Piaski Al-Kalim |
Autor |
Wiadomość |
tygrys [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Cze, 2009 Piaski Al-Kalim
|
|
|
Jako, że D.W. potwierdził lato jako termin wydania nowego dodatku mam pytanie czy grał już ktoś w angielską wersję i mógłby się podzielić wrażeniami? Tudzież pytanie do anglojęzycznych graczy czy po lekturze oryginalnej instrukcji mogliby się wypowiedzieć na temat tego co nowego w tym dodatku? |
|
|
|
 |
Tei-chan [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Cze, 2009
|
|
|
Gierka ma nową planszę, znikające i pojawiające się miasta, w tym dodatku ma miejsce zmiana pór dnia (dzień/noc), poza tym przechodzące przez planszę burze piaskowe i według mnie najfajniejsze figurki jakie pojawiły się do tej pory w Runebound. Ogólnie to chyba jeden z najfajniejszych jeśli nie najfajniejszy dodatek do Runebound'a. Jak dobrze pójdzie to w lipcu go zobaczymy, a jak nie to w sierpniu.
Mozę w tym czasie wyklaruje się też sprawa dodatków karcianych. |
|
|
|
 |
tygrys [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Cze, 2009
|
|
|
He he skąd ja wiedziałem, ze to Ty odpiszesz no ok ale to co napisałeś to już wyczytałem w różnych rodzimych sklepach sprzedających ten dodatek. Interesuje mnie bardziej jak to działa w grze. Tudzież na jakiej zasadzie się to odbywa.
Z burzami pisakowymi to wiem, ze jest jakiś znacznik określający obszar burzy ale jakie to ma wpływ na rozgrywkę itp. to nie wiem.
Tak samo jak z nocą i dniem. Chodzi o to, ze pewne rzeczy można zrobić tylko w określonej porze doby? Jakoś się to wiąże z tymi znikającymi miastami?
A bukłaki z wodą i wielbłądy? Pewnie się jakoś wiążą ze zmęczeniem i z szybszym poruszaniem się? |
|
|
|
 |
Tei-chan [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Cze, 2009
|
|
|
Sprawa dnia i nocy wygląda następująco - gracz przed wykonaniem ruchu decyduje czy podróżuje w dzień (ciężkie warunki pogodowe) czy w nocy (bardziej niebezpieczni przeciwnicy).
- W trakcie dnia dostaje się 1 punkt zmęczenia, jesli bohater lub, którykolwiek z jego sojuszników nie ma już zmęczenia (wykorzystał już całą pulę) dostaje w zamian 1 ranę. Jeśli postać rusza z pola Lowlands (niziny) nie dostaje zmęcznie, jesli jednak rusza z pola Dunes (wydmy) dostaje podwójna ilość zmęczenia. Dodatkowo za każdy symbol lasu (w Al-kalim traktowane jako miraż) dostaje się dodatkowe punkty zmęczenia. Zasady te dotyczą zarówno Bohatera jak i jego sojuszników.
- W nocy za to jest bardziej niebezpiecznie. Za każdy symbol na kostkach oznaczony jako wydmy (równina z podstawki) bohater musi odrazu wyciągnąć kartę przygody i rozpatrzeć ją. Kolor karty uzależniony jest od aktywnych Legendarnych Kart Przygody (opis w dodatku szerszy gdyż są one głównym motorem gry). Każda próba ucieczki od rozstrzygnięcia tak wyciągniętej karty jest wykonywana z -10. poza tym pokonane niebezpieczeństwa w ten sposób nie dają nam nagród opisanych na kartach tylko Punkty Doświadczenia.
Jeśli chodzi o Burzę Piaskową. To nie można z niej wyjść ani przez nią przejść, chyba, ze posiadamy specjalny ekwipunek, który by nam na to pozwalał. Burza poruszamy w prosty sposób, za każdym razem jak na kościach wypadną Niziny (Lowlands - znak rzeki z podstawki) albo wyciągniemy kartę przygody z symbolem Palącego Słońca wtedy poruszamy burzą. Zgodnie ze strzałkami na niej umieszczonymi.
Dodatkowo w grze można kupować specjalny ekwipunek przetrwania:
- Wielbłąd ( 1 sztuka złota): odrzucamy w trakcie ruchu aby poruszyć bohaterem na jedno dowolne pole.
- Bukłak z wodą (1 sztuka złota): odrzucamy na koniec swojego ruchu aby odzyskać zmęczenie i rany jakie zadała nam podróż w trakcie dnia.
- Zestaw podróżny (1 sztuka złota): odrzucamy po wykonaniu rzutu kośćmi aby otrzymać bonus +3 do testu umiejętności. |
|
|
|
 |
Tristan [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Cze, 2009
|
|
|
Jednym słowem wygląda bardzo zachęcająco |
|
|
|
 |
zloty [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Cze, 2009
|
|
|
Figurki osobiście mi nie przypadły do gustu, ciekawsze postacie są w wyspie i midnight. Ale zdecydowanie pasują do klimatu pustynnego. Bardzo ciekawe mechaniki są w piaskach, bedzie sie przyjemnie grało w upalne dni lata[ ja obstawiam ze dodatek wyjdzie koniec września jak nie później: D ] |
|
|
|
 |
tygrys [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Cze, 2009
|
|
|
Tei-chan a jakbyś miał porównać pod względem nowości, usprawnień wprowadzonych przez "Wyspę Strachu" i "Piaski" to co byś napisał? Bo w ciągu kilku najbliższych miesięcy pewnie będę się zastanawiał, który polski dodatek planszowy kupić a będę sobie mógł pozwolić tylko na jeden. Pytałem w innym wątku jakie nowości wprowadza wyspa i jak to działa w grze ale nie dostałem wyczerpującej odpowiedzi. Innymi słowy jakbyś miał do wyboru piaski i wyspę to co byś wybrał i dlaczego. Chodzi mi bardziej o mechanikę niż klimat. |
|
|
|
 |
zloty [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Cze, 2009
|
|
|
Mi się piaski wydaja bardziej interesujące. w Wyspie masz podróże morskie miedzy wyspami jest to dość ciekawe, ale jak dla mnie malutka jest ta plansza przez te podroże i sie ciagnie to. masz wynajmowanie kapitanów. Legendarne przemidoty ktore sie zdobywa za skompletowanie mapy która można zdobyć walcząc z wyzwaniami na morzu. Bardzo fajne figurki.
A co do piasków to Ci Tei-Chan napisał
jak dla mnie Piaski>Wyspa |
|
|
|
 |
Tei-chan [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2009
|
|
|
Jak dla mnie Piaski Al-Kalim są bardziej grywalne i ciekawsze. Legendarne Questy, specjalne przedmioty, nowi unikatowi sojusznicy (tych z podstawki się tu nie stosuje według instrukcji), do tego zależność między doświadczeniem bohatera a kartami przygody. Ogólnie Piaski dawały mi więcej frajdy i większa adrenalinka jest, bo łatwiej zginąć. Jak dla mnie są lepsze od Wyspy Strachu nie tylko pod względem mechaniki ale także klimatu. |
|
|
|
 |
dorota [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2009
|
|
|
to jak z tym dodatkiem? wyszedl juz? |
|
|
|
 |
Pajhi [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Gru, 2009
|
|
|
dorota napisał/a: | to jak z tym dodatkiem? wyszedl juz? |
Kolego dotatek wyszedł wystarczy poczytać dokładnie na FORUM |
|
|
|
 |
finallyh [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Gru, 2009
|
|
|
Pajhi napisał/a: | dorota napisał/a: | to jak z tym dodatkiem? wyszedl juz? |
Kolego ... |
|
|
|
|
 |
Pajhi [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Gru, 2009
|
|
|
Panowie jak pierwsze wrażenie po grze?Czy cos zauważyliście ciekawego jakies błędy itp.
Proszę o pierwsze opinie |
|
|
|
 |
kam [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009
|
|
|
dodatek jest wg mnie wypasiony. podoba mi sie szczegolnie to, ze wprowadzili dodatkowe utrudnienia do ruchu, dzieki czemu gra sie ciekawiej, plansza wydaje sie przez to wieksza, a niektore przedmioty w koncu staja sie przydatne (np. oczy avry czy te skrzydla za 15 zlota). motyw z koscia opowiesci tez wymiata. ogolnie tez duzo bardziej odpowiada mi klimat gry niz w podstawce.
jezeli chodzi o bledy i niejasnosci, to do tej pory znalazlem jeden dosc powazny, dotyczacy ekwipunku pustynnego (napisalem o tym posta w dziale niejasnosci). troche nie podoba mi sie sytuacja z legendarnymi sprzymierzencami, ktorzy statystyki maja raczej cienkie, a wg instrukcji sa tak samo smiertleni, jak zwykli sprzymierzency. to czyni z nich znacznie slabsze nagrode za legendarne zadania, niz pozostale, ktore duzo trudniej utracic i latwiej wykorzystac.
takie sa moje pierwsze wrazenia |
|
|
|
 |
Amberos [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2010
|
|
|
Witam
Mam pytanie-nie tylko apropos tego dodatku, ale Wyspy strachu też.
Co to jest ta "plansza nakładka" w tych dodatkach?
Sprzedawca w sklepie na te same pytanie odowiedział mi , że dokłada się ją na skraj planszy z podstawki i w ten sposób rozszerza się ją...
A z tego, co piszecie rozumiem co innego-że kupując dodatek z planszą albo gra sięTYLKO na tej nowej, albo TYLKO na planszy z podstawki...
Jeśli tak jest to lipa(w M&M grało się na obu lub więcej plansz na raz)
Więc jak to jest z tymi planszami nakładkami??
Amberos |
|
|
|
 |
|