 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Zasady scenuriaszy, a zasady ogólne (z podstawki) |
Autor |
Wiadomość |
Klakocik [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Mar, 2019 Zasady scenuriaszy, a zasady ogólne (z podstawki)
|
|
|
Posiadam wersję podstawową wraz z dodatkami miasta i rycerze oraz żeglarze. Mam kilka pytań w sprawie tego jak zasady gry wpływają na siebie, co jest ważniejsze.
A) W wersji miasta i rycerze jest zasada "gracz może w swojej kolejce zagrać dowolną ilość własnych kart postępu"
Natomiast w scenariuszu 5 dodatku żeglarze widnieje informacja na temat kart rozwoju:
"jeśli gracz wybuduje statek na trasie, do której przylega karta rozwoju, bierze tę kartę. Używa jej tak samo, jak karty zdobytej na normalnych zasadach - odnoszą się do niej zwykłe ograniczenia (można użyć tylko jednej karty w rundzie, darmowa karta może zostać zagrana dopiero w następnej rundzie, punkty zwycięstwa powinno odkrywać się, jeśli doprowadza to do wygranej. "
Pytania:
1. Jakie karty rozwoju rozkladamy na planszy? Czy są to te z podstawpwej wersji gry czy z rozszerzenia miasta i rycerze. Jeśli z dodatku, to jakie kolory (mamy 3 kolory kart, 4 miejsca na karty na planszy).
2. Czy karty postępu z wersji podstawowej gry są jeszcze w ogóle używane jeśli posiadamy te z dodatku miasta i rycerze?
3. Ile można użyć kart postępu w ciągu tury?
4. W dodatku żeglarze w scenariuszach pionek piratów jest zaznaczony q którym miejscu zaczyna rozgrywkę. Czy ten pionek jest już aktywny i nie można budować wokół niego statków? Czy po prostu zaczyna tam grę i staje się aktywny w momencie przestawienia go?
Pozdrawiam
Edit:
5. Co w przypadku gdy w scenariuszu złodziej ustawiony jest na polu np. z numerem 12. Jeśli ktoś zbuduje się przy tym polu zdobywa z niego surowce po wyrzuceniu danej liczby? |
|
|
|
 |
Radziol88 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Mar, 2019
|
|
|
Niektóre scenariusze nie nadają się do grania w połączeniu z MiR.
Zauważ, że podstawka ma karty Rozwoju, a MiR karty Postępu. To zupełnie różne karty!
W opisanym scenariuszu nie ma dobrej odpowiedzi na twoje pytania, bo nie ma on oficjalnych wytycznych do łączenia.
4. i 5. Zasady z MiR zakazują tylko przenoszenia pionka złodzieja i analogicznie pirata. |
|
|
|
 |
Borg [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019 Re: Zasady scenuriaszy, a zasady ogólne (z podstawki)
|
|
|
Klakocik napisał/a: |
3. Ile można użyć kart postępu w ciągu tury?
|
W podstawce można zagrać jedną kartę na turę i nie można użyć właśnie kupionej.
Jeśli przed swoim rzutem użyłeś Rycerza, aby przegnać złodzieja to też już nie możesz zagrać kolejnej karty po rzucie.
W dodatku Miasta i Rycerze w swojej turze możesz użyć dowolnej ilości kart postępu, łącznie z dopiero co otrzymanymi. |
|
|
|
 |
Radziol88 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019
|
|
|
Trzymajmy się poprawnego nazewnictwa
W podstawce są karty rozwoju, których nie można użyć w turze zakupu i których można użyć jedną na turę, ale nie ma limitu trzymanych kart.
W MiR są karty postępu, które nie mają powyższych ograniczeń, ale których można mieć maks 4 na ręce.
Nie ma żadnego konfliktu zasad, bo stosujemy te, które odpowiadają używanym kartom. |
|
|
|
 |
Borg [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019
|
|
|
To jak już tak się czepiasz szczegółów, to tylko 4 karty postępu można mieć na ręce w nieswojej kolejce, w swojej możesz mieć więcej i zagrać nadwyżkę. |
|
|
|
 |
|
|