galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Propozycja - FAQ Talisman Magia i Miecz
Autor Wiadomość
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Pon 15 Gru, 2008   Propozycja - FAQ Talisman Magia i Miecz

Zgodnie z ustaleniami z forum Galakty i Magii i Miecz:

8janek8:

Cytat:
SPECJALNE ZDOLNOŚCI

KRASNOLUD:
Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
A: Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.

MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A: Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie Poszukiwacza. Ta sama reguła dotyczy Zaklęcia "Cios psioniczny".

WOJOWNIK:
Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
A: Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.

ROPUCHA:
Q: Czy będąc zamienionym w Ropuchę można otrzymywać jakiekolwiek Przedmioty, Przyjaciół lub Złoto?
A: Nie. Będąc Ropuchą nie można posiadać żadnych Przedmiotów, Przyjaciół, ani Złota.



Tura
Spotkania
Spotkanie innego Poszukiwacza

Q: Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza znajdującego się na obszarze Pustyni, czy traci 1 punkt życia (co wynika z instrukcji obszaru)?

A: Nie. Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza nie odwołuje się do instrukcji wynikającej z danego obszaru (Patrz: „Kolejność Działań” na stronie 24). Nie rozpatruje również znajdujących się tam kart (Patrz „Spotkania” na stronie 9). Wyjątek stanowią karty nie posiadające numeru spotkania (np. Zaklęcie Uroku).



Kufir:

Cytat:
Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi Poltegreist'a bądź Klątwe Wiedźmy?
A. Tak możemy, wtedy taki przyjaciel dołącza do nas.


Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi przyjaciela: zwierzę bądź wskrzeszonego wroga?
A. Tak możemy, wtedy takiego przyjaciela musimy odrzucić na stos kart zużytych.


Q: Czy Wojownik może walczyć jednocześnie Runicznym Mieczem i Świętą Lancą?
A: Tak może, jeżeli tylko charakter mu na to pozwoli.



Cdn.



P.S Proszę Moderatora o przyklejenie tematu.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 16 Gru, 2008   

Cytat:

Specjalne Zdolności
Q: Czy Przedmiot/Przyjaciel/Zaklęcie który daje taki efekt, jak Zdolność Specjalna Poszukiwacza (np. Różdżka i Kula Jasnowidzenia dla Wróżki), powodują jakieś dodatkowe działanie?
A: Nie. Efekty w żaden sposób się nie dublują, ani nie wywołują innego działania.


Cytat:

Przyjaciele
Q: Czy jedyny sposób w jaki można stracić Przyjaciół z Numerem Spotkania "1" to ten opisany na ich kracie?
A: Nie. Przede wszystkim Poszukiwacz, który jest w posiadaniu takiego Przyjaciela nie ma możliwości pozbycia się go z własnego wyboru. Przy tym należy się zastosować do zasad w następującej kolejności: 1. Zasada zawarta na karcie Przyjaciela; 2. Zasady wynikające z instrukcji obszaru 2. Zasady zawarte w instrukcji


Cytat:

Talizman
Q: Czy po przegranej walce na obszarze "Doliny Ognia" i utracie Talizmanu można przejść na obszar "Korony Władzy"?
A: Tak. Jeżeli Poszukiwacz stracił Talizman będąc już na obszarze "Doliny Ognia" może przejść na obszar "Korony Władzy". Nie może natomiast powrócić na obszar "Doliny Ognia" do momentu, aż ponownie nie wejdzie w posiadanie Talizmanu.


Dobrze, że Kufir stworzył ten temat - mam nadzieje, że dzięki temu szybciej będziemy mogli się cieszyć FAQ na stronie Galakty.
Zamieszczajcie tu wszystkie przedyskutowane przypadki, które powinny być zamieszczone w FAQ.

Uwagi do zasadności i prawidłowości podanych w tym temacie propozycji do FAQ bardzo proszę zamieszczać z odpowiednim cytatem i przemyślanym uzasadnieniem w temacie: "Uwagi do FAQ Talisman Magia i Miecz".

Kwestie stylu i składni pozostawiam Wydawcy :wink:
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 17 Gru, 2008   

Cytat:
Tratwa
Q: Czy tratwa wlicza się do limitu przedmiotów Poszukiwacza na czas jej posiadania (od momentu kiedy ją zdobędzie/zbuduje do chwili przeprawienia się przez Rwącą Rzekę)?
A: Tak. Na czas posiadania Tratwy należy uwzględnić ją do limitu posiadanych przedmiotów.

Q: Czy po przegranej walce można stracić posiadaną Tratwę na rzecz innego Poszukiwacza?
A: Tak. Na czas posiadania Tratwy należy ją traktować jak każdy inny Przedmiot.


Za FFG.
Ostatnio zmieniony przez 8janek8 Sro 17 Gru, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 17 Gru, 2008   

Cytat:
SPECJALNE ZDOLNOŚCI
Druid

Q: W którym momencie tury można dobrać Zaklęcia w Puszczy?
A: Tuż po zakończeniu ruchu na obszarze Puszczy, zanim zostaną rozpatrzone inne spotkania.


Za FFG.
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 19 Gru, 2008   

Cytat:
SPECJALNE ZDOLNOŚCI
Zabójca

Q: Czy Poszukiwacz może podjąć próbę zasztyletowania każdej spotkanej istoty?
A: Tak. Poszukiwacz może próbować zasztyletować każdą istotę która atakuje przy pomocy Siły (włącznie z przeciwnikami wynikającymi z obszarów planszy).


Za FFG.
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

Kod:
Q: Czy stając na obszarze Wioski albo Miasta, Poszukiwacz musi coś zrobić na tych obszarach?
A: Tak, za każdym razem, gdy Poszukiwacz trafi na któreś z tych pól, musi odwiedzić przynajmniej jedną możliwą osobę. Jeżeli Poszukiwacz nie posiada złota lub nie chce odwiedzić wszelkiego rodzaju sprzedawców, to musi odwiedzić Mistyka (w Wiosce) lub Czarodziejkę (w Mieście).


Za Talisman Island.

ERRATA Ghoul:

Kod:
Jeżeli pokonasz innego Poszukiwacza w walce psychicznej i zdecydujesz się odebrać mu 1 punkt Życia, otrzymujesz 1 punkt Życia.


Za. Talisman Island
Ostatnio zmieniony przez Nemomon Sro 07 Sty, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Nemomon napisał/a:
Kod:
Q: Czy stając na obszarze Wioski albo Miasta, Poszukiwacz musi coś zrobić na tych obszarach?
A: Tak, za każdym razem, gdy Poszukiwacz trafi na któreś z tych pól, musi odwiedzić przynajmniej jedną możliwą osobę. Jeżeli Poszukiwacz nie posiada złota lub nie chce odwiedzić wszelkiego rodzaju sprzedawców, to musi odwiedzić Mistyka (w Wiosce) lub Czarodziejkę (w Mieście).


Za Talisman Island.


VETO!!!
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Katiusha


Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: z Internetu :P
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Nemomon napisał/a:
Kod:
Q: Czy stając na obszarze Wioski albo Miasta, Poszukiwacz musi coś zrobić na tych obszarach?
A: Tak, za każdym razem, gdy Poszukiwacz trafi na któreś z tych pól, musi odwiedzić przynajmniej jedną możliwą osobę. Jeżeli Poszukiwacz nie posiada złota lub nie chce odwiedzić wszelkiego rodzaju sprzedawców, to musi odwiedzić Mistyka (w Wiosce) lub Czarodziejkę (w Mieście).


Za Talisman Island.


Również VETO

Bezsensowna zmiana DOBREGO przepisu na ZŁY. :?
_________________

 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Robi się delkikatnie mówiąc bałagan.

Poproszę moderatora o przesunięcie wpisów nie zawierających jedynie proponowanych pytań do FAQ do tematu "Uwagi do FAQ Talisman Magia i Miecz"
Ostatnio zmieniony przez 8janek8 Nie 21 Gru, 2008, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Katiusha


Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: z Internetu :P
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

8janek8 napisał/a:
Robi się delkikatnie mówiąc bałagan.

Poproszę moderatora o przesunięcie wpisów nie zawierających jedynie proponowanych pytań do FAQ do tematu "Uwagi do FAQ Talisman Magia i Miecz"


A co to ma być? Bo ktos ma inne zdanie to ma sie jego wypowiedz usuwać?

Moja propozycja, to taka jak jest teraz napisane na planszy czyli MOŻE, a nie musi. :P

Czyli aby zostało po staremu tak jak było ZAWSZE i w każdym wydaniu MiMa.
_________________

 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Od dyskusji nad FAQiem mamy osobny temat.
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Już się nie wtrącam.
Z Magią i Miecz od 20 lat był bałagan w zasadach i nie zmienią tego osoby, którym to nie przeszkadza.

The end
 
 
Katiusha


Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: z Internetu :P
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Nemomon napisał/a:
Od dyskusji nad FAQiem mamy osobny temat.


No dobra, ale jak ktos wstawia propozycje do FAQ wcale jeszcze nie ustaloną i zaakceptowaną przez wszystkich w temacie dyskusyjnym to co to jest?

Tutaj powinny byc propozycje wpisywane za którymi są wszyscy, a nie część i jeszcze nie ma być wolno zaprotestować tej drugiej części osób które sie z tym nie zgadzaja tylko maja byc ich wpisy skasowane... Tak? :?
_________________

 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Nie rozumiemy się. Chciałem tylko, aby w temacie "FAQ..." były wstawiane same propozycje, które byłyby zmieniane, jeżeli uznano by je za błędne, ale wszystkie tego typu uwagi miałyby być zamieszczane w temacie "Uwagi do FAQ..." aby tutaj znajdował się tylko przejrzysta lista propozycji Q&A do FAQ, nie "zaśmiecona" licznymi uwagami.

Przepraszam, jeśli ktoś inaczej zinterpretował moje intencje. Jednak podtrzymuje, że nie uda nam się stworzyć FAQ poprzez forum, bo nigdy nie dojdziemy do porozumienia, a co za tym idzie nigdy profesjonalny FAQ nie powstanie.
Zastanawiam się, czy jest w ogóle szansa w przyszłości na jego publikacje
Moją propozycję podałem w temacie "Uwagi do FAQ..." :(
Ostatnio zmieniony przez 8janek8 Nie 21 Gru, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Katiusha napisał/a:
No dobra, ale jak ktos wstawia propozycje do FAQ wcale jeszcze nie ustaloną i zaakceptowaną przez wszystkich w temacie dyskusyjnym to co to jest?

Tutaj powinny byc propozycje wpisywane za którymi są wszyscy, a nie część i jeszcze nie ma być wolno zaprotestować tej drugiej części osób które sie z tym nie zgadzaja tylko maja byc ich wpisy skasowane... Tak? :?


Mea Culpa, masz rację. Wydawało mi się, ze skoro Janek w tamtym temacie zwrócił mi przedwczoraj uwagę, że błąd, a nikt jakoś nie biegł dyskutować propozycji, to myślałem, że wszyscy się zgadzają. Chciałbym zauważyć, że sugestia błędu padła przedwczoraj a poprawiłem go wczoraj. Faktem także jest, że forum Galakty żyje tylko i wyłącznie dzięki Talizmanowi oraz, że co jak co, ale osoby piszące tutaj są dosyć często w ciągu dnia aktywne.

Aczkolwiek masz rację, nie powinienem uważać, czy jakaś kwestia jest przedyskutowana czy nie, tylko się zapytać wprost o to.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.25 sekundy. Zapytań do SQL: 13