 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Nowe FAQ i Errata |
Autor |
Wiadomość |
Barbus [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Rogue30 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
Największa i najciekawsza zmiana to przeszkody. |
|
|
|
 |
ytsunkai [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
szczerze mówiąc nie jest jakoś bardzo duża ta zmiana ... choć dla niektórych statków stanąć na debrisie jest lepiej niż na kartoflu ...
natomiast zmian dla phantoma jest spora (ale nie sądze, żeby była jakims game breakerem) - trzeba będzie zmienić podejście do latania ...
natomiast zmian dla dużych statkow nie widzę w zasadach ... |
|
|
|
 |
Rogue30 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
ytsunkai napisał/a: | szczerze mówiąc nie jest jakoś bardzo duża ta zmiana |
Ha, i to mówi ktoś, kto gra Lambdą.
Wyobraź sobie te rozkminy które ziemniaki czy puzle wziąć - do każdej rozpiski! I to oznaczanie, kolorowanie, podpisywanie które moje; wpisywanie do rozpiski turniejowej "puzle: sztuk trzy, duże".
Ponadto rozstawianie przeszkód (inicjatywa!) będzie jeszcze ważniejsze. Ta zmiana dotyczy wszystkich statków i całej gry a Phantom, oczywiście, że zmiana jest duża, ale jakoś u nas mało ludzi nim grało. (Teraz będzie jeszcze mniej?) |
|
|
|
 |
ytsunkai [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
Oj tam, oj tam !
Lambda to jest bardzo dobry statek ... jak wino ... dobry bo tani ... i dobry
z puzlami to rzeczywiście trzeba trochę pomyśleć, ale w sumie to aż tak ważne nie będzie ... w każdym przypadku lepiej nie wlecieć
ja chyba jednak będę brał kamyki ...
zmiana zasad de-cloak'a tez jakoś strasznie nie komplikuje, a może dzięki temu pojawią się jakieś inne phantomy (oprócz Whispera).
trzeba będzie tylko nastawienie zamienić ... i np. wykorzystać ujawnienie do blokowania przeciwników nawet z inicjatywa 1.
Ostatnio myślałem o phantomie z 3 skill, FCS i hull upgradem ... więc może to jest droga?
traktowanie go jak X?
zobaczymy jak to zadziała w praktyce ... |
|
|
|
 |
Barbus [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
Wg. mnie bardzo dobrze zrobili z tym Phantomem. Jak Whisper zostawał na stole przeciwko dwóm nieunikatowym B dajmy na to, to bawił się z nimi jak kondor ze ślepa pardwą bo bypassach. Praktycznie nie było sensu planowania manewru przeciwko niemu, bo zawsze reagował decloakiem w odpowiednią stronę. Teraz nadal będzie trudny do uchwycenia, ale przynajmniej pilot Phantoma też będzie musiał pomyśleć. |
|
|
|
 |
Rogue30 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
ytsunkai napisał/a: | z puzlami to rzeczywiście trzeba trochę pomyśleć, ale w sumie to aż tak ważne nie będzie ... w każdym przypadku lepiej nie wlecieć |
Zależy czym grasz. Np. TIE swarm, który ma inicjatywę ma tylko jednego ziemniaka do omijania, więc będzie trzymał formację z łatwością - czy to nie będzie ważne? |
|
|
|
 |
ytsunkai [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
Rouge30 - oczywiście masz racje - rozgrywka będzie ciekawsza .
Dla jednych układów będzie to bonus (np. duże statki, czy swarm), a dla innych wręcz przeciwnie ... bo stres może Ci utrudnić życie w phantomie czy interceptorze.
A już taki farlander będzie cały w skowronkach ))
Barbus - ty tez masz rację. To właśnie Whisper wygenerował falę graczy na 360, bp cholernie trudno było go złapać ...
teraz będzie większa szansa dla przeciwnika. co nie zmienia faktu, że w takim układzie phantom dostanie potencjalną opcję przeszkadzania przeciwnikowi w ruchach ... może np. doskonale przyblokować cały swarm ... a potem im uciec/ zaatakować itp....
pogramy to zobaczymy jak działa |
|
|
|
 |
Rogue30 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
ytsunkai napisał/a: | To właśnie Whisper wygenerował falę graczy na 360, bp cholernie trudno było go złapać ... |
Bardziej przyczyną tej fali był 3PO niż Whisper.
To inny temat, ale moim zdaniem to tłumaczenie designerów, że ludzie grają 360, bo się boją Phantomów, a wieżyczki są zbalansowane, bo są drogie, to takie usprawiedliwianie na siłę. Ludzie grają 360 z prozaicznej przyczyny - lepiej strzelić niż nie strzelić. Jeżeli taki Boba kosztuje 39 a za 1 punkt więcej masz Patrol Leadera, który strzeli zawsze, to o czym tu mówić. |
|
|
|
 |
|
|