galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Akcje darmowe i rozszerzenia a stres
Autor Wiadomość
mario69 

Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   Akcje darmowe i rozszerzenia a stres

Cześć koledzy! Mam pytanie chodzi o darmowe akcje i rozszerzenia- czy to jest to samo? Czy może darmowe akcje to niektóre rozszerzenia np. te z napisem "akcja".

Bo wydaje mi się, że te z napisem akcja można używać w zamian za standardową akcję.

Czy z tych zapisków na rozszerzeniach może korzystać zestresowany pilot?

pozdrawiam
 
     
Patsy 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 132
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

cześć,

darmowe akcje i rozwinięcia to 2 różne rzeczy, a karty z napisem akcja, to jeszcze coś innego.
Karty rozwinięć mogą dawać akcje darmowe (co jest w nich zapisane) oraz rozszerzać dostępne akcje (poza standardowe, przedstawiane na pasku akcji, na karcie danego statku- np. wszelkie karty min). Tak czy inaczej, normalnie mając zestresowanego pilota, to nie może on wykonywać żadnej akcji, dopóki się on nie odstresuje. Jednakże są karty rozwinięć, których działanie bywa tożsame z wykonaniem jakiejś akcji (wtedy na karcie jest napisane np., że statkowi przyznaje się jakiś żeton, lub że wykonuje on jakąś czynność (np. System kontroli ognia, Droid ochroniarz K-4), przy czym nie ma napisane, że jest to akcja/darmowa akcja)
 
     
Niedzwiedz87 

Wiek: 32
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 27
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

Cytat:
Mam pytanie chodzi o darmowe akcje i rozszerzenia- czy to jest to samo?

nie
Cytat:
Czy może darmowe akcje to niektóre rozszerzenia np. te z napisem "akcja".

nie ale bliżej
Cytat:
Czy z tych zapisków na rozszerzeniach może korzystać zestresowany pilot?

Zależy


A teraz do porządku i od nowa.

Akcje mamy dostępne na kartach pilotów oraz kartach rozszerzeń na których jest napisane "Akcja:"
Przykładowo skupienie na kartach pilotów x-winga czy np akcja wynikająca z karty droida R2F2 http://xwing-miniatures.wikia.com/wiki/R2-F2 - wykonaj akcję by do konca rudny podwyższyć swoją zwrotność o 1
Pilot może wykonać akcję co do zasady tylko wtedy gdy nie jest zestresowany

Oprócz tego są karty rozszerzeń które daja bonusy za zrobienie czegoś mimo że nie są akcją np http://xwing-miniatures.wikia.com/wiki/R2-D2 za każdym razem gdy wykonujesz zielony manewr odzyskujesz 1 pkt osłon
tutaj stres nie ma znaczenia

I teraz przechodzimy do darmowych akcji.
Darmowa akcja to taka której na której wykonanie zezwala nam karta.
Przykładowo karta mówi nam że po wykonaniu X możemy wykonać darmową akcję typu Y. Darmową akcję czyli nie wliczającą się do limitu naszych akcji. Jeżeli akcja jest doprecyzowana np "wykonaj darmową akcję beczki" to możesz wykonać tą beczkę nawet jeżeli statek takowej akcji nie posiada, w przypadku jednak gdy karta mówi tylko "wykonaj darmową akcję" jesteś ograniczony do zakresu ackji z karty pilota (oraz ewentualnych ulepszeń).
Stres ma tutaj znaczenie - jeżeli jesteś zestresowany to nie możesz wykonywać akcji tym samym nie możesz wykonywać darmowych akcji
przykłady
http://xwing-miniatures.w.../Push_The_Limit
raz na rundę po wykonaniu akcji mozesz wykonać kolejną darmową akcję w zamian otrzymujesz stres
http://xwing-miniatures.w...dvanced_Sensors
przed okdrkyciem kółka manewrów wykonaj darmową akcję (pomiń następnie fazę wykonywania akcji po odkryciu kółka manewrów)
 
     
mario69 

Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

Dziękuję za odpowiedzi Panowie- w szczególności Niedźwiedziowi, mam podstawkę z przebudzenia mocy- tam żadna karta z rozszerzenia nie ma darmowej akcji z tąd pewnie moje nie zrozumienie.
Piszesz:
"raz na rundę po wykonaniu akcji mozesz wykonać kolejną darmową akcję w zamian otrzymujesz stres "

rozumiem że to się odnosi tylko do przykładu który podałeś,

Rozszerzenia z napisem akcja można wykonywać tylko w zastępstwie "prawdziwej" tzn bazowej akcji? Czyli albo ta albo ta ewentualnie dodatkowo darmowa.
 
     
Niedzwiedz87 

Wiek: 32
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 27
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

Tak, podane przezemnie opisy dotyczyły przykładów z linków. Ten akurat dotyczy karty "na granicy ryzyka/push the limit"

Każdy pilot po manewrze jeżeli nie jest zestresowany co do zasady może wykonać jedną akcję pochodzącą z karty pilota lub z karty rozszerzeń. Ponadto jeżeli coś pozwala mu, albo spełnil odpowiednie warunki może wykonać darmową. Jedno zastrzeżenie. Jedna akcje możesz wykonać tylko raz na ture tj. Jezeli bierzesz skupienie to nie możesz potem wykonać darmowej akcji skupienia w tej samej turze.
 
     
SaszaPL 

Wiek: 30
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 22
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

Zaś wpadnięcie na asteroidę sprawia że tracisz fazę wykonywania akcji, ale nie tracisz opcji wykonywania akcji darmowych. Taka ciekawostka :P
_________________
If you don't know where you're going, any road will get you there.
 
     
mario69 

Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

A co z akcjami na kartach uszkodzeń na niektórych jest napisane np
Akcja: Zakryj tę kartę.

Rozumiem by zakryć tę kartę muszę wykonać zwykłą akcję w danej rundzie?
 
     
Martini3g 

Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Tak. Możesz wybrać czy chcesz zakryć kryta czy np skupić się.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 12