galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Promień ściągający [Pytanie]
Autor Wiadomość
Biafra 


Wiek: 31
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   Promień ściągający [Pytanie]

Czołem

Chciałbym zweryfikować moje postrzeganie tej niezmiernie niebezpiecznej broni dodatkowej.
Dla dobra dyskusji wstawiamy nasz promień na B-winga i lecimy zniszczyć ostatni Tie kryjący sie w polu asteroid.

Faza walki strzelamy z promienia wypadają dwa hity zaś Tie broni tylko jeden - jednym słowem promień trafia i teraz :

-Promień nie zadaje obrażeń.
-Do końca tej tury walki Tie ma zieloną kostkę mniej.
-Atakujący (b-wing) wybiera "manewr" dla Tie beczkę lub dopalacz umieszczając go na asteroidzie.
-Tie musi wykonać rzut na obrażenia i nie może wykonać ataku w tej turze.

Na koniec fazy walki zdejmujemy token promienia ,Tie znów ma trzy zielone kostki i zlatuje z asteroidy przy wykonaniu swojego manewru.

Czy tak ? Czy jednak nie ?

I gwoli ścisłości czy promień jest legalny tzn. Czy można go wystawiać na turniejach ?
_________________
"Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle
Pamiętaj bez zbytecznych słów
Dopóki żyjesz możesz walić z obu luf "
Ostatnio zmieniony przez Biafra Pią 19 Sie, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
costi

Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

Dokładnie tak jak napisałeś. Dodajmy, że przesunąć mały statek można tylko przy pierwszym trafieniu promieniem - gdyby strzelał do tego samego TIE drugi B-Wing, to jedynym efektem drugiego trafienia jest obniżenie zwrotności o kolejny punkt.

Pytania o legalność nie rozumiem... jest oficjalną kartą? Jest. X-Wing to nie Magic, że jest lista kart zbanowanych ;)
 
     
Biafra 


Wiek: 31
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

Rozumiem.

Oczywiście w następnej turze znów będę mógł tego biednego Tie przestawić.

Dzięki za odpowiedź.

Pytanie o legalność wynika z chęci startu na OMP ,wiesz głupio by było przyjechać z rozpiską która okazała by się nie działać, a wiem ze na jednej z imprez można było kupić już statki z 9 fali.
_________________
"Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle
Pamiętaj bez zbytecznych słów
Dopóki żyjesz możesz walić z obu luf "
 
     
costi

Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

Tak, można miotać raz na turę co turę ;)

Na OMP będzie wszystko do Weteranów Imperium włącznie.
 
     
Biafra 


Wiek: 31
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Swoją drogą co z dużymi statkami ?
_________________
"Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle
Pamiętaj bez zbytecznych słów
Dopóki żyjesz możesz walić z obu luf "
 
     
costi

Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

-1 zwrotności i tyle.
 
     
Biafra 


Wiek: 31
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Czyli brak kumulacji jak przy jonach.

Jeszcze raz dzięki
_________________
"Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle
Pamiętaj bez zbytecznych słów
Dopóki żyjesz możesz walić z obu luf "
 
     
costi

Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Chyba się nie zrozumieliśmy - jak obrzucisz duży statek kilkoma żetonami TB to za każdy dostaje -1 zwrotności, zgodnie z zasadami Tractor Beam. Natomiast efekt przemieszczenia dotyczy tylko małych statków.

http://xwing-miniatures.w...ki/Tractor_Beam
 
     
Biafra 


Wiek: 31
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Dokładnie tak to zrozumiałem ;]
_________________
"Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle
Pamiętaj bez zbytecznych słów
Dopóki żyjesz możesz walić z obu luf "
 
     
costi

Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

A to ok :)
 
     
Biafra 


Wiek: 31
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

A co powiesz na wysłanie tego biednego Tie poza mapę ? Można czy nie.
_________________
"Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle
Pamiętaj bez zbytecznych słów
Dopóki żyjesz możesz walić z obu luf "
 
     
costi

Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

A jest napisane, że można? ;)

Każesz mu wykonać beczkę albo boosta - oba te manewry mają wpisane ograniczenia: nie można wpaść na inny statek, na przeszkodę ani wylecieć za mapę. Zasady promienia ściągającego czynią wyjątek tylko dla przeszkód, ergo reszta zasad dalej obowiązuje.
 
     
Biafra 


Wiek: 31
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016   

Załóżmy ,że dwaj dzielni piloci eskadry glewi w swych gwiezdnych fortecach scigają ostatniego rebelianckiego łobuza.

Po wykonaniu manewrów sytuacja wyglada następująco jeden z pilotów eskadry glewi [nazwijmy go Bob] blokuje drogę rebeliantowi sprawiając ,że ten zderza się z ostatnim wyprodukowanym w Sienar Fleet Systems Tie defenderem. W tym czasie towarzysz broni Boba siada na ogonie archaicznego myśliwca Z-95. Otwiera przepustnice i szyje w kadłub używając swojego promienia ściągającego. Akcja kończy się pomyślnie i Zetka traci jeden punkt zwrotności ,a ponadto zostaje przesunięta nieznacznie od Boba.

I teraz tak czy skoro Bob nie styka się już z Zetką to może otworzyć do niej ogień ? Czy jednak ta możliwość jest bezpowrotnie utracona przez gwiezdną stłuczkę z tury manewrów ?
_________________
"Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle
Pamiętaj bez zbytecznych słów
Dopóki żyjesz możesz walić z obu luf "
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016   

Może. W momencie gdy Bob aktywuje się w fazie walki nie styka się z rebeliantem i inic nie uniemożliwia mu strzelania.

PS. Trafienie z Tractor Beama nie zadaje obrażeń (więc zakładam, że Glewia nr 2 miała tytuł Tie/D)
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
Biafra 


Wiek: 31
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 12 Wrz, 2016   

Pisałem o stracie punktu zwrotności [zielona kostka] ,ale oczywiście śmiało można założyć ,że Bob i jego kumpel posiadają ten tytuł.

Dzięki za rozwiane watpliwości !
_________________
"Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle
Pamiętaj bez zbytecznych słów
Dopóki żyjesz możesz walić z obu luf "
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12