 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad |
Autor |
Wiadomość |
Tomi [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
Witam jestem nowy na forum i prosze o pomoc przy interpretacji kilku zasad:
1. W środkowej krainie lub przy samych Wrotach trzeba kulnąc kostkami i odjąć swoją siłę lub moc ( lub np. musimy wykulać mniej ). Czy siłę / moc liczymy tą co mamy zaznaczoną znacznikami, czy raczej liczamy siłę w połączeniu z przedmiotami.
2. Z tego co pamiętam, któraś z cech nie może przekraczać początkowej ( życie, siła itd ) ? Czy wszystkie mogą przekraczać ??
3. Na kracie przygód mam możliwość teleportacji. Przenoszę się na nową krainę i czy muszę walczyć z potworami na tej nowej krainie i ciągnąć karty czy nie ??
Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Sandman [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
Tomi napisał/a: |
1. W środkowej krainie lub przy samych Wrotach trzeba kulnąc kostkami i odjąć swoją siłę lub moc ( lub np. musimy wykulać mniej ). Czy siłę / moc liczymy tą co mamy zaznaczoną znacznikami, czy raczej liczamy siłę w połączeniu z przedmiotami.
|
Razem z przedmiotami (oczywiście z tymi, które zwiększają podane parametry cały czas, czyli odpadają bronie pomagające tylko w walce)
Tomi napisał/a: |
2. Z tego co pamiętam, któraś z cech nie może przekraczać początkowej ( życie, siła itd ) ? Czy wszystkie mogą przekraczać ??
|
Wszystkie mogą.
Tomi napisał/a: |
3. Na kracie przygód mam możliwość teleportacji. Przenoszę się na nową krainę i czy muszę walczyć z potworami na tej nowej krainie i ciągnąć karty czy nie ??
|
Musisz wykonać polecenie nowego pola, czyli ciągnąć kartę, zastosować się do leżącej już karty bądź walczyć.
PS również witam wszystkich na forum. |
|
|
|
 |
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
Tomi napisał/a: |
3. Na kracie przygód mam możliwość teleportacji. Przenoszę się na nową krainę i czy muszę walczyć z potworami na tej nowej krainie i ciągnąć karty czy nie ?? |
Zaklęcie Teleportacji nie daje możliwości przenoszenia się do innej krainy, dlatego rozumiem, że chodzi Ci o inny obszar w tej samej kranie. "Wording" w Magii i Miecz ma kluczowe znaczenie. |
|
|
|
 |
Tomi [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
1. Tzn. że liczymy siłę/moc np. z korony i przyjaciół a z miecza i topora nie ??
3. W wewnrznej krainie kulam 3 koścmi odejmuję np, siłe i patrze gdzie mnie wyrzuca. Tzn że jak mnie przeniesie do gospody to muszę tez kulać tam kośćmi co wymaga opis tego pola na planszy ?? |
|
|
|
 |
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
Tomi napisał/a: | 1. Tzn. że liczymy siłę/moc np. z korony i przyjaciół a z miecza i topora nie ??
3. W wewnrznej krainie kulam 3 koścmi odejmuję np, siłe i patrze gdzie mnie wyrzuca. Tzn że jak mnie przeniesie do gospody to muszę tez kulać tam kośćmi co wymaga opis tego pola na planszy ?? |
1. Si. (przy okazji pamiętaj, że podczas walki możesz posługiwać się tylko jedną bronią i pancerzem)
3. Si. |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
Cytat: | 2. Z tego co pamiętam, któraś z cech nie może przekraczać początkowej ( życie, siła itd ) ? Czy wszystkie mogą przekraczać ?? |
Źle pamiętasz. Chodziło o to, że nie mogą być mniejsze od wartości startowych, ale w każdym momencie mogą być większe.
Cytat: | 3. Na kracie przygód mam możliwość teleportacji. Przenoszę się na nową krainę i czy muszę walczyć z potworami na tej nowej krainie i ciągnąć karty czy nie ?? |
Jak Janek powiedział, możesz przenieść się na dowolny obszar w tej samej krainie. Nie możesz przenosić się między krainami, jak również Teleportacja nie działa w Wewnętrznej Krainie. Jak już się teleportujesz na obszar, to badasz wszystkie znajdujące się tam karty lub też ciągniesz nowe. Ale pierwszeństwo mają karty, które już się tam znajdują.
Cytat: | 1. Tzn. że liczymy siłę/moc np. z korony i przyjaciół a z miecza i topora nie ?? |
Dokładnie tak.
Cytat: | 3. W wewnrznej krainie kulam 3 koścmi odejmuję np, siłe i patrze gdzie mnie wyrzuca. Tzn że jak mnie przeniesie do gospody to muszę tez kulać tam kośćmi co wymaga opis tego pola na planszy ?? |
Znów tak, przenosząc się na jakiś inny obszar musisz go zbadać w taki sam sposób, jakbyś normalnie z powodu ruchu na niego trafił. |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
"Si" bez znaku akcentu oznacza "jeżeli", ze znakiem akcentu - Sí - oznacza "taK"
Sorry, nie mogłem się powstrzymać... |
|
|
|
 |
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
OK, signore. Nie znam ani włoskiego, ani hiszpańskiego, ale patrze w słownik i...
Sí (hiszp.) - tak
Si (wł.) - tak
Sorry za offtop. Też nie mogłem się powstrzymać |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
|
|
|
|
 |
Tomi [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2009
|
|
|
Względem tego pytania:
W momencie odejmowania od wykulanych kostem Siły lub Mocy liczą się TYLKO przedmioty zwiększające podane parametry cały czas, czyli odpadają bronie pomagające tylko w walce. SKĄD TO WIECIE......tego nie ma w instrukcji. Zreztą Topór też dodaje siłe cały czas !! a nie tylko przyjciele. Skąd mam wiedzieć co dodaje Siłę/Moc cal czas a tylko w walce ?? Dzwine |
|
|
|
 |
Sandman [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2009
|
|
|
Tomi napisał/a: | Względem tego pytania:
W momencie odejmowania od wykulanych kostem Siły lub Mocy liczą się TYLKO przedmioty zwiększające podane parametry cały czas, czyli odpadają bronie pomagające tylko w walce. SKĄD TO WIECIE......tego nie ma w instrukcji. Zreztą Topór też dodaje siłe cały czas !! a nie tylko przyjciele. Skąd mam wiedzieć co dodaje Siłę/Moc cal czas a tylko w walce ?? Dzwine |
Wystarczy poczytać co jest napisane na kartach.
Jak nie ma adnotacji, że dany przedmiot/przyjaciel zwiększa siłę/moc w walce to dodaje ją cały czas. W myśl zasady co nie jest zabronione jest dozwolone. |
|
|
|
 |
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Sty, 2009
|
|
|
Tomi, znajdź chwile i przeczytaj spokojnie całą instrukcję - opanujesz podstawy i łatwiej Ci będzie rozwiązywać problemy z niuansami. Odpowiedzi na wszystkie dotychczasowe Twoje pytania znajdują się w instrukcji. Jeśli czegoś tam nie ma, to oprócz tego forum, jest jeszcze kilka innych źródeł, gdzie masz przedyskutowanych wiele przypadków, które są niejasne, np:
http://www.gamekeeper.off...wforum.php?f=79
http://new.fantasyflightg...efid=49&efcid=1
Niestety, aby każda nietypowa sytuacja miałby się znajdować w instrukcji, byłaby objętości podręcznika do RPG. Jeśli jesteś dociekliwy, a chciałbyś mieć to zebrane w przejrzystą całość, to za jakiś czas powinien ukazać się FAQ z ewentualną erratą. |
|
|
|
 |
aro_kal [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009
|
|
|
Wyobraźmy sobie taką sytuację. Mamy silną postać trolla i korzystając z siły będziemy w przyszłości zdobywać koronę władzy. Mamy przyjaciela, który chroni nas nad przepaścią. Trafiamy następnie na gnoma, który jest nam całkowicie zbędny. Jednym z naszych przeciwników jest czarownica, która posiada już mnóstwo mocy, i dla niej gnom jest bardzo cenny. W grze nie pojawił się jeszcze czar mesmeryzm. Troll boi się, że gnom może wpaść w ręce czarownicy dlatego udaje się nad przepaść. Może jednak nie rzucać kostką, bo jest tam bezpieczny. Czy jednak mógłby rzucić tylko za gnoma, tak by go zabić? Moim zdaniem może. Trochę jest to podły sposób na oddanych przyjaciół, ale przynajmniej skuteczny.
Co Wy sądzicie o takiej sytuacji? Nie miałem okazji wprowadzić jej w życie, ot dziś wpadła mi do głowy w drodze do pracy. |
|
|
|
 |
Sandman [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009
|
|
|
IMO jeśli decydujesz się wykonać polecenie pola musisz zastosować się do niego w pełnej rozciągłości.
PS widzę że nie tylko ja w robocie się obijam. |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2009
|
|
|
Well, po mojemu, albo badasz obszar w całości, więc za każdego z osobna Przyjaciela oraz siebie, albo za nikogo. To tak, jkabyś poszedł na Skały, rzucił kością, ale wynik Ci by się nie spodobał, więc powiedziałbyś, że odpowiednia zdolność pozwala Ci zignorować wynik.
Meh, na mnie praca już czeka |
|
|
|
 |
|
|