galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Westeros Quest Nowy Projekt ZAPRASZAM
Autor Wiadomość
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   Westeros Quest Nowy Projekt ZAPRASZAM

Witam.

Zapraszam wszystkich chętnych do udziału w nowym projekcie, Westeros Quest mapa podstawka II edycja, w zależności od ilości pomysłów może weźmiemy na tapetę mapkę na większą ilość osób. Wszelkie opinie, pomysły czy poprawki w cenie.


Start ze stolicy 2x piechur, nic za darmo, na każdy innym polu mapy garnizon questami, czasami siłownymi, czasami trzeba zapłacić, czasem trzeba poświecić kartę np. żeby zdobyć the twins oddaj 1 męską kartę z nazwiskiem Twojego rodu na 2 tury, albo np. znaj dzikich, beczki aktualizacja co ture, gra o tron co turę, możliwość kontrolowania obszaru bez jednostek :)


1. Karty nowe pomyśleć trzeba nad nowymi i bardziej pod klimat :)
2. WArunek zwycięstwa że nie 7 zamków to najgłupsza opcja ever :D Jednocześnie spełnienie kilku warunków np. Lannister wygrywa jesli kontroluje KL, ma najwiecej żetonów, ma żelazny tron coś w ten deseń stark wygrywa jesli kontroluje całą północ, eddard nie zginął, dzicy ani razu nie wygrali
3. Fazy westeros to wydarzenia, ale ciut inne myśle coś ala licytacja między np dwoma rodami :d znowu wracam do eddarda można dawać żetony, oddawać beczki w licytacji, poświęcać jednostki przekonywać inne rody w zamian za pola beczki itd, karty np egzekucja eddarda wspomóż starków ich zwycięstwo nagroda X, ich przegrana kara X, wspomóz lanisterów ich wygrana nagroda X itd itd:p Każdy ród w danym wydarzeniu w zależności od wybranej strony może coś stracić lub zyskać
4. Zajmowanie obszarów między graczami walka albo własnie spełnienie warunków, żeby gra była dynamiczna( a nie że cały czas te same ruchy i wszystko stoi), wtedy poświecasz coś, ale zabierasz coś komuś
5. Zajmowanie neutrali j.w.
6. w ogóle tak statki nie wspierają już lądu, port wspiera ląd, robi się je wyłącznie w portach
7. statki służą wyłącznie transportu,
8. fajną rozkminą jest np. możesz przejąć obszar np z którym nie graniczysz, ale trzeba np.zapłacić X żetonów gdzie X to ilość brakujących Ci obszarów do tego pola :D np. z harrenhall możesz zająć KL za spełnienie warunków + 2żetony za brakujące obszary, coś jak agenci, korupcja itd itd czy przekradanie wojsk :)
9. Wydarzenia
zaopatrzenie teraz jak żetony władzy pobierasz je za obszary
kontrolowane co turę, można wydać na wojsko, albo na questy, albo na handel
gra o tron co turę,
mobilizacja np. co turę na jednym obszarze ( będą obszary które będą rekrutować co turę)
zamiast starcia j.w. wydarzenia
atak dzikich wlączony pod wydarzenia

Czarny Jaszczur podał przykłady prowincji:
Czarny Zamek
Przywdziej Czerń


Aby móc kontrolować Czarny Zamek należy wysłać jednego ze swych oddanych ludzi na służbę. Gdy tego dokonasz oraz zainwestujesz (położysz) jeden ze swoich dostępnych żetonów władzy, to możesz zacząć czerpać profity z tej prowincji. Gracze mogą przejmować kontrolę nad tym obszarem.

Sposób: odrzuć jedną losową kartę ze swojej talii dostępnych kart oraz wyłóż jeden ze swoich żetonów władzy
Profit: w przypadku "Gry o Tron" pobierasz jeden żeton władzy więcej ; podglądnij nadchodząca Kartę Dzikich (bez możliwości decyzji o jej losie)


Czarny Nurt
Urodzajne Pola


Te pola, łąki oraz sady stanowią główny sposób zaopatrywania spichrzy w całym Królestwie, niestety wciąż brakuje tu rąk do pracy.

Sposób: wyślij swoich ludzi do pracy przy gospodarstwach (usuń jednego ze swoich piechurów, zdolnego do wojaczki, z dowolnego obszaru na planszy), dzięki temu będziesz mógł wyłożyć jeden ze swoich żetonów władzy w celu ustanowienia kontroli nad prowincjom
Profity: zwiększa ogólny poziom zaopatrzenia
Rywalizacja nad terenem: każdy kolejny gracz chcący przejąć kontrolę nad tym terenem musi spełnić podstawowy sposób jej pozyskania, następnie dochodzi do chłopskich rozrób w karczmie. Gracze w sekrecie wybierają kartę rodu, prowadzący dokonuje rzutu kością K6 i sumuje jej wynik z nadrukowana siłą postaci. Zwycięzca utrzymuje kontrolę oraz wraca kartę rodu na rękę, przegrany traci piechura, zainwestowany żeton władzy oraz odrzuca wybrana przez siebie kartę rodu na stos kart odrzuconych


Jak pisał na początku wszelkie sugestie, pomysły, dodatki, uwagi, skargi, płacze mile widziane :) Zapraszam wszystkich do dyskusji :)
 
     
player698
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

Mimo niewielkiego doświadczenia i stażu na forum, pozwolę się wypowiedzieć pierwszy :D

Przede wszystkim: skoro już taki system wymyśliłeś, to warto byłoby się zastanowić nad wadami, które są widoczne na pierwszy rzut oka.

Cytat:
statki służą wyłącznie transportu


Trochę słabe - dlaczego? W wypadku Wschodniego Morza: w pierwszej kolejce Baratheon rzuca mobilkę, mobilizuje dwa statki. W drugiej rzuca oba statki - na ESS i Narrow Sea. Stark ma ograniczone możliwości ruchu na południe, Martell na północ, Baratheon ma dostęp do połowy obszarów. Chyba, że rozwiązujesz ten problem w ten sposób, że 1. Martell i Stark nie grają 2. Wrogie statki mogą być na tym samym morzu koło siebie.
Ta sama sytuacja w wypadku Zachodu - z tą różnicą, że na korzyść Lannistera, wpływa na Sunset Sea i cała trójka (Greyjoy, Stark, Tyrell) mają blokady. Tyle, że w ich wypadku jest to mniej uciążliwe.

Cytat:
w ogóle tak statki nie wspierają już lądu, port wspiera ląd, robi się je wyłącznie w portach


Tutaj chodzi mi jedynie o produkcję statków w portach. Zamysł fajny, bo bardziej realistyczny, ale o tyle słaby, że zarówno Greyjoy, jak i Baratheon tracą jedną turę na rekrutację, kiedy reszta rodów może już się ruszyć. Jeśli planujesz coś takiego, powinna być rekompensata dla tych dwóch rodów.

Ponadto, chaotycznie napisane. Po trzykrotnym przeczytaniu nadal nie ogarniam mechaniki, wg której miałby "Westeros Quest" się odbywać.

Co na plus (również na pierwszy rzut oka)? Pomysł wydaje się ciekawszą opcją "Uczty dla Wron". Owszem, tam również jest spełnianie warunków poprzez punkty, ale jest to pozbawione jakiegokolwiek klimatu... i balansu. Przykładów daleko nie trzeba szukać (#96).
Kiedyś myślałem także, jakby to wyglądało, gdyby wrzucać w różne miejsca, nawet losowe, neutralne garnizony przed grą, a także podczas gry, jako drobne utrudnienie.
Sam pomysł. Na aktualizację beczek trzeba często czekać z 2-3 tury, zajmowanie obszarów z samymi beczkami nie zawsze jest takie przydatne (posiadanie 3 beczek z reguły gwarantuje jakieś pole manewru i wbrew pozorom nie trzeba ich więcej - choć zawsze się przydadzą :D ), a niekiedy walka o jakąkolwiek beczkę okazuje się walką daremną, bo zaopatrzenie wypada za 5 kolejek (choć z drugiej strony, to jest też smaczek GoT-a - wielkie wojny o jeden obszar, który w ostatecznym rozrachunku okazuje się beużyteczny... :D )
No i większa rola klimatu płynącego z powieści Martina :) tylko, niestety, ale nie da się odwzorować dokładnie książki i przelać to na grę :/
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

A przepraszam, zapomniałem o ty ze uw z * nie mobilizuje :D
 
     
ZMar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

Gog napisał/a:
A przepraszam, zapomniałem o ty ze uw z * nie mobilizuje :D


Co turę gra o tron, z Specjalnego Umocnienia Władzy brak mobilizacji, brak walk na morzu, to tak z ciekawości, ile zostanie z realnie działających rozkazów?
Grę chcesz napisać od nowa?
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

jeśli byłoby że tylko questy to ok. Ale zmiany w podstawowych zasadach (brak walk morskich [sic!], brak mobilki..) to nie dla mnie :(
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

Matko :D Błąd walki morskie mogą być:) Chodzi, że statki nie będą wspierać lądu i tyle ;) Myśle o opcji żeby mogly być statki 2 różnych graczy na jednym polu i marszem można ich przegonić :) Zmar Ty akurat pierdolisz teraz ;) bo uw z * w pierwszej edycji też nie rekrutowało, więc WTF :D Tak trochę chcę zrobić coś świeżego ;)

@Germanus przecież jak uznamy, że walki morskie zostają to zostaną(albo jak rozegramy np 1-2 tury przykładowe i się okaże, że brak ssie, to zmienimy :) ) Jestem otwarty, zresztą widzę, że wszyscy chcą je zostawić, więc zostaną, ale pewnie zmodyfikowane jak u góry :)

@player Czemu tracą ture? Zaczną ze statkiem na morzu, można zrobić, że w każdy porcie można(nietrzeba) postawić statek w fazie westeros
 
     
ZMar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

Gog napisał/a:
Matko :D Błąd walki morskie będą :) Chodzi, że statki nie będą wspierać lądu i tyle ;) myśle o opcji żeby mogly być statki 2 różnych graczy na jednym polu i marszem można ich przegonić :) Zmar Ty akurat pierdolisz teraz ;) bo uw z * w pierwszej edycji też nie rekrutowało, więc WTF :D


Pewnie dlatego zrobili druga edycję i w tej z UW* już jest mobilizacja.
Co do walk morskich. Ja bym prosił żebyś precyzował to co napisałeś.
Pomijam już momentami samą formę wypowiedzi i jej składnie, ale jeżeli chcesz wprowadzać coś nowego to musisz jak najbardziej sprecyzować swoje wypowiedzi/propozycje/założenia, tak żeby nie było wątpliwości co do sensu i sposobu gry.
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

Stoją statki bary na shipbreaker, martell marszuje z ESS na Shipbreaker, nie ma bitwy stoją statki dwóch graczy, bara żeby ich przegonić musi zmarszować, tak jakby w nich :)
 
     
ZMar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

Gog napisał/a:
Stoją statki bary na shipbreaker, martell marszuje z ESS na Shipbreaker, nie ma bitwy stoją statki dwóch graczy, bara żeby ich przegonić musi zmarszować, tak jakby w nich :)


Czyli buduje sobie flotę i pływam gdzie chcę, jak chcę i robię z nimi co chcę.
Mój marsz nie wywołuje bitwy a na jednym polu może stać 6 różnych statków (np. po 1 każdego rodu), dobrze to rozumiem?
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

ZMar napisał/a:
Gog napisał/a:
Stoją statki bary na shipbreaker, martell marszuje z ESS na Shipbreaker, nie ma bitwy stoją statki dwóch graczy, bara żeby ich przegonić musi zmarszować, tak jakby w nich :)


Czyli buduje sobie flotę i pływam gdzie chcę, jak chcę i robię z nimi co chcę.
Mój marsz nie wywołuje bitwy a na jednym polu może stać 6 różnych statków (np. po 1 każdego rodu), dobrze to rozumiem?


zrobić ograniczenie do 2 rodów, każdy trzeci wywołuje bitwę ?:) Macie lepszy pomysł na zdynamizowanie walk morskich ?:)
 
     
ZMar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

Gog napisał/a:


zrobić ograniczenie do 2 rodów, każdy trzeci wywołuje bitwę ?:) Macie lepszy pomysł na zdynamizowanie walk morskich ?:)


Wywołuje bitwę z kim? Z 1? z 2? z Tym pierwszym? z Tym drugim? Kto wybiera przeciwnika?
Atakujący? Czy broni się kto chce?
Sorry, że torpeduje Ci pomysły, ale to musi mieć ręce i nogi.
Chcesz postawić grę do góry nogami to zrób do niej dobre zasady.
Rzucenie hasłem to zdecydowanie za mało.
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

zbyt dużo zmian na raz zniechęca. Robisz projekt na bazie 2 ed. Wprowadzenie questów przy zajmowaniu terenu to już duża zmiana. Nie lepiej przetestować wpierw ją, a potem ewentualne robić dalsze zmiany?
 
     
player698
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

@Gog - o tym pisalem juz, napisales calosc tak chaotycznie, ze chwilami nie mialem pojecia, co masz na mysli. Podejrzewam, ze zarowno Germanus, jak i ZMar mogli zrozumiec tekst o statkach tak samo, jak i ja.

Ponadto, warto byloby, aby zastanowil sie nad mechanika zdobywania tych terenow, szczegolnie w pierwszych turach - aby dostosowac odpowiednio ich wartosc do trudnosci, aby wyszczegolnic, w jakich okolicznosciach mozna rekrutowac jednostki (dwoma calego swiata nie zdobedziesz, chocbys chcial) i funkcjonowania tych wydarzenio-licytacji (jak to ma wygladac? kiedy to sie pojawia? co determinuje dane wydarzenie? jakie to maja byc wydarzenia? etc.)
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

ZMar napisał/a:
Gog napisał/a:


zrobić ograniczenie do 2 rodów, każdy trzeci wywołuje bitwę ?:) Macie lepszy pomysł na zdynamizowanie walk morskich ?:)


Wywołuje bitwę z kim? Z 1? z 2? z Tym pierwszym? z Tym drugim? Kto wybiera przeciwnika?
Atakujący? Czy broni się kto chce?
Sorry, że torpeduje Ci pomysły, ale to musi mieć ręce i nogi.
Chcesz postawić grę do góry nogami to zrób do niej dobre zasady.
Rzucenie hasłem to zdecydowanie za mało.


Cieszę się, że zadajesz pytania zmuszają mnie do przemyśleń, szkoda że nie podajesz rozwiązania wg Ciebie :p Logiczne jest chyba, że atakujący wybiera kogo atakuje ?:D Rzucenie pomysłem, przeciez po to jest ta dyskusja, żeby ludzie rzucali pomysłami i wybierzemy te najsensowniejsze?:)

Nie no Germanus, jedna zmiana jest bez sensu, bo np questy działające ze zmiana bitew morskich, nie muszą fajnie działać z resztą normalnych zasad :)


Ogólnie chodzi, żeby to była gra strategiczna na miarę intryg w książce :) Żeby ludzie wybierali coś za coś, a nie piechur na riverrun zajmuję potężną twierdzę 1 piechurem za darmo. Wieczorem opiszę zmiany tak jak je widzę tzn. zmiany zasad.

Dla Was to chaos, a ja po prostu liczyłem, że ludzie zobaczą ogólną koncepcję i rzucą kilkoma fajnymi pomysłami ;)
 
     
ZMar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lip, 2015   

Gog napisał/a:
Cieszę się, że zadajesz pytania zmuszają mnie do przemyśleń, szkoda że nie podajesz rozwiązania wg Ciebie :p Logiczne jest chyba, że atakujący wybiera kogo atakuje ?:D Rzucenie pomysłem, przeciez po to jest ta dyskusja, żeby ludzie rzucali pomysłami i wybierzemy te najsensowniejsze?:)

Nie podaję rozwiązań bo póki co jeszcze tego "nie widzę".
Na tą chwilę jest chaos, mętlik i brak precyzji.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13