galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o zasady
Autor Wiadomość
cezner

Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 22 Gru, 2005   Pytanie o zasady

Witam wszystkich i się zapytuję.
Czy można wybudować więcej niż 8 dzielnic? Np dostaję architekta, mam już 7 dzielnic wybudowanych i mam na tyle dużo kasy że buduję jeszcze 2 dzielnice. Ale czy można? Po wybudowaniu 8 dzielnic kończymy grę, ale właściwie nie ma żadnej informacji czy można wybudować wiecej niż 8 dzielnic.
 
 
Nataniel


Dołączył: 07 Lis 2004
Posty: 94
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 22 Gru, 2005   

Mozna wybudowac wiecej niz 8 dzielnic, oczywiscie. Gra konczy sie na koniec pelnej rundy, w ktorej ktos wybudowal min 8 dzielnic.
_________________
- Artur Nataniel Jedlinski ---
artur @ jedlinski.pl, GG #27211
- www.Gry-Planszowe.pl ----
 
 
Dusso


Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 28
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

Jeśli Teleskop pozwala ciągnąć 1 karte z 3 zamiast 1 z 2, a Biblioteka pozwala zachować 2 z 2 zamiast 1 z 2, to czy razem pozwalają zachować 2 z 3 czy też może 3 z 3? Jak sadzicie?
 
 
 
Nataniel


Dołączył: 07 Lis 2004
Posty: 94
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

2 z 3
_________________
- Artur Nataniel Jedlinski ---
artur @ jedlinski.pl, GG #27211
- www.Gry-Planszowe.pl ----
 
 
Jango

Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 1
Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

Witam,
dwa pytania do ekspertów:

1. Kiedy złodziej kradnie? Na początku tury okradanej postaci, czy w trakcie jej tury, tzn. zabiera na początku tury okradanej postaci całe dostępne złoto, a następnie okradziona postać może sobie w czasie akcji pobrać dodatkowe złoto itd. czy też złodziej może okraść postać, gdy ta pobierze dodatkowe złoto?

2. Kiedy pobiera się złoto za dzielnice, czy jest możliwa następująca kombinacja: Jestem Kupcem i na rozpoczęciu mojej rundy mam 2 złota i 3 zielone dzielnice na stole oraz jedna na ręce (wszytkie dzielnice są rózne). Rozpoczynam turę. Wykonuję akcje – pobieram 2 złota z banku, w sumie mam ich teraz 4. Jako kupiec pobieram jeszcze jedno złoto, mam już 5. Następnie buduję zieloną dzielnice z ręki za 5 złota, mam teraz 4 wybudowane zielone dzielnice. Teraz pobieram 4 złota za moje zielone dzielnice.

Dzieki i pozdrawiam.
 
 
Muttah

Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 21
Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

Dokładnie o takie kombinacje mi chodziło - kwestia dopuszczalnej kolejności wykorzystywania skillów postaci, jak również pobierania kasy z dzielnic potrafi bardzo zmienić rozgrywkę. Przyłączam się do pytania kolegi, bo dzisiaj znowu gramy i chciałbym mieć pewność.
 
 
xshadow


Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 824
Skąd: Zamość
Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

1. po odkryciu karty, okradana postać oddaje całe złoto posiadane na początku tury. Potem normalnie wykonuje akcje biorac zloto dla siebie

2. tak, właśnie w taki sposób to działa. kase ze skillu mozna wziac razem z 2 złota za akcje a za dzielnice dobrac pozniej.
 
 
Hudson


Dołączył: 04 Lis 2004
Posty: 1018
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

xshadow napisał/a:
1. po odkryciu karty, okradana postać oddaje całe złoto posiadane na początku tury. Potem normalnie wykonuje akcje biorac zloto dla siebie

2. tak, właśnie w taki sposób to działa. kase ze skillu mozna wziac razem z 2 złota za akcje a za dzielnice dobrac pozniej.


No i padlo na Ciebie, doktorze :) Bedziesz pisal faqa do Cytadeli :wink:
 
 
Atwar

Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 67
Skąd: Tuż obok Pruszkowa
Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

Kod:
1. po odkryciu karty, okradana postać oddaje całe złoto posiadane na początku tury. Potem normalnie wykonuje akcje biorac zloto dla siebie


Taki wariant słabo działa przy grze w 3 osoby, ponieważ jak wiadomo, wtedy każdy z graczy dysponuje dwoma postaciami, a miasto jest jedno wspólne.
No i teraz, złodziej mówi że okrada generała, który jeszcze nie jest wyłozony, ale gracz oprócz generała ma jeszcze magika, którym wydaje całe złoto i dla generała nie zostaje nic, w związku z czym złodziej nic nie kradnie...
 
 
Hudson


Dołączył: 04 Lis 2004
Posty: 1018
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 24 Gru, 2005   

Atwar napisał/a:
Kod:
1. po odkryciu karty, okradana postać oddaje całe złoto posiadane na początku tury. Potem normalnie wykonuje akcje biorac zloto dla siebie


Taki wariant słabo działa przy grze w 3 osoby, ponieważ jak wiadomo, wtedy każdy z graczy dysponuje dwoma postaciami, a miasto jest jedno wspólne.
No i teraz, złodziej mówi że okrada generała, który jeszcze nie jest wyłozony, ale gracz oprócz generała ma jeszcze magika, którym wydaje całe złoto i dla generała nie zostaje nic, w związku z czym złodziej nic nie kradnie...


Czy ja wiem czy slabo... Trzeba wybierac taka postac, zeby nie mial okazji wydac zlota
 
 
dasilwa

Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 24
Skąd: Niedaleko
Wysłany: Sob 24 Gru, 2005   

Ja ogólnie uważam że należy grac od 4 osób wzwyż. Jest wtedy lepsza zabawa. W 2, 3 osoby łatwo można wnioskować kto wybrał jaką postać szczególnie jeśli jest się Królem. Gra w 2, 3 osoby zabiera całą przyjemność z knucia intryg. Oczywiście to tylko moje zdanie.
 
 
trafcio

Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 3
Wysłany: Wto 27 Gru, 2005   

Czy po zabiciu krola p rzez zabojce, korona przechodzi na zabojce, czy zaostaje u osoby ktora wczesniej miala korone. Czy chodzi o to, ze jak sie zabije osobe ktora ma korone a krol nie bral w ogole udzialu w grze to korona przechodzi na zabojce
 
 
Misiołak

Dołączył: 13 Lis 2004
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 27 Gru, 2005   

Korona zostaje przy posiadaczu, a na koniec tury idzie w ręce zamordowanego króla, jeśli takowy się ujawni.
_________________
misiolak.deviantart.com
 
 
Muttah

Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 21
Wysłany: Wto 27 Gru, 2005   

Mnie się z kolei przypomniał inny patent: czy skille specjalnych dzielnic można łączyć? Pamiętam że kolo miał bibliotekę (bonus przy dociąganiu), plus jeszcze jaką inną dzielnicę i w dodatku był architektem... W takich wypadkach można się ostro spierać, jeśli kilka kart np. modyfikuje akcję z dobieraniem.
 
 
Don Simon

Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 11
Skąd: Józefów (czyli Warszawa)
Wysłany: Wto 27 Gru, 2005   

Misiołak napisał/a:
Korona zostaje przy posiadaczu, a na koniec tury idzie w ręce zamordowanego króla, jeśli takowy się ujawni.


Wg mnie gdy zamordowano króla korona zostaje u gracza, który ją miał w tej turze niezależnie czy był teraz królem, czy nie. Korona przechodzi podczas tury króla, a gdy go zamordowano to król nie ma tury, więc korona nie przechodzi i zostaje tam gdzie była.

Pozdrawiam

Szymon
_________________
(\ /)
(O.o)
(> <)
This is Bunny.
Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13