 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
PBF#144 - Martwy nie zna strachu |
Autor |
Wiadomość |
Ril [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018 PBF#144 - Martwy nie zna strachu
|
|
|
Witajcie Lordowie!
Trzecia edycja to nieoficjalna wersja Gry o tron zaprojektowana przez Lwa Sołowieja, któremu przy okazji dziękuję za pomoc w przygotowaniu tej partii. Więcej na temat 3ED możecie przeczytać tutaj:
https://www.facebook.com/...463883920598994
W tej grze czyha wiele pułapek na nieostrożnych graczy, ale jestem spokojny, bo wierzę w Was. Mieszkańcy Westeros też na Was liczą, że nigdy nie położycie rozkazu handlu w porcie albo wsparcia na morzu, aby wesprzeć walkę na lądzie (chyba że jesteście Greyjoyami). Jak zwykle w takich wypadkach, odsyłam do instrukcji. Jeśli będą pytania, to można je przesyłać w tym wątku lub do mnie na pw. Jeśli będę umiał odpowiedzieć, to zrobię to w FAQ pod instrukcją albo w innej formie, aby odpowiedzi były widoczne dla wszystkich.
Instrukcja:
https://docs.google.com/document/d/1mMHftW9-5vRzhqjc6gTns_i4hgo2g4KkLlRYKuENzSs/edit
Początkowa mapa:
https://docs.google.com/drawings/d/1IvoabG1nVPP_YQ0vPSJNLxkGxm3hwpZWTgdY7uqfY9A/edit
Zapisy stanu gry:
Runda 1 - po przydzieleniu rozkazów
brak
Runda 1 - po realizacji rozkazów
brak
Runda 2 - po przydzieleniu rozkazów
brak
Runda 2 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1iAHJWZHVQwCUFp7XzHfaDcCmWczC5LV7E5TUv9fCifI/edit
Runda 3 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1y0LkqyDE7IEXEG_wQtXv_POld815SWn2C90wQoVpUuM/edit
Runda 3 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1lZ3j0KLHvvTGk-pIxBE0iJYW2oIeS81sVkZOQIBCqYo/edit
Runda 4 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1dlkinPpa1fGU_mqNWedtPZ6vVeBTim-YaXVEc41Y82s/edit
Runda 4 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1xDRcwnegxz8KrSX7uc-igIpaI_Wcq_lwU3F-x1v_RX8/edit
Runda 5 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1jdLKqz_zyjCe41OVWlB1ol5WZtdNT3ih--s_eJMLF2Q/edit
Runda 5 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1Pc3xemBsfgg1N8Wt5NEyMQHWV9ZjtkyVE8vNyApWP28/edit
Runda 6 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1mG3VcOo2EE8tg7dmDPYS86A1mPIeR4LYw0zsUAX-jKU/edit
Runda 6 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/19KUh8SVA5JV9q8Ki96IzMv5-L0ZORexTOtwWs-9NuOQ/edit
Runda 7 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1e0UQfIRsQml_U0A4AvUvknjIm11ciXw2yQI_xVLEljg/edit
Runda 7 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1Qar1wQ5yX6geHT1Mq8tgd_owN2KwR75ajvlpMuBrm0M/edit
Runda 8 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1gFFjiZVR5SE9TGAZ56AiH7Oi64IjVnxghUByrkMsTaM/edit
Runda 8 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1AnjAwdMv2c6ApsrYkhFvvmB4_bh_FpLVLSgVoSd1GXk/edit
Runda 9 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1tFMAqFDkRgo98-uA_18I9Hc_Z11WWVFlDV7-JQTSGrY/edit?usp=sharing
Runda 9 - po realizacji rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1_jdWHU3VdOmIdYyXlyKqDjhR5pgixe4WDnEkOopXKcE/edit
Runda 10 - po przydzieleniu rozkazów
https://docs.google.com/drawings/d/1YARgiYQc1GBphjJrTwWsz5hIEHDQlhV8GYc66gBvfPk/edit
Aktualna mapa:
https://docs.google.com/drawings/d/1Ge2hpuZhZJ_ebFiU0wl94T9U8qisWhAhMvjYIcOw-1Y/edit
Runda 10.
I. Faza Westeros
1. Przesunięcie znacznika rundy
2. Losowanie kart Westeros
I 9. Jesienne Deszcze - W tej turze każdy z graczy otrzymuje karę -1 do wszystkich rozkazów marszu.
II 3. Nawałnica mieczy - W tej turze nie można przydzielać rozkazów obrony, natomiast wszystkie rozkazy marszu otrzymują premię +1.
III 9. Atak Dzikich - Dzicy atakują z aktualną siłą.
3. Przesunięcie żetonu na torze Dzikich (ɤ×0) 4
4. Rozpatrzenie kart Westeros
Gracze, którzy zgodzili się wziąć udział w tej wersji GoT:
1. Kamcyk - Martell
2. lukipeki - Baratheon
3. Horn-Varelius - Lannister
4. Baldur - Greyjoy
5. gamaliel - Tyrell
6. Richtus - Stark
7. eSzopiklon - Arryn
Na początek wybór rodu. Mogę też losować, ale nikt nie zna trzeciej edycji i pomyślałem, że wybieranie będzie ciekawsze. Proponuję przyjąć zasadę „kto pierwszy, ten lepszy”, czyli zaczynają ci, którzy jako pierwsi dadzą odpowiedź w tym wątku. |
Ostatnio zmieniony przez Ril Wto 26 Lut, 2019, w całości zmieniany 38 razy |
|
|
|
 |
Horn-Varelius [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
Hmm... To ja się chyba zdecyduję na Lannistera. |
|
|
|
 |
gamaliel [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
Wezmę Tyrella |
|
|
|
 |
lukipeki [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
dlaczego nie kłaść wsparcia na morzu?
Z tego co czytałem,to działa na obszary morskie?
I mam prośbę, jeśli masz gdzieś wydarzenia/ karty w wersji tekstowej, to wypisz je tutaj, bo rozczytywanie z mapy jest trochę słabe
Biorę Martellów(Tyene powinna mieć siłe 2, nie?) |
Ostatnio zmieniony przez lukipeki Czw 26 Lip, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Ril [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
lukipeki napisał/a: | dlaczego nie kłaść wsparcia na morzu?
Z tego co czytałem,to działa na obszary morskie? |
A już wiem, co masz na myśli. Chodziło mi oczywiście o to, że w przypadku walk na lądzie morskie wsparcie nie będzie dobrym pomysłem. To nie był dobry przykład.
lukipeki napisał/a: | I mam prośbę, jeśli masz gdzieś wydarzenia/ karty w wersji tekstowej, to wypisz je tutaj, bo rozczytywanie z mapy jest trochę słabe |
Czemu słabe? Nie myślałem, że to będzie problem.
lukipeki napisał/a: | Tyene powinna mieć siłe 2, nie? |
Ta siła 1 jest raczej celowa. |
|
|
|
 |
lukipeki [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
OK to jednak chcę Baratheonów bo Martellowie są słabi |
|
|
|
 |
Richtus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
Wezmę Starków. |
|
|
|
 |
lukipeki [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
Dobra, mam szereg pytań, które mi się nasunęły:
- Czy to co mamy na zamkach, to jednocześnie garnizony i punkty rekrutacji?
-Jakie są punkty obrony/rekrutacji na obszarach neutralnych?(Bliźniaki, Riverrun, Królewska Przystań). Czy to jest jakoś nadrukowane pod spodem, czy o co chodzi?
- Jaki sens ma rozkaz handlu z gwiazdką? Bo rozumiem,że nie służy do mobilizowania; w tej chwili jego jedynym przeznaczeniem jest po prostu bycie trzecim rozkazem handlu?*edit, sam już doczytałem)
-Karta "Krwawa dezynteria" działa dopiero na końcu tury? Przypuszczam tak po treści karty "Nieurodzaj"
- Czy skoro można przydzielać rozkazy na obszarach ze znacznikiem, na którym nie ma żadnej jednostki, to można go wykorzystać np do rozkazu marszu, przenieść tam jednostki, i dalej nimi marszować?
- O co chodzi z tym podwójnym ruchem rycerzy? Jakiś przykład poproszę
-Jak wygląda sprawa z braniem długu? kto pierwszy ten lepszy? I czy jeżeli dług rośnie w kolejnej rundzie, to czy dopisuje się to do limitu zadłużenia graczy?
-Najazd działa tak samo jak w oryginale?
Karta dzikich otwarta bitwa - można sobie położyć tych rycerzy gdziekolwiek, czy tylko na obszarach które kontrolujemy? Czy w ogóle tylko na obszarach na których można mobilizować
Zabójcy Wron - czy to jest ważniejsze, niż karta Banku Braavos Zabójca? Czyli czy pozwala tą odrzuconą na zawsze kartę przywrócić? |
|
|
|
 |
Ril [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
lukipeki napisał/a: | Dobra, mam szereg pytań, które mi się nasunęły:
1.- Czy to co mamy na zamkach, to jednocześnie garnizony i punkty rekrutacji?
2.-Jakie są punkty obrony/rekrutacji na obszarach neutralnych?(Bliźniaki, Riverrun, Królewska Przystań). Czy to jest jakoś nadrukowane pod spodem, czy o co chodzi?
3.- Jaki sens ma rozkaz handlu z gwiazdką? Bo rozumiem,że nie służy do mobilizowania; w tej chwili jego jedynym przeznaczeniem jest po prostu bycie trzecim rozkazem handlu?
4.-Karta "Krwawa dezynteria" działa dopiero na końcu tury? Przypuszczam tak po treści karty "Nieurodzaj"
5.- Czy skoro można przydzielać rozkazy na obszarach ze znacznikiem, na którym nie ma żadnej jednostki, to można go wykorzystać np do rozkazu marszu, przenieść tam jednostki, i dalej nimi marszować?
6.- O co chodzi z tym podwójnym ruchem rycerzy? Jakiś przykład poproszę
7.-Jak wygląda sprawa z braniem długu? kto pierwszy ten lepszy? I czy jeżeli dług rośnie w kolejnej rundzie, to czy dopisuje się to do limitu zadłużenia graczy?
8.-Najazd działa tak samo jak w oryginale?
9. Karta dzikich otwarta bitwa - można sobie położyć tych rycerzy gdziekolwiek, czy tylko na obszarach które kontrolujemy? Czy w ogóle tylko na obszarach na których można mobilizować
10. Zabójcy Wron - czy to jest ważniejsze, niż karta Banku Braavos Zabójca? Czyli czy pozwala tą odrzuconą na zawsze kartę przywrócić? |
1. Tak.
2. Bliźniaki 2, Riverrun 2, Królewska Przystań 2.
3. Mnoży się wydrukowaną na obszarze liczbę żetonów ×3, zamiast ×2 jak przy zwykłym handlu.
4. Kara do zaopatrzenia działa natychmiast, podobnie jak w karcie Nieurodzaj (tutaj wprost napisano, że redukcji wojsk dokonuje się natychmiast). Przy obu tych kartach w fazie zaopatrzenia nie uwzględnia się już tej kary. W karcie Nieurodzaj na koniec tury obniża się podatki, a nie zaopatrzenie.
5. Tak.
6. Przykład: Martell ma 2 jednostki rycerzy i 1 piechura w Słonecznej Włóczni, statek na Morzu Dorne i 9 jednostek piechurów w Kamiennym Hełmie. Rozpatrując rozkaz marszu w Słonecznej Włóczni, może przesunąć piechura na Kamienny Hełm, jednego rycerza przesunąć na Tumbleton (obszar nie zajmowany przez innego gracza), a drugim zaatakować Koniec Burzy.
7. Każdy gracz może w dowolnym czasie zadłużyć się na maksymalną dostępną mu liczbę żetonów. Podany limit dotyczy każdego rodu z osobna, a nie łącznej puli, jaką Bank Braavos ma do dyspozycji. Gdy dług osiągnie tę wartość (także w wyniku przyrostu długu na koniec rundy), gracz nie będzie mógł wziąć kolejnej pożyczki, dopóki (przynajmniej częściowo) nie spłaci poprzedniej. To już nieaktualne. Nowa interpretacja zasad: nawet zadłużony gracz może wziąć kolejną pożyczkę.
8. Tak.
9. Dobre pytanie. Może przyjmijmy, że rycerzy można położyć na dowolnych obszarach, których nie kontroluje inny gracz lub siły neutralne. Nie musi to być jeden obszar.
10. Też dobre pytanie. Jeśli traktować dosłownie zapisy tych kart, to można taką kartę przywrócić. I może niech tak będzie, bo w GoT czasem się zdarza, że powraca ktoś, kto umarł. |
Ostatnio zmieniony przez Ril Pią 27 Lip, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukipeki [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
Aha, czyli każdy może na początku wziąć 14 żetonów, tak?
Reszta jest jasna, dzięki |
|
|
|
 |
Ril [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
lukipeki napisał/a: | Aha, czyli każdy może na początku wziąć 14 żetonów, tak? |
Lannister 16, Greyjoy 0, a pozostali 14. |
|
|
|
 |
lukipeki [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
no tak, zgadza się, dzięki
ta Krwawa Dezynteria jest zabójcza, jak to wypadnie, to będzie mega syf xDD |
|
|
|
 |
Germanus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
wyróżniłem temat |
|
|
|
 |
Ril [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
Germanus napisał/a: | wyróżniłem temat |
Dzięki. |
|
|
|
 |
Baldur [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
Kurczę nic nie widziałem ze startuje nowa wersja. Szkoda. Jakby ktoś zrezygnował to ja z chęcią przejmę "slota" |
|
|
|
 |
|
|