 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Lokhir Fellheart |
Autor |
Wiadomość |
Eyriaszka [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011 Lokhir Fellheart
|
|
|
Hej,
Mam pytanie. W opisie karty czytam: Cytat: | Battlefield. Action: At the beginning of your turn, one target unit in any battlefield gets -1 hit points until the end of the turn for each development in this zone. |
Czyja ma być to strefa? Moja czy przeciwnika?
Rozpatrzmy przypadek ja mam 2 rozwinięcia na polu bitwy, a on ma 10. Które się liczą? |
|
|
|
 |
Fortep [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
liczą się Twoje rozwinięcia |
|
|
|
 |
Eyriaszka [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
Pf. Bye, bye wgniatanie krasnali w ziemię.
I niech mi ktoś powie, że Porządek nie jest przesadzony. |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
Eyriaszka napisał/a: | I niech mi ktoś powie, że Porządek nie jest przesadzony. |
Ale to nie jest Porządek, tylko Zniszczenie. |
|
|
|
 |
Eyriaszka [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
Mój błąd, to był skrót myślowy.
Chodziło o to, że ta karta naprawdę by zabolała, gdyby się liczyły rozwinięcia u przeciwnika. A to dlatego, że w Porządku jest Przebudzenie góry (wykłada 3 developmenty), dodatkowo Powiernik przysiąg (który, kiedy umiera zamienia się w development), Miejskie bramy (w każdej turze dodaje jedno rozwinięcie) i inne takie.
W połączeniu z Kapliczką Taala (za każdy development w tej strefie wybrana jednostka dostaje +1 do siły) lub zlitujcie-się-bogowie Ironbreakers'ów (odporność = liczbie rozwinięć) Lokhir wypada stosunkowo blado jak na kartę unique. |
|
|
|
 |
Deer Dance [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011
|
|
|
Każde ze wsparć orderu jest tanie i możesz je rozwalić grabieżą orków, burn it down (wystarcza dwa rozwinięcia w battlefieldzie co jak grasz Lokhirem jest chyba zbędnym warunkiem), możesz Long Winter podnosić mu developki. Na krasnale z X odporności najlepiej działają obrażenia indirect ( nie wiem czy to te o których myśle - chodzi mi na przykład o kontratak) przy których odporność się nie liczy. DE możesz też zawsze jakąś jego jednostkę przypiąć do swojej talii tylko wtedy opłaca się zbudować konkretnego decka na kradzież dusz 50-60 kart, a nie jak pisałaś 92 |
|
|
|
 |
Eyriaszka [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011
|
|
|
Dlaczego się śmiejecie z mojego spasłego decka?
Dobra, zmniejszę ją i sprawdzę. Jak nie zadziała, to wtasuję usunięte karty |
|
|
|
 |
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011
|
|
|
Eyriaszka napisał/a: | Dlaczego się śmiejecie z mojego spasłego decka? |
Bo im więcej masz losowych kart w decku, tym mniejszą masz szansę otrzymania konkretnej karty, której potrzebujesz w danym momencie gry. Dlatego też decki zwyczajowo robi się najmniejsze, minimum kart, ile dana gra wymaga, z maksymalną ilością kopii danej karty, na ile gra pozwala. "Zupą-śmietnik" towarzysko czasami się śmiesznie i przyjemnie gra, ale zdecydowanie nie jest to typ decków turniejowych. |
|
|
|
 |
Syndelis [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011
|
|
|
@Deer Dance - na indirecty (obrażenia niebezpośrednie) działa odporność. Tylko obrażenia nieanulowalne ( typu: kontratak ) pomijają odporność. |
|
|
|
 |
radaner [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011
|
|
|
Akurat muszę się nie zgodzić, na kartach np HE jest napisane wyraźnie (np przy Elfim okręcie), ZADAJ 2 niebezpośrednie. Więc na to nie działa odporność, bo odporność działa na przydzielane obrażenia, natomiast obrażenia niebezpośrednie są zadawane. |
|
|
|
 |
Ravandil [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011
|
|
|
Radaner, polecam poczytanie FAQ-a:
Aaa masz tu gotowca:
"Gracz nie może przydzielać jednej jednostce więcej niebezpośrednich obrażeń niż
potrzeba, aby ją zniszczyć (wlicza natomiast Odporność i inne efekty anulujące obrażenia)." |
|
|
|
 |
radaner [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011
|
|
|
No dobra, ale w taki wypadku faq jest sprzeczny z instrukcją, bo w niej jest napisane że odporność działa na przydzielane obrażenia, a nie zadawane. Dokładniej jest to napisane na kartach z odpornością (niektórych) - np przy rycerzu na zimnokrwistym w nawiasie jest 'zawsze kiedy tej jednostce zostaną przydzielone obrażenia, anuluj 1 z tych obrażeń'.
W instrukcji zaś jest '... zanim zostaną zadane...' a niebezpośrednie od razu zadają. Więc albo ja błędnie rozumuje, albo w faq jest po prostu bezsens. |
|
|
|
 |
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011
|
|
|
FAQ jest nad instrukcją. |
|
|
|
 |
iplparm [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Paź, 2011
|
|
|
Czy jeśli hitpointy obniżone przez Lokhira na początku tury spadną do zera dana jednostka natychmiast odchodzi z gry? (pomimo, że obniżane są tymczasowo) |
|
|
|
 |
radomir1 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Paź, 2011
|
|
|
Oczywiście, że tak. Jeśli dojdzie do sytuacji, że wytrzymałość danej jednostki spadnie do zera lub mniej jest ona natychmiast usuwana z gry. |
|
|
|
 |
|
|