| Błąd w polskiej instrukcji | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Jager [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią 23 Paź, 2015   Błąd w polskiej instrukcji |   
 |  
               | 
 |  
               | Znalazłem błąd w polskiej instrukcji. Według angielskiej nie można zagrywać wszystkich kart które znajdują się na stosie zabitych (ang. dead pile), a według polskiej tylko postaci. 
  	  | Kompletna Księga Zasad str. 17 napisał/a: |  	  | - Za każdym razem kiedy postać w grze zostaje
 „zabita”, należy umieścić ją odkrytą na stosie
 zabitych właściciela.
 
 -Gracz nie może mobilizować, zagrywać, umieszczać
 w grze ani przejmować kontroli nad kopią żadnej
 unikatowej postaci, która znajduje się na jego
 stosie zabitych.
 | 
 
 
  	  | Rules Reference str. 5 napisał/a: |  	  | -Any time a character in play is “killed,” that
 character is placed faceup on top of its owner’s
 dead pile.
 
 -A player cannot marshal, play, put into play, or take
 control of a copy of any unique card that is in
 his or her dead pile.
 | 
 
 Wiem, że na razie nie ma sposobu żeby coś poza postacią znalazło się na stocie zabitych (ang. dead pile), więc nie ma to obecnie znaczenia. Ale warto wiedzieć o tym na przyszłość.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 00matej00 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią 23 Paź, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myślę że na "dead pile" nigdy nie znajda się inne karty niż postacie, dlatego tak uprościli to w instrukcji zamiast napisać "karta". No bo jak można zabić miejsce lub dodatek  chociaż jak to bywa z wydawcami nigdy nie wiadomo jakie "kfiatki" mogą nas spotkać w przyszłości   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sigismond [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto 27 Paź, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | w 1.0 były chyba karty deathbound i lądowały w dead pile (np. eventy), więc może tak być |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Trejo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sro 28 Paź, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | A co się dzieje jak np na początku gry zginął mi Tyrion,wywaliłem go na stos zabitych i po kilku rundach w fazie dobierana trafia mi się Tyrion(druga kopia) to co mam odrzucić od razu tą kartę? I czy jak ktoś mi go zdejmie np Varysem i usunie z gry to czy moge używać jego kopii w przyszłości czy tak samo jak przy zabitym? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mjt [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sro 28 Paź, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie odrzucasz karty Tyriona, ale jest ona prawie bezużyteczna (zmniejsza opcję utraty innej karty z ręki w wyniku przegranej intrygi). Oczywiście są sposoby na przywrócenie postaci z martwych (np. Aeron Mokra Czupryna). Natomiast Varys jest usuwany z gry czyli nie trafia na stos martwych i możesz użyć innej jego kopii w grze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sigismond [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią 30 Paź, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trejo: Varys odrzuca wszystkie postacie, czyli nie zabija. Możesz zatem wystawić znowu Tyriona (drugą kopię). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Trejo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 01 Lis, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze jedna sprawa, bo w polskiej wersji gry są terminy ''odrzuć z gry''(np varys,confiscation) oraz poprostu ''odrzuć'' (na stos odrzuconych czyli wszystkie karty po przegranym int challenge,pillage i wykorzystane eventy) i teraz czy to są dwa osobne stosy kart czy wszystko trafiają na jeden? Gdzieś ktoś mi powiedział że odrzucone z gry nie mogą już wrócić w żaden sposób,w przeciwieństwie do tych ze stosu odrzuconych. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Germanus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 01 Lis, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odrzuć z gry = dajesz na osobny stosik. Karty na nim traktuje się jakby nie były na żadnym stosie. Hasło odrzuć = dajesz na stos kart odrzuconych. Niestety jest to przykład pójścia na skrótu z tłumaczeniem. Zamiast odrzuć z gry lepiej było przetłumaczyć te słowo kluczowe na "usuń z gry" i nie było by komplikacji. Większym problemem jest to że - jak zauważył już ktoś - na niektórych kartach zamiast słowa mobilizacja używa się wystawianie, a tego drugiego terminu nie ma w instrukcji (sic!).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mjt [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 02 Lis, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chyba namieszaliście. Odrzuć i odrzuć z gry to to samo, karta trafia na stos kart odrzuconych.
 Zabite postacie trafiają na stos zabitych.
 Karta usunięta z gry (np. Varys gdy użyje swojej zdolności) nie trafia na żaden z powyższych stosów tylko kompletnie i na stałe poza grę - nie może wrócić przy pomocy kart cofających ze stosu odrzuconych lub ze stosu zabitych.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sigismond [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 02 Lis, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zgadzam się, z przedmówcą. 1. W polskiej KKZ jest termin "usunięcie z gry", a w angielskim "remove from game".
 2. Varys jest usuwany z gry, a postacie odrzucane.
 https://www.google.pl/sea...VQ2kQ9QdLs4M%3A
 3. Zatem "odrzuć" i "odrzuć z gry" znaczyłoby to samo.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Germanus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 02 Lis, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | sorka, zrozumiałem, że na karcie Varysa przetłumaczono odrzuć z gry   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Trejo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 09 Lis, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | ''Usuń Varysa z gry aby odrzucić każdą postać z gry'' tak to jest w polskiej wersji,ok teraz wszystko jasne. Sam varys jest usuwany a reszta na stos zużytych. Czy prócz Varysa jest jeszcze jakaś karta którą się usuwa poza obszar czy to taki wyjątek? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Germanus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 09 Lis, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | na dzień dzisiejszy to jedyna karta |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sigismond [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto 10 Lis, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | Uważajcie też na kartę postaci od Tyrellów, przepraszam, ale zapomniałem jak się nazywa. Zmniejsza koszt wydarzeń zagranych w "turze". Zgodnie z polską instrukcją nie ma "tur", tylko rundy lub fazy. Sprawdziłem z angielskim oryginałem i chodzi o rundę w tym przypadku. 
 Runda=tura.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Likaon23 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sro 25 Lis, 2015 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. No dobrze, ale jak Varys zostanie USUNIĘTY Z GRY, to co jak mi podejdzie kopia tej karty mogę ją zagrać? 
 2. Mam kartę unikatową na stole i doszedł mi na rękę duplikat. Przeciwnik zabija mi ten duplikat, który jak rozumiem ląduje w stosie zabitych (co jest dziwne bo duplikatem może być pierwsza karta ze stosu [Arya Stark], która nie musi być postacią. Czyli duplikat jest na stosie zabitych a na stole oryginalna, pierwsza wersja. Teraz na rękę dochodzi mi kolejna kopia (miałem 3 w talii), czy mogę ją zagrać jako kolejny duplikat?
 
 
 -------------------------------------------------------
 Mam wrażenie, że to bardziej skomplikowane od Netrunnera...
 Poza tym sporo błędów w tłumaczeniach na kartach oraz literówek w instrukcji, można by pomyśleć, że skoro to v2 to będzie idealnie...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |