galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Scenariusze Cieni Mrocznej Puszczy
Autor Wiadomość
maclis 

Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 283
Wysłany: Wto 25 Sie, 2015   Scenariusze Cieni Mrocznej Puszczy

Poprzedni temat, o scenariuszach z core setu cieszył się popularnością. Dlatego postanowiłem kontynuować wątek i dalej dzielić się swoimi przemyśleniami. Pod lupę wziąłem cykl Cienie Mrocznej Puszczy. Oceniając ten cykl, trzeba zwrócić uwagę, że są to pierwsze dodatki do władcy jakie się ukazały.

1.Polowanie na Golluma
W poprzednim wątku pisałem, że w core secie przydałby się scenariusz o poziomie trudności między Puszczą a Anduiną. I oto mamy taki scenariusz. Niestety dopiero w dodatku, ale lepsze to niż nic. Poziom trudności nie jest zbyt wysoki, ale nie obejdzie się bez problemów. Gdy mamy już więcej dodatków, scenariusz staje się łatwy. Według mnie Polowanie bardzo dobrze spełnia funkcję pierwszego cyklowego scenariusza do tej gry. Nie jest za trudne i jego mechanika oparta jest na wskazówkach, które bardzo fajnie współdziałają z Łowcami z Mordoru, dlatego nie zawsze opłaca się je wyszukiwać. Scenariusz jest dość klimatyczny. Nie jest to żaden z lepszych scenariuszy, ale dla początkujących graczy się na da. Szkoda, że posiadając więcej dodatków, już tak często się do niego nie wraca.
Mechanika: 3/5
Regrywalność: 2/5
Klimat: 3/5
Trudność: 2/5
Przyjemność z rozgrywki: 3/5

2.Starcie u Stóp Samotnej Skały
Pierwszy dodatek, który sobie kupiłem. I do tego jeden z 2 najlepszych scenariuszy tego cyklu. Wydawało mi się, że 4 trolle będą nie do pokonania. A jednak tak nie było. Scenariusz ma średni poziom trudności, jest łatwiejszy od Anduiny. W sumie to nawet nie potrzeba żadnego bohatera taktyki żeby go przejść,Trolle da się zabić pojedynczo, tu pomocny okaże się Gandalf. Klimatu jest dużo, takie karty jak np. Błotna Żmija go zwiększają. Czuć, że walczymy na jakimś rzecznym obszarze. Do tego mamy Grimbeorna i karty z nim powiązane. Można sobie poradzić bez niego, ale naprawdę jest to bardzo silny sprzymierzeniec, którego nie łatwo jest zdobyć. W większej ilości scenariuszy mogliby być tacy sprzymierzeńcy. Sama eksploracja jest bardzo przyjemna. A co dopiero wybijanie trollów!Wyzwanie jest nie małe. Warto jeszcze dodać, że scenariusz dobrze się skaluje.
Mechanika:4/5
Regrywalność: 5/5
Klimat:5/5
Trudność: 3/5
Przyjemność z rozgrywki:4/5

3.Podróż do Rhosgobel
Są ludzie, którzy uwielbiają ten scenariusz za jego klimat. I są też ludzie, którzy nie przepadają za nim, za jego losowość. I faktem jest, że obie te rzeczy są tu obecne. Jest to chyba jedyny scenariusz z CMP, który w grze na solo, nie wymaga dużej wartości siły woli bohaterów. Przydadzą nam się tu raczej bohaterowie wiedzy i taktyki. Ratowanie orła jest bardzo klimatyczne i niełatwe. Do tego czuć upływ uciekających godzin życia naszego orła. W drugim etapie mamy elementy ryzyka. Właściwie najtrudniejszymi elementami tego scenariusza jest losowość oraz karty podstępów. Wrogowie są słabi, ale jeśli nie mamy dystansu, mogą się dać nam we znaki. Osobiście bardzo lubię ten scenariusz, właśnie za jego klimat (jest to jeden z najbardziej klimatycznych scenariuszy w ogóle). Porównując scenariusze z cmp do dalszych scenariuszy, można odnieść wrażenie, że cmp ma mniej ciekawą mechanikę. Ale Rhosgobel mogliby wydać równie dobrze i teraz, mechanika jest naprawdę ciekawa. Szkoda, że zbyt losowa.
Mechanika:4/5
Regrywalność:5/5
Klimat: 5/5
Trudność:4/5
Przyjemność z rozgrywki:4/5

4.Wzgórza Emyn Muil
Kolejny kontrowersyjny scenariusz. Znów jedni lubią go za klimat, inni uważają, że jest zbyt monotonny i łatwy (na 3 i 4 graczy podobno jest trudniej, nie wiem, nie próbowałem). Faktycznie podróżowanie po Emyn Muil i zdobywanie punktów zwycięstwa sprawia mi przyjemność, chociaż trzeba się zgodzić że, scenariusz jest mało regrywalny, przez to, że każda rozgrywka wygląda podobnie i nie sprawia większych trudności. Efekty obszarów mogłyby być bardziej niszczące, a ich różnorodność również mogłaby być większa. Wrogowie nie stanowią problemu. Jest to kolejny scenariusz który wymaga tylko dużej siły woli do przejścia. Pomysł na scenariusz był ciekawy, niestety nie wykorzystany w 100%.
Mechanika: 2/5
Regrywalność: 1/5
Klimat:4/5
Trudność: 1/5
Przyjemność z rozgrywki: 3/5

5.Martwe Bagna
Kontynuacja cyklu „duża siła woli może wszystko”. Walki będzie mało, przeciwnicy są nie wymagający. Scenariusz wprowadza mechanikę testu ucieczki. Jest on mocno losowy i wymaga siły woli. Najczęściej, odrzucone karty mają wartość ucieczki 0. A czasami mają razem 7... . Losowość ach, losowość. Jak zbyt wiele testów nam się nie uda, Gollum ucieka do talii spotkań. Pozdro w szukaniu Golluma. Powinno się raczej grać, że jego ucieczka oznacza koniec gry, lub gdy znów wyjdzie z talii, ale jako karta cienia, to i tak wchodzi do gry. Ale twórcy zrobili to dziwne. Mnie raczej już nie chce się grać po ucieczce Golluma. Scenariusz jest również prosty, może lekko trudniejszy od poprzedniego przez losowość. A najlepszy jest obszar który mając 1 punkt zagro, i 12 punktów wyprawy ma efekt: gdy na niego podróżujesz, połóż jeden żeton na gollumie. To po co na niego podróżować? Nie wiem. Tematyka bagien do mnie nie przemawia. Klimatu jest mniej niż w poprzednich scenariuszach, a przyjemność z rozgrywki też niezbyt duża. Według mnie jest to kolejny niedopracowany scenariusz, bardziej niedopracowany od Emyn Muil. Jest to według mnie zarazem najgorszy scenariusz tego cyklu i jeden z najgorszych z całej gry.
Mechanika:1/5
Regrywalność:1/5
Klimat:2/5
Trudność:1/5
Przyjemność z rozgrywki:1/5

6.Powrót do Mrocznej Puszczy
Ostatni i najtrudniejszy scenariusz Cieni Mrocznej Puszczy. Tu jest jazda na całego. Karty które zwiększają zagrożenie o 8, pająki o tejże wartości ataku i mocne efekty wyprawy. Scenariusz jest prawdziwym wyzwaniem, chociaż daleko mu do trudności Ucieczki z Dol Guldur. Bardzo fajny motyw Golluma, którego trzeba pilnować. Nie zawsze można go przekazać komuś innemu... . Niestety Gollum jest fajny przede wszystkim w grze wieloosobowej. Na solo podnosi nam zagrożenie o dodatkowe 3 punkty na turę, przez co scenariusz jest bardzo, bardzo ciężki. W większą liczbę graczy też nie jest lekko, ale widać, że rozgrywki solo są trudniejsze i mniej fajne, z powodu właśnie mechaniki Golluma. Ponieważ scenariusz nie należy do łatwych, regrywalność też jest duża. Nie uważam, że jest to jeden z najlepszych scenariuszy, ale twórcom należy się pochwała, że potrafili zakończyć cykl.
Mechanika:3/5 (solo), 4/5 (multi)
Regrywalność: 5/5
Klimat: 3/5 (solo), 4/5 (multi)
Trudność: 5/5
Przyjemność z rozgrywki: 3/5 (solo), 4/5 (multi)


Ogólnie uważam, iż cykl Cieni Mrocznej Puszczy jest dobry, i twórcy mogą być z niego zadowoleni. Szkoda trochę, że cykl ten zawiera w sobie inny cykl pt.”Duża siła woli może wszystko”, czego doświadczyć można w grze na solo w 1,2,4,5 a nawet 6 scenariusz. Przez to, w rozgrywkach solo, często będą się pojawiali bohaterowie z Przywództwa i Taktyki.

Dzielcie się swoimi opiniami!!!

Ja chętnie podyskutuję, i może we wrześniu wyruszę w podróż do Samotnej Góry... .
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 258
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto 25 Sie, 2015   

maclis może warto też dodać do każdego dodatku również informacje jakie według ciebie są karty gracza?

Mogę wypowiedzieć się niestety tylko na temat Martwych Bagien, a mianowicie: scenariusz ten jest przydatny i warto go mieć wśród wielu innych wymagających i długich scenariuszy, no właśnie długich i w tym upatruje siłę tego dodatku (+ niezłe karty gracza) istnieją raczej małe szanse na ucieczke golluma do talii spotkań a samą grę można rozegrać dosłownie w kilka rund (2-5) dzięki czemu ktoś kto ma mało czasu i chciałby sobie zagrać we Władka może spokojnie sięgnąć do tego scenariusza.

Z wielką chęcią będe czekał na kontynuacje wątku w scenariuszach Khazad-dum i innych, naprawdę każdemu graczowi taka dydkusja może pomóc zdecydować co kupić a z czym raczej się wstrzymać.
 
     
maclis 

Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 283
Wysłany: Sro 26 Sie, 2015   

Ok, zamieściłem krótki poradnik w innym temacie.
http://www.forum.galakta....p=162436#162436
Jeśli chcecie recenzji konkretnych dodatków to piszcie na priv. Według mnie lepsze od Martwych Bagien są Wzgórza Emyn Muil, ale faktycznie bagna są króciutkie i jak ktoś ma mało czasu to można pograć. Podróż do Rhosgobel też jest krótka, ale trudna i losowa.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13