpływów, na którym zajmował najlepszą pozycję.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Sąsiad natychmiast atakuje ponownie z siłą 6. Nie bierze udziału w licytacji obrony przeciwko temu atakowi (nie otrzyma też żadnych nagród, ani kar).

ZAMACH NA KSIĘCIA
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Jeśli posiada więcej niż jedną kartę Rodu na ręce, odrzuca wszystkie karty o największej sile.
Pozostali gracze: Jeśli posiadają po więcej niż jednej karcie Rodu na ręce, muszą wybrać i odrzucić jedną z tych kart.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Bierze cały stos odrzuconych kart Rodu z powrotem na rękę.


ATAK BRANDENBURGII
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Zamienia wszystkie swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów. Każda jednostka Rycerzy, która nie może zostać w ten sposób zastąpiona, zostaje zniszczona.
Pozostali gracze: Zamieniają po 2 swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów. Każda jednostka Rycerzy, która nie może zostać w ten sposób zastąpiona, zostaje zniszczona
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Może natychmiast zamienić do 2 jednostek Piechurów z dowolnych obszarów na planszy na dostępne jednostki Rycerzy.

CISZA NA GRANICACH
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Nic się nie dzieje.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Nic się nie dzieje.

NAPAD PRUSÓW
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Spada o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Pozostali gracze: Spadają o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Następnie gracze redukują armie, aby sprostać nowemu limitowi Zaopatrzenia.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Wspina się o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie wyżej niż 6).

ARBITRAŻ PAPIEŻA
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Przesuwa swoje żetony Wpływów na najniższe pozycje wszystkich torów Wpływów.
Pozostali gracze: W kolejności rozgrywki, każdy gracz wybiera tor Lenników lub Królewskiego Dworu i przesuwa swój żeton Wpływów na najniższą pozycję tego toru.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Przesuwa swój żeton Wpływów na najwyższą pozycję wybranego toru Wpływów i otrzymuje odpowiedni żeton Dominacji.


NAJAZD TATARÓW
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 2 ze swoich jednostek w jednym ze swoich Zamków lub Twierdz. Jeśli nie może tego zrobić, niszczy 2 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Pozostali gracze: Niszczą po 1 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Może mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza.

ATAK RUSINÓW
Zwycięstwo Sąsiadów
Gracz z najniższą stawką: Odrzuca wszystkie dostępne żetony Władzy.
Pozostali gracze: Odrzucają po 2 dostępne żetony Władzy (lub tyle, ile aktualnie posiadają).
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Wszystkie żetony Władzy, które przeznaczył na tę licytację natychmiast wracają do jego dostępnej władzy.
Ostatnio zmieniony przez Germanus Pon 06 Lip, 2015, w całości zmieniany 109 razy  
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Mar, 2015   

Miejsce na relacje kronik i roczników z lat 1288-1297
Anno Domini 1288:
Książę Bytomia udał się do Opawy by prosić króla czeskiego o opiekę. Ten przyjął go pod swoje skrzydła i nakazał czym prędzej wyruszyć na ziemie jego brata - Bolesława. Pomieniony był wówczas we Wrocławiu u swego szwagra Henryka. Gdy wojska czeskie podeszły pod Głogówek to doszło do bitwy. Wojska dowodzone przez Szymona Galla przegrały i Kazimierz wkroczył do Opola.
Książę mazowiecki rozciąga swoje wpływy na ziemię sandomierską.
Książę kujawski wkracza na ziemię krakowską.
Król Czech potajemnie zajmuje Kraków. W nocy cech rzemieślników - plugawych Niemców - otworzył mu bramę miejską. Zamek postanowił się nie bronić

Anno Domini 1289:
Po zajęciu Krakowa wiec rycerstwa krakowskiego obrał na księcia Władysława, brata Leszka Czarnego, który pośpieszył na pomoc Krakowowi. Rycerstwo sandomierskie wciąż popierało Bolesława. Udało mu się zebrać pod swoim sztandarem rzesze szeregowego rycerstwa. Baronowie krakowscy przystali do Wacława, lecz część - panowie herbu Gryf i Lis - wspierali księcia Henryka Prawego.
Książę Bolesław zaatakował ziemie rodowe księcia Władysława, który śmiał włączyć się w grę o Kraków i zajął Kujawy. Borzywoj nic nie mógł poradzić, kiedy wraz z armią mazowiecką pojawił się biskup krakowski. Przemysł w tym czasie umacniał swoją władzę na Pomorzu i w południu Wielkopolski. We wtorek po Wielkanocy armia Czeska dowodzona przez Aleksego z nienacka zaatakowała Wrocław i wysłali zagon do Głogowa. Palatyn Nanker obronił zamek, a Lekszyk w podzięce za uratowanie życia nadał klasztorowi w Jemielnicy jedną wieś.

Anno Domini 1290:
Książę Henryk postanowił odzyskać ziemię swoich przodków i zaatakował Kalisz. W bitwie pod Pleszewem Henryk głogowski pokonał wielkopolan, lecz Jakub Świnka rzucił interdykt na dowódcę bitwy. Następnie Probus za namową księcia opolskiego postanowił odbić jego ziemię, lecz w tym samym czasie Mikołaj opawski wyprawił się na Wrocław. Załoga zamku zrobiła wypad pod Namysłowem, lecz przegrała i Czesi zajęli gród Henryków. Pod Miechowem Konrad czerski tak jak jego imiennik-przodek starał się zająć bezskutecznie Kraków.

Anno Domini 1291:
Po kolejnych walkach doszło do zmian w upodobaniach możnych i duchowieństwa. Aby uregulować napiętą sytuację w kraju zwołano zjazd do Łowicza. Jednak tam wysłannik czeski Henryk z Lipy próbował dokonać zamachu na książąt, za co został wtrącony do lochu. Ranni w zamachu zostali biskup płocki Tomasz, ślązak Imbram Ilkowic, wielkopolanin Mikołaj Łodzia i Kujawianin Chebda ze Służewa. Na wiecu uznano, że najmocniejsze prawa do tronu krakowskiego posiada Henryk zwany Prawym. Najwięcej zwolenników pośród rycerstwa zebrał Przemysł II, a na dworze najsilniejszą pozycję utrzymał król Czech. Po ataku na Kujawy rycerstwo zupełnie odstąpiło od księcia Bolesława. Po tych rozstrzygnięciach Przemek Żagański odbił Wrocław broniony przez Henryka z Lichtenburga. Pod Lublińcem Bolko opolski przegrał z panem z Rosenberga i znów utracił swoje księstwo. Władysław Łokietek zrobił niespodziewany marsz na Płock. którego nie obronił Gedko. Pod Kruszwicą Beniamin Zaremba przegrał bitwę z Bolesławem mazowieckim, lecz wkrótce całe Kujawy wpadły w ręce Wielkopolskie pod bitwach pod Gniewkowem i Włocławkiem.

Anno domini 1292:
Kolejne walki między książętami spowodowały znaczne zaangażowanie rycerstwa. Czesi Zajęli Wiślice i kolejny zaatakowali wojska śląskie niedaleko Rudy. Pod Wieluniem rycerstwo wrocławskie dowodzone przez Henryka Prawego pokonało Henryka z Lipy. Drugi atak został przepuszczony na Wrocław i mimo wygranej bitwy pod Neumarkiem, Czesi z powodu trudności z przemarszem musieli wycofać się do Opola. Z północy wojska Przemysła zajęły całe księstwo kujawskie oraz łęczyckie.

Anno 1293:
Tego roku nadeszła sroga zima, a następnie ulewy, grad i powodzie. Także w kraju palonym sromotnie licznymi najazdami przeszła burza pośród rycerstwa. Na znaczeniu zyskał Przemysł, syn Przemysła, który gromadził coraz więcej rodów rycerskich. Natomiast Wacław nie mogąc zyskać uznania wśród możnych odwołał się do Ojca Świętego i dzięki przekupstwu uzyskał miły sobie werdykt i posłuch Panów Krakowskich.
Lublin otwarł bramy Bolesławowi, panu przyrodzonemu. Wojska czeskie pod dowództwem Lekszyka rozbiły rycerstwo wrocławskie pod Częstochową. Pod Rawą Mazowsze utraciło możliwość obrony Płocka, zajętego natychmiast przez Władysława Łokietka. Jednocześnie stracił on panowanie nad swoimi ojczystymi ziemiami, gdzie Przemysł II pod hasłem zbierania ziem polskich rozpoczął pokojowe rządy. Kolejne walki na Śląsku spowodowały zajęcie Wrocławia przez bastarda Przemysła Ottokara, który został tamtejszym starostą.

Anno 1294:
Od Bożego Narodzenia do dnia św. Doroty na Bałtyku szalały sztormy.
Książę Henryk Prawym zwany nieudolnie próbował odbić swe księstwo, lecz w bitwie pod Jarząbkowicami jego wojska zostały pokonane przez księcia bytomskiego. Natomiast książę Mazowiecki odzyskał Czersk. Władysław kujawski został zepchnięty pod granice ruskie. Przemysł II przejął Kielce, a król Wacław zajął Sandomierz.
Ostatnio zmieniony przez Germanus Wto 30 Cze, 2015, w całości zmieniany 10 razy  
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

1 tura
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

Jest to pierwsza tura, pozwolę więc sobie na wykonanie marszu poza kolejnością.

    Opawa (marsz +0) -> obie chorągwie piechoty maszerują do Bytomia, konnica szarżuje na Opole ; dowódca wysłany


Czesi przelewają pierwszą krew ;)
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

Bitwa pod Głogówkiem

Czesi 2+ Kazimierz
Ślązacy 1+Szymon
Ostatnio zmieniony przez Germanus Nie 29 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

Niech będzie
Cytat:
Szymon Gall [1] [miecz]


Liczę na [0]. :P
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

Atakował:
    Kazimierz bytomski [2] Po bitwie możesz mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza


Twoja gnuśniejąca hołota pierzchnie w strachu przed moją konnicą a ja przeszkalam jeden oddział piechoty w zakresie obsługi machin oblężniczych (Bytom -> awans piechura na machinę) ;)
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Mar, 2015   

Wycofuję się na Nyse. W swojej turze wyruszam sprawdzić lojalność moich kuzynów Henryków:
Piechur-> Legnica
Rycerz->Głogów
Proszę moich kuzynów Piastów o pomoc, jeżeli nie chcecie by Czech zasiadł na Krakowskim Tronie ruszajcie na południe!

PS Jeżeli padnie tura bez wsparć to się wkurzę. :D
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Mar, 2015   

Koń jak przystało na Konin, piechur do Gniezna.

Z UW* 2 piechurów.
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Mar, 2015   

czekamy na dwa pierwsze ruchy i decyzję o kruku Wielkopolski
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Mar, 2015   

tak teraz patrzę, że jakby książę opolski bronił Opola to by się wybronił, a potem Henryk mógłby zająć Opawę ;)
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Mar, 2015   

Osobiście byłem mile zaskoczony poddaniem grodu opolskiego. Ślązacy mogli mnie bardzo skutecznie przyblokować a miast tego woleli wycofać się zachód i głośno nawoływać sąsiadów o interwencje. Bogate złoża wungla czy wykopki? :razz:

Opawa mogłaby paść tylko przy wcześniejszym dostarczeniu posiłków do Opola, wojska aktualnie tam stacjonujące nie mają odpowiedniej siły przebicia ;)

@ Z drugim marszem zaczekam na Kujawy i Mazowsze.
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Mar, 2015   

Mogłem odbić Opole, ruszając tam i Rycerzem i Piechurem, ale odpuściłbym Głogów, a Ty mając wieże i tak byś odbił Opole rzucając [1] z dwoma mieczami, więc ja bym musiał rzucić Dwie Wieże :D [1] w każdym razie rzucić bym nie mógł, a wolę kiedy obaj mamy więcej, niż obaj mamy mniej.
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Mar, 2015   

Czarny Jaszczur napisał/a:
Osobiście byłem mile zaskoczony poddaniem grodu opolskiego. Ślązacy mogli mnie bardzo skutecznie przyblokować a miast tego woleli wycofać się zachód i głośno nawoływać sąsiadów o interwencje. Bogate złoża wungla czy wykopki? :razz:


Widać, że książęta Opolscy tak już mieli. Dwa wieki później ataki Husytów wyglądały analogicznie, Głogówek i Prudnik padały pierwsze. Tylko wtedy tamtejsi Piastowie uważali się za Niemców a należeli do korony Czeskiej.

Z kruka oczywiście wysyłam szpiegów co tam u sąsiadów. :smile:
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Mar, 2015   

piechur na łuków na żeton
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 12