  | 
               
                  galakta.pl
                   
                  Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Interpretacja scenariusza Hobbit | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Grzesiekt22 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 01 Mar, 2017   Interpretacja scenariusza Hobbit
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zcze jedno pytanie odnośnie interpretacji kart scenariusza. Wytłumacze o co chodzi na przykładzie scenariusza "Lećmy zanim wstanie świt" z dodatku Hobbit. 
 
Na karcie wyprawy 2B widnieje: 
 
-Punkty wyprawy 1 (liczba żetonów postępu które muszą być umieszczone) 
 
-WYMUSZONY: Jeśli w grze nie ma już żadnych wrogich troli albo w talii Spotkań nie ma już kart, gracze przechodzą do kolejnego etapu. 
 
Za każdym razem kiedy gracze mieliby umieścić żetony postępu na tej karcie, zamiast tego odrzucają taką samą liczbę kart z talii spotkań 
 
 
Pokonałem wszystkie Trole tzn. że przechodzę do następnego etapu ??? nawet jeśli nie mam jednego żetonu postępu na tej karcie ?? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kamlost [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przechodzisz do następnego etapu, nie musisz dokładać żetonu. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Grzesiekt22 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 10 Mar, 2017   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki a w scenariuszu ponad gór omglonych szczyty na karcie wyprawy w dół, w dół w nasz gród jest napisane: po odkryciu wtasuj wszystkie karty spotkań i odłóż je na bok.
 
 
Wszystkie tzn też wrogów w zawarciu, strefę przeciwności?? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 maclis [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 12 Mar, 2017   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Grzesiekt22 napisał/a: | 	 		  Dzięki a w scenariuszu ponad gór omglonych szczyty na karcie wyprawy w dół, w dół w nasz gród jest napisane: po odkryciu wtasuj wszystkie karty spotkań i odłóż je na bok.
 
 
Wszystkie tzn też wrogów w zawarciu, strefę przeciwności?? | 	  
 
 
Tak, całą talię spotkań wraz z aktywnym obszarem, strefą przeciwności i wrogami w zwarciu odrzucasz. Bierzesz drugą talie, i przeciwko niej będziesz grał. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Grzesiekt22 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sob 18 Mar, 2017   Scenariusz Muchy i Pająki
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Znowu proszę o pomoc.
 
 
Gram solo scenariusz "Muchy i Pająki".
 
1.Etap 2B każe stworzyć swoją prywatną strefę przeciwności. Rozumiem że tu nic specjalnego się nie dzieje bo gram sam ???
 
2. Następnie usuwam wszystkie swoje zasoby, moje postacie są nieprzytomne i zostaję tylko Z Bilbem?? 
 
3. Przejdę do etapu 4A dopiero jak przejdę etap 3 B ??
 
 
Samemu wydaje mi się że ten scenariusz jest nie do przejścia. Zostając z samym Bilbem bez zasobów przecież zginę bardzo szybko. 
 
No chyba że coś źle gram ?? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kamlost [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Wto 21 Mar, 2017   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ad 1: tak, ale odrzucasz karty, które są aktualnie w strefie przeciwności 
 
Ad 2: tak
 
Ad 3: tak
 
Zostajesz tylko z Bilbem ale 
 
o ile ma on Pierścień, to szybciej będzie mógł przywracać do gry resztę bohaterów. 
 
Możesz też zagrywać karty o koszcie 0. Bohaterowie zasobów nie gromadzą, ale nadal są w grze. Możesz również korzystać z ich dodatków. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Maciug [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Wto 21 Mar, 2017   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Masz racje. Solo jest do przejścia, jednak na 2-3 osoby jest arcytrudny. W talii do tego scenariusza polecam mnóstwo kart darmowych i takich, które dodają zasoby. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 dakro [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 15 Lut, 2018   Hobbit
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja dopiero zamierzam nabyć tę grę. PO latach wróciłem do książki i filmów, a teraz przyszedł czas na pogranie | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hemanek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   Lećmy, zanim wstanie świt - problem z zasadami
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, zagrywam 3 ci raz ten scenariusz i mam kilka wątpliwości:
 
1. Karta "Obóz Trolli" http://hallofbeorn.com/Lo...ll-Camp-THOHaUH  -kiedy znajduje się w strefie przeciwności, wrogie Trolle otrzymują +1 do siły zagrożenia za każdego gracza biorącego udział w grze. Każdy Troll (William, Tom, Bert) ma SZ 3, dodaję +1 do wszystkich, jeżeli gram solo (10) , czy każdy z nich dostaje dodatkowo +1 i wtedy SZ wyniesie 12?
 
 
2.Dodatek "Klucz Thróra" dołącz do bohatera  http://hallofbeorn.com/LotR/Details/Thror's-Key-THOtD 
 
Odpowiedź: Kiedy w strefie przeciwności zostanie umieszczony obszar, dołącz KT do tego obszaru. Dopóki KT jest dołączony do obszaru, otrzymuje: "traktuj obszar, do którego dołączono tę kartę tak, jakby jego pole tekstowe było puste (nie licząć cech) " .
 
Co potem z tym dodatkiem, ja sam jako gracz decyduję kiedy go usunąć z danego obszaru? i następnie co z samą kartą? wraca do bohatera, czy odrzucam ją na stos kart odrzuconych?
 
 
3. Ostatnie pytanie, czy postać pochwycona w worek, w fazie przydzielania zasobów otrzymuje zasób? nigdzie się nie doczytałem że "NIE" więc przydzielałem,
 
 
Z góry dziękuję za podpowiedzi , pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzysztof1986 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ad 1 
 
+1 do każdego trolla czyli w twoim przypadku bedzie 12
 
ad 2
 
Działa to tak że jak sie pojawia obszar to MOŻESZ ale nie musisz dołączyc go do tego obszaru. Odpowiedź jest opcjonalna. Dalej -->jak już dołączysz go do obszaru to nie możesz odrzucic go kiedy chcesz. Dodatek zostaje odrzucony po zbadaniu / odrzuceniu obszaru 
 
ad 3
 
normalnie dostajesz zasoby    dobrze grales    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hemanek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wielkie dzięki za wyprostowanie tych zasad. Grałem ostatnio w dwie osoby i grałem tak że każdy troll dostawał +2 do SZ (jak nie rozumiem do końca zasad, to wybieram wariant trudniejszy) weszły trolle x3, do tego jaskinia i obóz trolli, to w strefie zrobiło się 20 SZ, hardcor     
 
Ale jest radocha, bo wyszło że grałem dobrze, jedyny błąd to sam zdjąłem klucz z obszaru i oddałem bohaterowi, następna wyprawa będzie już poprawnie, jeszcze raz dzięki. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hemanek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   Żeby wydrzeć lochom, grotom
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, mam jedną zagwozdke w tym scenariuszu, czy kiedy znajdę w swojej talii ,kartę skarbu "ŻĄDŁO", mogę ją dołączyć do Bilba?,zaznaczam że znajduje się on w obszarze zagadek. Instrukcja mówi że karty w tym obszarze są odporne na działanie kart graczy, a Bilbo nie może otrzymywać dodatków zagrywanych przez graczy. Wydaje mi się jednak że karta "skarb"u nie podlega tym zasadom, aczkolwiek mogę się mylić     Może ktoś wyprostuje mi ten problem, z góry dziękuję. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |