galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
szutek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Lut, 2010   

Czy "Przyzwania zaklęcia" można użyć,a by przejąć właśnie rzucony czar "Likwidacji" na posiadacza "Przyzwania" ?
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Lut, 2010   

szutek napisał/a:
Czy "Przyzwania zaklęcia" można użyć,a by przejąć właśnie rzucony czar "Likwidacji" na posiadacza "Przyzwania" ?


Twoje pytanie ma o wiele więcej den, niźli na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać. Osobiście ja interpretowałbym to w taki sposób: Gracz A rzuca na Gracza B Zaklęcie Likwidacji. Ten w odpowiedzi, zanim Zaklęcie Likwidacji wywoła swój efekt, rzuca Zaklęcie Przyzwanie Zaklęcia, targetując na Zaklęcie Likwidacji. Następnie dochodzi do rozpatrywania w kolejności efektów tych Zaklęć: Zaklęcie Likwidacji niszczy wszystkie Zaklęcia Gracza B i schodzi na stos kart odrzuconych, ale w tym momencie zaczyna działać Zaklęcie Przyzwanie Zaklęcia, które powoduje, że Gracz B otrzymuje Zaklęcie Likwidacji.

A oto i druga interpretacja, Gracz A na Gracza B rzuca Zaklęcie Likwidacji. Gracz B może w tym momencie rzucić jedynie takie Zaklęcia, które bezpośrednio przeciwdziałają Zaklęciu Likwidacji, np. Rozproszenie Magii albo Odbicie. Jeżeli tego nie mogą lub nie chcą zrobić, to tracą Zaklęcie Przyzwanie Zaklęcia i nie mogą jego rzucić. Ta interpretacja bazuje na tym, które stwierdzenia mają wyższe, a więc szybsze znaczenie nad którymi. Bazowałem tutaj na tym, że efekty "Any Spell that has just been cast" działa "szybciej, ma priorytet nad efektami: "Cast immediately after any character casts a Spell".
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Lut, 2010   

Skoro na karcie "Przyzwania zaklęcia" widnieje zapis:
"Zamiast odkładać je na stos kart odrzuconych, możesz je zatrzymać. Zamiast odkładać je na stos kart odrzuconych, możesz je zatrzymać." to można by wnioskować, że efekt Zaklęcia, które ma zostać przyzwane, najpierw wchodzi do gry, po czym nie jest odkładane na stos kart odrzuconych, a trafia do gracza, który użył "Przyzwania Zaklęcia" (oczywiście przydałoby się potwierdzenie tego w FAQu). Co za tym idzie, Zaklęcie "Likwidacji" najpierw wywołuje efekt, po czym może zostać zabrane przez gracza, który użył "Przyzwania Zaklęcia". Jeśli właśnie na tego gracza zostało rzucone zaklęcie "Likwidacji"i nie użył on zaklęcia typu "Odbicie" lub "Rozproszenie magii" to nie może użyć "Przyzwania Zaklęcia", ponieważ nie będzie już w jego posiadaniu.

Czyli na zadane pytani przez @szutka, odpowiedź brzmi:
Gracz rzucający "Przyzwanie zaklęcia" może przejąć rzucane na niego Zaklęcie "Likwidacji" pod warunkiem, że wcześniej użył zaklęcia typu "Rozproszenie magii", aby uchronić się przed efektem "Likwidacji".
Jaśniej się chyba nie da :) Albo niech mnie załatwią jak w reklamie Playa :D
 
 
Darkmoor
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Lut, 2010   

Cytat:

1. Co z Magicznym Mieczem, tzn. Posiadamy ten magiczny przedmiot trafiamy do Gospody gdzie po uprzednim rzucie kostką wychodzi nam iż musimy walczyć z osiłkiem. Pokonujemy go przy użyciu Magicznego Miecza i zyskujemy dodatkowy żeton życia tak jest ?

Jeśli tak jest to możemy nabić współczynnik życia do nieograniczonego pułapu posiadając silną postać i przechodzącą non stop z krainy zewnętrznej do środkowej pokonując strażnika z użyciem Magicznego Miecza.



2. Na karcie Poszukiwacza - Wojownik, pisze że możemy używać Dwóch broni na raz. Rozumiem więc że możemy używać jednocześnie Swiętej Lancy i Magicznego miecza ? (o ile zachowamy neutralny charakter)


3. Wojownik może rzucać dwa razy i wybierać korzystniejszy wynik podczas Walki. Rozumiem że zarówno podczas walki na Moc jak i na Siłę ?


i jeszcze jedno pytanko:
majac 4 przedmioty losujemy karte przygody i natrafiamy na np. eliksir losu... czy możemy w tej turze go wypić? (ten przedmiot jest ponad limit noszonych)
jeśli w czarze mamy napisane iż można rzucić w dowolnym momencie to:
ktoś rzucił na mnie czar likwidacji czy mogę w odpowiedzi np rzucić przypadek?

proszę o odpowiedz
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Lut, 2010   

Cytat:
1. Co z Magicznym Mieczem, tzn. Posiadamy ten magiczny przedmiot trafiamy do Gospody gdzie po uprzednim rzucie kostką wychodzi nam iż musimy walczyć z osiłkiem. Pokonujemy go przy użyciu Magicznego Miecza i zyskujemy dodatkowy żeton życia tak jest ?

A: Przedmiot ten nazywa się teraz Runicznym Mieczem, w starszym wydaniu Magii i Miecza (wydanym przez B.P.I.R.F. Sfera) nazywał się on Magicznym Mieczem. Runiczny Miecz pozwala Ci otrzymywać punkty Życia jedynie wtedy, gdy pokonasz nim karty Wrogów. Osiłek z Gospody jest istotą, więc za niego nie otrzymujesz punktu Życia.


Cytat:
2. Na karcie Poszukiwacza - Wojownik, pisze że możemy używać Dwóch broni na raz. Rozumiem więc że możemy używać jednocześnie Swiętej Lancy i Magicznego miecza ? (o ile zachowamy neutralny charakter)

A: Tak.


Cytat:
3. Wojownik może rzucać dwa razy i wybierać korzystniejszy wynik podczas Walki. Rozumiem że zarówno podczas walki na Moc jak i na Siłę ?

A: Nie, tylko w walce na punkty Siły. Jakakolwiek walka, to walka oraz walka psychiczna.


Cytat:
i jeszcze jedno pytanko:
majac 4 przedmioty losujemy karte przygody i natrafiamy na np. eliksir losu... czy możemy w tej turze go wypić? (ten przedmiot jest ponad limit noszonych)

A: Osobiście nakazywałbym najpierw wejść w posiadanie tego Eliksiru, następnie pozwoliłbym na jego wypicie, a mając 4 Przedmioty musimy coś odrzucić, aby móc wejść w jego posiadanie.


Cytat:
jeśli w czarze mamy napisane iż można rzucić w dowolnym momencie to:
ktoś rzucił na mnie czar likwidacji czy mogę w odpowiedzi np rzucić przypadek?

A: Termin "Czar" pochodzi ze starszej edycji Magii i Miecza, wydanej przez B.P.I.R.F. Sferę, teraz ten typ kart nazywa się kartami Zaklęć. Co do przedstawionego przez Ciebie pytania, radziłbym Ci się zapoznać z moją wiadomością z poprzedniego posta:

Nemo napisał/a:
szutek napisał/a:
Czy "Przyzwania zaklęcia" można użyć,a by przejąć właśnie rzucony czar "Likwidacji" na posiadacza "Przyzwania" ?


Twoje pytanie ma o wiele więcej den, niźli na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać. Osobiście ja interpretowałbym to w taki sposób: Gracz A rzuca na Gracza B Zaklęcie Likwidacji. Ten w odpowiedzi, zanim Zaklęcie Likwidacji wywoła swój efekt, rzuca Zaklęcie Przyzwanie Zaklęcia, targetując na Zaklęcie Likwidacji. Następnie dochodzi do rozpatrywania w kolejności efektów tych Zaklęć: Zaklęcie Likwidacji niszczy wszystkie Zaklęcia Gracza B i schodzi na stos kart odrzuconych, ale w tym momencie zaczyna działać Zaklęcie Przyzwanie Zaklęcia, które powoduje, że Gracz B otrzymuje Zaklęcie Likwidacji.

A oto i druga interpretacja, Gracz A na Gracza B rzuca Zaklęcie Likwidacji. Gracz B może w tym momencie rzucić jedynie takie Zaklęcia, które bezpośrednio przeciwdziałają Zaklęciu Likwidacji, np. Rozproszenie Magii albo Odbicie. Jeżeli tego nie mogą lub nie chcą zrobić, to tracą Zaklęcie Przyzwanie Zaklęcia i nie mogą jego rzucić. Ta interpretacja bazuje na tym, które stwierdzenia mają wyższe, a więc szybsze znaczenie nad którymi. Bazowałem tutaj na tym, że efekty "Any Spell that has just been cast" działa "szybciej, ma priorytet nad efektami: "Cast immediately after any character casts a Spell".
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Lut, 2010   

Darkmoor napisał/a:
jeśli [...] ktoś rzucił na mnie czar likwidacji czy mogę w odpowiedzi np rzucić przypadek?

Nie. Najpierw efekt wywołuje zaklęcie "Likwidacji". Jeśli się nie uchronisz przed efektem tego Zaklęcia (np. używając "Rozproszenia magii"), tracisz wszystkie swoje Zaklęcia.

Cytat:
i jeszcze jedno pytanko:
majac 4 przedmioty losujemy karte przygody i natrafiamy na np. eliksir losu... czy możemy w tej turze go wypić? (ten przedmiot jest ponad limit noszonych)

A: Osobiście nakazywałbym najpierw wejść w posiadanie tego Eliksiru, następnie pozwoliłbym na jego wypicie, a mając 4 Przedmioty musimy coś odrzucić, aby móc wejść w jego posiadanie.

Nawet oficjalnie. Żeby użyć jakiegoś przedmiotu, trzeba najpierw wejść w jego posiadanie. Dobrym przykładem jest tutaj np. tratwa, którą najpierw trzeba posiąść aby z niej skorzystać.
 
 
plast
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Lut, 2010   

8janek8 napisał/a:
Po raz kolejny się pytam o jakiś przykład waszego "atakowania istoty przez Poszukiwacza" i czym się różni od ataku na Poszukiwacza przez istotę?
100 sztuk złota dla tego, który znajdzie różnicę :)


U nas roznica ta dotyczy glownie mozliwosci uzywania punktow losu - jesli to gracz atakuje istote, to najpierw rzuca za swoj atak, potem moze zdecydowac czy uzywa punktu losu czy nie, potem ktos rzuca za atak istoty i jesli gracz nie uzyl swojego punktu losu wczesniej to juz teraz go uzyc nie moze (po fakcie). Ale moze my tu cos zle robimy? :)

Na podobnej zasadzie dziala u nas walka miedzy dwoma poszukiwaczami - ten ktory atakuje stoi na gorszej pozycji z punktami losu, niz ten ktory sie broni, bo atakujacy musi zdecydowac 'z gory' (po swoim rzucie, nie znajac jeszcze rzutu przeciwnika).

Cytat:
Walka z istotami
Walka z istotami przebiega w następujący sposób:
1. Wymykanie się
2. Rzucanie Zaklęć
3. Rzut ataku Poszukiwacza
4. Rzut ataku istoty
5. Porównanie skuteczności ataków


A skad to jest? W instrukcji gdzies to jest? Prosze o hinta, bo nie widzi mi sie jej czytanie po raz czwarty ;) .
 
 
Zoax
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Lut, 2010   

Pomiędzy strona 10 a 11 :)
 
 
Filut
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Lut, 2010   witam mam dwa pytanka pomoycie

1. czy ghoul po pokonaniu istoty walzcacej moca moze go wskrzesic i pozniej dodac jego moc do swojej czy tylko tyczy sie to istot walczacych Sila?
2. chodzi mi o karte plascz pior czy cos takiego karta ze stosu skarbow z podziemi. na karcie jest napisane ze mozna teleportowac sie na dowolony obszar po jej odrzuceniu czy ta tyczy sie rowniez krainy wewnetzrenj? nie jest to napisane chodz wydaje mi sie ze byla by to bardzo przegieta karta i nalezy traktowac to podobnie jak czar teleportacja.
z gory dzieki
 
 
Piotr
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Lut, 2010   Re: witam mam dwa pytanka pomoycie

Filut napisał/a:
1. czy ghoul po pokonaniu istoty walzcacej moca moze go wskrzesic i pozniej dodac jego moc do swojej czy tylko tyczy sie to istot walczacych Sila?
2. chodzi mi o karte plascz pior czy cos takiego karta ze stosu skarbow z podziemi. na karcie jest napisane ze mozna teleportowac sie na dowolony obszar po jej odrzuceniu czy ta tyczy sie rowniez krainy wewnetzrenj? nie jest to napisane chodz wydaje mi sie ze byla by to bardzo przegieta karta i nalezy traktowac to podobnie jak czar teleportacja.
z gory dzieki


Ad1. Tylko na Siłe
Ad.2 Nie jest przegięta (to w koncu skarb - i to nie najpotężniejszy) i podobnie jak zaklecie Przeniesienie moze byc uzywana w Krainie wewnetrznej, co pozwala dostać się z każdego jej obszaru bezpośrednio na KW.
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Lut, 2010   

Ad.1. W uzupełnieniu Ghoul może wskrzeszać Wrogów, a nie wszystkie istoty.
Ad.2. Póki co interpretacja Piotra jest uznawana za prawidłową. Nie ma jeszcze potwierdzenia w oficjalnym FAQu.
 
 
Filut
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Lut, 2010   

Dzieki bardoz za wyjasnienie
 
 
Darkmoor
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lut, 2010   

jeśli jesteśmy już w krainie wewnętrznej i jeden z poszukiwaczy jest np. w krypcie w następnej turze drugi poszukiwacz wkracza do krypty.

i tu pytanie co się dzieje...

1. możemy zaatakować przeciwnika i skorzystać z miejsca
2. korzystamy z miejsca a potem można zaatakować przeciwnika
3. korzystamy tylko z miejsca

czy coś innego?

i mając miecz który po zabiciu wroga daje nam życie, zabijemy np osiłka w karczmie to czy dodaje nam życie?

proszę o odp.
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lut, 2010   

W Wewnętrznej Krainie Poszukiwacze mogą się spotkać jedynie na obszarach Równin Grozy, Doliny Ognia i Korony Władzy.

Runiczny Miecz dodaje punkty życia jedynie za pokonanych Wrogów (czyli karty - taki osiłek nie jest Wrogiem), a nie wszystkie istoty. Oczywiście musisz użyć Runicznego Miecza w danej walce, aby zyskać punkt Życia. PS. Temat tego przedmiotu był już wałkowany mnóstwo razy. Czasem warto troszkę poszukać.
 
 
j13
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Mar, 2010   

Hello:)
Zdarzyła nam się podczas wczorajszej gry taka sytuacja: moja postać znajdowała się na polu otchłani, już po pokonaniu diabłów (w następnym ruchu przeniósłbym się do doliny ognia), natomiast postać mojej przeciwniczki znajdowała się na równinach grozy; ona, zamiast swojego ruchu rzuciła czar przeniesienie ("Możesz rzucić to zaklęcie na siebie zamiast wykonywać normalny ruch. Wybierz dowolnego poszukiwacza przebywającego w tej samej krainie co ty, a następnie zamień się z nim miejscami"), po czym przeniosła się na obszar otchłani, pokonała 1 diabła (bo taką liczbę wylosowała) i przeszła przez dolinę ognia do korony władzy. Czy taka zamiana była możliwa? Tzn, czy rzucenie tego czaru było możliwe w wewnętrznej krainie? Na karcie żadnych przeciwwskazań nie ma i tak też zagraliśmy. A koleżanka tym sprytnym zabiegiem, mając 6 siły i 7 mocy (z wszelkimi bonusami) grę wygrała, ja padłem od ran zadanych mi przez diabły w otchłani i zaklęcie rozkazu :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.36 sekundy. Zapytań do SQL: 13