galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady scenuriaszy, a zasady ogólne (z podstawki)
Autor Wiadomość
Klakocik

Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 2
Wysłany: Pią 08 Mar, 2019   Zasady scenuriaszy, a zasady ogólne (z podstawki)

Posiadam wersję podstawową wraz z dodatkami miasta i rycerze oraz żeglarze. Mam kilka pytań w sprawie tego jak zasady gry wpływają na siebie, co jest ważniejsze.
A) W wersji miasta i rycerze jest zasada "gracz może w swojej kolejce zagrać dowolną ilość własnych kart postępu"
Natomiast w scenariuszu 5 dodatku żeglarze widnieje informacja na temat kart rozwoju:
"jeśli gracz wybuduje statek na trasie, do której przylega karta rozwoju, bierze tę kartę. Używa jej tak samo, jak karty zdobytej na normalnych zasadach - odnoszą się do niej zwykłe ograniczenia (można użyć tylko jednej karty w rundzie, darmowa karta może zostać zagrana dopiero w następnej rundzie, punkty zwycięstwa powinno odkrywać się, jeśli doprowadza to do wygranej. "
Pytania:
1. Jakie karty rozwoju rozkladamy na planszy? Czy są to te z podstawpwej wersji gry czy z rozszerzenia miasta i rycerze. Jeśli z dodatku, to jakie kolory (mamy 3 kolory kart, 4 miejsca na karty na planszy).
2. Czy karty postępu z wersji podstawowej gry są jeszcze w ogóle używane jeśli posiadamy te z dodatku miasta i rycerze?
3. Ile można użyć kart postępu w ciągu tury?
4. W dodatku żeglarze w scenariuszach pionek piratów jest zaznaczony q którym miejscu zaczyna rozgrywkę. Czy ten pionek jest już aktywny i nie można budować wokół niego statków? Czy po prostu zaczyna tam grę i staje się aktywny w momencie przestawienia go?
Pozdrawiam
Edit:
5. Co w przypadku gdy w scenariuszu złodziej ustawiony jest na polu np. z numerem 12. Jeśli ktoś zbuduje się przy tym polu zdobywa z niego surowce po wyrzuceniu danej liczby?
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 532
Skąd: Tychy
Wysłany: Pon 11 Mar, 2019   

Niektóre scenariusze nie nadają się do grania w połączeniu z MiR.

Zauważ, że podstawka ma karty Rozwoju, a MiR karty Postępu. To zupełnie różne karty!
W opisanym scenariuszu nie ma dobrej odpowiedzi na twoje pytania, bo nie ma on oficjalnych wytycznych do łączenia.

4. i 5. Zasady z MiR zakazują tylko przenoszenia pionka złodzieja i analogicznie pirata.
 
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019   Re: Zasady scenuriaszy, a zasady ogólne (z podstawki)

Klakocik napisał/a:

3. Ile można użyć kart postępu w ciągu tury?


W podstawce można zagrać jedną kartę na turę i nie można użyć właśnie kupionej.
Jeśli przed swoim rzutem użyłeś Rycerza, aby przegnać złodzieja to też już nie możesz zagrać kolejnej karty po rzucie.

W dodatku Miasta i Rycerze w swojej turze możesz użyć dowolnej ilości kart postępu, łącznie z dopiero co otrzymanymi.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 532
Skąd: Tychy
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019   

Trzymajmy się poprawnego nazewnictwa ;)

W podstawce są karty rozwoju, których nie można użyć w turze zakupu i których można użyć jedną na turę, ale nie ma limitu trzymanych kart.

W MiR są karty postępu, które nie mają powyższych ograniczeń, ale których można mieć maks 4 na ręce.

Nie ma żadnego konfliktu zasad, bo stosujemy te, które odpowiadają używanym kartom.
 
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019   

To jak już tak się czepiasz szczegółów, to tylko 4 karty postępu można mieć na ręce w nieswojej kolejce, w swojej możesz mieć więcej i zagrać nadwyżkę. ;)
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 12