 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Wymykanie się innym poszukiwaczom... |
Autor |
Wiadomość |
meteser [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Kwi, 2018 Wymykanie się innym poszukiwaczom...
|
|
|
Witajcie Mam pytanie dotyczace zasad gry Talisman Magia i Miecz..
Jakie są zasady odnosnie wymykania się poszukiwaczom.. jeśli:
Poszukiwacz "1" staje na polu poszukiwacza "2" i oznajmia, że go atakuje. Nastepnie
Poszukiwacz "1" zużywa jednorazowe przedmioty do walki i zamierza wykonać rzut ataku..
WERSJA 1
W tym momencie poszukiwacz "2" oznajmia ze sie wymyka (ma zaklecie) i poszukiwacz "1" traci jednorazowe przedmioty.
WERSJA 2
Poszukiwacz "2" nie może sie juz wymknąc, bo wg instrukcji moze sie wymknąc tylko przed walką, a jeśli poszukiwacz "1" zużył przedmioty do walki tzn.. że walka się już rozpoczęła.
Która wersja jest poprawna?
Czy atakowany poszukiwacz może "wymykać się" po wypiciu eliksirów siły przez atakującego poszukiwacza, który nie wykonał jeszcze rzutu ataku? Czy wypicie eliksirow siły oznacza rozpoczęcie walki?
Pozdrawiam
Marta |
|
|
|
 |
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Kwi, 2018
|
|
|
Poprawna jest wersja nr 2. |
|
|
|
 |
Berni77 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Kwi, 2018
|
|
|
Polemizował bym.
Dla mnie 1.
Ze względu na to, że przedmioty, o których mówisz pewnie w opisie mają PRZED WALKĄ co oznacza, że walka nie rozpoczęła się. Walka rozpoczyna się jak rzucasz kostką aby zaatakować. Przed tym rzutem możesz robić wszystko, wybić setkę eliksirów, a ktoś po tym fakcie, rzuci czar (lub użyje zdolności) i się wymknie. Życie - jesteś w d...
Nawet w wersji DE dopóki nie kliknie się rzutu kostką to można wymykać się do woli PRZED walką.
Walka, ruch, itp. rozpoczyna się dopiero od rzutu kostką (lub użycia jego odpowiednika). |
|
|
|
 |
meteser [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2018
|
|
|
Berni77 napisał/a: | Polemizował bym.
Dla mnie 1.
Ze względu na to, że przedmioty, o których mówisz pewnie w opisie mają PRZED WALKĄ co oznacza, że walka nie rozpoczęła się. Walka rozpoczyna się jak rzucasz kostką aby zaatakować. Przed tym rzutem możesz robić wszystko, wybić setkę eliksirów, a ktoś po tym fakcie, rzuci czar (lub użyje zdolności) i się wymknie. Życie - jesteś w d...
Nawet w wersji DE dopóki nie kliknie się rzutu kostką to można wymykać się do woli PRZED walką.
Walka, ruch, itp. rozpoczyna się dopiero od rzutu kostką (lub użycia jego odpowiednika). |
Witaj
W moim poprzednim pytaniu odnośnie kolejności działań odpowiedziałeś b) czyli:
1. oznajmienie ataku
2. próba wymykania się
3. podliczenie punktów ataku (z przedmiotów, jednorazowych eliksirów i rzutów ataku)
4. rzuty ataku
Tą wypowiedzią sugerujesz żeby zamienić 2 z 3. Jesteś niekonsekwentny
Moim zdaniem wymykać się można tylko po oznajmieniu ataku. Jeśli się tego nie zrobi to nie powinno się mieć już takiej możliwości po użyciu eliksirów przez atakującego tylko i wyłącznie do tej walki.
W przeciwnym razie analogicznie powinno się zachowywać tak:
1. oznajmienie ataku przez atakującego
2. podliczenie punktów ataku (z przedmiotów, jednorazowych eliksirów)
3. rezygnacja z ataku przez atakującego (bo doszedł do wniosku, że nie da rady pokonać przeciwnika bo wypił za dużo eliksirów)
Ale skoro zasady są niejasne to dobrze sobie je ustalić przed grą
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2018
|
|
|
Berni77 napisał/a: | Polemizował bym.
| W sumie można.
Swoją interpretację opieram na tym że w instrukcji atak jest podzielony na 5 etapów, wymykanie się jest etapem 1, a modyfikatory wszelakie do rzutu są w etapie 2 (nie wiadomo czemu nazwanym rzucanie czarów ). |
|
|
|
 |
|
|