  | 
               
                  galakta.pl
                   
                  Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Karyty Skarbów i Bilbo Bagins | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Iuz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 12 Cze, 2015   Karyty Skarbów i Bilbo Bagins
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć, mam problem z zasadami z gry zestawu  Hobbit Górą i Dołem. 
 
 
Chodzi konkretnie o "Skarby". Zakładamy, że gram pierwszą przygodę z zestawu tj. "Lećmy zanim wstanie świt", czy powinienem wtasować karty skarbów to talii spotkań? Jeżeli nie, to w jaki sposób mogę pozyskać skarby?
 
 
Druga wątpliwość odnośnie kart włamywacz Bagins - czy te karty przed rozpoczęciem gry winny znajdować się pod Bilbem? W związku u z powyższym każdy gracz może odpalić kartę ? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 wojo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 12 Cze, 2015   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Problemy raczej wynikają z niezbyt dokładnego przestudiowania instrukcji w części dotyczącej skarbów. Pokrótce:
 
- Skarby to karty gracza - dlatego nie ma możliwości ich wtasowywania do tali spotkań. 
 
- Nie można ich włączyć do swojej tali dopóki gracz nie zdobędzie ich przy pomocy efektu karty w scenariuszu (konkretnie w "Lećmy zanim wstanie świt")
 
- Nie można ich włączyć do swojej tali o ile nie pozwalają na to zasady scenariusza który rozgrywasz (ten warunek akurat oznacza tyle że tych skarbów można używać tylko w scenariuszach Hobbitów).
 
 
W przypadku 1szego hobbita sprawa jest prosta:
 
- Skarby można zdobyć podczas scenariusza "Lećmy zanim wstanie świt". Trzeba spełnić specjalne warunki (zagraj scenariusz raz i zobaczysz jaki jest warunek na zdobycie - w skrócie: Bilbo musi mieć klucz trolli, musisz odnaleść też Jaskinię Trolli i ją zbadać)
 
- Skarby w kolejnych scenariuszach tego rozszerzenia można włączyć do swojej tali - tzn. będziesz mógł z nich korzystać (o ile wyjdą na rękę) w kolejnych scenariuszach hobbita. 
 
 
Zobacz też na do FAQu bo zasady zdobywania klucza trolli (i sakiewki) stały się nieco łatwiejsze. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |