galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Piaski Al-Kalim
Autor Wiadomość
Pajhi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Sty, 2010   

Amberos napisał/a:
Witam

Mam pytanie-nie tylko apropos tego dodatku, ale Wyspy strachu też.
Co to jest ta "plansza nakładka" w tych dodatkach?
Sprzedawca w sklepie na te same pytanie odowiedział mi , że dokłada się ją na skraj planszy z podstawki i w ten sposób rozszerza się ją...
A z tego, co piszecie rozumiem co innego-że kupując dodatek z planszą albo gra sięTYLKO na tej nowej, albo TYLKO na planszy z podstawki...
Jeśli tak jest to lipa(w M&M grało się na obu lub więcej plansz na raz)

Więc jak to jest z tymi planszami nakładkami??

Amberos


To powiem ci że ten pan ze sklepu wykazał się zerową znajomością gry :twisted: :evil: .Plansza jest nakładana na tę z podstawki co stanowi całość.
 
 
Amberos
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Sty, 2010   

Pajhi napisał/a:


.Plansza jest nakładana na tę z podstawki co stanowi całość.


To znaczy, że bez planszy z podstawki nie da się grać w piaski czy Wyspe...??

Jak stanowią całość? Cżęśc nowej mapy zakrywa częśc podstawowej? Tzn -niektóre heksy z podstawki prześwitują na nowych mapkach??
 
 
kam
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Sty, 2010   

dokladnie, musisz miec podstawke, zeby w nie zagrac.
a wyglada to tak, ze plansza z dodatku zakrywa cala mape z wersji podstawowej (zadne heksy nie zostaja, przynajmniej tak jest w piaskach al-kalim). pola na karty handlu, wydarzenia i na zetony nierozstrzygnietych zadan zostaja ze starej planszy.
 
 
prodi33
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Sty, 2010   

[quote="Amberos"]
Pajhi napisał/a:


.Plansza jest nakładana na tę z podstawki co stanowi całość.


To znaczy, że bez planszy z podstawki nie da się grać w piaski czy Wyspe...??

Właściwie to bez planszy podstawowej od biedy dało by się zagrać. Ale bez podstawki nie będziesz miał żetonów zmęczenia, ran, pieniędzy, doświadczenia ani kart handlu. Więc w sam dodatek nie pograsz.

Poza tym wejdź sobie na:
http://www.boardgamegeek.com/
i tam na pewno znajdziesz kupę zdjęć jak wyglądają poszczególne dodatki.
 
 
Amberos
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Sty, 2010   

Oooo...kumam

Wielkie dzięki
 
 
Amberos
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Sty, 2010   

Moim zdaniem spartolili to-płacisz za gre 130zł, a potem prawie drugie tyle jakby za nową, której mapy nie można wykorzystać razem z podstawką...

Słuchajcie, a jakie karty po za bohami można używać z podstawki?
Handlu i przygód można? Czy odpadają?
 
 
prodi33
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Sty, 2010   

Gdzieś na stronie wydawcy jest instrukcja. Mozesz ją sobie ściągnąć i przeczytać. Karty przygód są nowe, nie korzysta się z kart z podstawki. W rozszerzeniu można korzystać z nowych 6 bohaterów lub dołączyć tych z podstawki. Jeżeli chodzi o korzystanie z bohaterów z Piasków podczas gry w podstawkę to nic na ten temat nie jest napisane. Wg. uznania :)
Korzysta się z kart handlu z podstawki z jednym ale: Jest nowa talia sprzymierzeńców, więc za każdym razem jak się wylosuje sprzymierzeńca z talii handlu to się go odrzuca i w zamian bierze się sprzymierzeńca z dodatku.
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Sty, 2010   

Oto instrukcja: http://www.galakta.pl//pl..._instrukcja.pdf
 
 
GoldenDragon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Sty, 2010   

Pierwsza w Polsce recenzja Piasków - http://przystaneklegnica....lonie-recenzja/ - zapraszam serdecznie do lektury :)
 
 
GoldenDragon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Sty, 2010   

I jak ktoś nie widział trochę zdjęć z gry:
http://przystaneklegnica....-rzut-aparatem/
 
 
Maddas
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Lut, 2010   

Witam!
Ja mam kilka pytań, dotyczących zasad gry w dodatek Piaski, z którymi nie mogę sobie poradzić.
Będę wdzięczny za odpowiedzi.

1. Zaginione Miasta. Gdy się pojawiają, czy wylosowane karty handlu podczas odwiedzania bazaru układa się na stosie kart handlu, tak jak w przypadku "normalnych" miast?
2. Zaginione miasta. Gracz poruszając swoją postacią zakończył ruch na polu ze znacznikiem przygody. Decyduje się jednak nie rozstrzygać przygody, a a rzucić kością opowieści. Rzucając kością uzyskał symbol kanionów, który oznacza, że pojawia się miasto, w miejscu w którym stoi gracz. Co w tym przypadku dzieje się ze znacznikiem przygody? Miasto staje na tym polu, ale na znaczniku?
3. Burza Piaskowa. Burza poruszyła się tak, że bohater, który stał na polu znalazł się na burzy piaskowej. Jaką karę (w postaci punktów zmęczenia) kosztuje ruch z pola burzy w ciągu dnia? Czy bohater może, będąc już w burzy, poruszyć się na sąsiednie pole, aby wyjść z niej w pożądanym przez siebie kierunku, czy musi wyjść z niej jak najkrótszą drogą? A co się dzieje, kiedy postać stoi w środku znacznika burzy, aby z niej wyjść musiałby przesunąć postać o dwa pola?
4. Ruch. Czy rozpoczęcie ruchu z Miasta, w dzień, pociąga za sobą jakiś koszt w postaci punktów zmęczenia?
5. Nocne zasadzki. Gdy gracz pokona wyzwanie, nie otrzymuje zań wskazanej na karcie nagrody, otrzymuje wskazane na karcie doświadczenie. A co się dzieje, jeżeli na karcie jest tekst mówiący o zatrzymaniu tej karty, aby użyć jej przeciw innemu wyzwaniu? Czy taki tekst należy traktować jako nagrodę?

Pozdrawiam Maddas
 
 
Pajhi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Maddas napisał/a:
Witam!
Ja mam kilka pytań, dotyczących zasad gry w dodatek Piaski, z którymi nie mogę sobie poradzić.
Będę wdzięczny za odpowiedzi.

1. Zaginione Miasta. Gdy się pojawiają, czy wylosowane karty handlu podczas odwiedzania bazaru układa się na stosie kart handlu, tak jak w przypadku "normalnych" miast?
2. Zaginione miasta. Gracz poruszając swoją postacią zakończył ruch na polu ze znacznikiem przygody. Decyduje się jednak nie rozstrzygać przygody, a a rzucić kością opowieści. Rzucając kością uzyskał symbol kanionów, który oznacza, że pojawia się miasto, w miejscu w którym stoi gracz. Co w tym przypadku dzieje się ze znacznikiem przygody? Miasto staje na tym polu, ale na znaczniku?
3. Burza Piaskowa. Burza poruszyła się tak, że bohater, który stał na polu znalazł się na burzy piaskowej. Jaką karę (w postaci punktów zmęczenia) kosztuje ruch z pola burzy w ciągu dnia? Czy bohater może, będąc już w burzy, poruszyć się na sąsiednie pole, aby wyjść z niej w pożądanym przez siebie kierunku, czy musi wyjść z niej jak najkrótszą drogą? A co się dzieje, kiedy postać stoi w środku znacznika burzy, aby z niej wyjść musiałby przesunąć postać o dwa pola?
4. Ruch. Czy rozpoczęcie ruchu z Miasta, w dzień, pociąga za sobą jakiś koszt w postaci punktów zmęczenia?
5. Nocne zasadzki. Gdy gracz pokona wyzwanie, nie otrzymuje zań wskazanej na karcie nagrody, otrzymuje wskazane na karcie doświadczenie. A co się dzieje, jeżeli na karcie jest tekst mówiący o zatrzymaniu tej karty, aby użyć jej przeciw innemu wyzwaniu? Czy taki tekst należy traktować jako nagrodę?

Pozdrawiam Maddas


1-TAK
2-Miasto kładziesz na POLU ze znacznikiem przygody
3-To kolego wszystko jest wyjaśnione dokładnie w instrukcji(oj ja nie pamiętam wszystkiego),przeczytaj dokładnie
4-NIE
5-TAK tekst na karcie jest traktowany jako NAGRODA :twisted:
 
 
Maddas
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Dzięki za odpowiedź.
Jednak co do 3-ciego pytania, w instrukcji jest napisane tylko, że bohater nie może wejść w Burzę, chyba że z wykorzystaniem np. wielbłąda.

Pozdrawiam
 
 
gringo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Gru, 2010   

Jestem zachwycona tym dodatkiem. Bardzo urozmaica grę i wprowadza wiele zmian :)
Szkoda tylko ze nie dali całej nowej planszy tylko trzeba nowa plansze nakladac na starą.
Mimo to dodatek ten oceniam bardzo wysoko i polecam wszystkim którzy się zastanawiają nad jego kupnem.
 
     
kam
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Gru, 2010   

ad. 3
burza piaskowa wprowadza po prostu do gry nowy rodzaj pola. Jako ze nie ma go na kosci ruchu to mozna na nie wejsc albo poruszac sie po nim wylacznie:
a) rezygnujac z rzutu koscmi i wybierajac ruch o jedno pole;
b) uzywajac roznych umiejetnosci pozwalajacych na wykonanie ruchu wolnego od rzutu koscmi - takich jakie daje nam wlasnie wielblad albo chociazby Skrzydla Regirotha za 15 zlota :) (m.in. dzieki czemu sa w tym dodatku warte takiej fortuny)

gdy stoimy na brzegu burzy piaskowej mozemy rzucac koscmi, aby z niej wyjsc i poruszac sie po zwyklych polach planszy, z czym oczywiscie wiaze sie kara w postaci zetonow zmeczenia, gdy robimy to w dzien (dlaczego tak jest, ponizej).

ad. 4
w instrukcji jest tak: gdy rzucasz koscmi ruchu w dzien, aby przesunac bohatera, on i wszyscy sprzymierzency otrzymuja po jednym zetonie zmeczenia. wyjatki to pole nizin (0 zetonow) i pustynie (po 2 zetony zmeczenia). do tego doliczamy oczywiscie kary z fatamorgan. a wiec oczywiste jest, ze wyruszajac z miasta za dnia rowniez pobieramy po jednym zetonie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 13