galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Talie "chronologiczne"
Autor Wiadomość
AndO3131 

Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 192
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 16 Sie, 2016   

drumdaar napisał/a:
AndO3131 napisał/a:
...Rozgrywki były długie - ponad 10 rund. Nie wyobrażam sobie przejścia tej przygody bez anulowania efektów cienia, stąd Płonąca Gałąź.


Sorki za czepialstwo ale niestety Galazke mozna zapiac tylko do Bohatera Wiedzy (zielony) ;)
Elrohir sobie nia nie poswieci...

tez sie kiedys na to nacialem bodajze przy Dainie.


Zgadza się. Dlatego najpierw trzeba na Elrohira zagrać Pieśń Mądrości. Też się kiedyś na to naciąłem :mrgreen:
 
     
AndO3131 

Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 192
Skąd: Białystok
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016   

Mroki Morii

Bardzo powoli kontynuuję podróż z cyklem Dwarrowdelf talią jeźdźców Rohanu :mrgreen:

Bohaterowie (zagrożenie 26):
Theodred (Core)
Hama (TLD)
Eowina (Core)

Sprzymierzeńcy (20):
3x Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku (Core)
2x Konny Łucznik (Core)
1x Eomund (CatC)
2x Eskorta z Edoras (AJtR)
2x Zaklinacz Koni z Zachodniej Bruzdy (THfG)
3x Najlepsze Konie Riddermarchii (THoEM)
1x Podróżniczka z Zachodniego Gościńca (RtM)
1x Elfhelm (TDM)
2x Jeździec z Marchii (RtR)
2x Gleowin (Core)
1x Gandalf (Core)

Dodatki (8):
1x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
1x Leśna Pułapka (Core)
3x Pieśń Mądrości (CatC)
1x Pieśń Podróży (THoEM)
2x Zaradny (TWitW)

Wydarzenia (22):
2x Szlachetne Poświęcenie (Core)
2x Świeże Ślady (TLD)
1x Mistrzostwo w Fechtunku (Core)
2x Finta (Core)
1x Cios z Rozmachem (Core)
1x Niespodziewane Uderzenie (TRG)
2x Deszcz Kamieni (RtR)
2x Sprawdzian Woli (Core)
2x Werbunek Rohirrimów (THfG)
1x Naprzód, po Śmierć (THoEM)
2x Zadziwiająca Szybkość (RtM)
1x Zniknął z Oczu (TLD)
1x Sekretna Ścieżka (Core)
2x Plotki Ziemi (RtM)

Udało mi się wygrać 7 z 11 prób. Dla mnie kluczowy w tym scenariuszu jest dodatkowy dociąg kart, stąd 2 kopie Gleowina w talii, choć udało mi się wygrać również bez jego pomocy. Taki dociąg jest konieczny z dwóch powodów: ciekawej zdolności Hamy, która wymaga jednak odrzucenia karty z ręki oraz testów orientacji, które czasem mają nieciekawe efekty uboczne, na przykład zadają 2 obrażenia postaciom lub zwiększają poziom zagrożenia o 7.

Z powodu niskiego poziomu zagrożenia mamy sporo czasu na wystawienie odpowiedniej liczby sprzymierzeńców. Zazwyczaj do wyprawy idzie Eowina i Theodred, który generalnie zwiększa zasoby ducha. Dodatkowe generowanie zasobów zapewniają też karty Zaradny. Hama wielokrotnie odzyskiwał Fintę, a czasem również inne karty taktyki. Bardzo przydatna okazała się karta Zadziwiająca Szybkość - dzięki niej 2 etap wyprawy można przy odrobinie szczęścia, popartego Plotkami Ziemi, pokonać w jedną rundę.

W pamięć zapadły mi trzy gry. Podczas pierwszej z nich bardzo szybko zginął Theodred, ale mimo tych trudności udało mi się ukończyć scenariusz sukcesem. W drugiej przez długi czas w strefie przeciwności czaił się Troll. Talia Rohanu jest słaba w walce, więc długo zbierałem siły. Ostatecznie użyłem Deszczu Kamieni (Zwiadowcy ze Śnieżnego Potoku wcale nie są bezużyteczni w walce :lol: ), a dzieła dokończyłem Ciosem z Zaskoczenia. W trzeciej rozgrywce już zbierałem się do ukończenia wyprawy, gdy co rundę kolejny wróg wskakiwał do walki, a w strefie przeciwności czaił się Troll. Poziom zagrożenia zbliżał się do 38, więc spróbowałem naruszyć Trolla Deszczem Kamieni, ale kolejny wróg pokrzyżował moje plany. 2 wrogów było ze mną w zwarciu, a do nich dołączył Troll. Theodred zginął. Pozostała Eowina (2 rany) i Hama (3 rany) :shock: . Ostatnim rzutem do wyprawy udało mi się ukończyć scenariusz.
 
     
AndO3131 

Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 192
Skąd: Białystok
Wysłany: Nie 23 Paź, 2016   

Kamienne Podstawy Ziemi

Kolejna przygoda z cyklu Dwarrowdelf i powrót do krasnoludów (w tym cyklu pojawiło się kilka kart dla tej rasy).

Bohaterowie (zagrożenie 27):
Dain Żelazna Stopa (RtM)
Dwalin (Kaz)
Bifur (Kaz)

Sprzymierzeńcy (18):
1x Długobrody Członek Starszyzny (FoS)
2x Topornik Weteran (Core)
1x Ereborski Mistrz Bitwy (TLD)
3x Górnik Zigilu (Kaz)
1x Bofur (TRG)
2x Ereborski Kowal (Core)
2x Górnik z Żelaznych Wzgórz (Core)
2x Długobrody Kartograf (CatC)
3x Ereborski Kronikarz (Kaz)
1x Bombur (RtR)

Dodatki (15):
1x Krasnoludzki Topór (Core)
2x Topór z Dwarrowdelfu (Kaz)
1x Kolczuga (TLD)
1x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
2x Serce Mi Rośnie (TLD)
1x Instynkt Samozachowawczy (Core)
2x Dziedzictwo Durina (TWitW)
1x Zamiłowanie do Opowieści (TLD)
1x Lecznicze Zioła (FoS)
3x Pieśń Bitwy (TDM)

Wydarzenia (17):
2x Szlachetne Poświęcenie (Core)
2x Pieśń Durina (Kaz)
1x Zew Krwi (RtR)
1x Szybkie Uderzenie (Core)
1x Khazad! Khazad! (Kaz)
1x Deszcz Kamieni (RtR)
2x Pospieszny Cios (Core)
1x Wola Zachodu (Core)
2x Sprawdzian Woli (Core)
1x Nie Bójcie się Ciemności (Kaz)
2x Plotki Ziemi (RtM)
1x Wiedza Przodków (Kaz)

Udało mi się wygrać 7 z 13 prób. DUważam, że ten scenariusz jest trudny, głównie z powodu różnorodnych efektów etapu 4 - gracza może spotkać odrzucenie żetonów zasobów, odrzucenie kart z ręki, a także odkrycie 4 kart z talii spotkań. Trudno się na to wszystko przygotować. Dodatkowo, część kart z talii trzeba będzie odrzucić, w tym używając na wzmocnienie Bezimiennych, a w każdej partii spotykałem co najmniej 1. Na szczęście, w tej talii używam co najwyżej kart o koszcie 3. Zdarzyło mi się również dołączyć do Bezimiennego karty o koszcie 0 - śmierć na miejscu.

Porażki były spowodowane głównie efektem cienia Zapadni - odrzucenie Daina jest stratą nie do powetowania. Dwa razy zgubiłem Dwalina, choć udało mi się wygrać te gry - spora liczba sprzymierzeńców potrafi pokryć jego niedobór.

Trudno określić, jakie karty powinny się znaleźć w startowej ręce, ale w całej rozgrywce kluczowe były efekty przygotowujące bohaterów (Nieoczekiwana Odwaga, Ereborski Kronikarz, Zew Morii). Konieczne jest wprowadzenie jak największej liczby sprzymierzeńców, gdyż często zdarzają się tu walki, a Dwalin pozwala utrzymać poziom zagrożenia na przyzwoitym poziomie. Trzeba też pamiętać o odrzuceniu kart z cechą broń, pancerz, światło i przedmiot, dlatego warto je zachować na drugą część wyprawy (oczywiście, jeśli nie będziemy zmuszeni odrzucić kart z ręki).

Ten scenariusz bardzo mi się spodobał z powodu unikalnej mechaniki przetasowania talii spotkań, związanej z podróżą w dół podziemnej rzeki. Warto go wypróbować w rozgrywce na więcej osób - 4 etap wyprawy, gdzie każdy gracz musi sobie radzić przez pewien czas samotnie zapowiada się bardzo ciekawie.
 
     
AndO3131 

Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 192
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

Cień i Płomień

Walka z Balrogiem na zakończenie cyklu Dwarrowdelf jest epicka! Wykorzystałem talię Noldorów i Orłów - oczywiście Elrond i jego synowie. Arwena tym razem w talii :mrgreen:
Ten scenariusz jest jakby stworzny dla kart z tajnością, więc wykorzystałem ich wiele.

Bohaterowie (zagrożenie 33):
Elrohir (TRG)
Elladan (RtR)
Elrond (SaF)

Sprzymierzeńcy (25):
1x Erestor (TLD)
3x Skrzydlaty Stróż (THfG)
1x Landrowal (AJtR)
1x Potomek Thorondora (THoEM)
2x Wasal Pana Wiatrów (TDM)
2x Orły Gór Mglistych (RtM)
2x Strażnik Bruinen (TWitW)
2x Zwiadowca z Trollowych Kniei (FoS)
1x Arwena Undomiel (TWitW)
2x Astronom z Imladrisl (FoS)
2x Minstrel z Rivendell (THfG)
1x Gildor Inglorion (THoEM)
3x Mistrz Kuźni (SaF)
1x Gandalf (Core)
1x Radagast (AJtR)

Dodatki (18):
2x Wsparcie Orłów (RtM)
1x Ostrze z Rivendell (RtR)
2x Światło Valinoru (FoS)
2x Instynkt Samozachowawczy (Core)
2x Płonąca Gałąź (CatC)
1x Asfaloth (FoS)
1x Pieśń Mądrości (CatC)
1x Pieśń Bitwy (TDM)
3x Zaradny (TWitW)
3x Vilya (SaF)

Wydarzenia (7):
2x W Samą Porę (TRG)
2x Finta (Core)
1x Pospieszny Cios (Core)
1x Rada Elronda (TWitW)
1x Zaryzykuj odrobinę Światła (SaF)

Wygrałem 5 rozgrywek z 20, więc uważam scenariusz za trudny, a miejscami frustrujący - wiele razy w następnej rundzie miałem zgromadzić odpowiednią liczbę zasobów, aż tu nagle dodatkowy atak Balroga, czy niespodziewany +1 do siły ataku i po bohaterze. Bardzo groźny jest też efekt odrzucenia wszystkich dodatków, który działa tylko podczas ataku Balroga, ale ponieważ atakuje on w każdej rundzie... Dodatkowo Balrog posiada wachlarz dodatków, jak miecz dający +3 do ataku, bicz odrzucający karty z ręki gracza czy kontrzaklęcie anulujące zagrywane wydarzenia i odrzucające pozostałe karty z ręki.

Ten scenariusz niemal w całości (wyjątkiem jest zazwyczaj pierwsza runda) polega na obronie ataków Balroga. Z tym należy się uporać najpierw. Najlepszym sposobem jest Instynkt Samozachowawczy + Pieśń Mądrości + Płonąca Gałąź na Elrohirze. Niestety, kosztuje to 5 zasobów wiedzy, a dodatkowo nie jest łatwo wyciągnąć te karty w startowej ręce, więc trzeba spróbować dopomóc szczęściu. Niezwykle przydatny jest podgląd kart ze swojej talii (Astronom z Imladris) lub dociąg dodatków (Mistrz Kuźni). Niezbędny staje się też Zaradny (na początku gry kosztuje 1 żeton zasobów) na Elrondzie. Dodatkowym bonusem byłaby Vilya ze Światłem Valinoru. Dociąg tych kart może trwać 4-5 rund, w czasie których trzeba się bronić kim popadnie. Jeśli talia spotkań okaże się łaskawa, to momy spore szanse na sukces - Elrohir może spokojnie obronić 2 ataki w rundzie, zwłaszcza, jeśli otrzyma dodatkowo Pieśń Bitwy i Wsparcie Orłów. W tym czasie nad polem bitwy powinny już krążyć jakieś okazy :wink:

Zablokowanie obszarami raczej nam nie grozi, choć zdarzyła się rozgrywka, w której miałem w grze 2 karty Drugie Podziemia (nie można na nich umieszczać żetonów postępu, dopóki Balrog nie jest ranny). W tym momencie przydał się Asfaloth. Większość rozgrywek trzyma w napięciu i trzeba podejmować ryzykowne zagrania, które nie zawsze kończą się szczęśliwie. Zguba Durina jest potężna :twisted:
 
     
maksiu432

Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 1
Wysłany: Sro 18 Sty, 2017   

Wykorzystałem Twoje ustawienie i wygrałem 8 gier z 20. Więc myślę że nie jest źle :P
Pizza Puszczykowo
Ostatnio zmieniony przez Lekt Pon 30 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 14