galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
Bondu 

Wiek: 27
Dołączył: 15 Lip 2018
Posty: 2
Wysłany: Pon 16 Lip, 2018   

Witam, mam kolejne pytanie, a mianowicie w spotkaniu "Krew nie kłamie" żeby otworzyć drzwi bohaterowie muszą złamać pieczęcie których specjalna zasada brzmi: "bohater, który sąsiaduje z pieczęcią ochronną, może wykonać test siły lub wiedzy. Jeśli test zakończył się sukcesem, pieczęć ochronna zostaje złamana - należy odrzucić reprezentujący ja znacznik celu". Czy bohaterowie muszę poświęcic akcje żeby wykonać ten test, czy robią go automatycznie 'za darmo' w momencie w którym staną na sąsiednim polu? Jeżeli nie muszą poświęcać akcji to czy mogą chodzić cały czas obok pieczęci i zdawać test kilka razy na turę? Będę wdzięczny za odpowiedź przed weekendem bo będziemy grali ten scenariusz :D
 
     
miki66611 

Wiek: 32
Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 16 Lip, 2018   

Bondu ja gram tak że traci się na to akcję ze względu na instrukcję strona 10 "otwarcie lub zamknięcie drzwi", dla mnie jest to akcja otwarcia drzwi co prawda może być nieudana ale to moim zdaniem powinno nieść ryzyko utraty ruchu.
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 87
Wysłany: Pią 10 Sie, 2018   

Bondu

jeśli chodzi o pytanie ze "Spoczynkiem rellegara" która to kampania? bo nie wiem gdzie szukać.


Jest to akcja.
 
     
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 87
Wysłany: Pią 10 Sie, 2018   

Witam,
Naświetlę sprawę...
Jest taka postać ASTARRA która ze zdolności postaci możeza 1 punk ruchu teleportować na puste pole obok bohatera znajdującego się o 3 pola od niej...
Nie ma zaznaczone informacji że ma to być najbliższą pole.

Postać dobrała klasę Iluzjonista Gdzie wizje traktowane są jak bohaterowie. - Zgadza się?
Czyli ASTARRA może teleportować się do własnych wizji?

Są też zdolność za 1 exp
Ścieżka iluzji która w zamian za ruch ze zmęczenia może przemieszczać wizje o 1 pole.
przy połączeniu zdolności postaci wraz ze zdolnością klasy za 1 exp można wystawić wizje o 2 pola następnie wydać 1 punkt zmęczenia aby otrzymać 1punkt ruchu ->następnie teleportować się do przesunietej (ze zdolnosci) już wizji. Co daje ruch o 4 pola za 1 zmeczenie :)
Czy tak można? Czy raczej postać musi się poruszyc ze zmeczenia i nie dopiero potem przesunąć iluzję? A co za tym idzie wydać kolejny punkt ruch aby się teleportować?
 
     
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 117
Wysłany: Czw 16 Sie, 2018   

najpierw się teleportujesz a potem przesuwasz wizje (bo odwrotnie wizja bylaby juz za daleko).

Po prostu nie możesz robić tych dwu rzeczy naraz, coś musisz zrobić pierwsze.
 
     
stiepan88 

Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 7
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2018   

Pytania odnośnie przygody "krew nie kłamie"
Czy Eliza może wykonywać obie akcje na przelewanie krwi na ołtarz w jednej turze? chodzi mi o zakazane inkantacje i ofiarę z krwi ?
Oraz czy na ołtarz należy zebrać 25 obrażeń na całość czy w sumie 50 na każdą z jego części?

Z góry dziękuję za pomoc
 
     
kozakkube 

Wiek: 28
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 16
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2018   

Cytat:
Czy Eliza może wykonywać obie akcje na przelewanie krwi na ołtarz w jednej turze? chodzi mi o zakazane inkantacje i ofiarę z krwi ?


Tak może wykonać 2 razy zakazana inkantacje, zwykle zasady mówią "raz na turę" jeżeli nie może wykonać tej samej akcji 2x.

Cytat:
Oraz czy na ołtarz należy zebrać 25 obrażeń na całość czy w sumie 50 na każdą z jego części?


25 na całość, 50 było by totalną przesadą :P
 
     
stiepan88 

Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 7
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2018   

kozakkube napisał/a:
Cytat:
Czy Eliza może wykonywać obie akcje na przelewanie krwi na ołtarz w jednej turze? chodzi mi o zakazane inkantacje i ofiarę z krwi ?


Tak może wykonać 2 razy zakazana inkantacje, zwykle zasady mówią "raz na turę" jeżeli nie może wykonać tej samej akcji 2x.

Cytat:
Oraz czy na ołtarz należy zebrać 25 obrażeń na całość czy w sumie 50 na każdą z jego części?


25 na całość, 50 było by totalną przesadą :P


no właśnie ostatnio grałem i w trakcie stwierdziliśmy że musi chodzić o 50 bo inaczej bohaterowie nie mieliby szans. Jako MW miałem już komplet a oni nawet drzwi nie mieli otwartych. Chyba nie mieli aż takiego pecha albo ja aż tyle szczęścia XD
 
     
kozakkube 

Wiek: 28
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 16
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2018   

stiepan88 napisał/a:

no właśnie ostatnio grałem i w trakcie stwierdziliśmy że musi chodzić o 50 bo inaczej bohaterowie nie mieliby szans. Jako MW miałem już komplet a oni nawet drzwi nie mieli otwartych. Chyba nie mieli aż takiego pecha albo ja aż tyle szczęścia XD


Zwazajac ze Eliza ma tylko 12 hp, a Mistrz przemian leczy ją tylko 1-3hp, musi on ją uleczyć minimalnie 5 razy, a maksymalnie 14 razy, by wykonała ona swój cel. srednio daje to około 10 tur. Uważam to za wystarczająco jeżeli bohaterzy wiedzą co robić.
Scenariusz jest zbalansowany, z minimalna przewagą dla MW.
 
     
stiepan88 

Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 7
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2018   Stany

Kolejne pytanie bo nie umiem tego w instrukcji znaleźć.
Jak potwory mogą odrzucić karty stanów takie jak trucizna?
 
     
kozakkube 

Wiek: 28
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 16
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2018   Re: Stany

stiepan88 napisał/a:
Kolejne pytanie bo nie umiem tego w instrukcji znaleźć.
Jak potwory mogą odrzucić karty stanów takie jak trucizna?


Odrzucenie karty stanu wiąże sie z wykonaniem testu atrybutu, jako że potwory nie mają, każdy rzut sprawdzenia kończy się niepowodzeniem. Mroczny władca, z tego co pamietam, ma karte która pozwala mu uleczyc swoich podwładnych z żetonów stanów.

Także, normalnym sposobem nie może potwór się uleczyć z trucizny, jedyny sposób to karta MW.

Cytat:
Dark Remedy - Labyrinth of Ruin Expansion
Play this card on a monster group during your turn and choose 1 condition. Each monster in that group may discard 1 token corresponding to the chosen condition.
 
     
stiepan88 

Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 7
Wysłany: Wto 09 Paź, 2018   Cienista Góra

Hej, wyjaśni mi ktoś jak w misji "Cienista Góra" w drugim spotkaniu Mroczny władca zdobywa znaczniki bohaterów ? Smok rozumiem jak "zabije" to zdobywam żeton bohatera ale czy tam nie ma błędu w opisie jeśli chodzi o to że mroczny władca dostaje na początku żeton jeśli jakiś bohater jest nieprzytomny . Plus grając z 4 bohaterami MW musi zdobyc tych znaczników 12? Próbując samym smokiem nie jest to zbyt proste. No chyba że ta misja jest zdecydowanie nastawiona na bohaterów. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi to objaśnił.
 
     
kozakkube 

Wiek: 28
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 16
Wysłany: Sro 10 Paź, 2018   

W mojej angielskiej wersji jest napisane ze celem MW jest zdobycie 4 tokenow graczy,
po jednym od kazdego, jezeli bohaterow jest 4,
jezeli jest 3 graczy to musi pierw uzbierac wszystkie 3 nastepnie dodatkowo jeden,
jezeli 2 bohaterow to po 2 od kazdego z tym ze musi miec pierw 2 rozne by zaczac zbierac kolejne (czyli jezeli zabijesz np maga i wezmiesz jego token, to jezeli zabijesz maga jeszcze raz przed zabiciem np. wojownika nie dostaniesz kolejnego tokenu maga)
 
     
stiepan88 

Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 7
Wysłany: Sro 10 Paź, 2018   

Dzięki za odpowiedź.
Kolejne pytania.
Czy karę za wodę płacimy za każde pole wody czy tylko jak do niej wchodzimy ?
Czy umiejętność apostoła która daje leczonej postaci kość mocy żółtą może się kumulować?
 
     
kozakkube 

Wiek: 28
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 16
Wysłany: Sro 10 Paź, 2018   

stiepan88 napisał/a:

Czy karę za wodę płacimy za każde pole wody czy tylko jak do niej wchodzimy ?


Za kazde pole, w zasadach jest napisane: "Aby wejść na pole, na którym znajduje się woda,
gracz musi wydać 2 punkty ruchu" - przechodzac z pola wody na pole wody dalej jest akcja "wejscie na pole, na ktorym znajduje sie woda"

stiepan88 napisał/a:
Czy umiejętność apostoła która daje leczonej postaci kość mocy żółtą może się kumulować?


Chodzi o klase proroka i nizej przedstawiana karte?

Jezeli tak to nie kumuluje sie, poniewaz na karcie jest napisane, wyczerp karte. Wiec nie mozna uzyc jej jeszcze raz w tej turze.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.43 sekundy. Zapytań do SQL: 12