galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
nowy pbf
Autor Wiadomość
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

postaram się napisać swoje spostrzeżenia jutro jak wytrzeźwieję po wygranej Wielkopolan nad Sarajewem. :wink:
 
     
player698
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Germanus napisał/a:
player698 napisał/a:
Edit: przeprowadzenie licytacji na późniejszym etapie dla Kujaw nie wydaje się jakoś specjalnie przydatna, wydaje mi się, że ciekawsza jest aktualna umiejętność.

szczególnie jak biskup krakowski się na niego zasadzi i zrzuci go na ostatnie miejsce ;)


Szczególnie, jak po 4-5 turze Kujawy będą pozbawione żetonów. Tak, rzeczywiście, możliwość licytacji wiele zmienia w wypadku Kujaw :P
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Jeśli miałbym uszeregować rody w kolejności od najlepszego do najgorszego (położenie, dostępne prowincje, zasoby, karty) to byłoby to:
    Czechy -> Wielkopolska -> Śląsk -> Kujawy -> Mazowsze


Czytam Wasze posty w tym temacie i jeśli miałbym się do niektórych przychylić lub coś dodać, to wyglądałoby to następująco.

Mapa
- zredukować twierdze w Gdańsku na zamek (OP wylęgarnia której nikt nie jest w stanie zagrozić)
- zlikwidować Nakło a teren rozdzielić między sąsiednie prowincje (dwóch rycerzy i wieczne wsparcia, nikt tego nie zrobił ale to gorsze niż Stoney Sept w podstawce)
- zlikwidować Międzyrzecz (połączyć z Przemetem [?] ; lepsze niż góry dla Wielkopolski, jeszcze nikt ich nie przekroczył
- zlikwidować Wieliczkę/Sącz poprzez połączenie
- nieprzekraczalna Wisła od Torunia -> Dobrzyń -> Płock (całe) ; most w Dobrzyniu ; zrobić dostęp z Płocka do Czerska

Karty:
Wielkopolska
-Mikołaj Łodzia [0] sprawia, że ziemie Wielkopolski, najbardziej rozległe i bezpieczne, są nietykalne, bardzo ciężko wypracować sposobność do przejęcia ziem ; może zamienić ją z Nankerem [1]?

Kujawy
Są pośrodku mapy, mają styczność z trzema innymi graczami i prócz swojej [4] i [1] Chebda to mają kupę na ręce w postaci [3] i [0]. Mają tylko jedną wieże w kartach a sąsiedzi minimum jedną kartę z 2/3x miecz. Borzywoja [1] zamieniłbym na ''nie otrzymujesz żadnych strat'' a z zerówki uczynił narzędzie do zbierania żetonów władzy/karania sąsiadów. "Po bitwie otrzymujesz tyle żetonów władzy ile pól z nadrukowanym symbolem władzy kontrolujesz / Natychmiast zredukuj pulę dostępnych żetonów władzy o połowę, zaokrąglając w górę / Po bitwie możesz zamienić się ze swoim przeciwnikiem na jednym z torów wpływów"

Śląsk
Tutaj karty bardzo mi się podobają (gra się przeciw nim bardzo nieprzyjemnie) i nic bym nie zmieniał

Mazowsze
Bardzo dobre karty, szkoda że w 100% kierowane przeciwko Kujawom, jeśli rzeka poprawi interakcje między Mazowszem a Czechami to nie widzę potrzeby dokonywania zmian.

Czechy
Zbyt dużo dobrych kart z tekstem, można by zmienić [0] Śląska na 'zignoruj treść' lub mocno osłabić [0] z usuwaniem żetony rozkazu na np. 'z obszaru na którym toczy się bitwa'' - takie sytuacje ściągnięcie czegoś
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

dzięki Czarny za dobrą analizę :)
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Więc zmiany wyglądały by tak:

w Gdańsku na zamek
Nakło rozdzielone sąsiednie prowincje
Wieliczka/Sącz połączone
nieprzekraczalna Wisła; most w Dobrzyniu ; dostęp z Płocka do Czerska
likwidacja skrzyżowań

Wielkopolska
-Mikołaj Łodzia [0] [miecz][wieża]

Kujawy
Władysław I Łokietek [4] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, usuń z planszy wszystkie rozkazy Wsparcia (w tym własne rozkazy) sąsiadujące z obszarem ogarniętym bitwą. Anulujesz w ten sposób całą siłę zapewnianą przez wspierające jednostki.
Kazimierz II Łęczycki [3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz wybrać obszar, na który twój przeciwnik przeprowadzi odwrót. Musisz wybrać zgodnie z zasadami obszar, na którym przeciwnik straci najmniej jednostek.
Siemowit dobrzyński [2] Jeśli przegrasz tę bitwę, weź cały swój stos odrzuconych kart Rodu na rękę (razem z tą kartą)
Leszek inowrocławski [2] [miecz]
Chebda ze Służewa [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Kujaw) zapewniają premię +2, a nie +1.
Borzywoj [1] [wieża]
Wisław biskup [0] Jeśli twój przeciwnik posiada więcej dostępnych żetonów Władzy od ciebie, otrzymujesz 3 żetony Władzy.

Czechy
Aleksy z Lekinsteinu [0] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz usunąć z planszy jeden z żetonów Rozkazu pokonanego przeciwnika
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wygląda to lepiej?
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Nie :D

Wielkopolska
Przemysł II [4] [miecz][miecz]
Beniamin Zaremba [2] [miecz]
Mikołaj Łodzia [0] [miecz][wieża]
Tomisław z Szamotuł [2] [wieża]
----------------------
4 x [miecz] ; 2 x [wieża]

Mazowsze
Konrad II Czerski [3] [miecz][miecz][miecz]
Chwalisław [2] [miecz]
Tomasz biskup [1] [wieża]
------------------------------
4 x [miecz] ; 1 x [wieża] ; instant footman kill

Czechy
Mikołaj opawski [3] [miecz][miecz][miecz] (po spełnieniu warunku)
Henryk z Lipy [2] [miecz]
Henryk z Lichtenburga[1] [miecz][miecz][wieża] (po spełnieniu warunku)
Henryk z Rosenberga [1] [wieża]
-----------------------------
6 x [miecz] ; 1x [wieża]

Kujawy
Siemowit dobrzyński [2] [wieża]
Leszek inowrocławski [2] [miecz]
Borzywoj [1] [wieża]
----------------------------
1 x [miecz] ; 2 x [wieża]


Wszyscy mają masę mieczy w kartach, Kujawy jako jedyne są pośrodku mapy i mają styczność ze wszystkimi wkoło, ta [1] z ignorowaniem wszelkich strat [Blackfish [1] Podczas bitwy nie otrzymujesz strat wynikających ze zdolności kart Rodów, symboli bitwy ani kart Losów Bitwy. ] Skoro sami nie mogą mordować, to niech choć mają szanse na ratowanie jednostek gdy ich wezma kupą z kilku stron :P
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Niech zatem Bożywoj będzie czarną rybką :cool:
 
     
ZMar
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Czarny miał chyba dziś natchnienie :D


Ja mam jedną tylko drobną sugestię. Dałoby się lekko poprawić jakość graficzną? :D
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

tzn? Rysownikiem nie jestem. Ma mapkę którą przerabiam i tyle :razz:
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

Czesi wciąż mają mnóstwo koronek :/

A gdyby tak odznaczyć w Krakowie Wawel, przełożyć tam jedną koronkę i ustalić, że jest on zawsze pod kontrolą posiadacza Tronu Krakowskiego? Prowincja nie do zdobycia, całkowicie wykluczona z gry oprócz Gry o Tron i pobierania dodatkowego żetonu :D
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

niehistoryczne :P
 
     
player698
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

Czarny Jaszczur napisał/a:
Czesi wciąż mają mnóstwo koronek :/

A gdyby tak odznaczyć w Krakowie Wawel, przełożyć tam jedną koronkę i ustalić, że jest on zawsze pod kontrolą posiadacza Tronu Krakowskiego? Prowincja nie do zdobycia, całkowicie wykluczona z gry oprócz Gry o Tron i pobierania dodatkowego żetonu :D


A Śląsk? troszkę przesadzasz, połączenie Wieliczki z Sączem i tak powiększa przewagę Śląska pod tym względem :)
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 29 Lip, 2015   

poproszę o przesłanie mostu, abym mógł go wrzucić na mapkę.Jest prawie ukończona :grin:
 
     
player698
[Usunięty]

Wysłany: Sro 29 Lip, 2015   

Jestem ciekaw, jak bardzo Twoja wersja różni się od mojej (tak, mam swoją :D )
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Sro 29 Lip, 2015   

@Germanus
Wysłałem Ci kiedyś moją Rebelię Roberta, są tam mosty które możesz skopiować. ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12