galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Klątwa Czarnego Faraona - edycja poprawiona
Autor Wiadomość
Lunar 


Wiek: 27
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 100
Wysłany: Wto 24 Maj, 2016   Klątwa Czarnego Faraona - edycja poprawiona


No to już wiemy :) , że ostatnia część została domknięta! Do mnie już płynie, a składniki z dodatku Uniwersytet Miskatonic czekają niecierpliwie by się zlepić z resztą <3

Jak tylko przyjdzie to fotorelacja, wrażenia jak zawsze :) I chyba mając Faraona wreszcie grywalny (i wygrywalny) stanie się autorski dodatek Klątwa Złotego Skarabeusza, który jest niektórym fanom znany.
 
 
     
Lunar 


Wiek: 27
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 100
Wysłany: Czw 26 Maj, 2016   

I przybyło. Teksty z kart jak na pierwszy rzut oka nienaganne ;) Zdaję sobie sprawę, że to kopie pierwszego faraona, jeżeli chodzi o wydarzenia. Dla mnie to całkowita nowość, gdyż zbierać zacząłem na chwilę tuż przed wydaniem Innsmouth w Polsce :) Wówczas Faraon stawał się powoli niedostępny. Doczekaliśmy tej chwili :)

Zawartość z Miskatonic dodana <3 (5 przedmiotów muzealnych + 9 spotkań muzealnych).

Fotorelacja (cośtam można przeczytać z nowości).



Zawartość mieści się w pudełkach. Kart dzielnic jest naprawdę dużo (dwie dzielnice w jedną kupkę ledwo mieszczą się w miejscu na nie w pudełkach dużych). Karty mitów i bram tworzą 10-centymetrowe stosy i wypełniają CAŁY rowek z pudełka Uniwersytetu Miskatonic :) Na styk, ale się da.

Dla mnie zwieńczenie cyklu było oczywistym zakupem. Na relację z gry trzeba będzie poczekać. Zbieranie ekipy trwa ^^
 
 
     
espanoles

Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 173
Wysłany: Czw 26 Maj, 2016   

a powiedz mi taką rzecz- na pierwszym zdjęciu te żetony to co to?
Z tego co mnie pamięć nie myli, to zmianie uległy wartości bonusów Sprzymierzeńców i chyba dwie karty spotkań..
Generalnie zwieńczenie tematu HORROR w ARKHAM - łezka się w oku kręci..
Szkoda, że poszli w kierunku utopijnego Eldritcha...
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 677
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 27 Maj, 2016   

espanoles napisał/a:
Z tego co mnie pamięć nie myli, to zmianie uległy wartości bonusów Sprzymierzeńców i chyba dwie karty spotkań...
Różnic jest jednak trochę więcej.
https://boardgamegeek.com/thread/672636/list-changes-between-original-and-revised-expansio
_________________
Moje planszówki
 
     
Lunar 


Wiek: 27
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 100
Wysłany: Pią 27 Maj, 2016   

Link Sirafina wszystko ładnie objaśnia. Są subtelne różnice (do podejrzenia chociażby na Arkham Horror wiki :) ) w kartach + aktualizacja treści do zasad.

9 żetonów okrągłych z czarnymi sylwetkami w kapeluszach to patrole policyjne. Muzealne przedmioty i cała otoczka z nimi związana robi dodatkowy niepokój w mieście i robi się nam z niego istne Innsmouth z godzinami policyjnymi. Zastąpiło to blokadę dzielnicy dla badacza z pierwotnego Faraona. Teraz można przez daną dzielnicę czmychać, ale trzeba udane skradanie albo jesteś zapuszkowany :)

Pojedynczy symbol z okiem Ra to żeton pradawnych szeptów, pokazujący dzielnicę, gdzie odbywa się spotkanie muzealne (nowa talia, której część kart pokazane na zdjęciach) - w wyniku którego można zdobyć przedmiot muzealny. Tak więc myślę, że Złoty Skarabeusz świetnie współgrać z tym będzie (dotychczas ten autorski dodatek pozwalał jedynie na licytację w bibliotece i zakup muzealnego przedmiotu za cieżki hajs/trofea).

Jeżeli ktoś również jest z pokolenia, które nie poznało pierwszego Faraona, to jest fascynacja. Zaklęcia o egipskim smaczku - dużo zaklęć - to jest to co lubię. :) Mam w sobie coś z hazardzisty, gdyż uwielbiam ryzykanckie postacie parające się magią ^^

Arkham ma już przesyt dodatków i przyznaję, że jest trud z ogarnianiem, rozkładaniem i składaniem gry (to dla mnie największa bolączka). Problemem jest też totalnie rozsypane prawdopodobieństwo zwycięstwa (na podstawkę było parę sposobów i trików - teraz mieszanina zdarzeń bardzo wielu dodatków sprawia, że gra się tylko dla funu i a nuż widelec uda się wygrać, ale raczej nie ^^ Prawdopodobieństwo znaku starszych bogów etc. dostatecznie utrudniło rozgrywkę :)
 
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 27 Maj, 2016   

To aż zaskakujące, iż tego dodatku nie dotknęła Klątwa Czarnego Faraona... Poprzedni Czarny Faraon był strasznie przeklęty... .
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
espanoles

Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 173
Wysłany: Pią 27 Maj, 2016   

no ja już ograłem starego Faraona i aż tak mi chajs nie płynie żeby wrzucić kolejne 90-100 na dodatek, który już tak jakby mam :) za mało zmian w stosunku do oryginału. Jedno muszę przyznać - sam Faraon był małym dodatkiem i Skarabeusz pod niego był idealnym podkładem
 
     
Lunar 


Wiek: 27
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 100
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016   

Trochę bolą mnie Maski (przedmioty), choć rozumiem ich zmianę.

Maska Trzech Losów w oryginale pozwalała na kopię zdolności np. Mandy Thompson tyle razy ile używająca postać ma poczytalności (mniam) <3
Teraz widzę, że maskom zmieniono kopiowanie zdolności badaczy. Mimo, że odeszło to do lamusa to maski teraz stały się niesamowicie potężne. Każdy wojak wreszcie ma max woli i waleczności, a Maska Występków to istna kopalnia przedmiotów, ten zaopatrzyciel chyba już nie opuści sklepiku aż do jego zamknięcia :) Ja to MUSZĘ zobaczyć w akcji, bo prędzej gra nas czasowo wykończy albo kośćmi niż nasze postacie poginą z takim pałerem. :>
 
 
     
espanoles

Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 173
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

Lunar napisał/a:
Maska Występków to istna kopalnia przedmiotów

Przecież to jakaś niezbalansowana rzeźnia jest! Ten przedmiot jest kosmiczny, chociaż też dużo zależy od samej rozgrywki - musiałbyś grać chyba w 5osób, żeby jedna osoba bezkarnie siedziała pół gry w sklepie i czatowała na powiedzmy 'znak starszych bogów' czy inne rarytasy, obławiając się na potęgę :)
 
     
Kosmiczny pirat 


Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 64
Wysłany: Sro 24 Sie, 2016   

Klątwa Czarnego Faraona do zgarnięcia na Przystanku Planszówka: Pstryknij fotkę Przedwiecznemu.
 
     
Amisz

Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 13
Wysłany: Wto 01 Sty, 2019   problem ze zrozumieniem karty

karta mitu:

"Pogłoska:
Kiedy ta karta wchodzi do gry umieść na niej 5 żetonów zagłady

Trwały efekt:
Pod koniec każdej fazy mitów (począwszy od tury następującej po wejściu tej karty do gry) należy przenieść 1 żeton zagłady z tej karty na tor paniki i podnieść poziom paniki o 1. Dowolny badacz może odrzucić Przedmiot muzealny albo Przedmiot unikatowy aby zniwelować oba efekty.

Sukces:
Jeśli po usunięciu z tej karty ostatniego żetonu zagłady na torze paniki nie ma żadnego żetonu zagłady odrzuć tę kartę. Każdy z graczy może wylosować 1 zaklęcie

Porażka:
Jeśli po usunięciu z tej karty ostatniego żetonu zagłady na torze paniki znajdują się jakieś żetony zagłady odrzuć tę kartę i wszystkie żetony zagłady z toru paniki. Poziom paniki wzrasta o liczbę odrzuconych żetonów zagłady."

&&&

nie bardzo kapuje o co w tej karcie chodzi, bardzo proszę o pomoc - wyjaśnienie
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 150
Wysłany: Pon 21 Sty, 2019   Re: problem ze zrozumieniem karty

Amisz napisał/a:
Dowolny badacz może odrzucić Przedmiot muzealny albo Przedmiot unikatowy aby zniwelować oba efekty.
Wedle mojej wiedzy powinno być "wyczerpać Przedmiot muzealny albo odrzucić Przedmiot unikatowy". Karta oryginalna.
Ale to przy okazji, na główne pytanie to zbytnio nie wpływa.
Amisz napisał/a:
karta mitu:

"Pogłoska:
Kiedy ta karta wchodzi do gry umieść na niej 5 żetonów zagłady

Trwały efekt:
Pod koniec każdej fazy mitów (począwszy od tury następującej po wejściu tej karty do gry) należy przenieść 1 żeton zagłady z tej karty na tor paniki i podnieść poziom paniki o 1. Dowolny badacz może odrzucić Przedmiot muzealny albo Przedmiot unikatowy aby zniwelować oba efekty.

Sukces:
Jeśli po usunięciu z tej karty ostatniego żetonu zagłady na torze paniki nie ma żadnego żetonu zagłady odrzuć tę kartę. Każdy z graczy może wylosować 1 zaklęcie

Porażka:
Jeśli po usunięciu z tej karty ostatniego żetonu zagłady na torze paniki znajdują się jakieś żetony zagłady odrzuć tę kartę i wszystkie żetony zagłady z toru paniki. Poziom paniki wzrasta o liczbę odrzuconych żetonów zagłady."

&&&

nie bardzo kapuje o co w tej karcie chodzi, bardzo proszę o pomoc - wyjaśnienie
Ta karta mitu niestety już w wersji oryginalnej miała bardzo niefortunnie opisany efekt.
Co się tutaj faktycznie dzieje na koniec każdej fazy mitu:
1. Zdejmujesz z tej karty 1 żeton zagłady.
2. Podnosisz poziom paniki o 1 i kładziesz 1 żeton zagłady na torze paniki. Efekty z tego punktu to właśnie "oba efekty" które można zniwelować. Efekt z punktu poprzedniego zawsze zachodzi.

Jeżeli przez wzytkie 5 tur efekt z punktu 2giego był niwelowany to pogłoska kończy się sukcesem.
W przeciwnym wypadku pogłoska kończy sie porażką i za każdy żeton zagłady na torze Paniki trzeba znowu podnieść poziom paniki.

Tak więc w sumie w każdej turze jesteśmy zagrożeni dwukrotnym zwiększeniem paniki - raz w danej turze i jeszcze raz na koniec pogłoski.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 12